ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل کیش

5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

ساحل درختان نارگیل کیش یکی از زیباترین و البته متفاوت‌ترین ساحل‌های دیدنی کیش است. تفاوت این ساحل با سایر سواحل جزیره در پوشش گیاهی آن است. در این منطقه زیبا که دارای حدود ۲۰ هزار متر مربع مساحت است؛ حدود ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ درخت نارگیل سر به فلک کشیده و درخت لور روییده است. همچنین به دلیل امکانات متنوعی که در این ساحل تدارک دیده شده است؛ می‌توان این ساحل را به عنوان یکی از پارک‌های جزیره کیش نیز معرفی کرد. اگر می‌خواهید با این ساحل زیبا بیشتر آشنا شوید؛ با ادامه این نوشته از کیش بوک همراه ما باشید.

آشنایی با ساحل درختان نارگیل کیش

یکی از جاذبه‌های ساحل درختان نارگیل مناسب بودن این فضا برای عکاسی است. این ساحل از چند نظر تصاویری متفاوت را در قاب دوربین شما ایجاد می‌کند. درختان نارگیل با تنه‌ای بلند و برگهایی در بالاترین بخش آن، زیبایی متفاوتی ایجاد می‌کنند. همچنین ساحل این بخش از جزیره خلوت‌تر، با شن‌های نقره‌ای‌تر و غروب آفتابی جذاب است. همین موارد کافی است که این منقطه برای ثبت تصاویری خاطره‌انگیز جذاب باشد.

همچنین این ساحل از نظر امکانات رفاهی نیز دارای ویژگی‌های مناسبی است؛ تا بتوانید ساعاتی جذاب، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را برای خود و همراهان‌تان فراهم کنید. وجود آلاچیق‌هایی برای اسکان چند ساعته شما، پیست دوچرخه سواری و… موجب شده است تا فضایی دلنشین در اختیار شما باشد.

اگر قصد دارید به ساحل درختان نارگیل بروید؛ توصیه می‌کنیم این کار را به ساعات پایانی روز اختصاص دهید؛ تا هم از منظره غروب آفتاب در ساحل این جزیره لذت ببرید؛ و هم بتوانید ساعاتی را در خنکای این ساعت سپری کنید. جالب است بدانید فضای این ساحل به‌گونه‌ای است که به نسبت سایر سواحل کیش ، نسیم بیشتری در آن می‌زود.

ساحل درختان نارگیل در نزدیگی پلاژ آقایان کیش واقع شده است؛ و از مرکز شهر کیش حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد. این موضوع باعث شده است که این منطقه تا حدود زیادی از شلوغی شهر دور باشد؛ و بسیاری از مسافران تور کیش برای کسب آرامش به آنجا بروند.

ساحل درختان نارگیل

دلیل محبوبیت ساحل درختان نارگیل

در داخل ایران به دلیل آب و هوای آن، امکان رشد درختان نارگیل به راحتی فراهم نیست. بنابراین رشد این درختان در سواحل خلیج فارس اتفاق جالب و نادری به شمار می‌رود. رنگ سبز برگ‌های درختان نارگیل در کنار آبی زیبای خلیج فارس، منظره بی‌نظیری را رقم زده است.

از طرفی فرم این درختان به شکلی بوده که در زیر خود فضای سایه خنکی را فراهم می‌کند. به همین دلیل در هوای گرم و شرجی جزیره موقعیت مناسبی برای استراحت است. این موارد باعث شده تا ساحل درختان نارگیل کیش به یکی از محبوب‌ترین سواحل این جزیره تبدیل شود.

آدرس ساحل درختان نارگیل کیش

ساحل درختان نارگیل کیش در بخش شرقی جزیره زیبای کیش واقع شده است. برای اینکه بتوانید خود را به این ساحل برسانید، باید به سمت خیابان فردوسی بروید. به موازات این خیابان، بلوار ساحل جزیره کیش قرار دارد. از طرفی این ساحل با مرکز شهر حدود یک ربع فاصله داشته و به راحتی می‌توانید خود را به پاساژها و رستوران‌ها برسانید. 

از طرفی به پارک هنگام نیز نزدیک بوده که محلی مناسب برای پیاده روی در گرمای روز است. از آن جایی که هوای جزیره به خصوص در شش ماه اول سال بسیار گرم بوده، توصیه می‌شود تا در طول روز پیاده‌روی نکنید. تابش مستقیم نور خورشید، هوای تمیز و دمای بالای هوا باعث گرمازدگی شما می‌شود. برای پیاده روی ساعات ابتدایی و پایانی روز مناسب‌تر است. حتما هم برای حمل و نقل از اتومبیل استفاده کنید.

ساحل نارگیل کیش

پوشش گیاهی ساحل درختان نارگیل

همان‌طور که گفته شد این ساحل دارای انبوهی از درختان نارگیل و لور است. در واقع اقلیم جزیره کیش شرایط رشد این درختان را فراهم می‌کند. درخت نارگیل از بهترین و مفیدترین درختان جهان است؛ که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند. این درخت تنه‌ای باریک و بلند دارد؛ و برگ و بار آن مانند کلاهی در تاج آن قرار دارد.

درختان نارگیل بومی آسیا هستند و هزاران سال است که بشر آن را کشف کرده و از مزایای آن استفاده می‌کند. البته در حال حاضر این درخت در تمامی نقاط گرمسیری جهان کشت می‌شود. ارتفاع این درخت گاهی حتی تا ۳۰ متر نیز می‌رسد؛ که منظره‌ای جذاب و خاص را ایجاد می‌کند. درباره مزایای میوه نارگیل نیز همین بس که آن را از بهترین میوه‌های جهان که دارای خواص بی‌نظیری است، معرفی می‌کنند.

جزیره کیش زیبایی‌های بی‌نظیری دارد؛ و اگر شما به سفر به مناطق ساحلی علاقمند باشید؛ این جزیره را می‌توان بهترین نقطه ایران برای سفر و بهره بردن از تفریحات ساحلی دانست. در نهایت پیشنهاد می‌کند در صورت سفر به کیش، بازدید از ساحل درختان نارگیل را فراموش نکنید.

امکانات رفاهی ساحل درختان نارگیل کیش

در ساحل درختان نارگیل کیش، می‌توانید مجموعه‌های تفریحی زیادی را مشاهده کنید. پلاژ آقایان و بانوان، محلی مناسب برای استفاده از نور خورشید است. همچنین تفریحات مختلفی از جمله جت اسکی، قایق‌ سواری و غواصی هم در این ساحل ارائه می‌شود. با گذراندن دوره‌های آموزشی برای غواصی در دریا آماده می‌شوید که تجربه‌ای هیجان انگیز و خاص است.

علاوه بر این می‌توانید برای صرف غذا به سراغ رستوران‌ها و کافی شاپ کیش این نزدیکی هم بروید. یکی از معروف‌ترین رستوران‌ها، بوفه هتل داریوش است. والیبال ساحلی و به طور کلی ورزش‌های توپی همگی در این ساحل فراهم هستند. البته فراموش نکنید که با اجاره دوچرخه می‌توانید یک تفریح خانوادگی را در هوای خنک جزیره تجربه کنید. دوچرخه‌ها هم به صورت تکی و هم به صورت گروهی اجاره داده می‌شوند. یک تجربه جالب اجاره دوچرخه زوجی بوده که با همسر یا دوستتان می‌توانید سوار آن شوید. اغلب مردم بعد از غروب به سراغ دوچرخه سواری می‌روند.

ساحل درختان نارگیل کیش

بهترین فصل برای سفر به ساحل درختان نارگیل کیش

جزیره کیش به طور کلی هوایی گرم و شرجی دارد. بنابراین در شش ماه اول سال متوسط دما بسیار بالا و آزاردهنده است. به همین دلیل اگر قصدتان از سفر لذت بردن از طبیعت و ساحل درختان نارگیل بوده، توصیه می‌کنیم تا در پاییز و زمستان به کیش سفر کنید.

البته این بدان معنا نبوده که امکان سفر در تابستان نیست، بلکه باید نکات مهمی را رعایت کنید. به عنوان مثال به هیچ عنوان در طول روز و گرمای هوا، ساعات طولانی را زیر آفتاب نمانید. همچنین بهتر است پیاده روی را به ساعات پایانی روز منتقل کنید. بودن در مکان‌های مسقف و اتومبیل‌های کولردار شما را از گرمای عجیب هوا حفظ می‌کند.

اگر علاقمند به ساحل بارانی هستید، فصل پاییز و زمستان می‌تواند زمان مناسبی برای سفر شما باشد. در این مدت دمای هوا ملایم بوده و بارش‌ها زیبایی خاصی به جزیره می‌بخشند. از طرفی اگر به دنبال زمان خلوت برای سفر هستید، از تعطیلات اجتناب کنید زیرا با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد.

نزدیک ترین هتل ها به ساحل درختان نارگیل کیش

برای اقامت راحت‌تر می‌توانید در هتل‌های نزدیک ساحل درختان نارگیل کیش اقامت داشته باشید. این هتل‌ها همگی جز لوکس‌ترین مکان‌های اقامتی هستند و خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

هتل داریوش

هتل داریوش یکی از بهترین هتل‌های جزیره کیش است. این هتل ۵ ستاره در بخش شمال شرقی جزیره بوده و فاصله کمی با ساحل درختان نارگیل کیش دارد. این هتل دارای ۱۸۰ اتاق بوده که برخی از آن‌ها سوئیت‌های مجلل و لوکس هستند. چشم انداز هتل به سمت دریا بوده و خود هتل دارای امکانات رفاهی است.

هتل داریوش کیش

هتل کوروش

دیگر هتل لوکس نزدیک به ساحل نارگیل، کوروش است. این هتل دارای ۱۹۰ اتاق بوده که امکانات رفاهی بسیار عالی را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال اقامتی لوکس در جزیره هستید، حتما باید هتل کوروش را امتحان کنید. این هتل در یک کیلومتری ساحل بوده و در شب‌ها به راحتی می‌توانید تا جزیره پیاده روی کنید. البته امکان رزرو تاکسی از سوی هتل کوروش هم برای شما فراهم است.

هتل شایان

هتل شایان کیش یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های جزیره و البته جز بهترین‌ها است. این هتل هم دارای ۱۹۰ اتاق است که هریک دارای دیزاینی خاص هستند. این هتل با در اختیار داشتن امکانات رفاهی یکی از گزینه‌های مناسب نزدیک به ساحل درخت نارگیل است.

هتل پارمیس

هتل پارمیس کیش یکی از هتل‌های خوب این جزیره بوده که ۵ ستاره است. این هتل محل اقامت توریست‌ها و گردشگرانی بوده که به دنبال سکوت جزیره هستند. در نتیجه هم می‌توانید از امکانات رفاهی استفاده کنید و هم از همهمه و شلوغی به دور باشید.

هتل آرامیس پلاس

هتل آرامیس پلاس یکی دیگر از هتل‌های این محله بوده که فاصله کمی با درختان نارگیل و ساحل زیبای آن دارد. این هتل نسبت به دیگر هتل‌ها کوچک‌تر بوده و ۴ ستاره است. در نتیجه هزینه اقامت در آن بسیار مناسب خواهد بود.

امکانات ساحل نارگیل کیش

بهترین روش ‌های دسترسی به ساحل درختان نارگیل

روش‌های دسترسی به ساحل درختان نارگیل بسیار راحت است. همانطور که در ابتدا هم گفتیم، یک ربع با مرکز شهر بیشتر فاصله ندارد. شما می‌توانید از هر نقطه از جزیره به راحتی خود را با تاکسی به ساحل برسانید.

پاساژها و مراکز خرید مختلف از جمله مریم ۲، کیش، رویا و پردیس ۲ به این ساحل نزدیک هستند. در صورتی که نتوانید در هتل‌های نزدیک ساحل اقامت داشته باشید، می‌توانید برای طلوع و غروب به ساحل درختان نارگیل بروید و زیر آلاچیق‌های زیبای آن به دریا چشم بدوزید. البته این امکان هم وجود دارد تا در نزدیکی ساحل، تنی به آب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها