پلاژ بانوان کیش، یک تفریح خانمانه

پلاژ بانوان کیش

4/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

شنا کردن به صورت آزادانه آرزوی هر بانوی ایرانی است. با توجه به محدودیت‌هایی که کشورهای اسلامی در این موضوع دارند، خوب است فضاهایی را برای این موضوع با حفظ حریم در نظر گرفته شود. حاشیه ساحلی جزیره کیش به اندازه ۴۴ کیلومتر است. از این فضای زیاد بهترین کار این بود که بخشی از آن را مختص به شنای بانوان کنند. پلاژ بانوان یک انگیزه برای خانم‌ها جهت سفر با تور کیش است.حتی اگر شنا بلد نیستید تا از یکی از بهترین تفریحات آبی کیش استفاده کنید، به فکر ویتامین D باشید. خانم‌ها بیشتر از آقایان به این ویتامین نیاز دارند. اما طبق آمار دیده شده که بانوان ایرانی دچار کمبود ویتامین دی هستند. شما می‌توانید در سفر هم به فکر سلامتی خود باشید. چه فرصتی از این بهتر؟ حوله و صندل خود را در چمدان بگذارید تا با سفر به جزیره کیش شما هم تنی به آب بزنید.

پلاژ بانوان درکیش
پلاژ بانوان درکیش

در پلاژ بانوان کیش تعداد زیادی تخت مخصوص وجود دارد که شما می‌توانید روی آن دراز بکشید و آفتاب بگیرید. البته اگر نور خورشید طاقتتان را کم کرد، می‌توانید در سایبان‌های مخصوص بر روی صندلی بنشینید و خنک شوید. کیش در همه فصول سال از وجود آفتاب بهره‌مند می‌شود به همین خاطر اگر علاقه ندارید پوست شما تیره شود از کرم‌های ضدآفتاب حتما استفاده کنید. البته بانوان خودشان استاد این کار هستند.

ساعات کاری این پلاژ از ۷ صبح الی ۱۸ است و تمامی امور آن توسط بانوان اداره می‌شود. امکانات خوب این مجموعه باعث شده این فضا طرفداران زیادی داشته باشد. دوش آب شیرین، پارکینگ، بوفه، رختکن، تخت برای آفتاب گرفتن، سالن بدنسازی و … از امکانات این پلاژ است. همچنین در رختکن این پلاژ تعدادی سشوار قرار داده شده تا بانوان بتوانند موهای خود را قبل از خروج خشک کنند و نگرانی بابت سرما خوردگی نداشته باشند. یک تفریح خاص در این پلاژ، غواصی بانوان است که زیر نظر مربیان با تجربه انجام می‌شود. اگر علاقه به این تفریح دارید و همچنین آموزش شنا دیده‌اید، غواصی در دل آب‌های خلیج فارس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امنیت در پلاژ بانوان

پلاژها هم مانند استخرها در هر شهری برای راحتی شما دارای قوانین هستند. برای مثال شما نمی‌توانید تلفن همراه خود را به داخل این محوطه ببرید. شما می‌توانید لحظه ورود، کیف خود به همراه موبایل، پول و طلاهایتان را به صندوق امانات تحویل دهید. همچنین وجود غریق نجات‌های کار دست و با تجربه در این پلاژ باعث می‌شود تا با آرامش بیشتری در این محوطه شنا کنید. البته قبل از این که کار به خطر برسد به نکات ایمنی توجه کنید تا سفر خود را به خاطره‌ای تلخ تبدیل نکنید. گاهی وجود خطر در کنار امنیت، هیجان را بالا می‌برد. شنا کردن در ساحل با رعایت نکاتی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، اما اگر پا را فراتر از توانایی خود بگذارید و دل به دریا بزنید درصد خطر بالا می‌رود. این هیجان نیست؛ نوعی ریسک است؛ ریسک با جان و زندگی خودتان! در هر صورت وقتی برای منطقه‌ای برای پلاژ شدن فکر می‌کنند در ابتدا به امنیت آن اهمیت می‌دهند. امنیت پلاژ بانوان قابل قبول است. اما اگر فراتر از آن شنا نکنید.

پلاژ بانوان کیش

 

با ساخت پلاژ، محدودیت شنا برای بانوان برداشته شد

موضوع ساخت پلاژ بانوان از آن جا شکل گرفت که خانم‌ها مانند آقایان نمی‌توانستند به راحتی در دریا شنا کنند. وجود فضاهای مخصوص به آن‌ها حس امنیت هم می‌دهد. تمامی جهت‌های این مجموعه از معرض دید پوشیده شده است. بانوان می‌توانند حس راحتی در شنا را همانند استخرهای سرپوشیده از این پلاژ تجربه کنند. این پلاژ نیز مانند دیگر فضاهای خاص در کیش از شما یک ورودی دریافت می‌کند. هزینه ورودی برای نظافت پلاژ و دستمزد پرسنل در نظر گرفته می‌شود.
شاید بپرسید مسیر دسترسی به این پلاژ چگونه است. برای رسیدن به پلاژ بانوان باید به قسمت شمال شرقی جزیره بروید. وارد بلوار سنایی شوید و خیابان آریان را تا انتها بروید. این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی است پس نگران جای خودروی خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها