بهترین کشتی های آکواریوم کیش را بشناسید

بهترین کشتی‌های آکواریوم کیش

2.8/5 - (12 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

سفر دریایی با کشتی آکواریوم کیش مثل یک خواب جادویی در اعماق بی‌کران دریا است. البته این کشتی‌های آکواریوم تنها یک نوع از تفریحات در کیش هستند. کشتی‌های آکواریوم کیش، گردشگران را به تماشای اعماق آب‌های اقیانوسی دعوت کرده تا انواع موجودات دریایی را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن ببینند.
کیش‌بوک در این مقاله قصد دارد شما را با بهترین کشتی‌های دریایی کیش آشنا کند. کشتی‌هایی که منتظر شما هستند؛ تا سفری کوتاه اما به‌یادماندنی را در سواحل این جزیره برای شما رقم بزنند. سفری که می‌تواند بخشی از بهترین خاطرات آبی ذهن‌تان را تشکیل دهد. در ادامه این نوشته به معرفی ۶ کشتی آکواریوم کیش می‌پردازیم؛ و در نهایت هم به سوالات متداول درباره کشتی‌های آکواریوم کیش پاسخ می‌دهیم.

با شش کشتی آکواریوم در کیش آشنا شوید

یکی از ویژگی‌های مهم کیش، آب زلال سواحل آن است. در واقع این آب زلال ناشی از اتصال ساحل این جزیره به آب‌های آزاد اقیانوس است. همین زلالی و شفافیت آب نیز موجب شده تا فعالیت‌هایی مانند دیدن دنیای عجیب زیر آب از طریق غواصی یا سوار شدن به کشتی آکواریوم، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران جزیره قرار بگیرد. در حال حاضر ۶ کشتی آکواریوم در سواحل کیش فعالیت می‌کنند؛ که همگی راهی را برای تماشای دنیای زیر آب در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه این بخش می‌خواهیم شما را با این کشتی‌ها، برنامه‌های آنها و سایر جزئیات مرتبط با آنها آشنا کنیم؛ تا با اطلاعات کامل به سراغ این سرگرمی خانوادگی و جذاب برای همه سنین بروید.

کشتی آکواریوم کف شیشه‌ای
کشتی آکواریوم کف شیشه‌ای

۱. کشتی آکواریوم کف شیشه‌ای

کشتی کف شیشه‌ای آنقدر معروف است؛ که مرجان‌ها و ماهی‌های ساحل کیش هم آن را می‌شناسند. علت اینکه این اسم را روی این کشتی گذاشته‌اند؛ کف شفاف و شیشه‌ای آن است. این ویژگی امکان دیدن زیر دریا را به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار گردشگران تور کیش قرار می‌دهد.
در کشتی کف شیشه‌ای موسیقی زنده نیز پخش می‌شود؛ تا ما با فضایی شاداب و سرزنده در وسط دریا طرف باشیم. این کشتی که می‌خواهد تپش زندگی در کیش را به شما منتقل کند؛ خدمات عکاسی هم ارائه می‌دهد؛ تا بتوانید خاطره‌های خوشی را با خانواده و دوستان‌تان در عرشه این کشتی زیبا ثبت کنید. همچنین اگر بخواهید با نوشیدنی‌های گرم و سرد، لبی تر کرده و لذت دیدنی‌های زیر دریا را دوچندان کنید؛ کافی‌شاپ کشتی با داشتن منوی متنوع و جذاب در خدمت شماست.
البته که در این کشتی راهنمای سفر هم همراه شماست؛ و درباره گونه‌های مختلف دریایی که از کنار یا زیر کشتی و از پیش چشم شما می‌گذرند؛ اطلاعات بسیار جذابی ارائه می‌دهد. سانس‌های کشتی کف شیشه‌ای هشت مرتبه در روز است. سانس اول ساعت ۱۰ صبح و سانس آخر هم ساعت ۱۸ عصر برگزار می‌شود. همچنین زمان هر سانس حدودا ۱ ساعت است. در نهایت بهتر است بدانید که هزینه بلیط سوار شدن به این کشتی متغیر است؛ و در زمان‌های خلوت و کم مسافر جزیره، با تخفیف‌های ویژه ارائه می‌شود.

کشتی آکواریوم سیمرغ کیش
کشتی آکواریوم سیمرغ کیش

۲. کشتی تفریحی آکواریوم سیمرغ کیش

کشتی آکواریوم سیمرغ با آن رنگ سرخ و آبی بدنه‌اش، همیشه از ساحل پیداست. در طبقه پایین این کشتی دو ردیف نیمکت راحت در دو طرف کشتی کشیده شده و وسط این دو ردیف و دقیقا کف کشتی هم با شیشه پوشانده شده است.
بنابراین شما می‌توانید به کف کشتی خیره شوید؛ و عبور انواع ماهی و سایر موجودات ساکن اقیانوس را از زیر پاهای‌تان ببینید. کشتی سیمرغ به شما احساس راه رفتن روی آب را می‌دهد. فضای داخلی آن هم با پنجره‌هایی گرد در دو طرف طراحی شده، که ضمن عبور نور درخشان دریا، حس پرواز با سیمرغ را به شما خواهد داد. سیمرغی که از آسمان فرود آمده تا شما را روی آب شناور کند.
عرشه کشتی سیمرغ هم جای دنجی است. اگر خواستید با نسیم دریا هوایی تازه کنید؛ یا آسمان لاجوردی و موج‌هایی که روی آن می‌لغزد را ببینید؛ امکان حضور روی عرشه فراهم است. می‌دانید که در افسانه‌های کهن، سیمرغ آسمان شب را هم می‌شکافته است. اتفاقا کشتی سیمرغ داستان ما هم در دسته‌بندی تفریحات شبانه جای می‌گیرد؛ و گاهی حتی تا ساعت ۲ بامداد هم برنامه دارد. برنامه‌هایی مثل نمایش‌های سرگرم‌کننده، قرعه‌کشی و اهدای جایزه و در نهایت اجرای موسیقی زنده را می‌توانید در این کشتی ببینید.

ستاره کیش
کشتی آکواریوم ستاره کیش

۳. کشتی تفریحی ستاره کیش

ستاره‌ای روی آب که کف شیشه‌ای آن ماهی‌ها، خرچنگ‌ها، مرجان‌ها و گیاهان دریایی را در چشمان شما منعکس می‌کند. کشتی ستاره کیش شما را در عمق ۲.۵ متری سطح دریا قرار می‌دهد؛ و نگاه‌تان را به مدت یک ساعت به پنجره‌ها و سطوح شیشه‌ای‌اش می‌سپارد.
این کشتی هم در دسته‌بندی تفریحات شبانه کیش قرار گرفته است؛ تا با سرو شام، برنامه‌های شاد و موسیقی زنده در نیمه شب کیش و آسمان دریای جنوب بدرخشد. سانس‌های شبانه کشتی ستاره کیش، دو ساعته است؛ و معمولا از ساعت ۲۱ شروع شده و تا ۲ بامداد ادامه دارد. گذراندن شب‌های کیش در کشتی‌های آکواریومی آن، یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش را برای شما رقم می‌زند. پس بدون هیچ تردیدی آن را در برنامه سفرتان قرار دهید.

کشتی گردشگر کیش
کشتی آکواریوم گردشگر کیش

۴. کشتی گردشگر در کیش

در کشتی آکواریوم گردشگر، پنجره‌هایی بزرگ در طبقه پایین کشتی قرار دارد؛ که به شما امکان دیدن موجودات دریایی را می‌دهد. مقصد این کشتی مکان‌های پرتجمع ماهی‌ها یا زیست‌گاه مرجان‌هاست.
کشتی آکواریوم گردشگر، امکان حضور روی عرشه را هم برای گردشگران فراهم کرده است؛ و همچنین با برنامه‌های متنوع و شاد، لحظات باطراوتی را برای آنها خلق می‌کند.
این کشتی هم خدمات تفریحات شبانه مثل موزیک زنده و برنامه‌های سرگرم‌کننده را از ساعت ۲۱ بامداد شروع می‌کند؛ و تا ساعت ۱ الی ۲ بامداد، در سانس‌های دو ساعته ادامه می‌دهد. گوش دادن به موزیک‌های زنده و اغلب جنوبی در کشتی‌های دریایی هم از جمله جاذبه‌های کیش است؛ که توصیه می‌کنیم حتما آن را تجربه کنید.

کشتی طوطیا
کشتی آکواریوم طوطیا

۵. کشتی تفریحی آکواریوم طوطیا

کشتی آکواریومی طوطیا از طریق کف و جداره‌های داخلی خود، درون دریا را به شما نشان می‌دهد. در این کشتی می‌توانید با نزدیک‌ترین فاصله خرچنگ‌های دریایی، ماهی‌ها و مرجان‌ها را ببینید. همچنین کشتی طوطیا خدمات عکاسی هم ارائه می‌دهد؛ و اغلب اوقات در فضای بزرگ آن موسیقی زنده پخش می‌شود.
سانس‌های تفریحات شبانه این کشتی هم فعال است؛ و با استفاده از نورافکن‌هایی که برای این کشتی تعبیه شده، می‌توان از نورپردازی در شب جذاب این کشتی هم لذت برد.

۶. کشتی تیکا

آخرین کشتی آکواریومی که کیش‌بوک به شما معرفی می‌کند؛ کشتی جذابی با نام تیکا است. تیکا شما را به عمق ۲.۵ متری آب می‌فرستد؛ تا در آنجا با موجودات دریایی ملاقات کرده و مثل یک ماهی کنار ماهی‌های دیگر در آب غوطه‌ور شوید. با کشتی تیکا هم می‌توانید این جاذبه زیبای کیش را از نزدیک‌ترین فاصله لمس کنید.
در تیکا امکان نشستن در فضای باز عرشه برای شما فراهم خواهد بود؛ و اجرای موسیقی زنده هم پای ثابت برنامه‌های این کشتی است. تیکا از شب غافل نشده است؛ و از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد سانس‌های تفریحات شبانه را ارائه می‌دهد.
استفاده از انواع تفریحات جزیره کیش که کشتی تفریحی کیش و کشتی آکواریوم کیش هم دو مورد از آنهاست؛ همیشه با مجموعه‌ای از سوالات همراه است. در ادامه چند سوال مهم که احتمالا ذهن شما را هم درگیر کرده است را بررسی می‌کنیم.

سوالات متداول درباره کشتی آکواریوم کیش

۱آدرس کشتی‌های آکواریوم کیش کجاست؟
همه این کشتی‌ها از اسکله تفریحی کیش که خودش یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش است حرکت می‌کنند. مکان این اسکله واقع در انتهای بلوار دریا است.
۲ چند دقیقه قبل از حرکت کشتی‌ها آنجا باشیم؟
یک ربع! بهتر است ۱۵ دقیقه قبل از حرکت، خودتان را به اسکله تفریحی برسانید. اگر هم زودتر رفتید چیزی را از دست نداده‌اید؛ چون منظره اسکله تفریحی، خود یکی از دیدنی‌های کیش است.
۳مدت زمان استفاده از این کشتی ها چقدر است؟
در سانس‌های روزانه، ۱ ساعت و در سانس‌های شبانه هم معمولا ۲ ساعت با این کشتی‌ها روی آب خواهید بود.
۴ قیمت بلیط این کشتی چقدر است؟
قیمت بلیط متغیر است؛ چون توسط سایت های مختلف فروخته می‌شود. از طرفی همواره تخفیف‌هایی برای بلیط این کشتی‌ها در نظر گرفته می‌شود. می‌توان گفت قیمت بلیط در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومن برای کشتی‌های مختلف اعلام می‌شود.
۵ممنوعیت‌های استفاده از کشتی آکواریوم چیست؟

  •  کودکان زیر پنج سال نمی‌توانند از این کشتی‌ها استفاده کنند.
  •  ورود کالسکه، چرخ‌دستی و ویلچر هم به کشتی‌ها امکان‌پذیر نیست.
  •  در ایام عزاداری، برنامه‌های شاد و موسیقی اجرا نمی‌شود.


۶آیا سوار شدن به کشتی آکواریوم امن است؟
بله، حتما! این کشتی‌ها جزو امن‌ترین‌های کشتی‌های خلیج فارس هستند؛ و از طرفی تمام مسافران نیز مشمول بیمه حوادث می‌شوند.

تماشای چه موجوداتی در کشتی آکواریوم ممکن است؟

فرقی نمی‌کند که با کدام کشتی آکواریوم رهسپار دریا شوید. همه این کشتی‌ها، مسیرهای خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنند؛ که بتوانید موجودات دریایی متنوع‌تر و بیشتری را از نزدیک تماشا کنید. در این بخش می‌خواهیم شما را با جالب‌ترین موجودات قابل دیدن در آب‌های خلیج فارس در سواحل جزیره کیش آشنا کنیم. داشتن اطلاعات لازم در این زمینه کمک می‌کند تا سفر شما به دنیای زیر آب پربارتر بوده و از طرفی بتوانید توضیحات جالب را برای اطرافیان خود، از جمله کودکان و نوجوانان به زبانی ساده ارائه کنید.

انواع ماهی

ماهی‌ها مهم‌ترین موجودات سواحل کیش هستند. آنها نه‌تنها دنیای زیر آب را در این جزیره، رنگارنگ و دیدنی کرده‌اند؛ بلکه به عنوان غذایی لذیذ در سبد غذایی مردمان جنوب و حتی سراسر کشور جای دارند. البته ماهی‌های خوراکی و تزئینی اطراف جزیره کیش با هم متفاوت هستند. به هر حال با هر وسیله‌ای که بخواهید به دنیای زیر آب کیش سر بزنید؛ احتمالا گروه‌هایی بزرگ از انواع ماهی‌های حلوای سفید، شوریده، قباد و شاه ماهی را مشاهده خواهید کرد. البته همان‌طور که گفته شد: اگرچه این ماهی‌ها بسیار مفید و ارزشمند هستند؛ اما فارغ از ارزش غذایی، از نظر ظاهری جاذبه زیادی ندارند. در کنار این ماهی‌ها، سواحل جزیره کیش مملو از ماهی‌های رنگی کوچک و بزرگی است؛ که به فضای زیر آب جذابیت می‌بخشند. البته دقت کنید که اغلب آنها تزئینی بوده و گزینه مناسبی به عنوان مواد غذایی نیستند.

انواع لاک‌پشت

لاک‌پشت‌ها گونه دیگری از موجودات دریایی کیش هستند؛ که آنها را علاوه بر ساحل، می‌توانید در اعماق آب نیز ببینید. به دلیل اتصال آب‌های کیش به آب‌های آزاد، امکان دیدن گونه‌های بسیار متنوعی از لاک‌پشت در این منطقه وجود دارد؛ اما آنچه معمول است دو گونه اصلی با نام‌های لاک‌پشت پوزه عقابی و لاک‌پشت سبز هستند. متاسفانه این دوگونه به ارتباط با انسان بسیار حساس بوده و سازمان محیط زیست کیش نیز برنامه‌هایی جدی برای مراقبت از آنها دارد. بنابراین شما تنها اجازه دارید که آنها را از فاصله مناسب تماشا کنید؛ و هرگونه نزدیک شدن به آنها در آب و حتی ساحل ممنوع است. فراموش نکنید که این دو گونه لاک‌پشت، از جذاب‌ترین، عجیب‌ترین و خاص‌ترین گونه‌های لاک‌پشت در سراسر جهان محسوب می‌شوند؛ و تنها با حفظ آنهاست که می‌توانیم شانس دیدن آنها را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. در نهایت جالب است بدانید که لاک‌پشت‌های پوزه عقابی معمولا جثه‌ای بزرگ دارند. به عنوان مثال می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین آنها را، که از بزرگ‌ترین لاک‌پشت‌های دنیا نیز محسوب می‌شود؛ با طول دو متر در آکواریوم جزیره کیش مشاهده کنید.

مرجان‌های دریایی

حتما بارها و بارها در مطالب وب‌سایت کیش بوک به عنوان «جزیره مرجانی کیش» برخورده‌اید. در واقع این موضوع بی‌دلیل نیست؛ و کیش یکی از جزایر دارای سواحل مرجانی مشهور در جهان است. زیبایی مرجان‌های دریایی کیش به این دلیل است که وجود آنها به ایجاد اکوسیستمی بسیار متنوع از موجودات گوناگونی دریایی کمک کرده است. در واقع با نگاهی ساده به بخش‌های مرجانی آب‌های اطراف جزیره، می‌توانید گونه‌های ریز و درشت بسیاری را در آنها مشاهده کنید. انواع ماهی‌ها، پلانکتون‌ها، نرم‌تنان، صدف‌ها و… در این مرجان‌ها، درست مانند یک شهر پیچیده و عجیب، در کنار یک‌دیگر زندگی می‌کنند.

کوسه‌ها

دیدن یک کوسه واقعی از نزدیک تجربه‌ای دلهره‌آور و متفاوت است. با این وجود بد نیست بدانید که اغلب کوسه‌های اطراف جزیره کیش از جثه‌ای کوچک‌تر از حالت معمول برخوردار بوده و البته برای انسان نیز خطرناک نیستند. در واقع قوت غالب این کوسه‌ها، ماهی‌های ریز و پلانکتون‌ها بوده و معمولا به دنبال شکار موجودات دریایی بزرگ و یا آسیب زدن به غواصان نمی‌روند. بنابراین اگرچه شانس دیدن آنها در سفر کوتاه با کشتی آکواریوم کم است؛ اما اگر به آنها برخورد کردید؛ با حفظ خونسردی، از دیدن زیبایی‌های این موجود عجیب و مرموز اقیانوس لذت ببرید.

سایر موجودات دریایی غیرمعمول

در نهایت همان‌طور که گفتیم آب‌های اطراف جزیره کیش در ارتباط مستقیم با آب‌های آزاد اقیانوس است. در نتیجه اگرچه به‌ندرت، اما امکان وجود انواع موجود دریایی غیرمعمول نیز در آن وجود دارد. به عنوان مثال عروس دریایی یکی از این موجودات ناخوانده است. فراموش نکنید که این موجود زیبا و دیدنی، علی‌رغم اینکه به انسان حمله نمی‌کند؛ اما در صورت برخورد با پوست شما (در صورت غواصی در سواحل کیش)، می‌تواند موجب ایجاد زخم‌های شدید و مشابه با سوختگی شود. زخم‌هایی که درمان آن مدت‌ها طول می‌کشد. البته این خطر متوجه غواص‌ها بوده و جای شما در کشتی آکواریوم کیش کاملا امن است. همچنین این موجودات به‌ندرت به ساحل نزدیک شده و افرادی که در فاصله نزدیک ساحل و مناطق تعیین شده، مشغول شنا و آب‌بازی هستند؛ با این خطر مواجه نخواهند شد.
سفره‌ماهی‌ها یکی دیگر از موجوداتی هستند که به تازگی در اطراف جزیره دیده شده‌اند. دیدی این ماهی‌ها در هنگام شب و از کنار اسکله‌های کیش نیز امکان‌پذیر است. دقت کنید که سفره‌ماهی‌ها علی‌رغم ظاهر جذاب و زیبای خود، موجودی سمی بوده و با سم کشنده قرار گرفته در دم خود، حتی می‌توانند انسان‌ها را نیز از پای درآورند. البته در اینجا هم خیال شما به عنوان مسافر کشتی آکواریوم کیش از وجود امنیت کامل راحت باشد.
در نهایت بهتر است بدانید که آب‌های اطراف جزیره کیش از جمله امن‌ترین آب‌های اقیانوسی جهان برای غواصی و سایر فعالیت‌های آبی به شمار می‌رود. عمق کم این آب‌ها دلیلی بر آن است که موجود بسیار بزرگ و خطرناک دریایی، معمولا به سمت جزیره کیش نمی‌آیند. همچنین حضور مردم در جزیره و فعالیت ممتد آنها در ساحل نیز، دلیل دیگری بر دور ماندن این موجودات از سواحل جزیره است.

حرف آخر

خلیج فارس، جادوی زیبایی است که در اعماق آن انواع موجودات دریایی از ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی گرفته تا مرجان‌ها و خرچنگ‌ها غوطه‌ورند. ما در کیش‌بوک سعی داشتیم انواع کشتی‌های آکواریوم کیش را به شما معرفی کنیم تا در نهایت خودتان بهترین کشتی آکواریوم را انتخاب کنید؛ و از دیدن موجودات دریایی در اعماق دریای جنوب لذت ببرید.
کیش‌بوک منتظر شماست تا هر سوالی درباره این کشتی‌ها دارید را پاسخ دهد. با شماییم تا بهترین تفریحات و خاطره‌ها را در کیش برای‌تان رقم بزنیم. فراموش نکنید که شما می‌توانید از خدمات گوناگون ما از جمله اجاره ماشین ارزان در کیش ،رزرو تور کیش، رزرو هتل در کیش و… بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها