تفریحات ورزشی کیش

تفریحات ورزشی کیش

4.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

یکی از انگیزه های گردشگران تورهای مسافرتی کیش، وجود تفریحات متنوع ورزشی در این جزیره است. در ایران، کیش همیشه میزبان جدیدترین ورزش های آبی و حتی غیرآبی جهان بوده است. در این بین وضعیت امکانات ورزشی و هتل های جزیره به نحوی است که تعداد بسیاری از تیم های ملی در رشته های مختلف، همواره در این جزیره کمپ می زنند. البته که ده ها بار اسم کیش را به عنوان میزبان مسابقات بین المللی والیبال و فوتبال ساحلی، کبدی، فوتسال، تکواندو و … شنیده ایم. همه این موارد به ما می گوید که با چه معجزه زیبایی رو به روییم و در این مطلب هم قرار است ما به معرفی تمام تفریحات ورزشی کیش بپردازد و تمام سوالات ذهنتان را درباره این موضوع پاسخ دهیم.
در ضمن کیش بوک در مطلبی دیگر به جاذبه های گردشگری کیش پرداخته است، این دو مطلب در کنار یکدیگر می توانند یک مرجع کامل برای برنامه ریزی شما باشند.

هیجان در قلب خلیج فارس با تفریحات ورزشی کیش

فوتبال ساحلی کیش

یکی از قطب های فوتبال ساحلی ایران، کیش است. این یعنی پس نگین خلیج فارس باید یکی از پادشاهان فوتبال ساحلی در منطقه، آسیا و جهان باشد چون می دانیم که ایران یکی از ابرقدرت ها در این ورزش است. بر همین اساس این ورزش در جزیره دارای بهترین امکانات موجود در ایران چه در سطح حرفه ای و چه در سطح آماتوری خواهد بود. برای تجربه فوتبال ساحلی بهترین مکان پلاژ آقایان است که در ساحل شرقی قرار دارد و قبل و بعد از تجربه آن می توانید به انواع و اقسام تفریحات دیگر یا رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید هم سر بزنید.

فوتبال ساحلی در کیش

والیبال ساحلی کیش

والیبال ساحلی یکی دیگر از پرطرفدارترین ورزش های جزیره است که برای دسترسی به آن بهتر است به پلاژ آقایان مراجعه کنید. توجه داشته باشید که ۴ زمین والیبال ساحلی این مجموعه آنقدر فوق العاده هستند که میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی هم شده اند. در واقع چه حرفه ای باشید و چه آماتور می توانید بهترین خاطره از این ورزش را در کیش برای خودتان بسازید. تمام چیزی که برای والیبال ساحلی در کیش نیاز دارید فقط یک توپ والیبال است چون اصلا ورزش مردمی و محلی مردمان جزیره همین ورزش است و در تمام ساحل ها می توانید در کنار خانواده و دوستانتان آن را تجربه کنید.

والیبال ساحلی در کیش

تنیس در کیش

تنیس هم ورزش خاصی است که طرفداران منحصر به فرد خودش را دارد. زمین های تنیس کیش دو تاست؛ ۱. زمین تنیس مجموعه هتل مارینا پارک کیش. ۲. مجموعه المپیک کیش. مارینا پارک جزو لوکس ترین هتل های جزیره است و اولویت استفاده از زمین تنیس آن هم با گردشگران حاضر در این هتل است هرچند در حالت عادی استفاده از زمین تنیس آن برای همه آزاد است. جز این مورد، مرکز زمین های تنیس کیش یعنی مجموعه المپیک را هم داریم که در آن با ۱۰ زمین تنیس بسیار مجهز رو به ‌رو هستید و اگر مسابقات خاص و یا اردوی تیم حرفه‌ای خاصی در این زمین برقرار نباشد، شما به راحتی یک زمین خالی برای بازی به دست می‌آورید.

تنیس در کیش

پینت بال کیش

یک ورزش جمعی، خاطره انگیز، رقابتی و سراسر هیجان همین پینت بال است. پینت بال داریوش تنها زمین این ورزش در جزیره و یکی از بزرگ ‌ترین زمین ‌های پینت بال در کل ایران است. وسعت این زمین حدود ۲۵۰۰ متر است و گروهی ۲۴ نفره می تواند در آن به جنگ بپردازد. تجهیزات این پینت بال به‌روز است. در این مکان با پرداخت ورودی، یک ست کامل سلاح و گارد و ۵۰ تیر برای بازی دریافت می‌کنید. در این زمین هر سانس بازی ۲ ساعت و ساعت کار از ۱۷ تا ۲ بامداد است و این یعنی گردشگران می توانند پینت بال را در لیست تفریحات شبانه کیش قرار دهند.

پینت بال در کیش

دهکده تیراندازی کیش

تیراندازی یک ورزش کلاسیک است برای آدم هایی که در جستجوی دقت و تمرکز هستند و کیش هم با آن آبی آرام آسمانش می تواند بهترین مکان برای تجربه آن باشد. دهکده تیراندازی کیش که بخشی از دهکده المپیک آن است، مکان اصلی این ورزش در جزیره است. تیراندازی در این مکان در بالاترین سطح و در میدان های ۱۰، ۲۵ و ۵۰ متری پوشیده با چمن مصنوعی انجام می‌شود. نکته مهم این است که سرعت و جهت وزش باد در کیش، بسیار مناسب تیراندازی با کمان است. ساعت‌ کار این باشگاه تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد و این یعنی شب ها می توانید زیر نور این ورزش زیبا را انجام دهید.

دهکده تیراندازی در کیش

اسب سواری در کیش

یکی دیگر از ورزش های جذاب که هم می تواند هیجان انگیز باشد و هم آرامش بخش، اسب سواری است. این ورزش البته برای نوجوانان هم می تواند تجربه ای به یاد ماندنی در ارتباط گرفتن با حیوانات باشد. اسب هایی که در باشگاه اسب سواری کیش هستند هم تعلیم دیده اند و هم به لحاظ بهداشتی در وضعیت خوبی نگهداری می شوند. البته اسب سواری، تفریحی عمومی در جزیره هم هست که برای تجربه آن می توانید به اسکله تفریحی کیش بروید. برای دسترسی به باشگاه سوارکاری جزیره کیش هم می توانید به شمال جزیره بروید و در کنار دهکده المپیک این باشگاه را پیدا کنید.

اسب سواری در کیش

شترسواری در کیش

معمولا شتر سواری در کیش، خارج از شهر انجام می ‎شود و لذت این کار هم به همین است. به قول عده ای شترسواری، آفرود دنیای قدیم است. برای تجربه شترسواری در کیش باید به سافاری بروید. مکان دقیق این مجموعه واقع در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ شهرک صنعتی است. تور شتر سواری در کیش در منطقه سافاری در دو سانس صبح و عصر برگزار می ‎شود.

بولینگ و بیلیارد در کیش

این ورزش کم طرفدار در ایران یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و حتی کشورهای آسیای شرقی است. کیش در این ورزش هم پیشرو بوده و با بولینگ مریم این ورزش تفریحی و البته تمرکزی در ایران را زنده نگه داشته است. موقعیت بولینگ مریم در ساحل شرقی و در مجاورت مرکز همایش های بین ‌المللی و اسکله تفریحی قرار گرفته است. در این سالن ۱۶ خط بر اساس استاندارد جهانی طراحی شده است. البته سالن بولینگ مریم شامل سالن بیلیارد و اسنوکر، بدنسازی، سرزمین بازی، سونا، جکوزی، کافی شاپ و رستوران هم هست. در نظر بگیرید که تعداد ۱۰ عدد ایت ‌بال و یک پیرامید نیز در این مجموعه موجود است. بولینگ مریم کیش از ساعت ۱۱ صبح شروع به کار می کند و تا ساعت ۲ بامداد هم سرویس دهی دارد. برای رسیدن به این مجموعه باید از طریق خیابان سنایی به خیابان دریا بروید تا ساختمان این مجموعه را در نزدیکی اسکله تفریحی ببینید.

بولینگ کیش

بانجی شوتینگ در کیش

تجربه دیوانه وار پرش، سقوط و سرعت با بانجی شوتینگ کیش، از آن دسته مواردی است که حتی در خواب هایتان آن را به یاد خواهید آورد. اما بانجی شوتینگ واقعا چیست؟ برای ایجاد این ورزش دو میله فلزی را در زمین محکم می ‌کنند. ارتفاع این میله‌ ها حدود ۱۵ متر است و با فاصله ۲۰ متری از هم قرار می ‌گیرند. به هر کدام از این طناب‌ ها یک طناب کشی بسیار محکم متصل است. پس از پوشیدن جلیقه مخصوص، هر دو کش را به خود می ‌بندید و محکم می‌ کنید. سپس این طناب ‌ها حدود ۶ متر به سمت بالای میله‌ ها کشیده می‌ شود. همچنین یک رشته طناب از این وسیله در مسیری در حدود ۲۰ متر به موتور چهارچرخ یا با نام ATV به سمتی کشیده می ‌شود. با رها شدن این کش از موتور چهار چرخ، هیجان با پرواز پرتابی شما به آسمان آغاز می شود. برای تجربه بانجی شوتینگ باید به پارس سافاری بروید که در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری و جنب فاز ۳ صنعتی واقع است.

بانجی جامپینگ در کیش

بانجی جامپینگ کیش

ورزش هیجانی بانجی جامپینگ برای کسانی طراحی شده است که قصد دارند هیجان را تا مرز دیوانگی تجربه کنند. در جزیره برای این فعالیت ۲ سکو در نظر گرفته شده است که ارتفاع ۴۰ و ۶۰ متری دارند. رده سنی بانجی جامپینگ کیش بالای ۱۴ سال است و وزن فرد باید از ۳۵ تا ۱۳۰ کیلو باشد. کفش ورزشی مناسب هم یکی دیگر از شروط استفاده از تفریح است. مدت زمان آماده شدن و انجام مراحل پرش برای هر نفر بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است. پیش از پرش تا ۲۴ ساعت نباید مشروبات الکلی مصرف کرده باشید. البته آزمایشات و تست‌ های پزشکی انجام می‎ گیرد تا از بروز حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آید. محل پرش بانجی جامپینگ در کیش، مجموعه جاذبه واقع در میدان المپیک، پشت شهر زیر زمینی کاریز است.

زورب بال کیش

زورب بال یک ورزش انرژیک، جذاب و پر از خنده است. در زورب بال همه بدن شما درون توپ قرار می ‌گیرد و با قل خوردن توپ برای برقراری تعادل نیاز دارید که درون آن بدوید. با این توپ انعطاف پذیر می توانید با دیگران مسابقه بدهید یا از بالای یک سطح شیب دار به سمت پایین قل بخورید و یا اصلا سعی کنید به دیگران برخورد کنید و لحظاتی پر از شادی و رقابت را رقم بزنید. زورب بال کیش در مجموعه پارس سافاری واقع شده و مسیرش حدود ۹۰ متر است و شیب مناسب ۴۵ درجه ای هم برای آن در نظر گرفته شده است. پارس سافاری در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری و جنب فاز ۳ صنعتی واقع است. این تفریح برای همه افراد بالای ۴ سال و با سلامت جسمانی مناسب است.

زورب بال در کیش

کارتینگ کیش

کارتینگ با ماشین هایی کوچک اما با شتاب و سرعت خیلی بالا جان گرفت و در طی سال ها به یکی از شاخه های جذاب اتومبیل رانی تبدیل شد. یکی از بهترین پیست ‌های این بازی در کل ایران در کیش ساخته شده است چون این پیست ۸۰۰ متر طول و البته ۷ متر عرض دارد و از این نظر یکی از عریض ترین پیست های ایران است. ماشین ‌های کارتینگ کیش یا همان کوگارت ها سه دسته هستند:

  • کوگارت‌ های آموزشی با حجم موتور ۱۴۰ سی سی با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت
  • کوگارت‌ های مینی با حجم ۱۲۰ سی سی و حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر
  • کوگارت‌ های دو موتوره ۴۰۰ سی سی و حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت

برای ماشین های ۱۴۰ سی سی به بالا اساسا باید یک گواهینامه مجزا دریافت شود اما در مجموعه کارتینگ کیش برای کوگارت های ۱۲۰ سی سی به گردشگران آموزش های لازم ارائه داده می شود. کارتینگ کیش که در ضلع جنوب شرق پارک شهر کیش قرار دارد از ساعت ۱۹ تا یک بامداد دایر است.

کارتینگ کیش

باگی در کیش

باگی هم موتور است هم ماشین! موتوری که قرار است نه دو بلکه چهار چرخ را به گردش درآورد. باگی آمیزۀ قدرت، سرعت و پمپاژ آدرنالین است. این وسیله یک بدنه بسته و کامل ندارد بلکه از ستون ‌هایی تشکیل شده که کارشان همزمان حفظ شاکله باگی و محافظت از راننده آن است. رانندگی با باگی خیلی سخت نیست اما به هر حال در پیست جزیره، راهنماهایی هستند که چم و خم کار را به گردشگران آموزش می دهند. پیست باگی در مجموعۀ پارس سافاری کیش قرار دارد که مکان آن در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری و جنب فاز ۳ صنعتی واقع است. یکی دیگر از ویژگی های این تفریح ورزشی، قابلیت لذت بردن جمعی از آن است برای مثال در مجموعه سافاری یکی از موارد تور باگی خانوادگی VIP است که تا ۶ نفر ظرفیت دارد.

باگی در کیش

ترامپولین در کیش

ترامپولین یکی از تفریحات ورزشی دیگر مجموعه سافاری کیش است که می تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و پر از خاطره باشد. ترامپولین در واقع یکی از زیرشاخه های ورزش ژیمناستیک است که با جهش، ارتفاع گرفتن و حرکات آکروباتیک همراه می شود. تشک پرش درجا در ترامپولین، نقش محوری را دارد و بقیه موارد وابسته است به قدرت فنر، پایه ها و وسعت این تشک. برای استفاده از بهترین ترامپولین های جزیره باید به سافاری بروید که در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری و جنب فاز ۳ صنعتی واقع است.

فلای برد در کیش

یکی از جدیدترین ورزش ها و تفریحات آبی سرتاسر سواحل دنیا، فلای برد است. در ابتدا تصاویر این تفریح دریایی آنقدر عجیب بود که بسیاری آن را شبیه به تجهیزات داستان های علمی تخیلی می دانستند. کیش هم این رویا را به واقعیت تبدیل کرده است. این وسیله که به یک جت اسکی وصل می شود شخص را روی آب معلق نگه می دارد و با پمپاژ آب به او اجازه مانور و حرکات نمایشی می دهد. شرط استفاده از فلای برد در کیش این است که فرد دارای سلامت جسمانی باشد و البته بیش از ۱۸ سال هم سن داشته باشد. برای دسترسی به این تفریح باید به کلوپ های تفریحات دریایی ارائه دهنده آن بروید که برای مثال در مرکز تفریحات دریایی و ورزشی کیش چند تایی از آنها را پیدا می کنید.
فلای برد در کیش

پدل برد در کیش

پدل برد در واقع یک نوع ورزش آبی محسوب می شود که نیازمند پاها و دست های قوی و تمرکز و مهارت است. البته این به معنای این نیست که شما نمی توانید آن را تجربه کنید، اتفاقا شرایط در کیش طوری است که با وجود انواع راهنما، گردشگران می توانند این تفریح جذاب را انجام دهند. پدل برد در واقع یک نوع قایق کوچک تخته ای است که فرد به صورت ایستاده روی آن قرار می گیرد و با پارویی که در دستش قرار دارد، در آب حرکت می کند. مرکز تفریحات دریایی و ورزشی و همینطور ساحل مرجان که در ساحل شرقی جزیره قرار دارند، دو مرکز اصلی ارائه پدل برد هستند. در ضمن یادتان باشد که حتی کودکان می توانند از این تفریح لذت ببرند به شرط آن که علاوه بر پوشیدن جلیقه نجات، والدین آنها هم روی پدل حضور داشته باشند.

پدل برد در کیش

کیبل اسکی در کیش

وسعت فضا برای کیبل اسکی در کیش طولی حدود ۸۶۰ متر و عرضی برابر با ۱۶۰ متر دارد. این یعنی شما با بزرگ ترین کیبل اسکی جهان رو به رو هستید. این تفریح ورزشی نیازمند دستانی قدرتمند و بدنی سالم است. در این تفریح روی یک تخته شبیه به تخته های اسکی روی آبی که در تلویزیون می بینید قرار می گیرید و در مسیری که کابل ها در آن قرار دارند با سرعت بالا شروع به حرکت می کنید. این تفریح دریایی بسیار امن است و همه افراد هم توانایی یادگیری و استفاده از آن را دارند. پارک کیبل اسکی در ساحل شرقی و بین اسکله تفریحات دریایی و پلاژ آقایان قرار دارد و از طریق خیابان فردوسی و بلوار ساحل قابل دسترسی است.

کیبل اسکی در کیش

اسکیت روی یخ در کیش

آیس رینگ دامون، دومین پیست اسکیت روی یخ استاندارد در ایران بعد از پیست اسکیت آرامیس در تهران است. وسعت این پیست حدود ۲۰۰ متر است و در طبقه دوم مرکز خرید دامون قرار گرفته است. برای رسیدن به این مجموعه باید به خیابان وصال بروید. آیس رینگ دامون قابلیت اجرای مسابقات پاتیناژ و همچنین هاکی روی یخ را هم دارد اما به این منظور خیلی کم از آن استفاده شده است. در نهایت این که اسکیت روی یخ می تواند برای بچه ها خیلی جذاب باشد و این رینگ زیبا و مجهز همراه با راهنماهای صبور، می تواند مکان خوبی برای آموزش بچه ها باشد.

استخر سرپوشیده کرانه کیش؛ یک تفریح ورزشی اختصاصی برای بانوان

این استخر که همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸:۴۵ آماده سرویس دهی است تنها ویژه شنا بانوان است. برای استفاده از سالن بدن سازی و ایروبیک هم لازم است از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به این مجموعه مراجعه کنید. استخر سرپوشیده کرانه در بلوار ایران و حوالی میدان خلیج فارس است. شما می توانید در قسمت پشتی شرکت آب و برق و در خیابان گلدیس این استخر را پیدا کنید.
این مجموعه علاوه بر محل هایی برای شنا دارای امکانات سنا و جکوزی هم هست اما ویژگی اصلی آن در نزدیکی اش به دریاست. شما می توانید در حین شنا کردن چشم انداز بی ‌نظیر دریای خلیج فارس را هم نگاه کنید چون جلوی این محوطه ساختمان وجود ندارد و مشرف به فضای دیگری جز آب دریا نیست.
البته حالا که بحث مراکز اختصاصی برای بانوان شد باید به پلاژ بانوان واقع در قسمت شرقی جزیره کیش هم اشاره کنیم که در آنجا شما خواهید توانست علاوه بر شنا انواع ورزش ساحلی از قبیل والیبال و فوتبال را هم انجام دهید.

مجتمع تفریحات و ورزش های دریایی کیش

در این مرکز از آخرین استانداردهای روز دنیا برای راه اندازی فضاها و تجهیزات استفاده شده است. این مجتمع از طریق خیابان رشید ایزدی و بلوار اندیشه قابل دسترسی است. در این مجموعه، باشگاه و مرکز غواصی و چندین کلوپ ورزش دریایی هست که هر تفریح دریایی که بخواهید را به شما ارائه می دهد. غواصی، جت اسکی، پاراسل، بانانا، شاتل، قایق تندرو و اسکی روی آب از جمله مهم ترین تفریحاتی هستند که در این مجتمع ارائه می شوند. از این بین اسکی روی آب و استفاده از جت اسکی به ورزش های آبی نزدیک ترند و بقیه را می توان جزو تفریحات دریایی دانست اما باید توجه داشته باشید که در هر مورد شما با بهترین امکانات و فضا در این مجموعه رو به رو خواهید شد.

حرف آخر؛ سه نکته درباره کنجکاوی، برنامه ریزی و هزینه ها

در انتخاب تفریحات ورزشی جزیره باید علاوه بر علایق به کنجکاوی هایتان هم میدان بدهید! چرا؟ چون بخشی از ورزش ها در کیش هستند که بسیار ناشناخته اند و یا در کمتر جایی امکانات با کیفیت آن را پیدا می کنید. اصلا کیش جزیره اولین هاست و چه بهتر که اولین خاطره با یک ورزش جدید را در آن تجربه کنید.
دومین نکته مهم توجه به برنامه ریزی و مدیریت زمان است چون آنقدر تعداد و تنوع ورزش ها در جزیره زیاد است که مطمئنا برای تجربه همه آنها ممکن است که چند ماهی را در کیش بمانید.
سومین نکته بحث هزینه است، اگر قصد دارید کم هزینه کنید بهتر است سراغ ورزش های عمومی و جمعی مثل والیبال و فوتبال ساحلی بروید اما اگر بحث هزینه برای شما موردی حاشیه ای است، دلتان را به دریا بزنید و در مجموعه هایی مثل سافاری انواع و اقسام تفریح را به خودتان هدیه بدهید، در نهایت این هم برمی گردد به اولویت ها، علایق و صد البته برنامه ریزی و بودجه بندی مالی شما پس اجازه ندهید بقیه شما را منصرف کنند. برای مدیریت هزینه های سفرتان می توانید به مطلب کاهش هزینه های سفر به کیش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها