تفریحات رایگان کیش

تفریحات رایگان کیش

3.5/5 - (30 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

تصور بر این است که سفر به جزیره، سفری گران‌قیمت محسوب می‌شود. بنابراین کمتر کسی به سراغ آن می‌رود. با این حال جالب است اگر بدانید که جزیره کیش در کنار زیبایی‌های بسیاری که داشته، مملو از تفریحات رایگان است. درست است که گشتن در پاساژهای لوکس تجربه جالبی بوده اما تماشای غروب و طلوع از ساحل خلیج فارس و تماشای تاریخ جزیره از تفریحات رایگان کیش به شمار می‌روند. 

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از تفریحات رایگان کیش است. این شهر باستانی متعلق به قرن ۵ بوده و تمام آن از سنگ ساخته شده است. با اینکه بخشی از این شهر باستانی مخروبه شده اما نشان دهنده هوش و ذکاوت سازندگان آن است. یکی از ویژگی‌های جالب این شهر وجود کانال‌های زیرزمینی و چاه‌های متعدد به منظور صید ماهی و مرجان است. 

دره پرتغالی ها 

دره پرتغالی‌ها محلی بوده که در گذشته‌ها محل اشغالگران پرتغالی بوده است. افسران این کشور در این محدوده زندگی و کار می‌کردند، بنابراین بعد از گذشت سال‌ها از استقرار آن‌ها؛ هنوز هم به همان نام قدیمی شناخته می‌شود. در حال حاضر در دره پرتغالی‌ها پارک زیبایی احداث شده که می‌تواند یکی از مکان‌های دیدنی رایگان کیش به شمار برود.

دره پرتغالی ها

باغ راه ایرانی 

یکی دیگر از تفریحات رایگان کیش، باغ راه ایرانی است. این باغ راه یک محوطه ۳۲ هکتاری بوده که طولانی‌ترین باغ راه در ایران محسوب می‌شود. پیاده روی کردن در این باغ راه حدود ۲ ساعت زمان برده اما ارزش منظره زیبا و هوای عالی در بعد از ظهرها را دارد. در داخل این باغ راه مجسمه‌ها، آبنماها و آثار ملی زیادی برای تماشا وجود دارد. 

باغ راه ایرانی

قلعه جنی 

قلعه جنی یکی دیگر از مکان‌های قدیمی کیش بوده که به دلیل خرافات قدیمی این نام را روی‌ آن گذاشته‌اند. این قلعه در اوایل دهه ۴۰ تاسیس شده و به عنوان ژاندارمری در جزیره فعالیت می‌کرده است. در حال حاضر تبدیل به یک قلعه متروکه شده که کسی در آن فعالیت نمی‌کند اما برخی از مردم محلی به دلیل همین متروک و ساکت بودن آن، نام قلعه جنی را روی این بنا گذاشته‌اند. 

قلعه جنی کیش

ماهیگیری 

ماهیگیری در کیش و در سواحل خلیج فارس یکی از تفریحات رایگان و زیبای جزیره است. تنها کافی است تا تجهیزات آن را داشته باشید تا بتوانید در نیمه دوم سال، به راحتی در سواحل ماهیگیری کنید. این سرگرمی و تفریح، نوعی ورزش هم محسوب می‌شود؛‌ بنابراین نه تنها عضلات شما را تقویت می‌کند که صبور بودن را هم به شما یاد می‌دهد. 

کشتی یونانی 

کشتی یونانی را می‌توان شناخته شده‌ترین المان جزیره کیش در نظر گرفت. این کشتی که سال‌ها قبل هنگام پهلو گرفتن در ساحل خلیج فارس به گل نشسته است، امروزه تبدیل به یک منظره دیدنی شده است. البته به دلیل تابش مستقیم خورشید و هوای مرطوب در اثر سال‌ها دچار فرسودگی شده و خطر غرق شدن آن وجود دارد. با این حال توصیه می‌کنیم تا در سفر به کیش حتما سری به این کشتی هم بزنید. 

کشتی یونانی کیش

ساحل سیمرغ 

ساحل سیمرغ یکی دیگر از مکان‌های دیدنی و تفریحات رایگان کیش است. این ساحل به دلیل وجود کلوب‌های تفریحی و رستوران‌ها و کافه‌های زیاد یکی از محبوب‌ترین ساحل‌های کیش محسوب می شود. شما می‌توانید برای هریک از تفریحات آبی مانند غواصی و جت اسکی به سراغ ساحل سیمرغ بروید. 

ساحل مرجان

ساحل مرجان به دلیل منظره زیبایی که رو به دریا دارد،‌ معروف‌ترین ساحل کیش است. علاوه بر تفریحات آبی می‌توانید برای وعده‌های غذایی به سراغ رستوران‌ها و فود کورت‌های ساحل مرجان بروید. همچنین در هنگام غروب آفتاب از زیبایی خورشید لذت برده و خنکای هوا را به داخل ریه‌های خود ببرید. در نزدیکی این ساحل، مجموعه هتل‌های زیبایی هم به چشم می‌خورد که می‌توانید در آن‌ها سکونت داشته باشید. 

ساحل نقره فام 

ساحل نقره فام یکی از زیباترین سواحل این جزیره است که به دلیل رنگ خاک آن، زیبایی خیره کننده‌ای دارد. نوع خاک این ساحل بسیار نادر بوده و دارای ساختار مرجانی است. بنابراین همیشه درخشندگی خاصی را مشاهده می‌کنید. یکی از جذابیت‌ها و زیبایی‌های جزیره این است که هنگام خنکی هوا برای قدم زدن به ساحل نقره فام بروید. 

درخت کهنسال 

درخت کهنسال که نام دیگر آن درخت انجیر معابد بوده، یکی از قدیمی‌ترین درخت‌های ایران و کره زمین محسوب می‌شود. این درخت از گونه لور بوده و در دره پرتغالی‌ها واقع شده است. براساس تحقیقاتی که انجام شده، قدمت این درخت را به اوایل دوره ایلخانی در ایران نسبت می‌دهند.

بنابراین حدس زده می‌شود که دانه اولیه آن از هند و آسیای شرقی وارد کشور شده است. به دلیل عمر ۶۰۰ ساله این درخت، به آن درخت سبز می‌گویند. درخت سبز سال گذشته به دلیل هرس‌های اشتباه بخشی از بدنه خود را از دست داده و خشک شده است. با این حال امیدواریم تا با رسیدگی‌های منظم، دوباره این درخت کهنسال را سرسبز ببینیم. 

گذر هنرمندان 

گذر هنرمندان یکی دیگر از تفریحات رایگان کیش بوده که مملو از تندیس بزرگان است. در این گذرگاه که محل زیبایی برای پیاده روی هم بوده تندیس افراد سرشناس مانند امیرکبیر، جلال آل احمد، استاد فرشچیان و دیگر افراد بزرگ به چشم می‌خورد. 

نخلستان باغ بهشت

نخلستان باغ بهشت یکی دیگر از زیبایی‌های جزیره بوده که پارکی مملو از نخل‌های سر به آسمان کشیده است. اگر دوست دارید یک غروب بسیار زیبا را در جزیره ببینید، به هیچ عنوان نخلستان باغ بهشت را از دست ندهید. این پارک که در سال ۷۳ احداث شده یکی از زیباترین مکان‌های جزیره است. 

نخلستان باغ بهشت

روستای باغو 

روستای باغو یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های سکونت در کیش است. این روستا که در بخش جنوبی جزیره واقع شده، هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده است. بنابراین با رفتن به آن می‌توانید از سبک زندگی مردمان جزیره کیش اطلاع پیدا کنید. 

بهترین راه برای سفر به کیش 

بهترین راه برای سفر به کیش با هزینه مناسب این است که به سراغ یک آژانس مطمئن بروید. به این منظور کیش بوک می‌تواند صفر تا صد برنامه سفر شما را تنظیم کند. می‌توانید محدوده بودجه خود را برای سفر در اختیار تیم مشاوران کیش بوک قرار داده تا هم بلیت را برای شما فراهم کنند و هم محل اقامت و برنامه سفر را به شکلی منظم بچینند. بنابراین بدون هیچ نگرانی می‌توانید چند روز را در جزیره زیبای کیش سپری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها