سواحل نقره فام کیش

سواحل نقره فام کیش

3.3/5 - (6 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

سواحل نقره فام کیش به تمام سواحل این جزیره زیبا و تکرار نشدنی گفته می‌شود. به دلیل ترکیبات مرجانی در ساختار خاک جزیره، سواحل آن به رنگ نقره‌ای خاصی دیده می‌شوند. این مساله در هر جزیره و با توجه به ساختار خاک آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال خاک جزیره هرمز ترکیبات متفاوتی داشته و هر نقطه به یک رنگ دیده می‌شود؛ گاهی قرمز، گاهی نقره‌ای و گاهی مشکی رنگ. 

این از زیبایی‌های جنوب ایران بوده که توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. آب دریا در نزدیکی سواحل کیش بسیار شفاف بوده و می‌توانید به راحتی حیوانات آبزی را در کف آن مشاهده کنید. جالب است بدانید که سواحل کیش یکی از امن‌ترین سواحل ایران هستند. دلیل آن هم عدم وجود کوسه و دیگر ماهی‌های خطرناک در نزدیکی ساحل است. 

یکی از جالب‌ترین تجربیاتی که می‌توانید در ساحل نقره فام کیش داشته باشید، غواصی و مشاهده حیات زیر آب است. از آن جایی که ما انسان‌ها نیز در اثر تکامل از گونه‌ای ماهی به انسان تبدیل شده‌ایم، مشاهده فضای زندگی میلیون‌ها سال قبل ما، تجربه شگفت انگیزی خواهد بود. فقط در نظر داشته باشید که غواصی در کیش را حتما باید زیر نظر یک مربی کاربلد تجربه کنید تا آسیبی به شما و موجودات آبزی وارد نشود. 

بهترین بخش‌ های سواحل نقره فام کیش 

سواحل نقره فام کیش که سراسر جزیره را در برگرفته، دارای چند بخش مختلف برای تفریح است. در این سواحل یک المان خاص یا موضوعی وجود دارد که آن را با دیگری متمایز می‌کند. همچنین سواحل حفاظت شده مکان مناسبی هستند تا بتوانید تنی به آب زده و کمی خود را زیر آفتاب ریلکس کنید. ساحل مرجان، ساحل کشتی یونانی، ساحل درختان نارگیل، ساحل میرمهنا، ساحل مرد ماهیگیر، ساحل سیمرغ جز این موارد هستند. 

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان 

ساحل مرجان که به نام پارک ساحلی مرجان هم شناخته می‌شود، مجموعه‌ای تفریحی فرهنگی در شرق جزیره است. به دلیل وجود بازار، رستوران‌ها، آلاچیق‌ها و دیگر امکانات تفریحی به این مکان پارک ساحلی می‌گویند. مرجان یکی از زیباترین سواحل نقره فام کیش بوده که به دلیل حضور مرجان‌های دریایی، مورد توجه قرار گرفته است. 

مرجان‌هایی که میمیرند همراه با جریان آب به سمت ساحل می‌آیند. این موجودات دریایی به شکل اسفنج‌هایی حفره‌دار بوده و رنگ‌های مختلفی دارند. نکته جالب در مورد ساحل مرجان این است که محلی مناسب برای عکاسی زوج‌ها و خانواده‌ها است. شما می‌توانید برای مراسم ازدواج خود ساحل مرجان را به عنوان یکی از لوکیشن‌ها انتخاب کنید. 

در این ساحل علاوه بر موارد گفته شده تفریحاتی مانند شاتل کیش، جت اسکی، پاراسل، غواصی و بنانا نیز فراهم است. شما می‌توانید با ثبت نام در کلاس‌های غواصی، تجربه متفاوت و جدیدی را برای خود رقم بزنید. 

 

ساحل کشتی یونانی 

ساحل کشتی یونانی همان ساحلی بوده که این کشتی قدیمی برای همیشه به گل نشسته است. به دلیل حضور شمایل زیبای کشتی یونانی، این ساحل مکان مناسبی برای عکاسی است. بنابراین در تمام ساعات روز می‌توانید گروهی را با لباس‌های مختلف در حال عکاسی و ثبت لحظات مشاهده کنید. 

این ساحل به دلیل موقعیت جغرافیایی، مکان مناسبی برای تماشای غروب دارد. می‌توانید از چشم اندازهای اطراف و آب شفاف و زلال دریا بهره برده و جانوران آبزی را در آن مشاهده کنید. فراموش نکنید که برای رفتن به ساحل کشتی یونانی، حتما لباسی مناسب بپوشید زیرا هوا در آن گرم است. 

ساحل درختان نارگیل 

ساحل درختان نارگیل کیش در بخش شرقی جزیره قرار دارد. علت شهرت این مکان وجود تعداد بسیار زیاد درختان نارگیل بوده که منظره آن‌جا را رویایی کرده است. شما می‌توانید در این ساحل با شن‌های مرجانی به خلیج فارس خیره شده و ذهن خود را از هرگونه تشویشی خالی کنید. 

ساحل نارگیل دارای آلاچیق‌های فراوانی برای استراحت است. علاوه بر این دارای پلاژ مخصوص بانوان و آقایان بوده که امکان آفتاب گرفتن را فراهم می‌کند. نکته مهم این است که می‌توانید تفریحاتی مانند جت اسکی، قایق پارویی، قایق ماهیگیری و غواصی را در این ساحل تجربه کنید. 

ساحل درخت نارگیل

ساحل میرمهنا 

یکی از بزرگ‌ترین سواحل نقره فام کیش، میر مهنا است. این ساحل در بلوار دریا قرار داشته که یکی از اصلی‌ترین بلوارهای جزیره است. بنابراین دسترسی بسیار راحتی به آن از سراسر جزیره فراهم است. در این ساحل اغلب هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی مهم کیش قرار داشته و می‌توان آن را مقصد گردشگران جزیره در نظر گرفت. 

از لحاظ وسعت اگر بخواهید ساحل میر مهنا را در نظر بگیرید باید گفت که از میدان جاسک تا مسجد خاتم الانبیا امتداد دارد. در ساحل میر مهنا می‌توانید انواع حیوانات دریایی از جمله لاک پشت را مشاهده کنید. از طرفی مکان مناسبی برای عکاسی از مرغ دریایی‌ها است. در اسکله میر مهنا، مکانی برای ماهیگیری هم وجود دارد که هم به عنوان سرگرمی انتخاب می‌شود و هم می‌توانید ماهی‌های صید روز را از آن‌ها خریداری کنید. 

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر به دلیل مجسمه مرد ماهیگیری که در حال انداختن تور خود به دریا بوده، معروف است. نشستن در آلاچیق‌های این ساحل و گوش دادن به صدای دریا می‌تواند اقدامی مفید برای کاهش اضطراب و خالی کردن ذهن از تفکرات مختلف باشد. این ساحل هم در بخش شرقی جزیره بوده و فاصله چندانی با ساحل مرجان ندارد. بنابراین می‌توانید هر دو ساحل را انتخاب کنید. 

در ساحل مرد ماهیگیر، امکانات تفریحی مانند دوچرخه سواری وجود دارد. بنابراین می‌توانید در کنار دریا ورزش کرده و ریه‌های خود را از اکسیژن پر کنید. در این ساحل انواع صدف‌ها، گوش ماهی‌ها و دیگر موجودات ریز دریایی به چشم می‌آیند. نسبت به دیگر سواحل نقره فام کیش،‌ مرد ماهیگیر از فضای بسیار آرام و لذت بخشی برخوردار است. 

ساحل سیمرغ 

ساحل سیمرغ آخرین بخش از معرفی ساحل نقره فام کیش بوده که می‌توانید لحظه طلوع خورشید را از آن مشاهده کنید. ساحل سیمرغ که به نام پارک ساحلی سیمرغ هم شناخته می‌شود، مکان مناسبی برای شنای آقایان و بانوان دارد. بنابراین اگر اهل آفتاب گرفتن هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا ساحل سیمرغ را از دست ندهید. 

ساحل سیمرغ تمام ویژگی‌های یک مکان تفریحی شگفت انگیز را دارد. انواع امکانات تفریحی برای بزرگسالان و کودکان فراهم بوده و می‌توانید ساعات خوشی را کنار خانواده خود سپری کنید. سطح کیفی رستوران‌ها و غذاخوری‌های ساحل سیمرغ بسیار بالا است.

ساحل سیمرغ کیش

بهترین تور برای سفر به ساحل نقره فام خلیج فارس 

برای سفر به کیش بهترین راه انتخاب یک تور مناسب است. این تور مسافری را می‌توانید از طریق کیش بوک رزرو کنید. کیش بوک به صورت تخصصی در زمینه سفر به جزیره فعالیت می‌کند و بهترین برنامه ریزی را برای شما انجام می‌دهد. انتخاب زمان سفر، بلیط هواپیما و محل اقامت تنها بخشی از خدمات کیش بوک در راستای تجربه یک سفر شگفت انگیز به ساحل نقره فام کیش است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *