بازدید از آکواریوم کیش و آبزیان زیبایش

آکواریوم هلند

4.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

یکی دیگر از دیدنی های کیش و از جاذبه‌های اکوزیست جزیره کیش که در شکلی مدرن ارائه شده آکواریوم آن است. آکواریوم کیش با طراحی خاص، موجودات آبزی خلیج فارس را در معرض نمایش گردشگران قرار داده است. جزیره زیبای کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. از سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی و ماهیگیری در ساحل گرفته تا انواع تفریحات آبی و ورزشی نظیر غواصی، فلای برد، اسکی روی آب، پاراسل و کایت بردینگ. جاذبه‌های طبیعی جزیره کیش هم کم نیست.شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، روستای باغو، درخت لور، نخلستان باغ بهشت، خانه بومیان، خانه اعیانی، بوستان آهوان، جزیره هندورابی، ساحل مرجان، پارک ساحلی میرمهنا، آب انبار و کشتی یونانی از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کیش محسوب می‌شوند.

بازدید از آکواریوم زیبای جزیره کیش

زندگی در کیش هم جذابیت های خودش را دارد، وجود موجودات آبزی متنوع در خلیج فارس آن را به یکی از آب‌های استثنایی جهان تبدیل کرده است. ماهی‌های خوراکی و غیرخوراکی، ماهی‌های تزیینی کوچک، مرجان‌ها، اسفنج‌های دریایی، حلزون‌ها و صدف‌ها، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها، کوسه‌ماهی‌ها و دیگر موجوات آبزی در طول قرن‌ها در این اقلیم زیسته‌اند.

فقط اگر بخواهیم به انواع ماهی‌ها در خلیج فارس اشاره کنیم، بیش از ۱۵۰ نوع را می‌توان نام برد. بیشتر این ماهی‌ها در آب‌های شور زندگی می‌کنند ولی بخشی از آن‌ها نیز به اروند، بهمن‌شیر و کارون وارد می‌شوند. ماهی‌هایی مانند حلوا سفید، حلوا سیاه، شیرماهی، زبیده، شوریده، سرخو، سنگسر، قباد، هامور و… مهم‌ترین ماهی‌های تجاری خلیج فارس به شمار می‌آیند.

آکواریوم کیش
آکواریوم کیش

سفر به عمق خلیج فارس

اگر مایل به تجربه سفر به عمق خلیج فارس و دیدن موجودات شگفت‌انگیز آن هستید، کافی است به آکواریوم کیش در ساحل شمال شرقی جزیره کیش بروید. آکواریوم کیش نه نیاز به یادگرفتن غواصی دارد و نه نگرانی بابت کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ وجود خواهد داشت. طراحی معماری این مجموعه که «شگفتی‌های جهان آفرینش» نامیده شده و به آکواریوم معروف است، به صورت یک کشتی است.

در این کشتی منحصربه‌فرد انواع ماهی‌های تزیینی و کمیاب آب‌‌های شور و شیرین در دو آکواریوم به طور مجزا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در یکی از آکواریوم‌ها کوسه‌ها و ماهی‌های عظیم‌الجثه خلیج فارس، تمساح‌ها و مارهای آبی دیده می‌شوند. حجم این آکواریوم پنجاه هزار لیتر است.

در آکواریوم دیگر که حجمی حدود بیست هزار لیتر دارد چیزی نزدیک به هفتاد گونه تزیینی کمیاب و چه‌بسا نایاب آبزیان آب شیرین شما را به تعجب وامی‌دارد. ماهی‌هایی همچون دلقک آبی، صندوق ماهی شاخدار، پیکاسو، شقایق، جراح دم زرد، هامور، ملوان، ژله و… که نام‌شان هم مثل شکل ظاهریشان عجیب و غریب است.

گرچه ما با شنیدن نام آکواریوم انتظار دیدن موجودات آبزی را داریم اما این کشتی شگفت‌انگیز علاوه بر انواع آبزیان، گونه‌های مختلف خزندگان و پرندگان کمیاب و حتی انواع پستانداران را نمایش می‌دهد. بخشی مربوط به دیرینه‌شناسی و حیوانات تاکسیدرمی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن هم بازدید کنند. دیدن لاک‌پشت دومتری این مجموعه برای کودکان بسیار هیجان‌انگیز است.

آکواریوم کیش سالانه پذیرای بیش از یک میلیون بازدیدکننده است. این مجموعه در ساختمان کانون هنر جنب پارک آهوان در خیابان فردوسی کیش قرار دارد. اگر به جزیره زیبای کیش سفر کردید تماشای آکواریوم بی‌نظیر آن را از دست ندهید. دنیای زیر آب سراسر شگفتی، عظمت و زیبایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها