گشت و گذار در اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش

4.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

اغلب ما تصوری خاص از تعطیلات آفتابی داریم. جزیره‌ای شلوغ که توریست‌ها ساعت‌ها روی ساحلش دراز می‌کشند و آفتاب می‌گیرند، اما اگر به جزیره کیش بروید تعداد زیاد جاذبه‌ های گردشگری کیش باعث می‌شود چندان هم وقت زیادی برای دراز کشیدن و آفتاب گرفتن باقی نماند. درواقع به جای اینکه یک ساحل با دو رنگ ماسه‌ای و آبی پس زمینه سفر شما باشد، می‌توانید ساعت‌های زیادی را در اسکله تفریحی کیش بگذرانید که رنگ‌هایی متفاوت و متنوعی را تجربه کنید؛ از رنگ‌ ماهی‌های ریز و درشت زیر سطح زلال دریا گرفته تا بالن‌هایی که بر آسمان خودنمایی می‌کنند و نورپردازی‌های شبانه. علاوه بر این، همه تفریحات آبیِ ممکن جزیره کیش در اسکله تفریحی کیش جمع شده‌اند.در این مقاله قرار است پیشاپیش راهنمای یکی از روزها و شب‌های به‌خاطر ماندنی سفر شما به کیش می‌شویم.
اگر قرار است سفری به کیش داشته باشید شما هم بخشی از خاطرات اسکله های تفریحی کیش باشید که تقریبا میزبان همه گردشگران تور کیش بوده؛ چه روزهایی که گردشگران مهمان مرغ‌های دریایی‌اش بودند و چه شب‌‌زنده‌داری‌هایی که با نسیم دریای جنوب به صبح رسیده. اسکله‌ای طولانی و مناسب برای پیاده‌روی که با امکانات متنوعش برای همه اعضای خانواده حرفی برای گفتن دارد. اما تنها شنیدن نام این اسکله از زبان مسافرانی شگفت‌زده به اندازه کافی حق مطلب را ادا نخواهد کرد. پس با ما در این مقاله از کیش بوک همراه باشید تا نگاهی به اسکله تفریحی کیش که به گفته بسیاری از مسافران کیش، از جذاب‌ترین و کامل‌ترین پارک های کیش برای گردشگران است..

اسکله تفریحی کیش کجاست

پرسش و پاسخ:
۱بهترین زمان برای سفر به کیش چه وقتی است؟
بهترین زمان برای سفر به کیش در پاییز و زمستان بوده که دمای هوا زیاد نیست و در طول روز هم می‌توانید در جزیره تردد کنید.
۲در اسکله تفریحی کیش چه تفریحات آبی و غیر آبی وجود دارد؟
در این اسکله تفریحات آبی شامل پاراسل، بنانا، قایق سواری، غواصی و ماهیگیری وجود دارد. تفریحات غیر آبی هم شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، سینما چند بعدی و بولینگ وجود دارد.
۳محدودیت زمانی اسکله تفریحی جزیره کیش چگونه است؟
این اسکله به صورت شبانه روزی باز است.
۴طول اسکله تفریحی کیش چقدر است؟
اسکله تفریحی جزیره کیش ۴۳۷ متر طول دارد.

اسکله تفریحی

تاریخچه و آدرس اسکله تفریحی کیش

مهندسان ایرانی در سال ۱۳۸۵ از این سازه رونمایی کردند و به مرور زمان آن را توسعه دادند و تا به امروز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی جزیره کیش محسوب می‌شود. اسکله تفریحی کیش در انتهای بلوار دریا و جنب بازار ونوس در شمال شرقی جزیره قرار دارد. یکی از دلایل معروف بودن آن وسعت آن است. درواقع با پیاده‌روی روی این اسکله می‌توانید تا ۴۴۰ متر از ساحل فاصله بگیرید و در انتها از تماشای ماهی‌ها رنگارنگ در زیر سطح آب زلال دریای جنوب غافلگیر شوید. روزانه تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی برای انواع و اقسام تفریحات به این اسکله ۱۰ هزار متر مربعی می‌آیند.

درواقع این اسکله با هدف جمع کردن و متمرکز ساختن همه امکانات تفریحی و رفاهی کیش در یک منطقه وسیع و متمرکز ساخته شد و خیلی زود این اسکله آنقدر به شهرت رسید که درواقع نماد جزیره آب و آفتاب شد. این روزها که هوا رو به سردی می‌رود آفتاب مطبوع‌تر از همیشه روی این اسکله چوبی می‌تابد و بسیاری ترجیح می‌دهند به اوقات فراغت خود با اسکله تفریحی کیش گرما ببخشند.

در هنگام ورود به اسکله بعد از ایستگاه دوچرخه سواری، ماهیگیرانی را خواهید دید که چوب ماهیگیری خود را به آب زلال انداختند و شاید بتوانید به ماهی‌های درون سبد ماهیگیری آن‌ها، هنگام پیاده‌روی سرک بکشید. آنوقت است که وسوسه می‌شوید شانس خودتان را هم برای ماهیگیری در کیش امتحان کنید. اما شاید هم از صبر کردن برای صید یک ماهی چاق و تپل منصرف شوید چون دیگر امکانات یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش شما را صدا می‌زنند.

اسکله تفریحی کیش

تنوع تفریحات آبی در پارک اسکله تفریحی کیش

دریای جنوب بسیار بخشنده است. اما این سخاوت فقط شامل حال صیادانش نمی‌‌شود. بلکه برای توریست‌ها هم کلی تفریح هیجان‌انگیز دارد تا بتوانند سطح آدرنالین خود را به انداره دلخواه بالا ببرند. بنابراین هیجان و شادی‌ تفریحات آبی کیش را از دست ندهید و حتما وقت کافی را برای دنبال کردن آن کنار بگذارید.

در ادامه بخشی از تفریحات و ورزش‌های آبی را معرفی خواهیم کرد:

۱. پاراسل

یکی از این ورزش‌های آبی که اغلب جوانان به سمت آن کشیده می‌شوند چتربازی بر فراز آبی دریا است. شما سوار چتر پاراسل می‌شوید و توسط یک قایق با سرعت کشیده می‌شوید و سپس لحظه پرواز فرا می‌رسد. از آن بالا اسکله تفریحی کیش دیگر مثل سابق نخواهد بود.

۲. قایق‌های کف‌شیشه‌ای

بسیاری از کودکان کارتن باب اسفنجی را دیده‌اند. خیلی از آنها دوست دارند برای یک‌بار هم که شده شکل و شمایل واقعی کاراکتر‌های این کارتن معروف را که موجودات ریز و درشت زیر دریا هستند ببینند. اغلب بزرگسالان هم گاهی هوس دیدن باب‌اسفنجی می‌کنند و برای همین برایشان این موجودات متنوع جذاب خواهد بود. شاید چنین روزی در سفری به کیش مهیا شده و کافی است این تفریح آبی خاص را انتخاب کنید. قایق‌های کف‌شیشه‌ای بهترین روش استفاده از شفافیت دریای جنوب و ساحل مرجانی آن خواهد بود.

۳. فلای‌بورد

فلای‌بورد نسبتا یکی از تفریحات آبی جدید محسوب می‌شود. فلای‌بورد وسیله‌ای است که به جت اسکی وصل می‌شود و فرد را با فشار آب به سمت بالا می‌برد. اگر کسی را سوار بر فلای‌بورد ببینید و از دیدن حرکات نمایشی او شگفت‌زده شوید احتمالا با خود خواهید گفت این یکی دیگر برای حرفه‌ای‌ها است. اما نگران نباشید زیرا می‌توانید قبل از سوار شدن، از آموزش نیم‌ساعته‌ای در اسکله تفریحی کیش بهره‌مند شوید. خیلی‌ها فلای‌برد را به خاطر احساسی شبیه پرواز بر سطح آب دوست دارند.

۴. جت‌اسکی زیر دریایی

اگر غواصی بلد نیستید اما همیشه احساس می‌کنید فقط غواص‌ها هستند که بیشترین لذت را از دریای زیبای کیش می‌برند جت اسکی زیر دریایی مناسب شما است. زیرا شما دیگر نیاز نیست شنا بلد باشید و می‌توانید سوار بر جت اسکی دنیای زیر آب را کشف کنید.
اما جالب است بدانید تفریحات آبی اسکله تفریحی کیش به بیشتر از انگشتان یک دست می‌رسد:

• جت اسکی
• غواصی
• کشتی های تفریحی
• قایق ‌های پدالی
• قایق های ماهیگیری
• قایق‌ های پارویی
• سه چرخه‌ های آبی
• امکان غواصی زیر آب
• فلای بورد
• ماهیگیری
و…

بالن سواری در کیش

تفریحات غیر آبی در اسکله تفریحی کیش 

تنوع تفریحات آبی در اسکله تفریحی کیش بر هیچ کسی پوشیده نیست. همانطور که گفتیم غواصی، پاراسل، ماهیگیری، قایق سواری و شاتل هوایی بخشی از این تفریحات هستند. با این حال اگر علاقمند به تفریحات آبی هم نیستید، می‌توانید به سراغ فعالیت‌های ورزشی و تفریحی دیگری در اسکله بروید. در ادامه با انواع تفریحات غیر آبی در اسکله تفریحی کیش آشنا شویم.

پیست دوچرخه سواری 

لذت دوچرخه سواری در اطراف خلیج فارس یکی از کارهایی بوده که هنگام سفر به جزیره کیش نباید فراموش کنید. البته هنگام دوچرخه سواری نکته مهمی که باید در نظر داشته این است که گرما و رطوبت هوا بالا بوده، بنابراین مراقب گرمازدگی باشید. 

بیشتر مسافران شب و ساعات ابتدایی روز را زمان مناسب‌تری برای دوچرخه سواری در نظر می‌گیرند. در نزدیکی اسکله تفریحی کیش، امکان اجاره ساعتی دوچرخه هم وجود دارد. پس با یک هزینه بسیار معقول و مناسب می‌توانید دوچرخه‌ سواری کنید. 

بالن سواری 

بالن سواری برای اغلب ما تفریحی نوستالژیک است زیرا از کودکی در کارتون‌ها دیده‌ایم. حالا در جزیره کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی قرار است این آرزوی دیرینه به واقعیت تبدیل شود. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و دوست دارید یک تجربه جدیدی کسب کنید، می‌توانید بلیط آن را خریداری کنید. 

از آن ارتفاع می‌توانید خط برخورد آسمان و دریا را مشاهده کنید. البته قبل از بالن سواری یک دوره آموزشی هم به شما داده می‌شود تا بتوانید از این تجربه نهایت لذت را ببرید. در داخل بالون‌ها هم دوربین وجود دارد تا از شما عکس و فیلم‌های جالبی تهیه کند. ظرفیت بالن‌ها محدود بوده و باید از قبل برای روز و ساعت دلخواه خود رزرو را انجام دهید. 

 

اسکله تفریحی کیش

پیاده روی 

در سرتاسر ساحل جزیره کیش می‌توانید پیاده روی کنید، به خصوص در اسکله تفریحی مسیرهای مناسبی برای پیاده‌روی قرار دارد. در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس، قدم زدن و پیاده‌روی هم برای ورزش و هم برای لذت بردن از هوای شرجی و بوی نمک دریا تفریحی رایگان و مناسب است. 

پیاده‌روی در اسکله تفریحی کیش هم مانند اغلب فعالیت‌های تفریحی دیگر توصیه می‌شود تا در هنگام ظهر انجام نشود. به ویژه اگر تابستان را برای سفر انتخاب کرده‌اید، بهتر است تا از زیر آفتاب ماندن اجتناب کنید. عصرها بهترین زمان برای پیاده‌روی بوده زیرا علاوه بر هوای خوب، کافه‌ها و رستوران‌های اطراف هم در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند. 

سینما چند بعدی 

سینما سه بعدی و ۶ بعدی از دیگر تفریحات غیر آبی در اسکله تفریحی کیش است. این سینماها عصرها شروع به فعالیت می‌کنند و گزینه تفریحی خوبی برای خانواده‌ها است. در این سینماهای چند بعدی می‌توانید هیجان را به شکل متفاوت‌تری تجربه کنید. از طرفی چون سینما چند بعدی طرفداران زیادی دارد، توصیه می‌شود تا از روی قبل بلیط آن را رزرو کنید. در این صورت قبل از تکمیل ظرفیت شانس یک تجربه جدید را بدست خواهید آورد. 

بولینگ 

در نزدیکی اسکله تفریحی جزیره کیش، علاوه بر تفریحاتی که تا این لحظه آن‌ها را معرفی کردیم، مجموعه بولینگ هم به چشم می‌خورد. بولینگ هم ورزش پرطرفدار دیگری بوده که ساعات خوشی را برای شما فراهم می‌کند. در این مجموعه علاوه بر بولینگ، میزهای بیلیارد، شهربازی داخل سالن و وسایل تفریحی دیگری هم قرار دارد. در نتیجه اگر کودکی همراه خود دارید، حتما برای تفریحات به سراغ این مجموعه بروید.

جاهای تفریحی نزدیک اسکله تفریحی کیش

بعد از یک پیاده‌روی، دوچرخه سواری یا یک ورزش آبی هیجان‌انگیز چه چیزی را ترجیح می‌دهید؟ اگر به ذهن شما هم به سمت نوشیدنی یا غذای محبوب‌تان می‌رود، رستوران های کیش و کافه‌های اسکله به شما توصیه می‌شود. از معروف‌ترین رستوران‌ها رستوران هشتگ و رستوران دارچین هستند. رستوران محبوب و معروف توتی فروتی هم تجربه دلنشینی را رقم خواهد زد.

حتما می‌دانید که در هر خانواده‌ای همیشه یک نفر پیدا می‌شود که هیچ تفریحی به اندازه خرید کردن حالش را خوب نخواهد کرد. بازار ونوس جنب اسکله خیال شما را از بابت اینکه به او هم خوش می‌گذرد راحت خواهد کرد. سینمای ۴ بعدی، بولینگ مریم و مرکز خرید مریم و کلوپ تفریحات دریایی هم در همین اسکله دریایی قرار دارد. این اسکله مانند دیگر اسکله دریایی‌های کیش هم برای مردان و هم برای زنان پلاژ دریایی دارد. غروب‌های منحصربه‌فرد سواحل کیش هوس عکاسی را به جان گردشگران می‌اندازد و عکاس‌های حرفه‌ای خاطره شما را ثبت خواهند کرد.

پرندگان در کیش

لیست نزدیکترین هتل‌ها‌ به اسکله تفریحی کیش

شاید با خود فکر کنید حالا که گلچینی از جاذبه‌های گردشگری در این اسکله تفریحی قرار داد چه بهتر که بشود همانجا هم اقامت داشت. خبر خوشحال کننده اینکه برخی از مجلل‌ترین هتل‌های کیش، کنار اسکله قرار دارند. از میان نزدیکترین هتل‌‌ها به اسکله تفریحی کیش، هتل شایان و هتل بین‌المللی کیش هر دو پنج ستاره‌ بوده و به طور مستقل خدمات رفاهی جذابی را به مسافران ارائه می‌دهند. اگر به دنبال هتل‌های ارزان‌تری هستید هتل پارسیان با سه ستاره در نزدیکی این اسکله قرار دارد.

تفریحات شبانه اسکله‌ دریایی کیش

زندگی در کیش می تواند رویایی و آرامش بخش باشد؛ همه ما در سفرهای تفریحی خود علاوه بر گردش و فعالیت‌های هیجان‌انگیز به دنبال آرامش نیز هستیم. آرامشی که ما را از اضطراب‌های زندگی روزمره رها کند. این آرامش‌ را می‌توانید در پیا‌ده‌روی شبانه روی زمین چوبی اسکله تفریحی کیش بیابید. علاوه بر این سکوت شبانه به صدای امواج و مرغ‌های دریایی فرصت خودنمایی می‌دهد. اسکله دریایی شب‌ها روی دیگر خود را با نورپردازی‌های مدرن و خلاقانه نمایش می‌دهد و برای همین اگر قصد دارید بیشتر از یکبار به این سازه زیبا بروید حتما تجربه شب را از دست ندهید.

اسکله کیش در شب

نکته پایانی

اگر با تور به این جزیره زیبا می‌روید و فرصت کمی برای بازدید از پارک‌ های کیش و سایر جاذبه‌های گردشگری‌‌اش را دارید این اسکله را در اولویت قرار دهید. بهترین زمان بازدید از اسکله تفریحی کیش در پاییز و زمستان است. بنابراین حالا که هوا رو به سردی می‌رود دم را غنیمت بشمارید و چمدان‌تان را با لباس‌های تابستانی ببندید. قیمت بلیط اسکله تفریحی کیش شامل هزینه تفریحات آبی آن است و بازدید و ورود به آن کاملا رایگان و در هر ساعت از شبانه روز مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها