جاذبه های تاریخی و فرهنگی کیش

جاذبه های تاریخی و فرهنگی کیش

4.4/5 - (5 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره کیش چون نگینی در دریای خلیج فارس می‌درخشد و  گردشگران را از اقصی نقاط ایران به سمت خود فرا می‌خواند. کافیست به یک جای آرام و رویایی برای یک سفر چند روزه نیاز داشته باشید. آن زمان است که جزیره کیش، از آن دسته سفرهای منحصربه‌فرد شناخته شده و خاطراتش را برای مدت‌ها در ذهن شما به یادگار می‌گذارد. پایتان را داخل این جزیره مرجانی بگذارید. سپس با راه رفتن روی ماسه‌های نرم ساحل، یکی از دلنشین‌ترین ساعت‌ها را رقم بزنید.
از تماشای طبیعت بکر و آرام جزیره لذت ببرید.  به همراه خانواده و یا عزیزانتان در مراکز خرید کیش ، به تفریح و خرید بپردازید. اگر اهل شکم گردی هستید به کافه‌ها و بهترین رستوران‌های کیش مراجعه کنید و برای آشنایی با تاریخ و جاذبه‌های جزیره، از جاهای دیدنی کیش تک به تک دیدن کنید.با تمام مواردی که عنوان کردیم، در این جزیره مرجانی حوصله هیچکس سر نمی‌رود. از بزرگ و کوچک، پیر و جوان، همه عاشق دیدنی‌ها و جاذبه‌های سرگرم کننده کیش خواهند شد. پس برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیش، این مطلب کیش بوک را تا انتها مطالعه فرمایید. ما با لیست کردن جاهای دیدنی کیش، سعی بر این داریم تا شما بتوانید به راحتی، بازدید از این مکان‌ها را با توجه به سلیقه خود و اطرافیانتان، در تور کیش برنامه‌ریزی کنید. همراه ما باشید.

آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش

اسکله تفریحی کیش

برای معرفی جاهای دیدنی کیش ، ابتدا به سراغ اسکله تفریحی کیش رفته و این جاذبه مهم و دیدنی جزیره را در ابتدای لیست قرار می‌دهیم. اسکله‌های تفریحی کیش از مهم‌ترین‌ جاذبه‌های گردشگری در جزیره بوده و بسیاری از مسافران کیش، بیشترین زمانشان را برای رفتن به اسکله تفریحی کیش اختصاص می‌دهند. اسکله‌ای که با داشتن عرشه چوبی، از نمادهای جزیره کیش محسوب می‌شود و حسابی از گردشگران دلربایی می‌کند.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

اسکله تفریحی کیش پشت بازار ونوس و در انتهای بلوار دریا قرار دارد. پیست دوچرخه سواری، لذت تماشای مرغ‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ جزیره تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های این اسکله هستند. همچنین بولینگ مریم که از جاهای تفریحی کیش شناخته می‌شود در نزدیکی همین اسکله قرار دارد و ساعت‌های سراسر شادی و خنده برای شما و همراهانتان فراهم می سازد.

اسکله کیش

از جاهای تفریحی کیش که در اطراف این اسکله تفریحی قرار دارند می‌توان به سینما ۴ بعدی، کلوپ تفریحات دریایی، پلاژ آقایان و پلاژ بانوان اشاره کرد. اگر برنامه سفر به کیش را در سر دارید حتما در یکی از شب‌های سفرتان به این جزیره، از آرامش و دنج بودن اسکله تفریحی لذت ببرید. زمانیکه هوا تاریک می‌شود، صدای موج‌ها و مرغان دریایی بیشتر به گوش می‌رسد. همچنین وجود قایق‌های پدالی و کف شیشه‌ای که برای گردش مسافران کیش در نزدیکی اسکله تعبیه شده‌اند، ساعت‌های آرام و دلنشینی را برای شما فراهم می‌کنند. بالن سواری‌، فلای برد، غواصی و جت اسکی که از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش هستند نیز در این اسکله  برقرار می‌شود.

شهر باستانی حریره

از جاهای دیدنی کیش بهتر است سری به تاریخ شنیدنی این جزیره خفته در آب‌های خلیج فارس بزنیم. شهر باستانی حریره، شهری است که تاریخ کیش را در دل دارد. حریره با ۸۰۰ سال قدمت نام حریره را از ملکه خود گرفته و به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش تبدیل گشته است.  در این شهر باستانی بخش‌های مختلفی چون حمام، خانه اعیانی و کارگاه‌ها که حیات اقتصاد این شهر کهن را تامین می‌کرده‌اند وجود دارد.

شهر باستانی حریره

به همین دلیل بازدید از این شهر باستانی که در ساحل شمالی کیش قرار دارد به تمام مسافران و  گردشگران جزیره پیشنهاد می‌شود. اکثر گردشگران قبل از سفر به جزیره به دنبال قیمت بلیط شهر حریره کیش هستند که باید بگوییم بازدید از این سایت تاریخی هزینه ندارد و کاملا رایگان است. ساعت بازدید  شهر باستانی حریره نیز از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب امکان پذیر می‌باشد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش، همین شهر زیرزمینی کاریز است که در ضلع جنوبی دهکده المپیک قرار دارد. شهر زیر زمینی کاریز کیش با ۲۵۰۰ سال قدمت، در عمق ۱۲ متری زمین ساخته شده و از جاذبه‌های تاریخی کیش شناخته می‌شود. سقف این شهر زیرزمینی کاملا از مرجان و صدف‌های طبیعی پوشیده شده  و زیبایی کاریز را چندین برابر کرده است.

شهر زیر زمینی کاریز

این شهر زیبا با داشتن رستوران و یک بازارچه سنتی، از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش شناخته می‌شود. همچنین قیمت بلیط شهر زیرزمینی کاریز کیش ۲۰ هزار تومان بوده و بازدید مسافران و گردشگران ، از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ امکان‌پذیر است. همچنین رستوران کاریز کیش با پخش موسیقی زنده در فضایی کاملا سنتی، یک روز خوشمزه برای گردشگران فراهم می‌آورد.

آکواریوم کیش

از تفریحات کیش می‌توانیم به آکواریوم زیبای جزیره اشاره کنیم. آکواریوم کیش، لذت تماشای زندگی موجودات در زیر دریا را برای شما فراهم می‌کند. همچنین شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های بالا جهت غواصی، این موجودات زیبا و رنگی را به راحتی در زیر آب‌های نیلگون خلیج فارس ببینید، لمس کنید و عکس یادگاری بگیرید. دیدن دنیای زیر آب یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره است و به مسافران و گردشگران کیش پیشنهاد می‌شود. در واقع تماشای این موجودات رنگارنگ که در آب‌ها زندگی می‌کنند می‌تواند هیجان زیادی به شما و حتی کودکان شما وارد کند.

آکواریوم کیش

شاید غواصی در کیش یکی از تفریحات گران جزیره شناخته شود و برخی از گردشگران کیش امکان پرداخت چنین هزینه‌هایی را نداشته باشند. به همین دلیل این دسته از افراد می‌توانند آکواریوم کیش را که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در جزیره است جایگزین غواصی کنند و حسابی لذت ببرند. در دنیای زیر آب می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ و کمیاب را در فاصله چند قدمی از خود ببینید. البته در آکواریوم کیش جدا از ماهی، انواع خزندگان چون مار و تمساح، پرندگان و همچنین پستانداران وجود دارد که می‌تواند برای علاقه‌مندانش جذاب و سرگرم کننده باشد.

پس اگر قصد سفر به کیش را دارید حتما از این دیدنی جزیره که از جذاب‌ترین‌ها شناخته می‌شود بازدید کنید. دقت داشته باشید برای آکواریوم کیش بلیط ۳۵ هزار تومانی نیاز دارید. ساعت کار آکواریوم کیش به این صورت است که بعد از خرید بلیط می‌توانید همه روزه به جز جمعه‌ها، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از آن بازدید کنید.

سواحل کیش

هویت کیش را سواحل زیبای کیش تشکیل می‌دهند و بس! چه در طلوع آفتاب و چه در غروب، به دنبال جایی برای آرامش و ریلکسی باشید قطعا بهترین سواحل کیش، از مهم‌ترین انتخاب شما در این جزیره زیبا به حساب می‌آیند. سفر به کیش شما بدون شک با وقت گذراندن در سواحل بکر آن خاطره انگیز و به یاد ماندنی نخواهد شد. این سواحل که به دلیل ساخت مرجانی، خاک را به رنگ نقره‌فام می‌درخشانند از جاهای دیدنی کیش شناخته شده و در زیر نور خورشید تصاویر خیره کننده‌ای را در ذهن شما به جای می‌گذارند.

سواحل کیش

آب دریای خلیج همیشه فارس هم با توجه به زلالی و شفافیتی که دارد امکان بازدید از کف دریا  را برای گردشگران فراهم آورده و ساعات دلنشینی رقم می‌زند. تمامی موارد دست در دست یکدیگر داده و سواحل کیش را به بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در جزیره کیش تبدیل کرده‌اند. بی‌خطر بودن سواحل بکر کیش در دنیا کم نظیر است و این امکان را به گردشگران می‌دهد تا در تمام فصول سال بتوانند یک گوشه دنج و به دور از هیاهو و در اوج آرامش برای خودشان دست و پا کنند.

پارک ساحلی ماهیگیر

از بین سواحل زیبای کیش می‌توان به پارک ساحل مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، پارک ساحلی مرد ماهیگیر و ساحل درختان نارگیل اشاره کرد. اگر دوست دارید بدانید کدام ساحل کیش صدف دارد باید بگوییم که ساحل مرجان کیش با وجود صدف، حلزون و مرجان‌های که دریا با خود به سمت ساحل آورده است باعث شده تا این ساحل در زمره بهترین سواحل کیش قرار بگیرد. پس برای لذت بردن از زیبایی‌های این جزیره حتما گشت و گذار در سواحل بکر کیش را در لیست گردشگری خود قرار دهید و از زیبایی‌های بیش از حد آنها لذت ببرید.

کشتی یونانی، کشتی به گل نشسته در جزیره کیش

شاید کشتی‌های زیادی بر روی موج‌های دریا و زیر نور زرد رنگ خورشید حرکت کنند  و داستان‌هایی داشته باشند. اما کشتی یونانی کیش که در غرب جزیره، آرام خفته است داستان جالب و متفاوتی دارد و به همین دلیل به یکی از زیباترین و مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کیش تبدیل گشته است. کافیست در سفر به کیش به سمت ساحل غربی جزیره نزدیک شوید. آن زمان است که حسی سرشار از آرامش، تمام وجودتان را فرا می‌گیرد. وجود کشتی یونانی کیش که با کمری شکسته میان آب‌ها خوابیده است، نظرتان را به خود جلب می‌کند.

کشتی یونانی کیش

شاید کشتی یونانی تاب و توان ایستادگی را نداشته باشد و هر لحظه ساحل جزیره کیش را ترک کند و به اعماق آبها فرو بریزد اما این کشتی زیبا هیچوقت فراموش نمی‌شود و همچنان گردشگران کیش را برای ثبت بهترین لحطات غروب خورشید به سمت خود جذب می‌کند. براستی که کشتی یونانی با این کمر شکسته، از زیباترین و دیدنی‌ترین‌های جزیره است و از مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش شناخته می‌شود.

درخت سبز کیش

از دیگر دیدنی‌های کیش می‌توان به درخت سبز که کهنسال‌ترین درخت جزیره است اشاره کرد.  اگر سفر با تور را برای سفر به این جزیره مرجانی انتخاب کردید، حتما بازدید از درخت سبز  را در لیست برنامه گردشگری خود قرار دهید.

درخت سبز در کیش

برای رسیدن به پاسخ این سوال که درخت سبز کیش کجاست باید بگوییم که دو راه دسترسی دارید. یکی از سمت شهر باستانی حریره و دیگری در کنار اّب انبار سنتی کیش. درخت سبز کیش در نزدیکی دره پرتغالی‌ها قرار دارد که می‌توانید از طریق جاده کرانه که در قسمت شمالی جزیره است به آن دسترسی داشته باشید. سپس بعد از رسیدن به میدان حریره داخل بلوار درخت سبز شوید. برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش ، از این دیدنی شگفت‌انگیز جزیره بازدید کنید تا از طریق آن به قدمت کیش هم پی ببرید.

آب انبار سنتی کیش

از جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش می‌توانیم به آب انبار سنتی اشاره کنیم. این آب انبار در سال ۱۳۷۳ جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی در اطراف شهر تاریخی حریره ساخته شده و امروزه به یکی از جاذبه‌های دیدنی در جزیره تبدیل گشته است. تزئینات منحصربه‌فرد آب انبار سنتی کیش یادآور معماری جنوب مرکزی ایران است و معماری متداول در شهر یزد را در ذهنتان  تداعی  می‌کند. این بنا با دو گنبد و ۵ بادگیر، آب موجود در آب انبار را خنک نگه می‌داشت تا مردم در شرایط مختلف بتوانند از آب آن استفاده کنند.

آب انبار سنتی کیش

آب انبار سنتی از جاهای دیدنی کیش است و شما را با نحوه استفاده مردم جزیره با آب آشامیدنی در زمان‌های گذشته آشنا می‌کند. حتما در طول سفر به کیش، برای لذت بردن از شب‌های جزیره در کنار سواحل بکر کیش، روزها را به تماشای دیدنی‌های کیش چون شهر باستانی حریره، شهر زیرزمینی کاریز، درخت سبز کیش و آب انبار سنتی اختصاص دهید و سفرتان به این جزیره مرجانی را به بهترین شکل تکمیل نمایید.

موزه مردم شناسی یا خانه بومیان کیش

سفین قدیم از محله‌های بومی کیش است و خانه بومیان کیش را در بر دارد. به همین دلیل مسافران و گردشگران، از محله‌های قدیمی کیش که یکی از آنها همین سفین قدیم است دیدن می‌کنند. شاید تفریحات کیش زیاد باشد و مدت زمان زیادی شما را درگیر کند اما آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جزیره هم باید در لیست گردشگری مسافران کیش قرار بگیرد.

خانه بومیان کیش

پس برای بهره بردن از تفریحات و بازدید از دیدنی‌های کیش سری هم به موزه مردم شناسی که بیشتر با نام خانه بومیان کیش شناخته می‌شود، بزنید. بافت قدیمی کیش برای آشنایی با بومیان جزیره به گردشگرانی که به آشنایی با فرهنگ، آداب، رسوم و سنن مردمان بومی جزیره علاقه دارند پیشنهاد می‌شود. این خانه موزه نیز به همین منظور راه اندازی شده است تا مسافران تور کیش را با آداب و رسوم بومیان جزیره آشنا کند. خانه بومیان با داشتن دو حیاط مجلسی، یک حیاط خانوادگی و ۱۵ اتاق، شما را با سبک زندگی بومیان جزیره آشنا می‌کند. قیمت بلیط خانه بومیان کیش ۲۰ هزار تومان بوده و امکان بازدید آن همه روزه از ساعت ۴ بعداز ظهر تا ۹ شب امکان پذیر است.

پایاب کیش

نام پایاب کیش در این جزیره، نشان از قدمت خارق‌العاده آن را دارد. پایاب کیش با قدمت ۲۰۰۰ سال از جاهای دیدنی کیش شناخته شده و نمادی از خلاقیت، همزیستی با طبیعت و برخورد معمارانه و هنرمندانه زمین و آب را دارد. پایاب از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کیش است و مسافران را برای بازدید و لمس قدمت جزیره به سمت خود می‌کشاند. پایاب مجموعه دهلیزی است که در سطح زمین ایجاد می‌کنند. شاید بازدید از پایاب کیش تنها ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از زمان شما را بگیرد اما رستوران و کافه سنتی موجود در این مجموعه، می‌تواند لحظات سفر و گردش شما در جزیره را دلنشین‌تر کند. رستوران پایاب کیش از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب آماده میزبانی از گردشگران تور کیش است.

پارک آبی اوشن

از هیجان‌انگیز ترین تفریحات کیش می‌توان به پارک آبی اوشن اشاره کرد. پارک آبی اوشن که بیشتر با پارک آبی کیش شناخته می‌شود از اولین تم پارک‌های آبی ایران بوده و طرفداران هیجان و آدرنالین را به سمت خود جذب می‌کند. ایده ساخت پارک آبی کیش از داستان راز قلعه خورشید گرفته شده و طراحی آن را یکی از طراحان ارشد دیزنی لند بر عهده داشته است. رایدهای آرام، تند و هولناک از بازی‌های هیجان انگیز این مجموعه آبی شناخته شده و طرفداران بسیاری هم دارد.  رستوران  و فروشگاه نیز از امکانات پارک آبی اوشن است و چند ساعت مفرح و هیجان‌انگیز برای مسافران و گردشگران جزیره فراهم می‌آورد.

پارک آبی اوشن کیش

در فروشگاه پارک آبی کیش علاوه بر وسایل مورد نیاز جهت شنا، صنایع دستی نیز برای تهیه سوغات کیش ارائه می‌گردد. در رستوران مجموعه آبی هم انواع غذا و نوشیدنی های تازه مانند چیکو، زامبوزیمبو، کافیسا، نوشاک، فروتیلا و جتسمینا سرو می‌گردد که هر کدام از آنها با داستان‌های خاص خودشان، لحظات خوش طعم و خوشمزه‌ای را برای مراجعه کنندگان به ارمغان می‌آورند. در ضمن خدمات حرفه‌ای ماساژ اوشن لحظات آرامش بخش و  فراموش نشدنی در این پارک برای شما عزیزان فراهم می‌کند. برای داشتن لحظاتی شاد و سراسر هیجان در جزیره کیش آماده باشید و با پرداخت ۱۹۸ هزار تومان که قیمت پارک آبی کیش است تمام این زمان‌های هیجان انگیز و لذت بخش را به ثبت برسانید.

پارک دلفین کیش

از دیگر مکان‌های دیدنی کیش که بسیار هم پرطرفدار است می‌توانیم به دلفیناریوم یا پارک دلفین اشاره کنیم.  در این پارک بخش‌های متنوعی چون پارک دلفین، آمفی تئاتر، باغ پرندگان و گونه‌های جانوری قرار دارد که می‌تواند سفر به کیش را خاطره‌انگیز سازد.

پارک دلفین کیش

در دلفیناریوم می توانید نمایش و رقص و همچنین نقاشی کشیدن دلفین های آموزش دیده را ببینید. همچنین میتوانید با پرداخت هزینه جداگانه، برای دقایقی با آن ها شنا کنید و عکس یادگاری بگیرید.

روستای باغوی کیش

زمانیکه پرتغالی‌ها نقاطی از جزایر خلیج فارس را مثل کیش تصرف کردند پیرزنی با نام ننه باغو ساکن روستا شد و به همین دلیل این روستا برای احترام به آن پیرزن، نام باغو را بر خود گرفت . درختان کهن لور، مسجد قدیمی محمد و چاه کهن در باغو از دیگر گواهی‌های قدمت این روستا هستند و از جذابیت‌های باغو شناخته می‌شوند.

روستای باغو کیش

حضور در روستای باغو و دنبال کردن رد پای ننه باغو شما را به دل تاریخ می‌برد و سفرتان را خاطره‌انگیز می‌سازد. پس برای آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیش، حتما از این دیدنیهای جزیره که هر کدام حرف‌ها برای گفتن دارید بازدید کنید تجربه‌ای منحصربه‌فرد داشته باشید.

انواع تفریحات آبی

جزیره کیش با داشتن ورزش‌ها و تفریحات آبی از هیجان انگیزترین مقاصد سفر شناخته شده و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. شاتل، بنانا، اسکوتر زیر دریایی جزیره کیش، فلای بورد، کیبل اسکی، چتر پاراسل، اسکوتر برقی، کایت بوردینگ، بیگ بال و غواصی در کیش همگی از تفریحات لذت بخش جزیره محسوب شده و هر کدام از آنها هیجان منحصر به فردی به مسافران و گردشگران کیش القا می‌کنند.

تفریحات آبی کیش

در سفر به کیش حتما به سایت‌های دریایی و کلوپ‌ ورزش‌های آبی جزیره مراجعه کنید و رنگی متفاوت به سفرتان ببخشید.

سخن نهایی

قطعا هر کدام از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کیش، شما را تنها با بخشی از دنیای این جزیره مرجانی آشنا خواهند کرد. خوشحال می‌شویم در قسمت نظرات این مقاله کیش بوک، از سفر خود به این جزیره مرجانی برای ما و دیگر گردشگران کیش بنویسید و با ثبت نام و تجربه خود ، به صفحات سایت ما رنگی تازه ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها