آوای خلیج فارس کیش

آوای خلیج فارس

2/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره کیش مملو از مکان‌های دیدنی زیبا و هیجان انگیز است. به منظور جذب بیشتر گردشگران و توریست‌ها، مجموعه‌های تفریحی و فرهنگی بسیاری به شکلی نوین و با معماری مدرن در این جزیره زیبا تاسیس شده است. یکی از این مجموعه‌ها، آوای خلیج فارس کیش بوده که یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. مرکزی فرهنگی، تفریحی که می‌توانید ساعت‌ها و لحظات خوشی را در آن تجربه کنید. 

معرفی مجموعه آوای خلیج فارس کیش

مجموعه آوای خلیج فارس که در شمال شرقی جزیره کیش قرار داشته و کمی تا اسکله تفریحی جزیره فاصله دارد. بنابراین دسترسی به آن نسبتا سریع و ساده است. این مجموعه که مساحتی در حدود ۲۰ هزار متر مربع داشته، به زیبایی طراحی شده است. به شکلی که می‌توانید ناب‌ترین تجربیات در کیش را در این مجموعه کسب کنید. علاوه بر این در حدود ۱۵ هزار متر مربع هم از مساحت دریا شامل این مجموعه فرهنگی می‌شود. 

وجود امکانات تفریحی مختلف این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید با هر سلیقه و روحیه‌ای، خود را سرگرم کنید. اگر به همراه کودک خود به این مجموعه می‌روید می‌توانید به سراغ کلوپ کودکان رفته تا چند ساعتی فرزند دلبندتان تفریح کند. در این مدت هم خودتان می‌توانید به کافی‌شاپ بروید تا با نوشیدنی خنک، سرحال شوید. 

همچنین افرادی که قصد برگزاری همایش، کنسرت و میتینگ‌های بزرگ را داشته باشند، می‌توانند به سراغ آمفی تئاتر آوای خلیج فارس بروند. به صورت کلی به دلیل همه جانبه بودن این مجموعه، امکانات رفاهی و تفریحی آن بسیار زیاد است و هر قشری با هر سنی می‌تواند از آن استفاده کند.

رستوران آوای کیش

 

آوای خلیج فارس کیش، مکانی همسو با محیط زیست 

در همه صنایع، این روزها توجه به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و رفتارهای محیط زیستی رفته است. به شکلی که انتظار می‌رود تا سازه‌ها و بناهای جدید هم به شکلی با زیست بوم هر منطقه همسو باشند. مجموعه تفریحی و فرهنگی آوای خلیج فارس کیش درست به همین منظور ایجاد شده است. مرکزی با نظارت کارشناسان محیط زیست و با استفاده حداکثری از انرژی‌های پاک که کمترین آلودگی را در محیط جزیره به جای می‌گذارد. 

به منظور تامین برق این مرکز، پنل‌های خورشیدی بسیاری در بخش‌های مختلف آن قرار گرفته است. به همین دلیل علاوه بر اینکه برق را تامین می‌کند، مرکزی برای مطالعات روی سولار پنل‌ها هم است. در طول روز به دلیل تابش مستقیم خورشید به این پنل‌ها، انرژی بسیار زیادی ذخیره می‌شود. بنابراین در شب هنگام، به راحتی چندین هزار ولت برق را تولید می‌کند. جالب است بدانید که برق آبنمای این مجموعه هم از پنل‌های سولار تامین می‌شود. 

جاذبه‌ های تفریحی آوای خلیج فارس کیش

همانطور که گفتیم برای هرکسی با هر سلیقه‌ای، جاذبه‌ای در این مرکز وجود دارد. فقط کافی است تا خود را به شمال شرقی جزیره برسانید تا بتوانید از امکانات این مجموعه به خوبی بهره‌مند شوید. 

سالن کنسرت

سالن کنسرت یکی از مهم‌ترین بخش‌های آوای خلیج فارس کیش است. در فصل‌های جشنواره، خواننده‌های مشهوری برای اجرای کنسرت‌های خود راهی کیش می‌شوند. همجوار بودن سالن کنسرت با خلیج فارس، زیبایی و جذابیت آن را چند برابر می‌کند. همچنین به دلیل فاصله نزدیک آبنما و سالن کنسرت، می‌توانید لحظات هیجان انگیزی را شاهد باشید. 

کیفیت صدای بالا، صندلی‌های راحت، فرم نیم دایره بودن سالن و استفاده از نورپردازی‌های زیبا؛ این سالن را به یکی از بهترین استیج‌های کنسرت کیش تبدیل کرده است. سالن کنسرت ظرفیت ۳ هزار نفری داشته و خوانندگان معروف کشور در آن به اجرا می‌پردازند. 

رستوران

رستوران و کافی شاپ آوای خلیج فارس هم محلی بسیار شیک و آرام است. قرار گرفتن رستوران روی اسکله، در حالی که از دو طرف با آب‌های نیلگون خلیج فارس احاطه‌ شده‌اید، تجربه بسیار زیبایی است. غذاهای سرو شده همگی از بهترین مواد اولیه بوده و غذاهای دریایی صید روز هستند. بنابراین اگر به دنبال رستوران در کیش هستید که در آن غذای دریایی اصیل میل کنید، رستوران‌های آوای خلیج فارس را از دست ندهید. 

مرکز بازی 

مرکز بازی این مجموعه که به گیم سنتر هم شناخته می‌شود همانند یک شهربازی سرپوشیده است. انواع بازی‌های کامپیوتری، واقعیت مجازی و سرگرم کننده برای همه سنین ارائه می‌شود. سینمای ۹ بعدی آن هم تجربه بسیار خاص و نوینی را به شما ارائه می‌دهد. 

آبنما

مهم‌ترین بخش مجموعه را می‌توان آبنمای آن در نظر گرفت. آبنمایی با ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین که به زیبایی هرچه تمام‌تر با انواع نورپردازی‌ها و موزیک‌های مختلف هماهنگ است. این آبنما در شب‌ها فعال بوده و همانطور که گفتیم برای سالن کنسرت هم استفاده می‌شود.

نکته جالب در مورد آبنما این است که از آب شور خلیج فارس استفاده شده است. بنابراین آب شیرین به منظور تفریح مورد مصرف قرار نگرفته است. دلیل آن هم این بوده که طراحان به خوبی از اهمیت آب شیرین برای بشر امروزی آگاه بوده‌اند. 

آوای خلیج فارس آبنما

بهترین زمان برای بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس کیش 

بهترین زمان برای بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس، در اوایل پاییز تا اواخر زمستان است. به دلیل سطح رطوبت بالای جزیره، تابستان فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست. بنابراین حداکثر تا اوایل بهار می‌توانید به این جزیره زیبا سفر کنید.

این مرکز سرپوشیده نبوده و گرما به صورت مستقیم روی شما تاثیر خواهد گذاشت، به همین دلیل اگر هم قصد سفر در هوای گرم را داشتید، تا قبل از غروب خورشید به سمت مجموعه آوای خلیج فارس کیش نروید. در معرض نور خورشید بودن آن هم در تابستان‌های گرم جنوب، ممکن است باعث گرمازدگی شدید شما شود. 

پیشنهاد مطالعه: اگر قصد سفر به کیش را دارید و نمیدانید چه زمانی بهترین زمان برای این کار است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین زمان سفر به کیش را مطالعه کنید.

مکان‌ های دیدنی در حوالی آوای خلیج فارس کیش 

به دلیل موقعیت آوای خلیج فارس کیش، به راحتی به مکان‌های تفریحی دیگری هم در این نزدیکی دسترسی دارید. شما می‌توانید با کمی رانندگی به تور سافاری برسید. البته فراموش نکنید که لباس‌های روشن و خنک بردارید تا دچار گرمازدگی نشوید. علاوه بر این باغ پرندگان، کارتینگ کیش، بوستان آهوان، پارک آبی اوشن ساید و اسکله تفریحی کیش هم در این نزدیکی قرار دارد.

یک توصیه دیگر برای خانواده‌هایی که به همراه فرزندشان سفر می‌روند این است که حتما سری به آکواریوم کیش هم بزنند. این آکواریم که فاصله کمی تا آوای خلیج فارس دارد، محلی زیبا برای آشنایی با زندگی زیر دریا است. 

آوای خلیج فارس تفریحات

بهترین روش برای بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس 

برای بازدید از مجموعه آوای خلیج فارس و به طور کلی سفر به جزیره کیش، بهترین راه این است که به سراغ یک آژانس مسافرتی مطمئن بروید. کیش بوک با تجربیاتی که در این زمینه دارد، می‌تواند بهترین برنامه سفر را برای شما طراحی کند. تنها کافی است حدود بودجه و زمان سفر را برای مشاوران کیش بوک شرح بدهید. با توجه به آن بهترین برنامه سفر به همراه خرید بلیط، ترنسفر تا فرودگاه و رزرو هتل برای شما انجام می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها