اسکله و پارک ساحلی میرمهنا

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

4.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

معرفی پارک ساحلی میرمهنا

حیف است که به جزیره کیش سفر کنید و اسکله و پارک‌های ساحلی آن را نبینید. اسکله و پارک ساحلی میرمهنا یکی از زیباترین فضاها در تور مسافرتی کیش است که با تماشا به هر گوشه‌اش یک بهانه برای بیشتر ماندن در این پارک را به دست می‌آورید. این اسکله و پارک ساحلی بزرگترین، پارک تفریحی در کیش است. پس بعید نیست که با مراجعه به آن شاهد تفریح‌های متنوع هم باشیم. در واقع مساحت این پارک به قدری زیاد است که با سفر در کیش و گشت و گذار در این جزیره حداقل یک بار از کنار این اسکله عبور خواهید کرد. میرمهنا یکی از زیباترین پارک های کیش است که در اطراف خود جاذبه‌های گردشگری مناسبی را دارد.برای رسیدن به این پارک زیبا باید به قسمت شمال و کمی شمال غربی جزیره کیش بروید. اسکله و پارک ساحلی میرمهنا دارای دو فاز ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ متری است. در بین این دو فاز، اسکله ماهیگیری قرار دارد و از یک سمت به مسجد خاتم الانبیا و از سمت دیگر به میدان جاسک ختم می‌شود. برای تفریح در یکی از روزهای سفرتان به جزیره کیش در این منطقه بسیار سرگرم می‌شوید. وجود آلاچیق و فضاهایی مخصوص طبخ کباب شما را برای پیک نیک تشویق می‌کند.

تفریحات اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

در این پارک ساحلی می‌توان ساعت‌ها به صورت رایگان حضور داشت، در گوشه‌ای روبروی دریا نشست و با تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس آرامش را به دست آورد. اما اگر حس تحرکتان گل کرده بود می‌توانید در این پارک دوچرخه سواری کنید و از منظره بی‌نظیر لذت ببرید.

اسکله میرمهنا

دلتان هوس ویتامین E کرده؟ یا شاید عطر و بوی یک غذای دریایی را خواستارید که خودتان آستین بالا بزنید و یک سبزی پلو با ماهی لذیذ در سفرتان به کیش طبخ کنید. پیشنهاد جالبی که برایتان داریم این است که می‌توانید ماهی غذا را خودتان شکار کنید! اگر علاقمند به ماهیگیری هستید، اسکله میرمهنا به طول ۱۳۰ متر این اجازه را به شما می‌دهد. البته باید در ساعات مجازی به ماهیگیری در اسکله و پارک ساحلی میرمهنا بپردازید.

معمولا این کار در ساعات اولیه صبح یا هنگام غروب آفتاب انجام می‌شود. در این ساعات دمای هوا ملایم‌تر است و ماهی‌ها بیشتر به سطح آب نزدیک می‌شوند. ساعات بین ۱۶ تا ۱۹ سطح آب بالا آمده و شانس شما در تعداد شکار ماهی هم بیشتر است. همچنین باید دقت داشته باشید که ماهیگیری در نیمه اول سال ممنوع است. بنابراین اگر به قصد ماهیگیری در کیش سفر می‌کنید برنامه خود را برای نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان تنظیم کنید. یک قلاب ماهیگیری نیاز دارید و کمی تمرکز.

جاذبه‌های اطراف اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

موقعیت مکانی این پارک بسیار خوب است. شما به مراکز تفریحی، تاریخی، هتل‌ها و رستوران و مراکز خرید نزدیک هستید. اگر علاقمند به فضاهای تاریخی باشید، شهر زیرزمینی کاریز در حوالی همین پارک است. برای رفتن به این شهر زیرزمینی از اسکله و پارک تفریحی میرمهنا می‌توانید از طریق بلوار میرمهنا به این مکان تاریخی برسید.

پارک و اسکله میرمهنا

همچنین داخل این پارک ساحلی چند کافی شاپ و فست فود وجود دارد و شما به صرف یک قهوه ناب یا غذایی خوشمزه دعوت می‌کنند. غذا خوردن کنار ساحل هم مزه‌ای دارد. رستوران توتی فروتی انواع غذاهای دریایی، ایرانی و بین المللی را برای شما طبخ می‌کند و یک منوی کامل برای تمامی ذائقه‌ها در اختیارتان می‌گذارد. البته این رستوران منوی کافی‌شاپ هم دارد که اگر هوس یک آبمیوه فصل کردید بتوانید آن را سفارش دهید و نوش جان کنید.

همچنین رستوران میرمهنا در نزدیکی این مکان گردشگری می تواند برای صرف غذا مکان ایده آلی باشد، با توجه به اینکه یکی از رستوران های محبوب در جزیره می باشد. در گوشه و کنار جزیره کیش مراکز خرید متنوعی ساخته شده که نیاز هر فردی را تامین کند. مرکز خرید دیپلمات کیش در فاصله ۷۰۰ متری از پارک ساحلی میرمهنا قرار گرفته است.

اما اگر باز هم علاقه به فضاهای تاریخی دارید در این زمینه جاهای دیدنی کیش بسیار است، یک مکان دیگر در همین نزدیکی وجود دارد؛ شهر تاریخی حریره . این شهر در فاصله ۳ کیلومتری با پارک ساحلی و اسکله میرمهنا قرار دارد. برای رسیدن به شهر حریره، از پارک میرمهنا به سمت میدان نیایش بروید و وارد بلوار کرانه شوید، پس از چند دقیقه به درب ورودی شهر حریره می‌رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها