برنامه سفر کیش

سفر کیش

4.7/5 - (22 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

با داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفر به کیش می‌توانید از لحظه لحظه خود لذت ببرید. جزیره کیش در خلیج همیشه زیبای فارس و در جنوب کشور ایران قرار دارد. این جزیره در ۶ ماه اول سال، روزهای بسیار گرمی را طی می‌کند بنابراین اگر به دنبال بهترین هوای آن هستید، توصیه می‌کنیم تا پاییز و زمستان را انتخاب کنید. حالا سوالی که برای بسیاری از مسافران پیش می‌آید این است که چند روز برای دیدن کل جزیره کافی بوده و اصلا بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی را با چه ترتیبی باید انجام دهیم و بهترین برنامه سفر کیش چیست؟ این سوالی بوده که یک متخصص در زمینه گردشگری می‌تواند به شما پاسخ دهد. 

برنامه سفر کیش

برای سفر به کیش چند روز مناسب است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هر سفر باید به آن دقت کنید این است که بازدید از مکان های تفریحی و گردشگری کیش یا هر مقصد دیگری چند روز طول می‌کشد. در این صورت می‌توانید برای سفر خود بهتر برنامه‌ریزی کنید. جزیره کیش از لحاظ مساحت نسبت به قشم کوچک‌تر بوده و مدت زمان کمتری را برای تماشای آن می‌توانید صرف کنید. 

از طرفی به دلیل بعد فاصله بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که در طول سفر تمام نقاط دیدنی را حتما ببینید. ما با تجربه‌ای که در این زمینه داریم معتقدیم که ۴ روز برای دیدن تمام بخش‌های جزیره کافی است. در صورتی که دوست داشته باشید روزهای بیشتری در جزیره بمانید، مشکلی ندارد اما مکان‌های دیدنی از این تعداد بیشتر نیستند. 

اگر بتوانید به خوبی هر ۴ روز سفر را برنامه‌ریزی کنید، هزینه کمتری هم برای غذا و هتل می‌پردازید. حالا در ادامه همراه ما باشید تا بهترین برنامه‌ریزی برای هر روز را با هم مشاهده کنیم. 

بهترین برنامه برای سفر به کیش 

اگر برای هر روز سفر به کیش یک بخش از جزیره را هدف قرار دهید، هم در زمان صرفه جویی کرده و هم بهتر می‌توانید از مکان‌های دیدنی بازدید کنید. به عنوان مثال یک روز را صرف بازدید از نقاط شرقی جزیره کنید. در این صورت یک بار از هتل تاکسی گرفته و خود را به مقصد می‌رسانید. 

روز اول سفر

روز اول سفر وقتی بوده که تازه به مقصد رسیده‌اید، بنابراین ممکن است خسته باشید. برنامه روز اول را بیشتر برای تفریح و ریلکس کردن اختصاص می‌دهیم تا خستگی مسیر از تن شما برود. به همین دلیل می‌توانید ابتدا لباس‌های شنای خود را پوشیده و به سمت پلاژ بانوان یا آقایان بروید. نیم ساعتی در زیر آفتاب دراز کشیده تا ویتامین D جذب کنید. حالا می‌توانید به سراغ ورزش‌های آبی مانند غواصی، جت اسکی کیش، پاراسل و بنانا بروید. شاید بتوان گفت که جذاب‌ترین بخش سفر شما غواصی و آشنا شدن با دنیای زیر آب است. 

بعد از آن می‌توانید به دیدن کشتی یونانی بروید. کشتی یونانی از سال ۱۹۶۶ در ساحل جزیره کیش لنگر انداخت و کم کم به گل نشست. این کشتی به هیچ عنوان دیگر از گل خارج نشد و به عنوان یک منظره دیدنی شناخته می‌شود. اگر همزمان با غروب به دیدن کشتی یونانی بروید می‌توانید عکس‌های زیبایی بگیرید. 

در آخر هم سری به درخت سبز دره پرتغالی ها بزنید که جاذبه‌ای شگفت انگیز است. دیدن درختی که بیش از ۶۰۰ سال عمر داشته، یکی از زیباترین و هیجان انگیزترین تجربه‌های سفر به جزیره به شمار می‌رود. 

پلاژ بانوان کیش

روز دوم سفر

حالا که شب را به راحتی استراحت کرده و انرژی کافی جمع کرده‌اید، می‌توانید روز دوم سفر را فشرده‌تر سپری کنید. اول از همه به سراغ قنات کاریز می‌رویم. ورودی این قنات رایگان بوده و با الهام از معماری یزد ساخته شده است. از آن جایی که در مناطق جنوبی کشور، آب نوشیدنی به راحتی در دسترس نبوده، این قنات مسئولیت بزرگی برعهده داشته است. قنات کاریز قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و امکان قدم زدن در تونل‌های تو در توی آن را برای شما فراهم می‌کند. 

بعد از آن شهر باستانی حریره را داریم که بهتر است قبل از گرم شدن هوا سری به آن بزنید. این شهر باستانی قدمی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد. خرابه‌های باقی مانده از آن نشان دهنده سبک زندگی مردمان آن زمان است. می‌توانید مسجد جامع، حمام، خانه و آبگیرهای شهر را مشاهده کنید. 

بعد از آن وقت رفتن به ساحل دامون است. در این ساحل هم می‌توانید رو به دریا استراحت کنید و هم می‌توانید در کلوپ‌های تفریحی ورزشی آن، وقت خود را بگذرانید. همانند دیگر اسکله‌ها و سواحل کیش این امکان وجود دارد که به تفریحات آبی از جمله شاتل، پاراسل، غواصی و بنانا بپردازید. بعد از ساحل هم می‌توانید سری به مرکز خرید دامون بزنید تا هم سوغاتی بخرید و هم در فودکورت آن غذا میل کنید. 

جاهای دیدنی کیش

روز سوم سفر

در روز سوم سفر بیشتر به تفریحات آبی و سرگرمی‌های مربوط به آن می‌پردازیم. حیف است که تا کیش رفته و فقط یک روز به پلاژ بروید. پس روز سوم را ابتدا به خوابیدن زیر آفتاب و لذت بردن از آن اختصاص می‌دهیم. البته اگر علاقمند به آفتاب گرفتن هم نیستید می‌توانید به سراغ پلاژ خانوادگی رفته و لب ساحل بنشینید. 

بعد از آن نوبت دلفیناریوم کیش می‌رسد. در داخل مجموعه یک دلفیناریوم با اجرای زنده دلفین‌ها و یک باغ پرندگان که تنوع شگفت انگیزی داشته، قرار دارد. سر زدن به هر دو این موارد را توصیه می‌کنیم به خصوص از بچه کوچک هم همراهتان است. 

در آخر روز هم می‌توانید سری به پارک ساحلی سیمرغ بزنید و در خنکای بعد از غروب کمی پیاده روی کنید. اسکله‌های این پارک روی دریا بوده و مکان مناسبی برای دوچرخه سواری و ریلکس کردن است. 

روز چهارم سفر

در روز آخر سفر باید زمان را به شکل دقیق‌ترین برنامه‌ریزی کنید. پس اول از همه به پاساژگردی می‌پردازیم. بسته به اینکه نیاز به خرید چه وسیله‌ای داشته و در کدام قسمت جزیره ساکن هستید، تعداد پاساژهای زیادی به شما پیشنهاد می‌شود. 

بعد از خرید و صرف ناهار می‌توانید به تور سافاری بپردازید. سافاری کیش یکی از جالب‌ترین تجربیات بوده که شامل بانجی جامپینگ، ترامپلین، فوتبال حبابی و کارتینگ است. البته نباید فراموش کنید که مهم‌ترین بخش پارک سافاری، تور آفرود آن است. 

بعد از آن هم می‌توانید در ساحل مرجان قدم بزنید و کمی دوچرخه سواری کنید. اگر پروازتان شب بوده که باید کم کم به سمت فرودگاه بروید. در صورتی هم که صبح فردا پرواز دارید می‌توانید شب را با پیاده روی و خوردن یک غذای سبک به پایان برسانید. 

ساحل خانوادگی کیش

چگونه به کیش سفر کنیم؟

برای سفر به کیش نیاز به یک آژانس شناخته شده دارید که برنامه سفر را برای شما به دقت طراحی کند. بسته به اینکه در کدام هتل اقامت دارید و چند روز قرار است در سفر باشید، بهترین برنامه‌ریزی را برای شما انجام دهد. ما در کیش بوک با اتکا به سابقه کاری طولانی خود در زمینه سفر به کیش برنامه‌ریزی سفر شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها