پارک های کیش

پارک های کیش

4.5/5 - (52 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

کیش جزیره‌ای پر از انواع پارک‌های خاص و زیبا است؛ که می‌تواند خاطره‌ای متفاوت را برای گردشگران تور کیش به جا بگذارد. پارک های کیش نه فقط برای بچه‌ها جذابند؛ بلکه چشم بزرگ‌ترها را هم به خود خیره می‌کنند. مخصوصا وقتی که پارک‌های ساحلی زیبا و بی‌مانند این جزیره را در نظر بگیریم. کیش بوک قرار است در این مقاله کامل‌ترین لیست این جاذبه گردشگری کیش را با تمام اطلاعاتی که لازم است بدانید، در اختیارتان قرار دهد.
پرسش و پاسخ:
۱مهم‌ترین پارک‌های کیش کدامند؟
پارک هنگام، پارک دلفین‌ها، پارک آبی اوشن، پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرجان، پارک خانواده، پارک آبشار، اسکله و پارک میرمهنا، پارک شهر، ساحل درختان نارگیل و اسکله تفریحی مهم‌ترین پارک‌های جزیره کیش هستند.
۲بهترین سرگرمی موجود در پارک‌های کیش چیست؟
اغلب این پارک‌ها در زمینه فضای دوچرخه سواری و همچنین فضاهای مناسب برای جمع‌های خانوادگی و استراحت، دارای امکانات خوبی هستند.
۳بهترین زمان حضور در پارک‌های کیش چه ساعاتی است؟
برای مدیریت بهتر زمان، توصیه می‌‎کنیم ساعات میانی روز را به تفریح و گردش در محیط‌های سربسته مانند مراکز خرید بگذرانید. چراکه در ساعات پایانی روز و با غروب تدریجی خورشید، حضور در پارک‌ها، اسکله‌ها و سواحل لذت‌بخش‌تر است.

هر چه که می خواهید درباره پارک های کیش بدانید!

پارک هنگام کیش

جواهر سبز ساحل شرقی و یکی از بزرگ‌ترین پارک های جزیره کیش هنگام نام دارد. پوشش گیاهی پارک هنگام بسیار زیاد است؛ و به دلیل نزدیکی‌اش به ساحل، عبور نسیم خنک دریایی از دل شاخ و برگ درختان و گیاهان جان شما را تازه می‌کند. در اطراف پارک، گردشگران امکان کرایه دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی را دارند؛ و می‌توانند چه در داخل و چه دور پارک از بازی و سواری با وسایل لذت ببرند. در ضمن پارک هنگام نزدیک انواع تفریحات، رستوران‌ها و کافه‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید است؛ و شما می‌توانید از تمام امکانات اطراف این پارک استفاده کنید.
پلاژ آقایان، مسیر دوچرخه سواری ساحل شرقی، کیبل اسکی و پارک آبشار از جمله تفریحات نزدیک پارک هنگام هستند. بستنی نعمت معروف و کافه رستوران سام استار، میکافه و کافه رستوران پیکولو از رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک این پارک هستند.

هتل های نزدیک پارک هنگام هم عبارتند از:

هتل بزرگ داریوش کیش

هتل ارم کیش

هتل آرامیس

هتل سان رایز

هتل ستاره کیش

این پارک چسبیده است به مرکز خرید میکامال به عنوان یکی از لوکس ترین مراکز خرید کیش قرار دارد.

دیگر مرکز خریدهای نزدیک به آن هم عبارتند از: مرکز خرید پردیس ۱ و پردیس ۲، مرکز تجاری کیش ، هایپرمارکت کیش و بازار چینی.

پارک دلفین های کیش
پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین های کیش

نیروی جاذبه دلفیناریوم هر ساله هزاران گردشگر را مهمان جزیره می‌کند. تور این پارک علاوه بر نمایش دلفین ها، بازدید از باغ پرندگان و خرندگان و همینطور یک نمایش در سیرک را در برمی گیرد. در ضمن یک آکواریوم هم هست؛ که قبل از دیدار با دلفین‌ها می‌توانید از آن دیدن کنید. در این بین حضور دلفین‌ها جذاب‌ترین اتفاق برای گردشگران است. شوی این پارک با ۴ دلفین برگزار می‌شود؛ که یکی از آنها هم نقاشی می‌کشد و در نهایت نقاشی‌اش را در حضور گردشگران حراج می‌کنند.
این مجموعه وسیع هم گونه‌های مختلفی از پرندگان را دارد؛ و هم گونه‌های بسیاری از گیاهان. از بین ۵۹ گونه پرند پارک دلفین‌ها، می‌توان به پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، طاووس، انواع لک‌لک، توکان، توراکو، قو و پنگوئن اشاره کرد. از میان ۱۰۰ گونه گیاهی هم باید از درخت نخل، بنجامین، اکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما و کاکتوس نام برد.
نکته آخر این که از مرکز شهر تا این پارک مینی‌بوس‌هایی برای رفت و آمد وجود دارد. بنابراین اصلا نگران چگونه رسیدن به این مجموعه قدیمی و زیبا را نباشید.

  • آدرس: قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین ها
  • لوکیشن: پارک دلفین های کیش
پارک آبی اوشن در کیش
پارک آبی اوشن در کیش

پارک آبی اوشن کیش

احتمالا بهترین پارک آبی ایران و تنها تم پارک ایران همین اوشن پارک کیش است. داستان راز قلعه خورشید، تم این پارک را خلق کرده است؛ و این داستان در ذهن احمد جعفری یکی از طراحان ارشد دیزنی لند، ساخته و پرداخته شده است. اوشن هم برای کودکان و هم برای والدین انواع سورپرایزها را دارد؛ و بازی‌های آن از رایدهای آرام تا رایدهای تند و هولناک را در بر می‌گیرد. در رایدهای آرام، رودخانۀ ۵۵۰ متری راشین ریور، استخر پلکانی دینگو، استخر رابو با عمق استاندارد و جکوزی و راید چالاب (مخصوص کودکان) قرار دارد.
راید برکو و استخر آبتین برای کودکان و نوجوانان است؛ و استخر آبان هم برای شنای بزرگ‌سالان تهیه شده است. راید موجاب، رالی راید، راید آناکوندا، راید دینگل، راید گرداب، راید مارپیچ و دریاچه سونامی از جمله بخش‌های راید تند هستند. ویژگی اصلی این راید ارتفاع و سرعت هم‌زمان آن است. راید پیچالوپ و راید آدرنالین از جمله رایدهای هولناک هستند؛ که می‌توان گفت نفس‌گیرتر و هیجان انگیزتر از آنها در کل مجموعه‌های تفریحی ایران نخواهید یافت.
در نهایت این که اوشن انواع فروشگاه و رستوران را در محیط مجموعه برای شما تدارک دیده است. جایی که جدای از غذاها و نوشیدنی‌های متنوع‌شان، داستان‌های زیادی هم برای تعریف کردن دارند.

پارک ساحلی مرد ماهی گیر
پارک ساحلی مرد ماهی گیر

پارک ساحلی مرد ماهی گیر

این پارک با یکی از نمادهای شهری کیش یعنی مجسمه ۱۲ متری مرد ماهی‌گیر شناخته می‌شود؛ و یکی از معروف‌ترین پارک‌های کیش است. این مجسمه دومین مجسمه بزرگ به سبک دکوراتیو در ایران است. یکی از ویژگی‌های این پارک علاوه بر وجود آلاچیق‌های متعدد، فضایی است که برای دوچرخه سواری دارد. به علاوه آبنماهای زیبای پارک ساحلی مرد ماهی‌گیر، هم باعث زیبایی فضا شده‌اند و هم در روزهای گرم باعث خنکی محیط می‌شوند. وجود رستوران و کافه‌ های ۲۴ ساعته نیز گزینه‌ای است که کمتر کسی می‌تواند به‌راحتی از کنار آن عبور کند. به‌خصوص که ۲ رستوران با انواع غذاهای دریایی و کبابی در محیط پارک کار می‌کنند. در قسمتی از این پارک هم، یک ساحل شنی در نظر گرفته شده است؛ که نه تنها می‌تواند بچه‌ها را سرگرم کند؛ بلکه می‌تواند بهانۀ خوبی برای یک تفریح جمعی و خانوادگی را فراهم نماید. این پارک که در ساحل شرقی جزیره کیش قرار دارد؛ به مکان‌های تفریحی و مراکز خرید هم نزدیک است.

بازار پردیس ۱ و ۲، بازار پانیذ و مرکز تجاری کیش از جمله بازارهای نزدیک به آن است. پلاژ آقایان، اسکله بزرگ تفریحی، رستوران میرمهنا، هتل بزرگ داریوش و هتل ارم هم از دیگر مکان های مهم نزدیک به پارک ساحلی مرد ماهیگیر هستند.

پارک ساحلی سیمرغ کیش

این پارک نزدیک ساحل سیمرغ و نزدیک ترین هتل ها به آن هتل سیمرغ و مارینا پارک است. البته رستوران شاندیز سرسبز کیش هم در نزدیکی این پارک است. یکی از معروف ترین جاذبه های جزیره یعنی دلفیناریوم هم همان حوالی قرار دارد. البته پارک سیمرغ در حاشیه جاده جهان است؛ و این یعنی در صورتی که قصد اجاره ماشین در کیش را دارید؛ می‌توانید این پارک را یکی از مکان‌های محل توقفتان در نظر بگیرید.
در پارک سیمرغ، یک مسیر دوچرخه سواری هم هست؛ که برای ورزش و تفریح شما و کودکان‌تان فراهم است. جز این هم محوطه‌های باز در کنار دریا برای بازی بچه ها فراهم است. سیمرغ پارک آرامی است؛ محیط‌های دنج فراوانی دارد و حاشیه ساحلی آن برای قدم زدن و خلوت کردن مناسب است. در ضمن چون فضای اطراف سیمرغ باز است، شب هایش با نسیم خنکی از دریا به سمت ساحل همراه است.

پارک ساحلی مرجان کیش
پارک ساحلی مرجان کیش

پارک ساحلی مرجان کیش

درست چسبیده به بازار مرجان که یکی از شلوغ ترین بازارهای جزیره است، پارک ساحلی مرجان قرار دارد. یادتان باشد که خرید را با چاشنی تفریح در این پارک همراه کنید. مرجان هم مسیر دوچرخه سواری دارد؛ و این یعنی علاوه بر پیاده‌روی در حاشیه ساحلی‌اش می‌توانید لذت رکاب زدن در پارک را هم به خودتان هدیه دهید. هر چند شاید از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند، یک گوشه برای خودشان خلوت کنند. در این صورت برای این کار هم آلاچیق‌های متعدد پارک منتظر شما هستند.
رستوران‌ها و کافه‌های اطراف پارک مرجان هم از جمله معروف‌ها هستند. کافی است به کافه فراتی و لیالی و همین‌طور رستوران حافظیه با غذاهای سنتی ایرانی‌اش اشاره کنیم. البته نباید فودکورت فودلند را هم به عنوان یکی از متنوع‌ترین مکان های عرضه غذا در جزیره فراموش کرد. البته چند قدم آن طرف‌تر هم کافه‌های مارین در انتظار شما هستند؛ که آنها هم در کنار دو سه اسکله قرار گرفته‌اند.

صد البته نباید اسکله بتنی مرجان که در دل پارک قرار گرفته را هم فراموش کرد. از دیگر مراکز مهم می‌توان به هتل مارینا پارک و مرکز خرید کوروش اشاره کرد؛ که نزدیک پارک مرجان هستند. از این نقاط شما می‌توانید با برداشتن چند ده قدم به پارک برسید.

پارک خانواده کیش
پارک خانواده کیش

پارک خانواده کیش

یکی از پارک های کیش که نزدیک به ساحل شمالی و غربی کیش و در شهرک میرمهنا واقع شده پارک خانواده است. این پارک در نزدیکی شهرک معوص و محله صفین قرار گرفته است. این محله‌ها از قدیمی‌ترین محلات جزیره هستند؛ و بر همین اساس پارک خانواده یک پارک محلی است؛ که البته گردشگران تور کیش را هم در خود می‌پذیرد. اما نسبت به پارک‌های ساحلی، بیشتر پذیرای کیشوندان است. پارک خانواده یک اسم دیگر هم دارد: پارک مینای کیش. علت این نام‌گذاری نزدیکی آن به خیابانی به همین نام است. در پارک مینا علاوه بر زمین بازی برای بچه‌ها، آلاچیق‌ها و سکوهای مخصوصی وجود دارد؛ که کیشوندان و گردشگران می‌توانند از آنها برای فرش‌اندازی استفاده کنند.
در این پارک هم امکان اجاره دوچرخه را دارید؛ هرچند که برخلاف پارک‌های ساحلی، اینجا خبری از رکاب زدن در کنار ساحل نیست. نزدیک‌ترین بازارها به این پارک، بازار پارس خلیج، بازار عرب‌های کیش و بازارهای ماهی فروشان است؛ که همه آنها برای خرید سوغاتی هم مناسب هستند. البته بهتر است مسیر رسیدن به آنها را با ماشین یا تاکسی طی کنید.
از سویی اگر احیانا در هتل آفتاب شرق یا سوئیت‌های آن منطقه اسکان داشتید، نباید تفریح در پارک مینا را فراموش کنید.

پارک آبشار کیش
پارک آبشار کیش

پارک آبشار کیش

پارک آبشار در یکی از بهترین مناطق جزیره قرار دارد؛ چون انواع و اقسام هتل، بازار و مرکز خرید و مراکز تفریحی نزدیک آن قرار گرفته‌اند. یکی دیگر از مزایای این پارک نزدیک آن به ساحل است. از بین هتل‌ها هتل بزرگ داریوش، هتل ارم، هتل تعطیلات و هتل ستاره، نزدیک پارک آبشار هستند. از بین مراکز خرید هم، ساینا ۱، بازار پردیس ۱ و پردیس ۲، پانیذ و مرکز تجاری کیش فاصله چندانی با آن ندارند. البته مرکز خرید لوکس میکامال هم درست روبه‌روی آن قرار دارد. در ضمن پلاژ آقایان و بوستان هنگام هم از مراکز تفریحی نزدیک به آن هستند. اسم این پارک، به دلیل آبشاری است که در دل پارک قرار گرفته و با صدا و ریتم پلکانی خودش، تپش زندگی را به این محیط بخشیده است.
یکی دیگر از ویژگی‌های پارک آبشار، وجود منقل‌های آماده‌ای است؛ که در اختیار خانواده‌ها قرار داده شده است. همین نشان می‌دهد که پارک آبشار برای حضور خانواده‌ها کنار یک‌دیگر بسیار مناسب است؛ مخصوصا اگر در نظر داشته باشید که صندلی‌های پارک آبشار برای صرف غذا بسیار مناسب هستند. زیرا به صورت میز و صندلی ناهارخوری طراحی شده‌اند.
در نهایت اینکه فضای پارک آبشار، شبیه به محیط‌های کوهستانی طراحی شده و این هم یکی از جذابیت‌های آن است. هرچند که همین ویژگی باعث شده که این پارک مثلا برای دوچرخه سواری، دویدن و یا ورزش‌هایی که نیاز به فضای زیادی دارند، مناسب نباشند.

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا
اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

یکی از وسیع‌ترین پارک‌های جزیره کیش میرمهنا نام دارد. اسکله و پارک تفریحی میرمهنا دارای دو فاز ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ متری است. در بین این دو فاز، اسکله ماهی‌گیری قرار دارد؛ و از یک سمت به مسجد خاتم الانبیا و از سمت دیگر به میدان جاسک ختم می‌شود. شما هر سلیقه‌ای که داشته باشید؛ می‌توانید از پارک میرمهنا نهایت استفاده را ببرید. چه بخواهید با خانواده یک دورهمی داشته باشید؛ و چه بخواهید در محیط پارک دوچرخه سواری کرده، قدم بزنید و یا اصلا با خودتان خلوت کنید؛ میرمهنا آماده پذیرایی از حضور شماست.
از طرفی میرمهنا، یک اسکله بزرگ ۱۳۰ متری هم دارد؛ که در ساعاتی شما حتی مجاز به ماهی‌گیری در آن می‌شوید. البته باید بدانید که در این اسکله، ماهی‌گیری در نیمه اول سال ممنوع است. این پارک چون در یکی از نقاط استراتژیک جزیره قرار دارد؛ به مکان‌های مهمی نزدیک است. بازار عرب‌ها، بازار ماهی فروشان و مرکز خرید دیپلمات از نزدیک‌ترین مراکز خرید نزدیک این پارک هستند. شما می توانید بعد از خرید از این بازارها به سمت پارک بیایید و خستگی در کنید.

چون میرمهنا یک منطقه قدیمی است، این پارک به شهر زیرزمنی کاریز و شهر تاریخی حریره هم نزدیک است. البته که خانه مردم شناسی بومیان کیش هم تقریبا به پارک میرمهنا نزدیک است و اگر دلتان بخواهد با فرهنگ و تاریخ کیش آشنا شوید، می توانید به آن مراجعه کنید.

پارک شهر کیش
پارک شهر کیش

پارک شهر کیش

این پارک در قلب کیش واقع شده است؛ و محوطه‌اش از یک طرف به بلوار خلیج فارس و از سمت دیگر به بلوار مروارید برخورد می‌کند. انواع هتل در اطراف این پارک قرار دارند؛ از رویان قائم و شایگان گرفته تا سان رایز، فلامینگو، صدف، آنا و پارسیان. همچنین رویا مال، بازار پانید، هایپرمارکت کیش و بازار پردیس ۲ هم نزدیک آن هستند. از بین مراکز تفریحی مهم جزیره، مرکز تفریح کودکان و صد البته کارتینگ در نزدیکی این مجموعه قرار دارند؛ و همین پارک شهر را محیطی متعلق به کودکان و نوجوانان می‌کند. مخصوصا اگر در نظر بگیرید که شهربازی هایلند هم در دل این پارک قرار دارد.
البته که طراحی منحصربه‌فرد پارک شهر، محوطه‌اش را برای دویدن، ورزش و دوچرخه سواری مناسب کرده است. همچنین باید اشاره کرد به فست فود هادیز، کافه کیش لند و بستنی دربند که کاملا در فضای پارک قرار دارند؛ و شما را از رفتن به خارج از فضای پارک بی‌نیاز می‌کنند.

ساحل درختان نارگیل
ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل

در این ساحل ۲۰ هزار متری حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ درخت نارگیل و درخت لور روییده است. همین فضای سبز منحصربه‌فرد است که موجب شده تا بتوان آن را به عنوان یک پارک به رسمیت شناخت. اگر نسبت به بک‌گراند عکس‌های‌تان خیلی حساس هستید؛ باید به این ساحل بروید. چون نه‌تنها ساحل و دریا را در اختیار دارید؛ بلکه درختان نارگیل و لور و سبزی زیبای آنها زینت‌بخش عکس‌های‌تان خواهند شد.
شما در این ساحل هم امکان دوچرخه سواری دارید؛ و هم می‌توانید خیلی راحت در فضای آلاچیق‌ها استراحت کنید. از مکان‌های نزدیک به این ساحل هم می‌توان از پلاژ آقایان نام برد. در واقع شما می‌توانید بعد از پلاژ به این ساحل بیایید و از نسیم ساحلش لذت ببرید.

اسکله تفریحی کیش
اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

این مکان شاید یک پارک نباشد اما هر انتظاری که از یک پارک داشته باشید را برآورده می کند. اسکله تفریحی کیش جزو شلوغ ترین مکان های جزیره است و اغلب افراد برای قدم زدن، عکس گرفتن، دیدن افق دریا و طلوع آفتاب در ساحل شرقی به آن می‌آیند. شب‌های اسکله تفریحی هم خارق‌العاده است؛ و می‌تواند برای شما یک خاطره بی‌مانند را رقم بزند. فاصله نقطه انتهایی اسکله با ساحل ۴۴۰ متر است؛ و این فاصله شما را در دل آب‌های خلیج فارس قرار می‌دهد. تنوع تفریحات آبی در پارک اسکله تفریحی کیش بسیار بالاست؛ از پاراسل، قایق های کف شیشه ای، فلای بورد گرفته تا جت اسکی، غواصی، انواع قایق های پدالی، پارویی، سه چرخه های آبی و ماهی گیری.
سینمای ۴ بعدی، بولینگ و مرکز خرید مریم و کلوپ تفریحات دریایی هم در همین اسکله دریایی قرار دارد. هتل های نزدیک به اسکله هم مواردی مثل هتل شایان و هتل بین‌المللی کیش و در نهایت هتل پارسیان هستند. خلاصه این که بعید است که به کیش بروید و دلتان نخواهد از این اسکله دیدن کنید.

پارک آهوان کیش
پارک آهوان کیش

پارک آهوان کیش

برای زنده ماندن یاد و خاطره زیبای این پارک و آهوانش باید از آن حرف زد. پارک آهوان در انتهای خیابان فردوسی قرار داشت و گردشگران بعد از ورود به پارک سوار قطاری می‌شدند که آنها را در فضای پارک می‌چرخاند. پوشش طبیعی درختان و گیاهان این پارک، آن را به منطقه‌‌ای مناسب برای حفاظت از زندگی جانداران مختلف تبدیل کرده بود.
تاریخ تاسیس این منطقه زیبا سال ۱۳۸۰ بود. مساحت زمین پارک آهوان کیش ۲ هکتار و قفس‌های موجود در آن حدود ۱۷ عدد برای نگهداری و پرورش انواع حیوانات بوده است. این حیوانات شامل: آهو، شیر، روباه، میمون‌های سنجابی، اسب، گوزن، شغال و چند نوع از پرندگان استرالیایی می‌شدند.
اما سرنوشت پارک آهوان چه شد؟ مجتمع تجاری میکا جای آن را گرفت؛ و آهوانش هم که زمانی به ۶۸۸ عدد رسیده بودند در نقاط دیگر جزیره سرگردان شدند. البته قرار بوده است که پارک دیگری به عنوان محیطی جایگزین برای زندگی آهوها ساخته شود؛ اما گویا تا امروز تصمیمی عملی در این مورد گرفته نشده است. البته مشخص نیست که آیا در این پارک هم می‌توان گردش آزادانه آهوها را دید؛ و چشمان خود را با گردش و جنب و جوش آنها نوازش داد یا نه.

راهنمای لذت بردن از فضای پارک های کیش

رفتن به پارک در همه جای ایران از ساده‌ترین، ارزان‌ترین و البته بهترین تفریحات ممکن محسوب می‌شود. پارک‌ها اغلب فضاهایی عمومی هستند؛ که محیطی سبز و طبیعی را به شکل دست‌ساز فراهم کرده‌اند. در واقع این فضاهای جذاب می‌کوشند جای خالی طبیعت را در فضاها و ساختار شهری پر کرده و به محیط زندگی شهری، سبزی، لطافت و زیبایی ببخشند. اما این همه ماجرا نیست. به‌خصوص در شهرهای مسافرپذیر مانند کیش، پارک‌ها نقش جدی‌تری را در میزبانی از گردشگران بازی می‌کنند. بنابراین بهتر است که گردشگران با داشتن آشنایی بیشتر با این پارک‌ها، شرایط مساعدتری را برای تفریح خود و دیگران فراهم کنند. در آخرین بخش از مقاله معرفی پارک های کیش با ذکر چند نکته مهم، به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.
اولین مسئله‌ای که درباره پارک های کیش باید بدانید؛ عمومی بودن فضای آنها است. بنابراین باید بکوشید شرایط و قوانین محیط‌های عمومی را پذیرفته و رعایت کنید. به عنوان مثال چادر زدن در اغلب پارک‌های کیش ممنوع است. همچنین امکان خوابیدن در طول شب وجود ندارد. از طرفی تنها چند پارک محدود در کیش امکان برپا کردن منقل و تهیه کباب و جوجه کباب را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ و انجام این کار در سایر پارک‌ها ممنوع بوده و بو و دود آن موجب آزار دیگران است. بنابراین اگر قصد دارید نهار خود را روی منقل آماده کرده، بهتر است به یکی از این پارک‌های خاص بروید. این در حالی است که به‌طور کلی روشن کردن آتش در این پارک‌ها نیز ممنوع است.
نکته دیگر درباره تفریحات گروهی و فردی است. در این زمینه نیز بسیار مهم است که به قوانین هر پارک احترام بگذارید. به عنوان مثال اگرچه اغلب پارک های کیش دارای مسیر دوچرخه سواری هستند؛ اما این مسیرها کاملا مشخص بوده و هنگام دوچرخه سواری اجازه خروج از مسیر و ورود به فضای پیاده‌روی و تفریح پارک را ندارید. همچنین اگرچه در گروه‌ها و جمع‌های بزرگ در طبیعت مرسوم است؛ اما فضای عمومی پارک جای مناسبی برای پخش موسیقی با صدای بلند نیست. در این زمینه مثال‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ که طبیعتا با حضور در هر پارک، تا حدود زیادی محدودیت‌ها و شرایط آن را درک خواهید کرد.
نکته بعدی برای لذت بردن از پارک های کیش توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی آنها است. به همین دلیل است که در این نوشته درباره این موارد توضیحات زیادی داده‌ایم. در واقع هر پارکی برای شرایط خاصی مناسب است. مثلا جمع‌های خانوادگی پارک آبشار را می‌پسندند؛ و علاقه‌مندان به عکاسی معمولا به پارک‌های ساحلی و پارک ساحل درختان نارگیل می‌روند.
همچنین برخی از پارک های معرفی شده در این نوشته دارای بلیط ورودی بوده و شرایط حضور در آنها متفاوت است. به عنوان مثال برای ورود به پارک دلفین‌ها یا دلفیناریوم کیش باید بلیط آن را خریداری کرده و در سانس دقیقی در آن محل حضور داشته باشید. همچنین باید بدانید که حتی بازدید از باغ پرندگان و گیاهان این پارک نیز بدون داشتن بلیط دلفیناریوم امکان‌پذیر نیست. این موضوع درباره پارک آبی یا اوشن کیش نیز صادق است. از طرفی برخی پارک‌ها با آنکه دارای بلیط ورودی نیستند؛ اما در داخل آنها تفریحات و جاذبه‌هایی وجود دارد؛ که برای بهره بردن از آنها باید بلیط‌شان را خریداری کنید. به عنوان مثال در میان برخی از پارک های کیش می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های جذابی را بیابید؛ و یا برخی بازی‌های کوچک و بزرگ مانند سینما ۴ بعدی و… در این پارک‌ها مستقر هستند.
بهترین زمان برای حضور در پارک های کیش ساعات شروع غروب آفتاب است. در واقع در این ساعات از تابش مستقیم نور خورشید خبری نیست؛ و شما احساس گرمای کمتری خواهید داشت. همچنین از این ساعات به بعد، به مرور وزش نسیم از دریا به ساحل آغاز شده و موجب خنک شدن فضای پارک‌ها، به‌خصوص پارک‌های ساحلی می‌شود. بنابرای توصیه معمول این است که با شروع غروب آفتاب خود را به پارک‌های کیش برسانید. دلیل مهم دیگر برای این انتخاب، ثبت تصاویر و عکس‌های یادگاری است. در واقع در ساعات غروب آفتاب، شکل تابش نور خورشید، به‌گونه‌ای است که به‌خصوص در ساحل و دریا، فضایی جذاب و خاص را برای ثبت لحظات سفر کیش ایجاد می‌کند.
یک نکته مهم دیگر اینکه اگر به هوای دوچرخه سواری، اسکوتر سواری و… به پارک‌های کیش می‌روید؛ حتما یک کارت شناسایی معتبر و پول کافی (کارت بانکی) را همراه خود داشته باشید. چراکه در کیش نیز مانند سایر نقاط ایران، برای اجاره این وسایل، باید کارت شناسایی خود را به امانت بگذارید.
همچنین بهتر است در صورت بردن کودکان و خردسالان به پارک، پیش از حرکت، پارک مدنظر خود و شرایط بازی و استفاده از فضای آن را بررسی کنید؛ تا در فضایی صمیمانه و خوب و بدون نگرانی از موارد مختلف، بتوانید در کنار کودکان‌تان باشید.
در نهایت همه پارک‌های کیش از امکانات نسبتا وسیعی برخوردار بوده و جایی مناسب برای قدم زدن و آرامش گرفتن در ساعات پایانی روز هستند. بنابراین می‌توان این پارک‌ها را جایی مناسب برای بیرون کردن خستگی فعالیت‌های پرهیجان روزانه در سفر کیش دانست. یک قدم زدن آرام در این پارک‌ها، تنفس در سایه‌سار درختان آن و خلوت کردن با عزیزان و همراهان، بهترین کاری است که در نزدیک‌ترین پارک به هتل محل اقامت خود در کیش می‌توانید تجربه کنید.

حرف آخر

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد پارک های کیش در نظر گرفت این است که محیط هر یک با دیگری متفاوت است پس شما در هر پارکی یک خاطره و معنای منحصر به فرد و متفاوت را تجربه خواهید کرد. نکته مهم تر این است که تفریح در پارک های کیش جز برای دو سه مورد از آنها، عملا تفریحی رایگان محسوب می شود و رفتن به آنها یعنی ارزان تر شدن سفر شما. در نهایت هم باید گفت پارک محیطی است که بچه ها آن را دوست دارند پس اگر به کیش سفر می کنید حتما تفریح در این محیط را به کودکان هدیه بدهید تا در مسیر مراکز خرید و یا رستوران و کافه ها آنها را خسته نکرده باشید. کیش بوک و همراهانش منتظر شنیدن تجربه های شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها