پارک ساحلی مرجان کجاست؟

پارک ساحلی مرجان

5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

 ساحل مرجان در مجاورت بازار مرجان یکی از جاهای دیدنی کیش است. شاید به این فکر کرده‌اید که گاهی لازم است بعد از گشت و گذار در طبقات پاساژ دقایقی را استراحت کنید. اما چه بهتر که این استراحت در فضای باز باشد تا با تنفس هوای آزاد خستگی را از خود دور کنید. برای رسیدن به پارک ساحلی مرجان به قسمت شرقی جزیره کیش و میدان مرجان بروید. اگر وسیله شخصی ندارید با تاکسی می‌توانید به این پارک برسید.
زیبایی سواحل مرجانی همیشه بیشتر است، دلیلش را برایتان می‌گویم. مرجان‌های دریایی، اکسیژن لازم برای آب را تولید می‌کنند. اکسیژن کافی در آب باعث شفافیت آن می‌شود. بسیاری از موجودات کوچک دریایی علاقه به زندگی در لابه‌لای مرجان‌ها دارند. به همین دلیل شما می‌توانید انواع ماهی‌های زیادی را در این قسمت از دریا شاهد باشید. یکی از نقاط قوت پارک های کیش این است که برای حضور در آن نیاز به پرداخت ورودیه ندارید، پرداخت ورودیه برای مکان‌هایی است که نیاز به مراقبت خاصی دارد. برای مثال شما باید برای تماشای دلفین‌های بازیگوش ورودی پرداخت کنید. اما برای قدم زدن در ساحل این جزیره نیازی به این کار نیست.

ساحل مرجان

آدرس ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این ساحل جنب بازار مرجان کیش که از معروف‌ترین مرکز خریدهای کیش است قرار دارد.

امکانات ساحل مرجان کیش

امکانات ساحل مرجان کیش متنوع است و هر کدام به‌نوعی سرگرم‌تان می‌کنند. در ادامه امکانات این ساحل را معرفی می‌کنیم:

مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی

وجود مسیرهای دوچرخه سواری شما را برای رکاب زدن ترغیب می‌کند. این یعنی ورزش و سلامتی هم در سفر با شما همراه است. اگر آمادگی دوچرخه سواری ندارید یا حتی این تفریح مورد پسندتان نیست، می‌توانید قدم‌های مبارک خود را در این پارک بگذارید و با نسیمی که از دریا به سمت ساحل می‌وزد می‌توانید پیاده روی کنید.

آلاچیق ها

اگر پیاده روی در هوای آفتابی شما را خسته کرد می‌توانید در آلاچیق‌های این پارک و در زیر سایه لحظاتی را استراحت کنید. تعداد این سایه‌بان‌ها برای استراحت شما زیاد است. شما حتی می‌توانید یک وعده غذایی خود را در یکی از آن آلاچیق‌ها نوش جان کنید. اما حواستان باشد کوچکترین زباله‌ای در این جزیره زیبا رها نکنید. خوشبختانه در همه جای پارک سطل‌هایی برای زباله قرار داده و فرهنگ‌سازی کرده‌اند. یادمان باشد تور کیش تا زمانی پرطرفدار است که زیبایی‌های طبیعی آن از بین نرود. نکند کاری انجام دهیم که طبیعت از ما روی برگرداند و دریا با ما قهر کند. از بین رفتن مرجان‌های این جزیره، زیبایی و شفافیت آب را در ساحل از دست می‌دهد.

ساحل مرجان کیش

کافی شاپ و رستوران 

در هر جای تفریحی در کیش چند رستوران و کافه نیز به چشم می‌خورد. در پارک مرجان کیش هم کافه‌های فراتی، لیالی با منوی مناسب قرار دارند. همچنین اگر برای صرف یک وعده غذایی به این پارک رفته‌اید می‌توانید به رستوران حافظیه سر بزنید. این رستوران غذاهای سنتی ایرانی را برای شما طبخ می‌کند و می‌توانید غذای خود را هم در داخل فضا و هم در فضای آزاد رستوران نوش جان کنید.کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های زیادی در حوالی پارک ساحلی مرجان هستند که می‌توانید با خوردن یک غذای یا خوراکی خوشمزه در آنها لذت ببرید. در ادامه لیست رستوران‌های نزدیک به این پارک را برایتان قرار می‌دهیم:

  • رستوران ساحلی حافظیه: خیابان جهان، ضلع غربی بازار بین‌المللی مرجان
  • رستوران توتی فروتی: انتهای بلوار دریا، جنب اسکله بزرگ تفریحی
  • نوش‌کده مرجان: بلوار مرجان، مرجان ۵، بلوار ساحلی مرجان
  • کافه رستوران فراتی: پارک ساحلی مرجان ، جنب برج‌های دوقلو
  • کافه یاس: محله طلوع کیش، خیابان مسیر دوچرخه‌سواری ساحل مرجان

تفریحات ساحل مرجان کیش 

ساحل مرجان کیش تفریحات مختلفی دارد، تفریح‌های آبی و غیرآبی که از آنها لذت می‌برید. این ساحل به‌دلیل وجود این تفریحات بین بیشتر توریست‌ها مشهور است، اما تفریحات ساحل مرجان کیش چه هستند؟

شنا و غواصی

وقتی در شهری باشید که دور تا دور آن را آب‌های نیلگون محاصره کرده باشند، تفریحات آبی مورد توجه قرار می‌گیرد. معمولا افرادی که در جزیره‌ای زندگی می‌کنند یکی از هنرهای آن‌ها یاد گرفتن شنا است. اما اگر شما به عنوان مسافر به جزیره کیش سفر می‌کنید لازم نیست حتما این هنر را آموخته باشید. شما می‌توانید از تفریحات روی آب استفاده کنید و لذت ببرید. اما بیشترین تفریح در این سمت جزیره غواصی است.

اگر سابقه شنا در اعماق دریا داشته اید و یا شنا در آب‌های عمیق را آموزش دیده‌اید، این بار یک تجربه عالی به دست آورید. پارک ساحلی مرجان، این امکان را به شما می‌دهد که با شنا کردن، شاهد موجودات دریایی که لابه لای مرجان‌ها پنهان شده‌اند باشید. غواصی در این قسمت هیجان ویژه‌ای خواهد داشت که با دنیای زیر آب بیشتر آشنا شوید. اما یک توصیه جدی برای شما دارم. اگر در نزدیکی مرجان‌های دریایی غواصی کردید، از دست زدن به آن‌ها خودداری کنید؛ شکسته شدن آن‌ها باعث آسیب جدی و از بین رفتن مرجان‌ها می‌شود. قاعدتا نمی‌خواهید این زیبایی طبیعی را در آب‌های جنوب کشورمان از بین برود.

پاراسل

اما اگر مثل من دل و جرئت شنا کردن در دریا را ندارید، نگران نباشید. تفریحات زیادی هم نصیب ما می‌شود. یکی از این تفریحات پاراسل است. پرواز روی آب! هیجان خاصی هم دارد. در این پارک ساحلی، یک اسکله کوچک هم وجود دارد. قایق سواری بر روی موج‌هایی که به سمت جزیره می‌آیند یک تفریح بی‌خطر و هیجان انگیز است. البته برای این کار به شما جلیقه‌های نجاتی هم برای پوشیدن دادن می‌شود.

بنانا

بنانا در کیش تیوب موزی شکلی است که به یک قایق پر سرعت وصل می‌شود، سپس شما روی آن می‌نشیند و از سواری روی موج‌های دریا لذت می‌برید. برای بناناسواری باید خودتان را محکم به تیوب بادی بچسبانید، درغیراین‌صورت احتمال افتادن‌تان در آب‌های دریا وجود دارد. این هیجان و استرسی است که بناناسواری را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

جت اسکی

جت اسکی‌ها قایق‌های تندرویی هستند که می‌توانید نهایت سرعت را با آنها روی آب‌های خلیج‌فارس تجربه کنید. جت اسکی در کیش یک یا دو نفره‌اند و راندن‌شان کار سختی نیست، برای همین همه می‌توانند این قایق‌ها را برانند.

فلای بورد

فلای بورد‌ها کفش‌هایی هستند که با آنها می‌توانید روی آسمان خلیج‌فارس پرواز کنید! این کفش‌ها به‌وسیله لوله‌هایی به جت اسکی وصل می‌شوند و کافیست جت اسکی حرکت کند تا شما هم کم‌کم از سطح دریا فاصله بگیرید.

عکاسی

دنبال منظره‌ای بکر و مناسب برای عکاسی می‌گردید؟ ساحل مرجان کیش منظره‌ای زیبا و بی‌نظیر دارد؛ شما می‌توانید هنگام غروب یا طلوع آفتاب، کنار دریا، کنار آلاچیق‌ها یا فضای سبز پارک عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرید و آنها را در شبکه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید.

غذادادن به ماهی ها

به ساحل مرجان که رفتید، کمی غذای مخصوص ماهی یا یک تکه نان هم همراه‌تان ببرید؛ چون غذا دادن به ماهی‌ها هم جزو تفریحات این ساحل است. دریای خلیج‌فارس آب زلال و شفافی دارد، برای همین به‌راحتی می‌توانید موجودات دریایی را در آن ببینید. کافیست کمی غذای مخصوص ماهی روی آب بریزید تا موجی ازماهی‌ها به سطح آب بیایند.

تماشای منظره غذاخوردن ماهی‌ها یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در ساحل مرجان انجام دهید.

 

تفریح در پارک ساحلی مرجان

 

هتل‌های نزدیک ساحل مرجان

ساحل مرجان کیش تفریحات و سرگرمی‌های زیادی دارد، تا حدی که اگر تمام مدت اقامت‌تان هم در آنجا باشید، از این ساحل خسته نمی شوید. پس چه خوب که هتل‌های نزدیک به ساحل مرجان را برای اقامت انتخاب کنید. اما آیا هتل‌های نزدیک به این ساحل را می‌شناسید؟

  • هتل بزرگ داریوش: میدان داریوش
  • هتل ارم کیش: بلوار خیام
  • هتل تعطیلات: خیابان حافظ
  • هتل مارینا پارک: جنب برج‌های دو قلو

بهترین زمان بازدید از ساحل مرجان کیش

آب‌وهوای جزیره کیش گرم است، برای همین پیشنهاد می‌دهیم در روزهای گرم سال به این جزیره و پارک ساحلی مرجان نروید.

از اواخر پاییز تا اواسط بهار بهترین زمان برای رفتن و بازدید از کیش و ساحل مرجان آن است.

نکات مهم بازدید از ساحل مرجان کیش

چند نکته مهم در بازدید از ساحل مرجان کیش وجود دارد که قبل از رفتن به آنجا باید آنها را بدانید. در ادامه این نکته‌ها را می‌گوییم:

  • توصیه می‌کنیم برای حفظ اکوسیستم در ساحل مرجان شنا نکنید! در واقع ممکن است در حین شنا بدن‌تان به مرجان‌ها بخورد و آسیب ببینند.
  • بابت وجود کوسه در آب‌های ساحل مرجان نگران نباشید، تمام آب‌ها پاکسازی شده‌اند. هر چند ممکن است در بعضی منطقه‌ها کوسه وجود داشته باشد، اما خطری برای انسان‌ها ندارند.
  • بهتر است در ساحل مرجان قایقرانی نکنید.
  • برای جلوگیری از آسیب‌دیدن مرجان‌ها، در بخش‌هایی از ساحل که مرجان وجود دارد، ماهیگیری نکنید.

ساحل مرجان کیش، جایی برای تفریح و لذت

در این مطلب به‌طور کامل در مورد ساحل مرجان کیش، امکانات، تفریح‌ها و ویژگی‌های مختلف آن صحبت کردیم. حالا شما کاملا درباره این ساحل اطلاعات دارید و می‌توانید با خیال راحت به آنجا بروید. ساحل مرجان بزرگترین جاذبه گردشگری در مروارید خلیج‌فارس است که هر ساله توریست‌ها و گردشگرهای زیادی آن را برای تفریح انتخاب می‌کنند. شما نیز می‌توانید با رفتن به این ساحل، از تفریح و سرگرمی در آنجا لذت ببرید و خاطره‌ای خوش و زیبا برای خود و عزیزان‌تان بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها