پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک مرد ماهیگیر

1.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جاذبه های گردشگری کیش آن‌قدر زیاد است که برای هر قسمت از جزیره، یک روز را می‌توانید وقت بگذارید. من پیشنهاد می‌کنم یک روز را برای گردش در پارک‌های کیش مانند ساحل مرد ماهیگیر بگذارید. یکی از نمادهای مختص جزیره کیش، مجسمه دوازده متری مرد ماهیگیر است که از فاصله دور نمایان می‌شود. این مجسمه در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در جزیره کیش ساخته شد و در ضلع شرقی ساحل جزیره کیش نصب گردید. این مجسمه دومین مجسمه بزرگ به سبک دکوراتیو در ایران است. جنس کار شده در آن، فایبرگلاس و رزین است که توسط چهار فرد هنرمند با اصالت مشهدی ساخته شد. طرح این مجسمه نشان‌گر تلاش و کوشش سخت بومیان این منطقه است که ماهیگیری یکی از مهم‌ترین روش‌های گذراندن زندگی آنان بود و هست.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کجاست؟

اگر به سمت ضلع شرقی جزیره پیش روید، از دورتر مجسمه مرد ماهیگیر را خواهید دید. وسعت پارک در اطراف این مجسمه حدود ۲۰۰ متر، با پوشش گیاهی مختص به جزیره پوشیده شده است. در هنگام غروب آفتاب، نورپردازی‌های زیبا خودشان را به رخ چشم ما می‌کشند و زیبایی پارک را چندین برابر می‌کنند. وجود درختان بلند قد و بالا، و آلاچیق‌هایی لابه‌لای این درختان زیبایی حیرت‌آوری در ساحل ایجاد کرده است.

پارک ساحلی مردماهیگیر

آرامش و تفریح در پارک ساحلی مرد ماهیگیر

ورودی این پارک ساحلی رایگان است. آرامش روز و شب آن مثال زدنی و گیراست. وجود سایبان‌های متعدد باعث شده لحظاتی در این پارک مستقر شوید و از آب و هوای ساحل لذت ببرید. در واقع اگر بعد از دقایقی پیاده‌روی در این پارک احساس خستگی به سراغتان آمد، چند دقیقه‌ای در آلاچیق‌‌های این پارک انرژی دوباره بگیرید. در این پارک ساحلی می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید و در هوای آمیخته با بوی دریا رکاب بزنید.

در دو سمت ساحل مرد ماهیگیر آبنماهای زیبایی وجود دارد که توسط یک راه آبی به طول حدود صد متر به هم متصل می‌شوند؛ و اما یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این پارک ساحلی وجود رستوران و کافه‌های ۲۴ ساعته است. بنابراین هر ساعتی از شبانه روز که هوس یک پیاده‌روی کنید، نگران گرسنگی خود هم نمی‌شوید. انواع غذاهای دریایی و کبابی را در این ۲ رستوران واقع در پارک می‌توانید سفارش دهید و نوش جان کنید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر
پارک ساحلی مرد ماهیگیر

تفریح خانوادگی در ساحل مرد ماهیگیر

ساحل شنی در این پارک فرصت خوبی برای ایجاد یک اثر هنری از شن برای علاقمندان است که با دستان خوش ذوق خود، یک مجسمه شنی در این ساحل بسازند و دقایقی سرگرم هنر خود شوند.شن بازی سن و سال نمی‌شناسد. این بازی از کودکی برای همه ما جذاب بوده است. امروزه بزرگسالان این بازی را به شکل هنرمندانه‌تری انجام می‌دهند. اگر لحظاتی در پارک ساحلی مرد ماهیگیر قدم بزنید متوجه می‌شوید که افرادی طرح روی کاغذ را به شکل ماهرانه‌ای بر روی ساحل شنی می‌سازند.
همچنین اگر همراه خود یک کودک خوش ذوق دارید، وسایل شن بازی برایش تهیه کنید. لحظاتی به تماشای بازی او با دانه‌های شن بنشینید. از کارهای شیرین کودکی‌اش عکس بگیرید و خاطره‌هایش را ثبت کنید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

اما این تنها یکی از تفریحات پارک ساحلی است. شاید برای شما قدم زدن خانوادگی لذت‌بخش‌تر باشد. در این حین می‌تواند دوچرخه‌ای برای فرزند خود اجاره کنید که دیرتر احساس خستگی کند و هم‌قدم با پیاده‌روی شما شود. البته اگر خودتان هم به دوچرخه سواری علاقه دارید و ترس از دست دادن تعادل روی آن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم رکاب زدن در سواحل کیش را از دست ندهید. یک مسابقه با اعضای خانواده خود بذارید و یک جایزه کوچک برای برنده تعیین کنید. قطعا خاطره‌ساز می‌شود!

گاهی نه دلمان تحرک می‌خواهد نه بهانه‌ای برای بازی. با وجود آلاچیق‌های متععد در این پارک می‌توانید یک وعده غذایی خود را در این پارک نوش جان کنید. مسافران تور کیش معمولا از این ساحل دیدن می کنند، این پیشنهاد هم به دلتان می‌چسبد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها