سفر زمینی از تبریز به کیش

سفر زمینی از تبریز به کیش

4.3/5 - (24 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

سفر زمینی از تبریز به کیش تنها یک پیشنهاد است؛ که توصیه می‌کنیم تنها در صورتی که شرایط ویژه چنین سفر طولانی و پرهیجانی را دارید؛ اقدام به انجام آن نمایید. در درجه اول اگر قصد شما از سفر زمینی در مقایسه با سفر هوایی، کاهش هزینه‌های سفر است؛ در این مورد خاص این اتفاق روی نخواهد داد. چراکه با توجه به فاصله جغرافیایی شهر تبریز تا جزیره کیش، هزینه‌های سفر زمینی بسیار بیشتر خواهد بود. بنابراین در این شرایط بهتر است رزرو تور کیش از تبریز را در نظر بگیرید. به هر حال اگر می‌خواهید مسیر پیشنهادی ما برای سفر زمینی از تبریز به کیش را بدانید و درباره نقاط توقف این مسیر بیشتر بخوانید؛ با ادامه این نوشته وب‌سایت کیش بوک همراه شوید.

پرسش و پاسخ:
۱فاصله زمینی تبریز تا کیش چقدر است؟
این فاصله حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بوده و در صورت حرکت متوالی، سفری ۲۶ ساعته پیش روی شما قرار دارد. هرچند در عمل بهتر است سفر زمینی از تبریز به کیش را به سه قسمت تقسیم کنید.
۲این سفر مناسب چه کسانی است؟
افرادی که به سفرهای زمینی علاقه داشته و فرصت کافی برای افزایش تعداد روزهای سفر را دارند؛ در این سفر زمینی می‌توانند از زیبایی‌های مسیر و جاذبه‌های گردشگری شهرهای مهم مسیر نیز لذت ببرند.
۲از نظر هزینه این سفر به‌صرفه است؟
در مقایسه با هزینه رزرو تور کیش از تبریز، این سفر هزینه کمتری نداشته و البته طولانی‌تر است. همچنین در صورت رزرو هتل در شهرهای دارای توقف طولانی، هزینه شما بیشتر هم می‌شود. بنابراین از نظر اقتصادی این سفر گزینه‌ای ارزان برای رفتن به کیش نیست.

انتخاب مسیر سفر زمینی از تبریز به کیش

پیش از سفر بسیار مهم است که مسیر درست و جذابی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید. در زمینه مسیر تبریز به کیش، اگر فرض کنیم که شما می‌خواهید این مسیر را بدون توقف و با انتخاب کوتاه‌ترین راه بپیمایید؛ با مسیری حدودا ۲ هزار کلومتری روبرو خواهید بود. مسیری که در تئوری ۲۶ ساعت به طول می‌انجامد. البته توجه کنید که مسیر بالا فاصله تبریز تا بندر لنگه را نشان می‌دهد؛ و از بندر لنگه تا جزیره کیش را باید با کشتی‌های مسافربر یا همان لندینگ کرافت طی کنید.

مسیر سفر زمینی از تبریز به کیش
مسیر سفر زمینی از تبریز به کیش

به هر طریق چنین سفر زمینی فشرده‌ای قطعا برای هیچ شخصی جذابیت ندارند؛ و تنها خستگی مسیر بر تن شما خواهد ماند. اما اگر عاشق سفرهای زمینی هستید؛ و این فرصت را دارید که سفر بیش از ۲۰ روز را تجربه کنید؛ در ادامه این مقاله مسیر ویژه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد. این مسیر اگرچه دورتر از مسیر مستقیم است؛ اما اجازه می‌دهد در هر مقصد بین راهی، روزهایی را به استراحت و تفریح پرداخته و دوباره سفر را از سر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب راهنمای سفر به کیش از تبریز مراجعه کنید.

اولین قدم) سفر زمینی تبریز به تهران

فاصله تهران تا تبریز ۶۲۷ کیلومتر است. فاصله‌ای که به‌طور معمول و با سرعت مطمئنه حدود ۷ ساعت زمان می‌برد. این مسیر از شهرهای زنجان، ابهر، تاکسان، قزوین و کرج گذشته تا در نهایت از سمت غربی وارد شهر تهران شوید.

سفر زمینی از تبریز به تهران
سفر زمینی از تبریز به تهران

پیشنهاد می‌کنیم حداقل یک روز کامل را در شهر تهران توقف کرده و از نقاط دیدنی آن بازدید کنید. تهران شهری جذاب با مجموعه متنوعی از جاذبه‌های گردشگری مدرن و سنتی است. از مرکز شهر و بناها و موزه‌های تاریخی گرفته، تا کوه‌های شمال شهر و نقاط تفریحی آن و حتی مراکز خرید مدرن آن، می‌تواند شما را برای روزها سرگرم کند.

نکته: میزان توقف در هر مقصد را بر اساس طول کلی سفر در نظر بگیرید.

دومین قدم) سفر زمینی از تهران به اصفهان

سفر زمینی از تهران به اصفهان به نسبت مسیر کلی شما، سفری کوتاه است. سفری حدودا ۴۵۰ کیلومتری که تمام آن اتوبان است. در نتیجه در کمتر از ۵ ساعت می‌توانید خود را از تهران به اصفهان برسانید. البته در میانه راه شهرهای قم و کاشان نیز وجود دارد؛ که اگر زمان‌بندی سفرتان به هم نمی‌خوردن می‌توانید جستجو و گشت‌وگذار در این شهرها را نیز به برنامه سفر زمینی از تبریز به کیش اضافه کنید. در ادامه تصویر مسیر تهران تا اصفهان را می‌بینید.

سفر زمینی از تهران به اصفهان
سفر زمینی از تهران به اصفهان

گفتن از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری اصفهان در این فرصت کوتاه نمی‌گنجد؛ خوشبختانه شهر اصفهان در مقایسه با تهران کوچک‌تر است؛ و شما در فرصتی کوتاه می‌توانید از نقاط بسیاری در این شهر بازدید کنید. میدان امام، مسجد امام، چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و پل خواجو از جمله جذاب‌ترین دیدنی‌های اصفهان است که بهتر است بازدید از آنها را از دست ندهید.

سومین قدم) سفر زمینی از اصفهان به شیراز

تا اینجا تقریبا کمتر از ۵۰ درصد مسافت سفر زمینی تبریز به کیش را پیموده‌اید. اما قدم سوم سفر از اصفهان به شیراز است. فاصله اصفهان تا شیراز ۴۸۱ کیلومتر است. مسافتی که طی کردن آن سرعت معمول و مجاز، نزدیک به ۶ ساعت زمان نیاز دارد. در این مسیر شهر شاخص و بزرگی وجود ندارد؛ در نتیجه توصیه می‌کنیم برای افزایش سرعت، این مسیر را بدون توقف جدی در شهرهای بین راهی بپیمایید.

سفر زمینی از اصفهان به شیراز
سفر زمینی از اصفهان به شیراز

شیراز نیز مانند اصفهان مملو از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است. از مزار شعرای بزرگی چون حافظ و سعدی تا مسجد صورتی و شاهچراغ و…، از جمله دیدنی‌هایی است که بهتر است دست کم یک روز را برای بازدید از آنها اختصاص دهید.

سومین قدم) سفر زمینی از شیراز به یکی از بنادر هرمزگان

این آخرین قدم از سفر زمینی شماست. در این مرحله شما باید از شیراز به مقصد یکی از بنادر هرمزگان بروید؛ که کشتی مسافربری به سمت جزیره کیش دارد. سه بندر لنگه، آفتاب و چارک، بنادری هستند که این امکان را ارائه می‌دهند. البته بهتر است قبل از سفر زمان‌بندی رسیدن به هریک از این بنادر را بررسی کنید؛ و از وجود خدمات مدنظر مطمئن شوید.

سفر زمینی از شیراز به بندر لنگه
سفر زمینی از شیراز به بندر لنگه

فاصله شیراز تا این بنادر تقریبا یکسان است. اما مسیر بندر لنگه جذاب‌تر و همین‌طور میزان سرویس دهی در این بندر بیشتر است. پس برای ادامه مسیر طبق نقشه زیر مسافت ۶۲۸ کیلومتری شیراز تا بندر لنگه را می‌پیماییم. در این مسیر از شهرهای جهرم، لار و بستک نیز عبور خواهید کرد؛ که فرصتی مناسب برای استراحت بین روز خواهد بود.
در نهایت با رسیدن به بندر لنگه، می‌توانید همراه با ماشین شخصی خود، ساحل را به سمت جزیره کیش ترک کنید. فراموش نکنید که برای حمل ماشین با کشتی، باید مدارک کامل ماشین از جمله کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و معاینه فنی را همراه داشته باشید.

نقاط توقف سفر و جذابه‌های گردشگری آن

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم برنامه‌ریزی برای سفر زمینی از تبریز به کیش در صورتی منطقی و جذاب به‌نظر می‌رسد؛ که شما فرصتی مناسب برای توقف‌های نسبتا طولانی در حداقل سه نقطه از مسیر داشته باشید. توقف‌هایی که به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بازدید از نقاط دیدنی آنها، برای ادامه مسیر تجدید قوا کرده و در طول این سفر طولانی دچار خستگی نشوید. برای چنین سفری، سه کلان شهر تهران، اصفهان و شیراز، بهترین نقاط برای توقفی ۲ تا ۴ روزه هستند. بر همین اساس نیز در ادامه به بررسی نقاط جذاب گردشگری در این سه شهر می‌پردازیم.

گردش و تفریح در تهران

در ابتدا بهتر است جاذبه‌های گردشگری تهران را به چند دسته جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های شهری و جاذبه‌های بازاری تقسیم کنیم. همچنین به دلیل تعدد این جاذبه‌ها، در این نوشته تنها از آنها نام خواهیم برد؛ و شما می‌توانید با کمی جستجو اطلاعات کاملی درباره آن بیابید.
در زمینه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، می‌توان به کاخ گلستان، موزه ایران باستان، کاخ سعدآباد، خانه موزه مقدم، کاخ نیاوران، باغ فردوس، سردر باغ ملی، باغ نگارستان، عمارت مسعودیه، امام‌زاده صالح، برج آزادی، کاخ مرمر، کافه نادری، موزه هنرهای معاصر، خانه هنرمندان، حرم شاه‌عبدالعظیم، موزه آبگینه و سفالینه، آرامگاه ظهیرالدوله، کتابخانه و موزه ملی ملک، خانه موتمن الاطبا، بقعه جوانمرد قصاب، کلیسای مریم مقدس، مدرسه دارالفنون، عمارت ارباب هرمز، عمارت قزاقخانه، برج طغرل، کاروانسرای خانات، باغ موزه قصر، موزه زمان، بی‌بی شهربانو، موزه جنگ، کاخ صاحبقرانیه و… اشاره کرد.
در زمینه جاذبه‌های طبیعی می‌توان به دربند، بام تهران، توچال، پارک و دریاچه چیتگر، درکه، پارک ملت، پارک جمشیدیه، پارک نهج‌البلاغه، باغ پرندگان، پارک آب و آتش، پارک طالقانی، پارک نیاوران، پارک ساعی، پارک پردیسان، روستای وردیج، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی سرخه حصار، گلابدره، دشت هویج، باغ گیاه‌شناسی، سد لتیان، فرحزاد، کلکچال، روستای سنگان، پارک جنگلی تلو، پارک ملی خجیر و… اشاره کرد.
در زمینه جاذبه‌های شهری و بازاری نیز بازار بزرگ تهران، بازار تجریش، مگامال، ایران مال، بام لند، کوچه مروی، کوروش سنتر، پالادیوم، بازار پروانه، مرکز خرید تیراژه، بازار مبل ایران و… را باید نام برد.
موارد گفته شده تنها بخشی از جاذبه‌ها و دیدنی‌های تهران هستند؛ و شما طبیعتا طی دو سه روز توقف در تهران، تنها می‌توانید موارد محدودی از آنها را ببینید. در این زمینه توصیه می‌کنیم گزینه‌هایی که در داخل شهر قرار دارد را در اولویت قرار دهید.

گردش و تفریح در اصفهان

در این سفری طولانی وقتی به اصفهان برسید؛ می‌توان گفت که نزدیک به نیمی از راه را طی کرده‌اید. بنابراین وقت آن است که چند روزی را در این شهر جذاب و دوست‌داشتنی گذرانده و علاوه بر رفع خستگی، از زیبایی‌های بی‌شمار این شهر نیز دیدن کنید. در ادامه به‌طور خلاصه شما را با مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، و طبیعی و تفریحی شهر اصفهان آشنا می‌کنیم.
در زمینه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان باید به مواردی از جمله میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، مسجد امام اصفهان، مسجد جامع، مسجد شیخ لطف‌الله، پل خواجو، سی و سه پل، کلیسای وانک، کاخ چهلستون، محله جلفا، کلیسای بیت‌اللحم، کاخ هشت بهشت، مدرسه چهار باغ، منار جنبان، حمام شیخ بهایی، خانه معتمدی، خانه دهدشتی، خانه قزوینی‌ها و موزه هنرهای معاصر اشاره کرد.
در زمینه جاذبه‌های طبیعی تفریحی اصفهان نیز توجه به نقاطی مانند باغ پرندگان، پارک صفه، آکواریوم اصفهان، باغ گل‌ها، زاینده رود، باغ موزه پروانه‌ها، چشمه آب گرم ورتون، تله سیژ ناژوان، پارک جنگلی ناژوان و پارک ملی کلاه قاضی اشاره کرد.
در نهایت برای خرید از اصفهان رفتن به مراکزی مانند بازار قیصریه، مجتمع تجاری فیروزه، سبزه میدان، اصفهان سیتی سنتر، بازار هنر و مجتمع پارک را پیشنهاد می‌کنیم.

گردش و تفریح در شیراز

در نهایت آخرین توقف طولانی شما در سفر زمینی از تبریز به کیش در شهر شاعران نامدار، یعنی شیراز خواهد بود. در اینجا نیز بنابر تعداد روزهای توقف، می‌توانید برنامه‌ریزی خوبی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مختلف داشته باشید. در ادامه برای شهر شیراز نیز، به معرفی فهرستی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعی و تفریحی پرداخته‌ایم.
در میان جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شیراز باید به مکان‌های مانند باغ ارم شیراز، مسجد نصیرالملک، آرامگاه حافظ، خانه زینت‌الملک، آرامگاه سعدی، عمارت شاپوری، مسجد جامع عتیق، بازار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل، ارگ کریمخان زند، باغ دلگشا، دروازه قرآن، شاهچراغ، باغ عفیف‌آباد، آرامگاه خواجوی کرمانی و باغ جهان‌نما اشاره کرد.
در میان جاذبه‌های طبیعی و تفریحی شیراز هم پیشنهاد می‌کنیم به مواردی مانند باغ ارم، باغ نارنجستان، بوستان ولیعصر، باغ پرندگان، پارک قلعه بندر، چشمه پیربناب، باغ ملی شیراز، پارک کوهپایه، باغ جنت، لونا پارک، دشت ارژن و دریاچه مهارلو فکر کنید.

نکات ضروری برای این سفر طولانی

هرچه یک سفر طولانی‌تر می‌شود؛ احتمال رخ دادن شرایطی غیرقابل پیشبینی و برنامه‌ریزی نشده در آن بیشتر است. به همین دلیل نیز بهتر است پیش از شروع سفر زمینی از تبریز به کیش موارد مهمی را در نظر بگیرید. در ادامه فهرستی از این موارد مهم را به شما ارائه داده‌ایم:
اگر در جمع هم‌سفران، به‌ازای هر خودرو، دو راننده وجود داشته باشد؛ شرایط آسان‌تری برای سفر خواهید داشت.
به‌همراه داشتن وسایل اصلی تعمیر ماشین، مانند انواع آچار و پیچ‌گوشتی و همچنین لوازم یدکی اصلی آن مانند تسمه تایم، تسمه دینام، شمع، یک دست لنت چرخ، روغن موتور، روغن ترمز، سیم رابط و موارد مشابه، خیال شما را در طول سفر آسوده‌تر می‌کند.
وسایل لازم برای توقف‌های کوتاه و برنامه‌ریزی‌نشده را نیز در نظر بگیرید. مواردی مانند چادر مسافرتی، روانداز، زیرانداز، بالش، وسایل پخت و پز و… از این جمله هستند.
مواد غذایی مقوی، سبک و البته دارای قابلیت پخت و پز و آماده‌سازی ساده، از دیگر مواردی است که در این سفر باید همراه‌تان باشد. نان، بیسکویت، خرما، شکلات، کنسروهای مختلف، برنج و ماکارونی از جمله این موارد هستند. خرید میوه و سبزیجات را نیز بهتر است در شهرهای بین راهی انجام دهید.
داروهای ضروری و بدون نسخه، وسایل شخصی بهداشتی و داروهای شخصی نیز باید قبل از سفر بررسی و در دسترس قرار داده شود.
در نهایت برنامه‌ریزی قبلی برای سفر، شامل بررسی مسیرها و شرایط آنها، زمان‌بندی حرکت، توقف‌ها و…، از جمله کارهایی است که می‌تواند سفری با آرامش بیشتر را برای شما فراهم آورد.
در پایان برای یافتن جزئیات بیشتر درباره بستن کوله‌بار سفر، به مقاله «برای سفر به کیش چی ببریم؟» مراجعه کنید. امیدواریم اگر وارد این سفر پر ماجرا شدید؛ با حفظ آرامش، صبوری و داشتن برنامه‌ریزی مناسب، بتوانید لحظاتی زیبا و خاطره‌انگیز را برای خود و هم‌سفران‌تان تدارک ببینید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها