اسب سواری در کیش ورزشی مهیج برای جوانان

اسب سواری در کیش

4.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

معرفی باشگاه اسب سواری کیش

جزیره کیش یکی از مکان های پر طرفدار در ایران بوده که به شهر آزاد معروف است و افراد زیادی دوست دارند که زندگی در کیش را حتی برای مدت کوتاهی تجربه کنند. سالانه تعداد زیادی از مردم ایران و حتی کشورهای دیگر به این منطقه سفر کرده و لحظاتی خوش و خاطره ساز را می گذرانند. یکی از دلایل محبوبیت این جزیره آب و هوایی مناسب برای سلامت افراد بوده و میزان اکسیژن خالص موجود در فضا می تواند مناسب حال اشخاصی که مشکل آسم و تنفس دارند باشد. حال آن که تنوع تفریحاتی که در تورهای کیش وجود دارد خود عامل بسیار مهم در جذب مسافر می باشد.در این مقاله به بررسی یکی از تفریحات ورزشی کیش، یعنی اسب سواری در جزیره کیش خواهیم پرداخت.در ابتدا لازم دانستیم نکاتی هر چند مختصر نیز در ارتباط با اسب ها بیان کنیم. هر اسبی با تربیت متفاوت و خاص خود پرورش یافته و نمی توان هیچ گونه ای از اسب را کامل و بی عیب و نقص دانست. فقط کافی است شخصی که اسب را تربیت کرده اصول و روش رفتار مختص به آن اسب را به فرد سوارکار آموزش دهد تا سوارکاری به خوبی پیش برود.امکان رم کردن اسب با صدای بلند و یا حرکت سریع چیزی به خصوص اگر حرکت پرچم باشد بسیار بالاست، بنابراین باید به این موارد توجه کرد تا سوارکار دچار مشکل نشود. به طور کلی در مواجهه با حیوانات کافی است آرام باشید و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

اسب سواری در کیش

امکانات و شرایط اسب سواری در جزیره کیش

به طور قطع در فضای آرام و غرق در سکوت جزیره کیش اسب سواری با لذتی چند برابر همراه خواهد بود. اسب هایی که بدین منظور به کارگرفته می شوند تعلیم دیده و از نظر بهداشت مورد بررسی قرار گرفته اند. هم چنین افرادی با تجربه برای همراهی شما در مواقع لزوم حاضر هستند. معمولا در صورتی که سوارکار حرفه ای باشد می تواند در باشگاه های سوار کاری با اسب های متنوع و باتجربه سوارکاری کند.

در این فضا زیباسازی های لازم صورت گرفته، به علاوه به منظور صدمات احتمالی تیم پزشکی مورد نیاز در این حوزه در حالت آماده باش قرار دارند.

پیشینه افتتاح باشگاه های سوارکاری موجود در کیش به برگزاری مسابقات بین المللی در سال ۱۳۷۳ باز می گردد. اما سیر تکاملی این باشگاه ها تا سال ۱۳۷۵ به طول انجامید و تا به امروز امکانات جدید و به روز، آن را به مکانی مورد تایید تبدیل کرده است.

به طوری که برای مسابقات اسب دوانی کشوری به این منطقه مراجعه می شود. اگر تا به حال تجربه سوارکاری نداشته اید اسب سواری در سواحل جزیره کیش که بهترین نقطه آن به اسکله تفریحی کیش معروف است، یکی از بهترین تجربه ها خواهد بود که برای اولین بار می تواند همراه با خاطره ای خوش باشد. اسب ها در این قسمت آموزش دیده و تربیت شده هستند بنابراین می توان اطمینان حاصل کرد که خطری متوجه سوارکار نیست. به طوری که علاقه مند به تکرار مکرر آن در روزهای تفریح و استراحت خود خواهید شد.

اسب سواری در کیش

انتخاب اسب مناسب برای اسب سواری

البته هرچه شناخت نسبت به این مقوله بیشتر باشد حس و حال متفاوت تری را القا خواهد کرد. اگر پیش از اولین تجربه سوارکاری اطلاعات لازم در ارتباط با اسب ها و سوارکاری پیدا کنید مسلمآ تجربه ای متفاوت تر نیز در انتظار شما خواهد بود.

شناخت انواع نژادهای اسب که تعدادی حدود بیست نمونه از نژادها جزو برترین ها هستند؛ خود به انتخاب اسب بهتر کمک خواهد کرد. معمولا اسب های جوان تر به دلیل این که تجربه کافی در سواری دادن ندارند برای افراد حرفه ای مناسب تر هستند. اسب های پیر برای افرادی که مبتدی بوده و به منظور تفریح اقدام به اسب سواری می کنند عملکردی همراه با تجربه و صبر خواهند داشت.

در کل این بدین منظور است که اگر سوارکار و اسب هر دو مبتدی باشند سوارکاری با مشکل و خطر همراه خواهد بود. اگر مدت زیادی را به کار و تلاش بی وقفه مشغول بوده اید و در فضای شهری پر دود و دم روز و شب گذرانده اید.

اگر خانه نشین هستید و زمان زیادی گذشته و به دلیل مشغله های زندگی تفریح کافی نداشته اید. و اگر به هر دلیلی امکان این که سفری خاطره انگیز را تجربه کنید وجود نداشته است. سفر به جزیره کیش و بازدید از جاذبه های دیدنی کیش و تجربه اسب سواری در جزیره کیش می تواند یک پیشنهاد به موقع و مناسب برای تغییر در روحیه و تمدد اعصاب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها