سفر با قطار از تبریز به کیش

سفر با قطار از تبریز به کیش

2.7/5 - (10 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

گاهی بخش بزرگی از لذت سفر، مسیر است؛ و مقصد تنها بهانه‌ای برای رسیدن و دمی آسودن است. از این رو، اگرچه فاصله‌ها بسیار طولانی و راه سخت باشد؛ بسیاری از ما علاقه وافری به سفر زمینی داریم؛ و یکی از بهترین وسائل حمل و نقل عمومی قطار است. سفر با قطار از تبریز به کیش نیز یکی از همین مسیر‌های زیبا و به‌یادماندنی است؛ که اگر زمان کافی، علاقه به سفر و توان جسمی لازم را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم یک مرتبه آن را بیازمایید. البته اگر هدف شما تنها رسیدن به جزیره کیش است؛ استفاده از خدمات تور کیش از تبریز می‌تواند پیشنهاد بهتر، مطمئن‌تر و جذاب‌تری باشد. هرچند تجارب و دیدنی‌های سفر با قطار را از دست خواهید داد.برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب راهنمای سفر به کیش از تبریز مراجعه کنید.

راهنمای سفر با قطار از تبریز به کیش

اولین قدم) سفر با قطار تبریز به تهران

حتی اگر قطاری مستقیما شما را از تبریز به بندرعباس برساند؛ عاقلانه نیست این ساعات طولانی را بدون استراحت مناسب سفر کنید. چراکه قرار است در این سفر به ما خوش بگذرد. بنابراین اجازه دهید کمی مسیر را کوتاه‌تر کرده و ابتدا سوار بر قطار تبریز تهران شده و خود را به پایتخت ایران برسانیم. این مسیر از پر رفت‌وامدترین مسیرهای مسافرت ریلی در ایران است. مسیری که هر روزه برقرار است؛ و قطارهای زیادی تبریز را به مقصد تهران ترک می‌کنند.

سفر با قطار تبریز به تهران
سفر با قطار تبریز به تهران

مسیر تبریز تا تهران با قطار بسته به نوع قطعار متفاوت است؛ ام چیز یحدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت را احتمالا باید در قطار بگذرانید. البته که این قطار در ایستگاه‌هایی برای استراحت توقف دارد. بنابراین اگر هنگام عصر تبریز را به مقصد تهران ترک کنید؛ در ساعات اولیه روز در میدان راه آهن خواهید بود.
برنامه‌ریزی چنین سفری بیش از هر چیز به میزان بودجه و زمان‌بندی شما بستگی دارد. پس اگر فرصت کافی برای این سفر دارید؛ پیشنهاد ی‌کنیم چند روزی را میهمان شهر زیبای تهران باشید؛ و از نقاط دیدنی و جذاب آن دیدن نمایید. تهران برعکس تصور عموم مردم، یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای ایران است. شهری که علاوه بر جاذبه‌های تاریخی بسیار، از نظر طبیعی نیز دارای زیبایی‌های بی‌نظیری در اطراف خود است. همچنین تهران نقاط شهری مدرنی دارد که خیابان گردی در آن را برای شما جذاب خواهد کرد.

دومین قدم) سفر با قطار تهران به اصفهان

در این مرحله هم می‌توانید با قطار مستقیم تهران به بندر عباس، طول مدت سفر خود را کاهش دهید. این قطار فاصله حدود ۱۳۰۰ کیلومتری تهران تا بندر عباس را در مدت زمانی حدود ۱۶ ساعت می‌پیماید. اما باز هم توصیه ما این است که سفر خود را کمکی کوتاه‌تر کرده و مسیر ریلی تهران به اصفهان را برگزینید. این مسیر کمی بیشتر از ۶۰۰ کیلومتر است؛ و مزیت آن امکان بازدید از شهر زیبای اصفهان است.

گفتگو درباره زیبایی‌های شیراز در این فرصت کوتاه بی‌فایده است. این شهر زیبا، بخصوص در فصل بهار، بیش از هر زمان دیگری تماشایی می‌شود. شیراز نیز با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌شمارش، یکی از شهرهایی است؛ که پیشنهاد می‌کنیم حداقل ۲ روز را برای توقف در ان و بازدید از مهم‌ترین نقاط آن، اختصاص دهید.

سومین قدم) سفر با قطار اصفهان به بندر عباس

فاصله اصفهان تا بندر عباس کمتر از ۱۴۰۰ کیلومتر است؛ و سفر ریلی در این مسیر به حدود ۱۶ ساعت زمان نیاز دارد. هنگام تهیه بلیط قطار اصفهان به بندر عباس به این موضوع دقت کنید که در ساعت مناسبی به بندرعباس برسید؛ تا بتوانید ادامه مسیر را بهتر بپیمایید. البته این درشرایطی است که دیگر نخواهید در بندرعباس توقف داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید با خیالی آسوده یک روز دیگر را نیز در شهر بندر عباس گذرانده و سپس راهی باقی مسیر شوید.

چهارمین قدم) سفر از بندر عباس به کیش

برای رفتن از بندرعباس به کیش باید خود را به یکی بنادر چارک، آفتاب یا لنگه برسانید. روزانه کشتی‌هایی این بنادر را به سمت جزیره کیش ترک می‌کنند؛ که می‌توانید با آنها تجربه سفر دریایی را به دست آورده و خود را به جزیره کیش برسانید. فاصله بندر عباس تا بندر لنگه ۲۲۰ کیلومتر و تقریبا ۲ ساعت و نیم است. فاصله بندر عباس تا بندر آفتاب ۳۰۰ کیلومتر و تقریبا ۴ ساعت است؛ و در نهایت فاصله بندر عباس تا بندر چارک ۲۷۰ کیلومتر و تقریبا ۳ و نیم ساعت است.

سفر از بندر عباس به کیش
سفر از بندر عباس به کیش

با توجه به فاصله‌های ذکر شده، منطقی است که با تاکسی‌های مسافربر، خود را به بندر لنگه رسانده و از آنجا با کشتی راهی جزیره کیش شوید. فراموش نکنید که این تجربه هیجان انگیز سختی‌ها و خستگی‌هایی نیز در پی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید این سفر را تجربه کنید؛ از قبل برای هر وضعیت احتمالی چاره‌ای بیندیشید. همچنین بهتر است کودکان خردسال را وارد این چالش نکنید. اگر شما نیز تجربه‌ای جذاب از سفر با قطار دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما و مخاطبان کیش بوک در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها