نخلستان باغ بهشت

نخلستان بهشت کیش

1/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

یکی از زیباترین جزایر و مناطق دیدنی ایران، جزیره کیش است. این جزیره با در اختیار داشتن مکان‌های دیدنی، تفریحی و فرهنگی مختلف محیطی مناسب برای سپری کردن تعطیلات و کسب انرژی دوباره است. نخلستان باغ بهشت یکی از مجموعه‌های دیدنی جنوب بوده که به هر مسافری توصیه می‌شود تا از آن بازدید کند. 

آشنایی با نخلستان باغ بهشت 

جنوب ایران به دلیل آب و هوای گرم و مرطوب خود، شرایط مناسبی برای رشد درخت نخل را دارد. به همین دلیل هم بوده که اگر تا به حال به جنوب سفر نکرده باشید، باز هم می‌دانید که یکی از نمادهای آن نخلستان است. جزیره کیش واقع در آب‌های آبی خلیج فارس هم مکانی مناسب برای رشد و پرورش انواع درخت نخل است. به همین دلیل گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، نخلستان‌های مختلفی برای بازدید دارند. 

نخلستان طلوع کیش که در شرق جزیره واقع شده، مکانی مناسب برای مشاهده لحظه شروع روز است. نخلستان غروب کیش، مجموعه‌ای در غرب جزیره بوده که علاقمندان به غروب را عصرها در کنار هم جمع می‌کند. علاوه بر این دو مجموعه، نخلستان باغ بهشت هم بوده که همانند نامش یکی از زیباترین مکان‌های جزیره است. زیبایی این مکان به قدری زیاد بوده که به آن نخلستان باغ بهشت می‌گویند. 

نخلستان باغ بهشت

نخلستان باغ بهشت کجا قرار دارد؟

نخلستان باغ بهشت در بخش غربی جزیره واقع شده به همین دلیل چشم انداز بسیار خوبی از غروب دارد. این باغ در نزدیکی محله سفین بوده که دسترسی راحتی از سراسر جزیره دارد. شما می‌توانید از هتل ترنج، هتل داریوش و مارینا، به راحتی خود را به نخلستان برسانید. برای این کار هم بهترین روش این است که از درب هتل یک تاکسی به مقصد نخلستان رزرو کنید. 

با اینکه پیاده روی در جزیره یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران بوده، توصیه می‌شود تا در طول روز به خصوص در هوای گرم از آن اجتناب کنید. البته در مورد نخلستان مشکلی وجود ندارد، زیرا تراکم درختان هم مانع از تابش مستقیم نور خورشید می‌شود و هم هوا را خنک‌تر می‌کند. 

دلیل اهمیت نخلستان باغ بهشت چیست؟

یکی از دلایل اهمیت نخلستان باغ بهشت این است که برخلاف ظاهر لوکس جزیره، همان گرما و طراوت زندگی جنوبی را به شما منتقل می‌کند. بنابراین قدم زدن زیر سایه درختان آن، همانند قدم زدن در میان صفحات کتاب داستانی قدیمی است. 

علاوه بر این منظره‌ای بسیار زیبا برای عکاسی دارد. به همین دلیل بسیاری از زوج‌ها و خانواده‌ها برای عکاسی از مناسبت‌های مهم زندگی خود به سراغ نخلستان می‌روند. البته باید در نظر داشته باشید که ساعات وسط روز اصلا زمان مناسبی برای عکاسی نیست اما صبح زود و عصرها موقعیت‌های مناسبی هستند. 

فراموش نکنید که برای عکاسی در چنین محیطی حتما لباس مناسب با مفهوم جنوبی بپوشید. البته یک دلیل اهمیت نخلستان، بارهای خرمای آن است. به این دلیل که هوای جنوب گرم و مرطوب بوده، این درختان محصول فراوانی می‌دهند. 

پیشنهاد: اگر قصد سفر به کیش را دارید و این سوال برایتان ایجاد شده که از کیش چی بخریم؟ پیشنهاد میکنم مقاله‌ای از مجله کیش بوک که در این مورد است را مطالعه کنید.

بهترین زمان بازدید از نخلستان باغ بهشت 

بدون شک بهترین زمان برای بازدید از نخلستان باغ بهشت، در میانه‌های پاییز و زمستان است. با وجود جشنواره‌های متعدد، هوای تابستان جزیره بسیار گرم است. به همین دلیل ممکن است نتوانید به خوبی به تفریحات مختلف بپردازید. بنابراین اگر برنامه‌ای برای سفر به جزیره کیش دارید و می‌خواهید تا در بهترین آب و هوای سال به آن جا سفر کنید،‌ پاییز و زمستان و حتی اوایل بهار هم زمان‌های مناسبی هستند. 

اگر هم بودجه کافی ندارید و باید صبر کنید تا در تابستان، قیمت‌ها کاهش پیدا کند؛ پیشنهادی که داریم این است که حتما برنامه‌ریزی سفر را به شکلی انجام دهید که در ظهر و زمان‌های گرم روز حتما در محیط‌های خنک حضور داشته باشید. دریا رفتن و بازدید از نخلستان را به ساعات ابتدایی و پایانی روز منتقل کنید. 

نخلستان کیش

نکات مهم هنگام بازدید از نخلستان باغ بهشت 

برای بازدید از نخلستان باغ بهشت و نخلستان‌های دیگر حتما باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بهترین تجربه را به خاطر بسپارید. اول از همه اینکه برای ورود به نخلستان‌ها نیازی به پرداخت هزینه نیست. در نتیجه اگر کسی از شما درخواست هزینه کرد،‌ بدانید که ممکن است کلاهبردار باشد. 

علاوه بر این حتما در ساعات ابتدایی و انتهایی روز از نخلستان بازدید کنید. برای نخلستان‌های شرقی قبل از طلوع آفتاب و نخلستان‌های غربی ساعات قبل از غروب مناسب هستند. همچنین حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و داخل کیف همراهتان نیز داشته باشید. هنگامی که در معرض نور خورشید هستید،‌ باید هر یک ساعت یکبار آن را تمدید کنید. 

بطری آب خنک، شربت آبلیمو و نوشیدنی‌های دیگر را همراه خود داشته باشید. علاوه بر این باید عینک آفتابی و کلاه نقابدار هم داشته باشید. رعایت این موارد باعث می‌شود تا بتوانید از سفر و بازدید خود لذت کافی ببرید. 

رزرو بلیط برای سفر به کیش 

برای سفر به کیش نیاز به یک برنامه‌ریزی جامع و کامل دارید. این برنامه‌ریزی جامع را کیش بوک برای شما انجام می‌دهد. با رزرو بهترین نرخ بلیط هواپیما، رزرو هتل در کیش ، برنامه‌ریزی مناسب برای بازدید از مکان‌های مختلف جزیره و ترانسفر از درب منزل، باعث می‌شود تا بهترین تجربه از سفر به این جزیره را داشته باشید. برای شروع برنامه سفر به کیش می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۳۱۹۱۶۵ تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها