بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

آنچه در این مقاله می خوانید

بهترین زمان سفر به کیش چه وقتی است؟ مروارید خلیج فارس در جنوب کشور ایران در هر فصل از سال پذیرای طیف گسترده‌ای از گردشگرها و توریست‌ها است. در زمان سفر به این جزیره ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید؛ با مشخص‌کردن هدف متوجه می‌شوید که کدام فصل از سال برای رفتن به این جزیره بهتر خواهد بود.
در جزیره کیش بهترین فصل برای تفریح و سرگرمی با بهترین فصل برای خرید و بازارگردی متفاوت است. همچنین میزان هزینه‌ها در هر فصل سال متفاوت خواهد بود؛ بنابراین شما باید ابتدا بدانید که برای چه هدفی قصد رفتن به جزیره کیش را دارید.هر چند می‌توان در فصل‌های مختلف سال با اهداف مختلف به جزیره کیش سفر کرد؛ اما برای لذت بیشتر و بیشترین بهره‌وری از سفر، حتما ابتدا هدفتان را مشخص کنید.

برای اجاره ماشین در کیش ، اجاره موتور در کیش و برنامه ریزی های دیگر میتوانید از طریق وبسایت کیش بوک اقدام کنید.

پرسش و پاسخ:
۱بهترین فصل برای رفتن به کیش برای کاهش هزینه‌ها کدام است؟
فصل زمستان و اسفند ماه بهترین زمان برای سفر به کیش با درنظر گرفتن کاهش هزینه است.
۲بهترین فصل برای رفتن به کیش برای کاهش بهترین فصل برای سفر به کیش از لحاظ آب‌و‌هوا کدام است؟
اواسط پاییز تا اواسط بهار زمان مناسب از جهت شرایط آب و هوایی برای سفر به کیش است.
۳بهترین فصل برای رفتن به کیش برای کاهشبهتر فصل برای سفر به کیش از لحاظ خلوتی یا شلوغی جزیره کدام است؟
کیش در ایام تعطیلات به ویژه تعطیلات نوروز شلوغ است. در فصل تابستان توریست‌های کمی به جزیره کیش سفر می‌کنند.
۴بهترین فصل برای رفتن به کیش برایب هترین فصل برای سفر به کیش به‌منظور خرید و بازارگردی کدام است؟
روزهای خلوت جزیره مثل روزهای تابستانی یا روزهای بعد از تعطیلات بهترین زمان است.
۵بهترین فصل برای سفر به کیش به منظور گرفتن تخفیف‌های بیشتر و شرکت در جشنواره‌های تخفیف کدام است؟
فصل‌های پاییز و زمستان.

بهترین زمان سفر به کیش به‌لحاظ آب‌و‌هوا چه فصلی است؟

کیش، به‌لحاظ وضعیت کلی آب‌و‌هوایی، جزیره‌ای گرم با رطوبت بالا محسوب می‌شود. این جزیره بارش‌های رگباری خوبی را به خود می‌بیند اما در مجموع نمی‌توان انتظار داشت که شما با بارندگی‌های مداوم در آن رو‌به‌رو باشید، البته به جز فصل زمستان که ممکن است چند روز پشت سر هم شاهد باران باشید.
در مورد رطوبت هم باید گفت که کیش معمولا مرطوب است و گاهی حتی رطوبت ۱۰۰ درصد را تجربه می‌کند. دمای ۴۰ درجه هم برای تعداد زیادی از روزها بالاخص در انتهای بهار و تابستان یک وضعیت عادی محسوب می‌شود. پس تا الان می‌دانیم که از نیمه اردیبهشت تا حداقل انتهای تابستان و حتی اوائل پاییز باید از کیش انتظار هوای شرجی و گرمای زیاد داشته باشید.
در مجموع می‌توان گفت کیش دو نوع آب‌و‌هوا دارد؛ گرم و معتدل. زمستان به معنایی که در دیگر نقاط تجربه می‌شود در کیش وجود ندارد. آب‌و‌هوای گرم کیش از اوایل یا اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و با گذشتن از زمستان سوزان، در اواسط آبان تمام می‌شود.

آب و هوای کیش

سفر به کیش در فصل سرد

فصل گرم، بهترین زمان سفر به کیش برای شنا و آفتاب‌گرفتن است. از نیمۀ آبان هوا کم‌کم خنک‌تر می‌شود تا از اوائل آذر هوای معتدل و بهشتی کیش شروع شود. این هوا تا تقریبا اواسط فروردین در کیش خانه می‌کند و منتظر گردشگران است. البته که با این شرایط گرمایش زمین ممکن است هوای معتدل کیش اصلا همان وسط اسفند هم با جزیره خداحافظی کند.

دمای هوا در معتدل‌ترین شرایط کیش، ۲۰ تا ۳۵ درجه است و شما می‌توانید بدون عرق‌کردن‌های پیاپی قدم بزنید، خرید کنید و از باد ملایم یا نسیم‌های دریایی لذت ببرید. بهترین زمان سفر به کیش به‌لحاظ آب‌و‌هوا، فصل معتدل آن است.

البته یک نکته در مورد پاییز و زمستان در کیش هست و آن هم زود تاریک‌شدن هوا و تغییرات مداوم آب و هوایی است. پس اگر با زمان طولانی شب مشکل دارید یا آن‌که برایتان ثبات هوا مهم است باید برای این نکته خودتان را آماده کنید. بارندگی‌های گاه‌و‌بی گاه در این فصل سال را هم در نظر بگیرید. البته که همه این ویژگی‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد اصلا اوج جذابیت باشد چون می‌توانند در یک منطقه و زمان چندین آب‌و‌هوا را تجربه کنند.

یک نکته دیگر در نظر گرفتن شب‌های کیش است. آب و هوای کیش در شب واقعا فوق‌العاده است. حتی در فصل گرم سال هوا آنقدر خوب هست که عملا بخشی از تفریحات به شکل تفریحات شبانه کیش به وجود آمده است. این بخش زندگی در کیش از حدود ساعت ۷ عصر شروع می‌شود و حداقل تا ۱ الی ۲ شب ادامه پیدا می‌کند. البته که زندگی بامدادی در کیش اصلا چیز عجیبی نیست و عده‌ای بعد از دیدن طلوع آفتاب در دریای خلیج فارس، به رخت‌خواب می‌روند.

بهترین زمان سفر به کیش به‌لحاظ شلوغی یا خلوتی چه فصلی است؟

کیش را می‌توان جزیره‌ای اغلب شلوغ و پرگردشگر دانست. اما خب شلوغ‌ترین زمان‌های سال، ایام تعطیلات و به‌خصوص تعطیلات نوروزی است. تعطیلی مدارس در تابستان هم روی شلوغی کیش تاثیر می‌گذارد از طرفی فصل گرم سال هم باعث می‌شود برخی از گردشگران قید سفر به کیش را بزنند. البته هر چه هوا معتدل‌تر شود، کیش هم می‌تواند شلوغی را به خود ببیند.

اگر زیاد اهل شلوغی نیستید و در عین حال با گرما و شرجی مشکل ندارید، بهترین زمان برای شما در فصل گرمای تابستانی است. البته بهتر است زمان‌هایی را برای رفتن به سمت خلوتی کیش انتخاب کنید که دیگر مسافران در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند. برای مثال بعد از تعطیلات نوروز و بعد از تعطیلات تابستانی، کیش هم خلوت‌تر است و هم هوای خوبی دارد. روزهای ابتدایی اسفند هم می‌تواند گزینه خوبی برای سفر خلوت باشد. ایام پاییز هم کیش در برخی از روزهایش خلوتی بیشتری را نسبت به روزهای تعطیلات نوروزی و تابستانی تجربه می‌کند.

خیابان ساحل در شب

بهترین زمان برای خرید در کیش چه فصلی است؟

هر وقت کیش شلوغ باشد، این یعنی تقاضا برای کالا زیاد خواهد بود. زیاد‌بودن تقاضا یعنی کاهش تخفیف‌ها چون اگر شما نخرید یک گردشگر دیگر هست که کالایی را برای استفاده شخصی یا سوغاتی بخرد. پس در ایام تعطیلات نوروزی و تابستانی که کیش شلوغ است، سفر به کیش برای خرید مناسب نیست.
در ایام خلوت کیش اما، تخفیف‌ها بیشتر می‌شود و این ایام خلوت هم بعد از تعطیلات نوروزی و تابستانی است که فروشنده‌ها برای فروش، باید که قیمت‌ها را کاهش دهند و تخفیف‌ها را بیشتر کنند چون کاهش تقاضا ایجاد می‌شود. در نهایت این‌که بهترین زمان سفر به کیش، ایام خلوت جزیره است.

اسکله عرب ها در کیش

البته در نظر بگیرید که مکانی هم که از آن خرید می‌کنید مهم است. مسلما مراکز خرید کیش نسبت به بازارهای سنتی و قدیمی کیش مثل بازار عرب‌ها یا بازار مریم هم کالاهای متفاوتی دارد و هم قیمت‌هایش به‌طور معمول بالاتر است.

نکته دیگر تخفیف‌های زمان خلوتی است که اغلب در پاییز اتفاق می‌افتد. انواع جشنواره تخفیف پاییزی یا تخفیف‌هایی به مناسبت روز کیش در ۲۰ آبان در مراکز خرید در نظر گرفته می‌شود تا گردشگران را مجاب کند که به سمت کیش بیایند و همین هم نشان می‌دهد که یکی دیگر از بهترین زمان سفر به کیش برای خرید، فصل پاییز هم هست. پس برای خرید به‌خصوص مهر و آبان را از یادتان نبرید. علاوه بر تخفیف در این ماه‌ها و فصل‌ها، با برخی از خریدهایتان می‌توانید در انواع قرعه‌کشی شرکت کنید.

ارزان‌ترین فصل سفر به کیش چه فصلی است؟

می‌توان گفت زمستان، ارزان‌ترین فصل سفر به کیش است. دمای هوا در کیش در زمستان از ۲۵ درجه بیشتر نمی‌شود و در سردترین حالت هم حدود ۱۰ درجه است. باران هم یکی دیگر از مهمان‌های هوای کیش است. از طرفی در ماه بهمن و اسفند هم مردم اغلب درگیر فعالیت‌های منتهی به نوروز هستند و در نتیجه ترجیح می‌دهند به جای سفر به کسب‌و‌کار خود بپردازند.

این یعنی کیش خلوت‌تر است پس مسلما این خلوتی باعث ارزان‌ترشدن تورهای کیش، ارائه تخفیف‌های بیشتر برای خرید و تفریحات کیش می‌شود. در مورد اجاره ماشن در کیش هم قضیه به همین منوال است و کاهش قیمت در زمان خلوتی پاییزی و زمستانی کیش را خواهیم داشت. در نهایت این‌که بهترین زمان سفر به کیش به‌لحاظ هزینه‌ها شاید همین فصل زمستان باشد.

چه موقع از سال رفتن به کیش ارزان است؟

ارزان‌ترین تورها و بلیط‌های کیش به‌طور معمول در انتهای فروردین، اواسط تابستان و در زمان‌های پرباران که اغلب در انتهای آذر و دی رخ می‌دهد هستند. می‌بینید که یکی وضعیت تعطیلات و یکی دیگر آب‌و‌هواست که تعیین می‌کند چه زمانی سفر کیش برای شما ارزان‌تر از آب درمی‌آید.

شما هم باید آب‌و‌هوای کیش را چک کنید و هم تخفیف‌های ویژه تور را دنبال کنید. یکی از شاهراه‌های دنبال کردن تخفیف‌های ویژه تورهای مسافرتی کیش هم همین کیش‌بوک خودتان است که گاهی تورهایی ارائه می‌دهد که تا ۷۰ درصد تخفیف را به شما ارائه می‌دهند.

بهترین زمان استفاده از تخفیف‌ها در کیش چه موقع است؟

در فصل‌ زمستان و حتی پاییز که کیش کمی خلوت‌تر می‌شود، جشنواره‌هایی پر از تخفیف در مراکز خرید کیش برگزار می‌شود. از طرفی تخفیف‌های ویژه تورهای مسافرتی هم پا به میدان می‌گذارند. سفر هوایی به کیش هم با تخفیف قیمت بلیط‌ها هزینه‌ کمتری را برای شما باعث می‌شود.

البته که وقتی گردشگر کم باشد مسلما تخفیف‌های زیادی در مورد تفریحات کیش اعمال می‌شود. در پاییز و زمستان که هوا خنک‌تر است بعضی تفریحات ورزشی یا تفریحات آبی مسلما متقاضی کمتری دارد چون خنکی هوا از لذت ورزش یا تفریح آبی در محیط روباز کم می‌کند پس این تفریحات تخفیف‌های ویژه زیادی خواهند داشت. کوتاهی روزهای زمستان هم یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت‌هاست.

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریح

بهترین زمان برای تفریح در کیش چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر برای تفریحات آبی کیش فصول گرم است. شاید هوا کمی گرم باشد اما با تفریحات آبی مثل رفتن به پارک آبی اوشن یا شنا در سواحل کیش یا غواصی می‌توانید گرما را به یک جزء لذت‌بخش از تفریحتان بدل کنید. البته در فصل گرم شما می‌توانید با مجتمع تفریحات زمستانی کیش سرما را در گرما تجربه کنید! البته تا زمانی که این مجتمع به‌طور کامل راه بیفتد.

جاذبه های گردشگری کیش هم آنقدر زیاد هستند که شما می‌توانید بین انواع آنها انتخاب کنید، برای مثال این امکان همیشه برای شما وجود دارد که از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کیش دیدن کنید و در فصل‌های خنک‌تر سال هم که خلوتی جزیره بیشتر است می‌توانید در مکان‌های مثل روستای باغو، شهر تاریخی حریره یا شهر زیرزمینی کاریز با خودتان خلوت کنید.

حرف آخر

پیشنهاد آخر این‌که در نهایت انتظارات و برنامه شما از سفرتان است که بهترین زمان سفر را می‌سازد. همینطور باید حساسیت‌های خود را در نظر بگیرید، برای مثال اگر به گرما و شرجی حساس هستید حتی اگر با ارزان‌ترین تور هم به کیش سفر کنید اصلا لذت نخواهید برد. از طرفی باید لذت‌ها و تفاوت‌های خودتان را هم در نظر داشته باشید، مثلا اگر از آب‌تنی در گرمای شدید لذت می‌برید حتما بهترین زمان سفر برای شما تابستان داغ است.

پس حتما اولویت را با خودتان بگذارید و سایر پیشنهادها را بر اساس خودتان که بهترین هستید، بسنجید! ما در کیش‌بوک منتظر شما هستیم تا هر پیشنهادی برمبنای اهداف و انتظارتتان از ما خواستید را به شما ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها