برج ایفل کیش

برج ایفل کیش

5/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره زیبای کیش مملو از زیبایی‌ها و مناظر شگفت انگیزی بوده که مسافران را از سراسر کشور به سمت خود می‌کشاند. فرقی هم ندارد که در چه فصلی از سال به جزیره کیش سفر می‌کنید،‌ همیشه جاذبه‌هایی برای شگفت زده کردن شما خواهد داشت. برج ایفل کیش یکی از این مناظر و مکان‌های دیدنی بوده که چند سالی از ساخت آن می‌گذرد. این برج با داشتن روحی فرانسوی، شما را به بازدید از خود فرا می‌خواند. 

تاریخچه برج ایفل جزیره کیش 

همانطور که احتمالا می‌دانید برج ایفل نماد فرانسه بوده و تا مدت زمان طولانی به عنوان بلندترین بنای جهان شناخته می‌شده است. نکته جالب در مورد برج ایفل این است که برای شرکت در یک رویداد و مسابقه ساخته شده اما بعد از آن هیچوقت خراب نشد. بلکه به یک نمای زیبا و معروف تبدیل شد.

شهرت این بنا به اندازه‌ای زیاد بود که هنوز هم بعد از دهه‌ها از ساخت آن، مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. تا این حد که نمونه مشابهی از آن در لاس وگاس و بسیاری از شهرهای معروف و توریستی ساخته شده است.

آدرس برج ابفل

مشابه این برج در جزیره زیبای کیش هم چند سال پیش ساخته شده است. برج ایفل کیش در سال ۹۷  همزمان با عید غدیر با وجود انتقادات فراوانی که به آن شده بود، افتتاح شد. این برج در برابر بارندگی و رطوبت جزیره بسیار مقاوم بوده و به دلیل روح فرانسوی که دارد، جلوه متفاوت‌تری به کیش بخشیده است.

وزن برج ایفل کیش در حدود ۳۵ تن بوده و روی آن صاعقه‌گیر نصب شده است. البته از لحاظ ارتفاع به هیچ عنوان به پای ایفل اصلی نرسیده و ارتفاع آن حدود ۳۰ متر است. با این حال به دلیل نورپردازی‌های زیبایی که در شب انجام می‌شود شاهد حضور گردشگران و مسافران زیادی در اطراف برج هستیم. در طول روز هم یک نقطه بسیار خوب برای عکاسی به شمار می‌رود. 

برج ایفل کیش کجای جزیره قرار دارد؟

برج ایفل کیش در محوطه بازار پردیس قرار دارد. بنابراین اگر قصد بازدید از بازار را داشته باشید مطمئنا چشمانتان به قامت زیبای برج هم برخورد می‌کند. شما می‌توانید هم به صورت مستقیم از فرودگاه به مقصد بازار پردیس ماشین کرایه کنید و هم امکان این را دارید تا از درب هتل خود در عرض چند دقیقه به آن برسید. 

بازار پردیس و برج ایفل در میدان پردیس قرار دارند. در تمام جزیره تاکسی‌های متعددی وجود دارند که مسافران را از نقاط مختلف جابجا می‌کنند. بنابراین از درب هتل خود می‌توانید یک تاکسی سفید که به صورت دربست بوده کرایه کنید تا شما را به برج برساند. البته برای اینکه هزینه کمتری هم صرف کنید می‌توانید از تاکسی‌ ون‌های جزیره هم استفاده کنید. 

به صورت کلی اگر بخواهیم از موقعیت جغرافیایی برج مطلع باشید باید بگوییم که این بنا در بخش شرقی جزیره و در نزدیکی اسکله میرمهنا قرار دارد. ساعت کاری خود بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱۳.۳۰ و از ۱۷ تا ۲۲.۳۰ است اما شما می‌توانید خارج از این زمان هم برای بازدید برج مراجعه کنید. 

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل جزیره کیش

بهترین زمان برای بازدید از برج ایفل جزیره بستگی به این دارد که قرار است به چه منظوری به آن مراجعه کنید. اگر قصد عکاسی دارید پیشنهاد می‌کنیم تا بعد از ظهر را انتخاب کنید زیرا در این زمان نور خورشید بسیار ملایم بوده و کنتراست کمی ایجاد می‌کند. در نتیجه عکاسی با کیفیتی خواهید داشت. با این حال اگر قصد دارید تا از نورپردازی لذت ببرید بهتر است صبر کنید تا هوا تاریک شود. این زمان زیبایی‌های برج بیش از پیش نمایان می‌شود. 

رستوران هاب نزدیک برج ایفل کیش

مکان‌ های دیدنی در نزدیکی برج ایفل جزیره 

مکان‌های دیدنی مختلفی در نزدیکی برج ایفل جزیره کیش قرار دارند که می‌توانید با چند دقیقه رانندگی به آن‌ها برسید. اگر علاقمند به ترسیدن و ترشح آدرنالین هستید، می‌توانید سری به قلعه وحشت کیش بزنید. این قلعه تنها ۲ دقیقه با برج ایفل فاصله دارد. 

همچنین اگر به دنبال پیاده روی لب دریا هستید می‌توانید تنها با چهار دقیقه رانندگی خود را به اسکله تفریحی کیش که اسکله‌ای قدیمی در جزیره است، برسانید. پیاده روی و چشم دوختن به آب‌های نیلگون خلیج فارس در آرامش ذهن و کاهش اضطراب تاثیر زیادی خواهند داشت.

علاوه بر این اگر طرفدار خرید کردن هستید بعد از گشتن در بازار پردیس ۱ و ۲ وقت آن است که با کمی رانندگی خود را به مرکز خرید تجاری کیش برسانید. این مرکز خرید یکی از گزینه‌های خوبی بوده که برای خرید سوغاتی می‌توانید به آن مراجعه کنید. 

از برج ایفل جزیره با ۵ دقیقه رانندگی هم می‌توانید به صخره خرچنگ‌ها برسید و از مناظر رو به دریا لذت کافی را ببرید. فقط فراموش نکنید که در ساعات اوج گرما از نشستن لب دریا و در معرض نور خورشید بودن پرهیز کنید. 

رستوران ‌های نزدیک برج ایفل جزیره کیش 

در نزدیکی برج ایفل کیش هم رستوران‌های متعددی وجود داشته که می‌توانید برای صرف یک میان وعده یا غذای خوشمزه به آن‌ها مراجعه کنید. رستوران پیکولو، کافه رستوران ضیافه، فست فود خوشمزه، رستوران میرمهنا و باران بخشی از رستوران‌هایی هستند که فاصله کمی تا برج ایفل جزیره دارند. بسته به اینکه چه بودجه‌ای داشته و برنامه غذایی شما چیست، می‌توانید هریک از این رستوران‌ها را انتخاب کنید. 

بهترین هتل‌ های اقامتی در نزدیکی برج ایفل کیش 

هتل های کیش بسیار متنوع هستند و بسیاری از آن‌‌ها در نزدیکی برج ایفل جزیره قرار دارد که می‌توانید هرکدام را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید. بهترین هتل‌های اقامتی در نزدیکی برج ایفل شامل هتل داریوش، پرشین، ایران، پارس و شایگان است. در ادامه به صورت مختصر هریک از این هتل‌ها را هم به شما معرفی می‌کنیم. 

هتل داریوش

هتل داریوش یکی از بهترین هتل‌های اقامتی در کیش بوده که هم پنج ستاره بوده و هم معماری شگفت انگیزی دارد. همانطور که از نام آن هم مشخص بوده با الهام از معماری ایران باستان به خصوص دوران هخامنشیان ساخته شده است. اقامت در این هتل تجربه فراموش نشدنی از سفر را هدیه خواهد داد. شما می‌توانید نه تنها از امکانات رفاهی خود هتل استفاده کنید که دسترسی بسیار راحتی به برج ایفل داشته باشید. 

هتل پرشین

هتل پرشین یکی از بهترین هتل‌ها و مکان‌های اقامتی در جزیره کیش بوده که امکانات بسیار زیادی دارد. این هتل به دلیل موقعیت قرارگیری، فاصله بسیار کمی تا دریا داشته و می‌توانید از پلاژ بانوان و آقایان در ساعات مشخص استفاده کنید. همچنین تنها چند دقیقه با کارتینگ، آب انبار سنتی و اسکله تفریحی فاصله دارد. 

برج ایفل در بازار پردیس

هتل ایران

هتل ایران یک هتل پنج ستاره بین المللی بوده که در دو برج مجزا قرار دارد. این هتل دارای ۱۲۸ اتاق برای میهمانان بوده و هر کدام براساس سلیقه و نیاز‌های مختلف طراحی شده است. علاوه بر برج ایفل و مرکز خرید پردیس، بازارهای مختلفی از جمله مروارید، سارینا و کارتینگ هم در نزدیکی هتل ایران قرار دارند. این هتل امکانات رفاهی متنوعی در اتاق‌ها و رستوران‌ و کافی شاپ بسیار باکیفیتی داخل مجموعه دارد. 

هتل شایگان

هتل شایگان یک هتل پنج ستاره و شیک بوده که در یکی از نقاط بسیار مناسب جزیره قرار دارد. این هتل علاوه بر دسترسی راحتی که به برج ایفل داشته به اسکله تفریحی و رویال مال هم نزدیک است. این هتل در دهه ۸۰ تاسیس شما اما مجدد چند سال پیش بازسازی شده است. بنابراین دارای امکانات عمومی و تفریحی زیادی برای مسافران و میهمانان است. 

بهترین زمان سفر به کیش 

برای رزرو بلیط و برنامه ریزی دقیق برای سفر به کیش نیاز به گروه متخصصی دارید که در این زمینه تجربه کافی داشته باشند. گروه کیش بوک با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات سفر به کیش می‌تواند با توجه به بودجه و برنامه ریزی‌های شما، زمان سفر، رزرو بلیط،‌ رزرو هتل و دیگر مقدمات سفر به کیش را برای شما آماده کند. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها