زندگی در کیش

زندگی در کیش

3/5 - (15 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

زندگی در کیش می‌تواند دارای جذاب و دلنشین و یا سخت و کسل‌کننده باشد. بسیاری از مسافران جزیره کیش، وقتی یک بار به این جزیره می‌روند؛ علاقه دارند که این تجربه را برای مرتبه دوم نیز تجربه کنند. جزیره کیش ویژگی‌های خاصی دارد که موجب می‌شود بسیاری از مسافران حتی به زندگی در کیش نیز علاقمند شوند. اما بهتر است پیش از تصمیم‌گیری درباره جزیره کیش و شرایط زندگی در آن اطلاعات بیشتری کسب کنید. چراکه علی‌رغم همه ویژگی‌های جذاب و خوب جزیره کیش، ممکن است ایراداتی نیز وجود داشته باشد؛ که زندگی دائمی در این جزیره را مشکل نماید.

اطلاع از شرایط کار و زندگی در کیش

پیش از آنکه بخواهیم درباره مشکلات زندگی در کیش بگوییم؛ بد نیست نگاهی به جاذبه‌های زندگی در این جزیره بپردازیم. طبیعتا اولین و اصلی‌ترین جاذبه جزیره کیش توریستی بودن و امکانات تفریحی آن است.

زندگی در کیش

البته این ویژگی برای بسیاری از ساکنان پس از مدتی تکراری می‌شود؛ اما قابل انکار نیست که زندگی در یک فضای توریستی که امکانات تفریحی متعددی دارد؛ جذابیت‌های خاصی خواهد داشت. در این زمینه زا وجود ساحل زیبا و امکانات تفریحی ساحلی نیز نباید گذشت. آرامش ویژگی دیگری است که افراد مختلف را به زندگی در این جزیره زیبا ترغیب کرده است. جزیره کیش (به‌خصوص در بخش‌های مسکونی آن) شهری کوچک و آرام است. شهری که توانسته این ویژگی را به ساکنان خود نیز منتقل کند.

به همین دلیل آرامش از جمله ویژگی‌های زندگی در این جزیره است. این آرامش را می‌توانید در زمینه‌های گوناگون، از نوع رانندگی، رفتارهای اجتماعی، کسب‌وکار و… مشاهده کنید. معمولا در کیش مردم با معربانی، متانت و حوصله با یکدیگر رفتار می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال جایی برای کسب آرامش هستید؛ ممکن است فضای جزیره کیش برای شما جذاب باشد.

خودروهای مدل بالا نیز برای عده‌ای شاید بخشی از انگیزه‌های حضور در جزیره باشد. همان‌طور که می‌دانید جزیره کیش منطقه ازاد تجاری است؛ و خودروها بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد آن می‌شوند. در نتیجه در این جزیره می‌توانید با قیمتی بسیار کمتر، تجربه استفاده از خودروهایی بسیار بهتر را داشته باشید. در نهایت امنیت ویژگی مثبت دیگری است که جزیره یکش را متمایز کرده و محیطی مناسب برای زندگی فراهم کرده است.

شرایط آب و هوایی کیش

در کنار تمام جاذبه‌های گفته شده، زندگی در کیش مشکلات و محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارد. مواردی که ممکن است باعث شود بعضی از افراد پس از مدتی، به کلی قید زندگی در این جزیره را بزنند. پس مهم است اگر قصد مهاجرت دائمی به این جزیره را دارید؛ پیش از اقدام به‌خوبی به این موارد فکر کنید. اولین نکته آب‌و هوای کیش است. البته ممکن است درصد کمی از افراد با گرمای شدید مشکلی نداشته باشند؛ اما احتمالا بسیاری از ما علاقه‌ای به این نوع آب‌وهوا نداریم.

آب و هوای کیش

گرمای کیش آنقدرها هم که تصور می‌شود گرم نیست؛ اما آنچه آن را غیرقابل تحمل می‌کند؛ رطوبت بالای هوا در کنار این گرماست. این ویژگی باعث می‌شود همیشه و در همه حال احساس رطوبت کنید و طبیعتا امکان عرق کردن شما بسیار بالاست. در این زمینه البته توجه داشته باشید که جزیره کیش دارای چند ماه محدود با آب و هوای دلپذیر نیز هست. اما طبیعتا تعداد فصول گرم و مرطوب آن بیشتر است.
همچنین به این مسئله دقت کنید که گرمای هوا و رطوبت در محیط‌های بسته، اعم از خانه و سیار محیط‌های اداری و تجاری، کاملا حل شده است. استفاده از کولر گازی و هزینه کم قبوض برق برای این جزیره، اجازه دهید که فضای خانه و محل کار شما همیشه خنک و مطلوب باشد. کیش شهری کوچک با محدودیت‌های مشخص است. احتمالا برای افرادی که از کلان‌شهرها به جزیره کیش می‌روند؛ کوچک بودن جزیره آزاردهنده خواهد بود.

هزینه های زندگی در کیش

اگرچه این جزیره زیباست؛ اما کوچک و کم جمعیت بودن آن، محدودیت‌هایی را به آن تحمیل کرده است. به عنوان مثال سینماها و تئاترهایی که در تهران وجود دارد؛ در این شهر فعال نیست. محل‌های خرید روزانه محدود است؛ و در نهایت حتی افرادی که می‌توانید با آنها مراوده داشته باشید نیز محدود خواهد بود. هزینه‌های زندگی در کیش نسبتا بالاست. برعکس تصور عامه، هزینه زندگی در جزیره کیش کم نیست. فراموش نکنید که شما با یک جزیره توریستی طرف هستید؛ و قمیت‌ها در این جزیره معمولا بالاتر از نرمال خواهد بود. به‌طور کلی هزینه‌های اصلی زندگی در جزیره کیش شامل هزینه مواد غذایی و هزینه اجاره خانه است. مواد غذایی در کیش از سایر شهرها گران‌تر و اجاره خانه نیز دست‌کمی از شهرهای بزرگ ایران ندارد.

نکات مهم پیش از مهاجرت به کیش

اگر با خواندن موارد بالا نتوانسته‌اید تصمیم خود را بگیرید؛ بهتر است چند نکته دیگر را نیز مدنظر داشته باشید. در درجه اول و پیش از اقدام به وضعیت معیشتی و آینده کاری خود در این جزیره فکر کنید. کیش جزیره‌ای کوچک است که یافتن شغل دولتی در آن تقریبا غیرممکن و یافتن کار غیردولتی نیز محدود و سخت است. همچنین اکثر موقعیت‌های شغلی حول محور گردشگری و کسب‌وکارهای خرد مرتبط با آن می‌گذرد. بنابراین بسیار مهم است که پیش از هر چیز به روشنی درباره وضعیت کاری خود در جزیره فکر کنید و گزینه‌ای مناسب برای انتخاب داشته باشید.
آخرین نکته درباره هزینه‌های رفت و آمد به جزیره است. در واقع هزینه سفر از کیش به سایر شهرهای ایران نسبتا بالاست؛ پس اگر وضعیت شما به‌گونه‌ای است که نیازمند سفرهای متوالی به شهر دیگر هستید؛ احتمالا کیش جای پرهزینه‌ای برای شما خواهد بود. در نهایت به‌طور معمول زندگی در کیش برای افرادی دارای جذابیت بسیار بالاست؛ که دارای فکری اقتصادی در زمینه گردشگری هستند.

فلای برد در کیش

هر چیزی که باید درباره زندگی در کیش بدانید

«زندگی در کیش» احتمالا اولین چیزی نباشد که از شنیدن کلمه کیش در ذهن ما ایرانی­ها تداعی می­شود. ما همیشه اسم این جزیره را همراه با کلماتی مثل تور کیش، سفر به کیش و جاذبه­ های گردشگری کیش دیده­ ایم. همیشه با چشم یک مسافر و گردشگر به دنبال رزرو هتل در کیش و اجاره ماشین در کیش بوده ­ایم تا بتوانیم از مراکز خرید آن استفاده کنیم یا مثلا تمام وقتمان را صرف لذت­ بردن از تفریحات آبی آن کنیم.
حالا نوبت آن است که یک لحظه مکث کنیم و کیش را به­عنوان محل زندگی در نظر بگیریم. با این وصف جزیره­ای را خواهیم دید که آب­های نیلگون خلیج فارس به آن زندگی بخشیده است. برای شما از معایب و فواید زندگی در کیش، لذت شب­گردی در آن، ساکنینش و بهترین محله­ های کیش خواهیم گفت. با ما همراه باشید تا در آخر با نگاهی متمایز کیش را این بار نه برای سفر بلکه برای زندگی ببینیم و بشناسیم.

سواحل کیش

فواید زندگی در کیش

مسلما منطقه­ ای مثل کیش، مزایای زیادی داشته که در مدت نیم قرن به قطب گردشگری، تجارت و بازرگانی تبدیل شده است. در ادامه مواردی از فواید زندگی در کیش را مرور می­کنیم تا بتوانید بر اساس آنها ویژگی­‌های این جزیره را واضح­‌تر ببینید:

  • هوای پاک: آسمان کیش می­درخشد. هوای آن تمیز است و تلالو نور همه چیز را برای شما شفاف خواهد کرد. اگر از آلودگی کلانشهرها کلافه شده اید کیش اقیانوسی از هوای پاک را به ریه­ های شما می­فرستد.
  • نبود ترافیک: یکی دیگر از جذابیت­ های کیش برای ساکنان شهرهای بزرگ، نظم شهری و خیابان­ کشی­ های مرتب کیش است. از طرفی کیش در کل اصلا ترافیک ندارد.
  • امنیت بالا: کیش جزیره­ای امن است. در هر ساعت از شبانه­ روز می­توانید با خیال راحت قدم بزنید، ورزش کنید و یا ماشین­ سواری کنید.
  • رفاه اجتماعی: به­ دلیل صنعت توریسم و همچنین فضای تجاری شهر و البته جمعیت کم آن، سطح رفاه عمومی در کیش قابل­ قبول است. در نتیجه با آسیب­ های اجتماعی کمتری رو به ­رو خواهید شد.
  • ماشین­های لوکس: یکی از بهشت­ های ماشین­ بازها همین کیش است. در منطقه آزاد کیش می­توانید ماشین­ های لوکس خارجی را بدون پرداخت هزینه­ های گمرکی بخرید.
  • امکانات تفریحی متنوع: اگر اهل تفریح، بازی و سرگرمی باشید، عملا همه­ چیز برای شما در کیش فراهم است. از انواع تفریحات آبی گرفته تا انواع و اقسام جاذبه­ های تاریخی و فرهنگی و رویدادهای کیش که پر از کنسرت، نمایشگاه و جشنواره و مسابقه است.
  • آرامش: شاید این جزیره در فصل­هایی از سال بسیار شلوغ باشد اما در حالت عادی بسیار آرام است. از طرفی ساحل کیش آنقدر گسترده هست که همیشه برای کسی که به ­دنبال سکون و آرامش باشد، جای دنجی هست.
  • ساحل­ های تمیز: اصولا سواحل جزایری مثل کیش و آب­ های خلیج فارس تمیزتر از سایر ساحل­ هایی است که یک سر آن به خشکی­ های وسیع ساحلی متصل می­شود. پس با این وصف لذت ساحلی تمیز، منظره­ ای وسیع و دریا و آسمانی آبی همیشه در کیش با شما خواهد بود.
  • تنوع فرهنگی: به ­دلیل رفت­ و­ آمد مداوم گردشگرانِ با فرهنگ­ های مختلف و همینطور مهاجرپذیری کیش، به­ لحاظ تفاوت­ های فرهنگی هرگز احساس آزردگی نخواهید کرد.
  • مراکز خرید: اگر اهل مد و خرید هستید و سبک­ زندگی مدرن را انتخاب می­کنید، مراکز خرید کیش با تنوع گوناگونشان پاسخگوی همه انتظارات شما خواهند بود.

در نهایت تنها کسی که تصمیم می­گیرد که موارد بالا برایش مفید هستند یا نه، خود شما هستید. پس باید سلیقه و شخصیت خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن ببینید که آیا واقعا این موارد برای شما معیار محسوب می­شود یا نه. با خودتان راحت باشید و با قلبتان تصمیم بگیرید.

زندگی در جزیره ی زیبای کیش

معایب زندگی در کیش

وقتی بحث معایب زندگی در یک شهر مطرح می­شود مسلما پای سلیقه­ ها، ترجیح­ ها و روحیه­ های مختلف هم وسط کشیده خواهد شد. ممکن است معایب زندگی در کیش از نظر شما مزایای زندگی در این جزیره از نظر فرد دیگری باشد. در مجموع اما می­توان نکاتی کلی درباره کیش گفت تا در نهایت خود شما درباره معایب و محدودیت­ های این جزیره تصمیم بگیرید:

  • شلوغی­ های فصلی: کیش جزیره­ ای است توریستی و پر از انواع مراکز خرید، تفریحات و سرگرمی­ های متنوع. این مکان­ ها برای مسافران ساخته شده است و این یعنی در تعطیلات شاهد شلوغی خواهید بود. اگر علاقه­ ای به شلوغی بیش از حد یک محیط کوچک ندارید پس این یکی از معایب زندگی در کیش برای شما خواهد بود.
  • احساس غریبگی: اگر شهرهای توریستی و مسافرتی را برای زندگی انتخاب می­کنید، در واقع غریبه­ بودن را انتخاب کرده ­اید. اگر آدمی هستید که نیاز به دوستی­ های عمیق و دورهمی ­های خانوادگی دارد، کیش آنچنان جای خوبی برای زندگی شما نخواهد بود. البته نه به خاطر مردمان بومی اش که اتفاقا بی­نهایت خون­گرم هستند بلکه به­ خاطر حضور چهره­ های غریبۀ مسافرانی که شاید فقط یک بار آنها را در تمام عمرتان ملاقات می­ کنید. البته که اگر به ­دنبال غریبگی نه در یک کلانشهر درندشت بلکه یک جزیره کوچک هستید یا می­خواهید در میان غریبه­ ها خودتان را رها از چشم دیگران قرار دهید، کیش اتفاقا انتخاب خوبی برای زندگی است.
  • گرما و رطوبت: وقتی از زندگی در جزیره کیش صحبت می­کنیم همزمان در حال صحبت از زندگی در دمای بالا و رطوبت شدید هستیم. این دما و رطوبت برای هر کسی قابل تحمل نیست پس حتما این مورد را باید در نظر بگیرید.
  • فرصت‌های شغلی کم: بله، به هر حال زندگی خرج دارد! یکی از معایب عمده کیش کمبود شغل است. البته مشاغل مربوط به حوزه گردشگری و حتی ساخت­ و سازهای عمرانی و شهری بازار نسبتا خوبی دارند اما مسئله کمبود تنوع مشاغل است. اگر منبع درآمد ثابتی ندارید و علاقه ندارید در انواع حوزه­های گردشگری فعالیت کنید پس باید حتما دقت بیشتری برای مسئله کار به خرج دهید.
  • گرانی: اصولا شهر توریستی آن هم از نوع جزیره­ای، گران است! چرا؟ چون کل زندگی شهر و ساکنانش به خدمات توریسم وابسته می­شود. از طرفی یک جزیره هم نمی­تواند کل منابع غذایی­اش را خودش تامین کند و این هزینه واردات به جزیره مسلما روی قیمت کالاهای اساسی اثرگذار است. قیمت مسکن مناسب هم در کیش پایین نیست چون برای صاحبان مسکن خیلی به­صرفه­تر خواهد بود که خانه­شان را به اجاره روزانه بسپارند تا آن را یک ساله اجاره دهند. به­ دلیل وجود هتل­های گران­قیمت و ساخت­ و سازهای عمرانی گسترده مسلما قیمت خرید خانه در کیش هم تقریبا بالاست.
  • محدودیت سفر زمینی: اگر اهل سفرهای جاده­ ای باشید مسلما زندگی در کیش دلتان را برای جاده­ ها تنگ خواهد شد. از طرفی کیش جزیره خیلی بزرگی نیست و ممکن است که رانندگی در جزیره هم بعد از مدتی خسته­ کننده شود. نکته آخر این­که شما یا باید از راه دریا یا از مسیر پرواز به شهرها و مناطق دیگر بروید پس هزینه­ های این نوع حمل­ و­نقل را هم باید در نظر بگیرید.

مواردی که گفته شد تقریبا اساسی­ترین معایبی است که می­توان به جزیره کیش وارد دانست. باز هم تاکید می­کنیم که بعضی از این معایب ممکن است بنا به شخصیت شما اصلا از مزایای کیش محسوب شود اما در مجموع می­توان آنها را به­ عنوان معیارهای تصمیم­گیری برای زندگی در کیش در نظر گرفت.

بهترین محله ­های کیش برای زندگی

کیش منطقه­ ای نوین است که کمتر از نیم­ قرن به شهر تبدیل شده است. این شهر با توجه به وضعیت توریستی و تجاری­اش مناطقی دارد که باز نسبت به سایر مناطق مجلل­ تر و دارای امکانات بیشتری هستند. شهرهای تازه ­ساخت البته همیشه شهرک­ هایی را در دل خود دارند. کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. دو شهرک صدف و شهرک دامون از بهترین محله­ های کیش هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. البته معرفی منطقه مسکونی صفین هم یادمان نخواهد رفت.

شهرک صدف

این شهرک نوساز و همواره رو به پیشرفت در ۷ فاز ساخته شده است. در بین خانه­ های این شهرک هم خانه ­های ویلایی و هم خانه­ های آپارتمانی پیدا می­شود. این یعنی انواع سبک زندگی و سلیقه برای ساکنان درنظر گرفته شده است. موقعیت جغرافیایی شهرک صدف کیش باعث دسترسی مناسب این شهرک به مراکز خرید، مراکز درمانی، پارک و انواع بازار و فروشگاه­ های مواد غذایی شده است. این شهرک خیابان­ کشی­ های منظم و وسیعی دارد که باعث آرامش در رفت ­و ­آمد و بالارفتن امنیت محیط می­شود. باید توجه کنید که شهرک صدف به ساحل چسبیده نیست اما خانه­  هایی دارد که می­توان از بالکن یا پنجرۀ آنها منظره دریا را دید.

شهرک دامون

شهرک ساحلی دامون همان­طور که از اسمش پیداست، کنار ساحل خلیج فارس است. خانه­ های نوساز این شهرک هم از نوع آپارتمانی هستند و هم بینشان می­توان خانه­ های دوبلکس با معماری ساحلی یافت. دسترسی این شهرک نیز به تفریحگاه­ ها و مراکز خرید و مجتمع ­های درمانی بسیار خوب است. برای مثال موقعیت جغرافیای شهرک دامون به مرکز خرید دامون به­ عنوان یکی از بهترین مراکز خرید کیش نزدیک است.

محله صفین کیش

اگر قیمت مناسب و ساختار محله ­ای را دو معیار برای بهترین­ بودن در نظر بگیریم می­توان گفت منطقه مسکونی صفین کیش یکی از بهترین­هاست. این منطقه اما از مرکز شهر دور است، شاید همین دلیل قیمت مناسب  آن باشد. مجتمع ­های مسکونی تازه ­ساخت صفین در کنار محله قدیمی صفین ساخته شده­ اند اما ساختار محله­ ای آن حوالی همچنان حفظ شده است. کافی است بدانیم که رستوران ساحلی میرمهنا، بازار عرب­ها (بازار میرمهنا)، درخت سبز کیش و بازار ماهی­ فروشان، حوالی این مجتمع­ ها قرار دارند. پس اگر زندگی در هوای قدیم کیش را هم دوست داشته باشید، قطعا در این منطقه صمیمیت بیشتری را حس خواهید کرد.

زندگی در جزیره کیش

جمعیت و ساکنین جزیره کیش

کل جزیره کیش حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. این تعداد جمعیت در قسمت­ های شهری در بافت­ های متراکم و در قسمت­ های روستایی در فضاهایی وسیع­ تر در کنار یکدیگر زندگی می­­کنند. این­که کدام فضا را انتخاب کنید یکی از چالش­ های شما خواهد بود. علاوه بر این تبدیل­ شدن به یکی از ساکنین جزیره نیازمند پاسخ به سوال دیگری هم هست؛ در فضایی آپارتمانی زندگی کنم یا زندگی در خانۀ ویلایی و دربستی را ترجیح بدهم؟

کیش در سال ۱۳۴۹ بود که به­ عنوان مرکز توریستی بین­ المللی در نظر گرفته شد. تا قبل از آن این جزیره محل زندگی بومیان بود و هیچ خبری از گردشگری در آن نبود. بعد از این تا سال ۵۷ هم در اختیار خانواده سلطنتی بود. از سال ۱۳۶۱ بود که این جزیره توسع ه­اش را برمبنای گردشگری و تجارت، دوباره کلید زد. این توسعه، نوع زندگی و بافت روستایی و بومی در کیش را در تمام ابعاد عوض کرد. روستاها به شهر متصل، برخی شان تخلیه و تبدیل به زمین­ های ساخت مراکز تفریحی و یا هتل­ ها شدند. در نهایت هم بخشی از بومیان به فعالان بخش خدمات حوزه گردشگری وارد شدند.

همه این پیشینه برای درک سرگذشت ساکنان جزیره کیش لازم است. در مجموع اما باید گفت شغل سنتی بومی­ های کیش ماهی­گیری، پرورش دام و دریانوردی و در نهایت تجارت است. اگر ماهی­گیری برایتان جذاب باشد، مطمئن باشید در بین بومیان اعجوبه­ هایی پیدا خواهید کرد که اسم رمز ماهی­گیری را نکته­­ به­ نکته می­توانند به شما آموزش دهند. زبان ساکنان کیش، فارسی و عربی است. این یعنی اگر شما عربی بلد باشید، مطمئنا فضای فرهنگی وسیع­تری برای ارتباطتان فراهم است.

پوشش بومیان کیش، دشداشه است. دشداشه لباس یکدست بلند و معمولا با رنگی سفید است که زیر آن شلوار نمی­پوشند تا از گرمای مناطق جنوبی در امان بمانند.

غذای بومیان کیش بیشتر بر پایه ماهی و محصولات متنوع آن تهیه می­شود و شامل غذاهایی مثل هریسه، مچبوس و مضروبه می­ شود که با فرهنگ مردمان عرب هم اشتراکات فراوانی دارد.

اگر از غذاهای جنوبی و عربی لذت می­برید کیش از این لحاظ بهشت شما خواهد شد. غیر از بومیان، سایر ساکنان کیش را غیربومی­ های مهاجر جویای کار و گردشگران تشکیل می ­دهند که باعث ایجاد فضایی برای پذیرش فرهنگ­ های گوناگون در کیش شده ­اند.

زندگی در جزیره کیش

مشاوره برای زندگی در کیش

هر مشورتی بر اساس شخصیت، انتظارات و در نهایت سوالات شما معنادار و کارکردی خواهد بود. مسلما یکی از بهترین راه ­های تصمیم­ گیری درباره زندگی در کیش مشورت با کسانی است که قبلا در این جزیره سابقه زندگی داشته­ اند. در مرحله بعد نظرات مهاجران و ساکنین جزیره بسیار مفید است و البته که خودتان هم حتما باید تجربه یک زندگی کوتاه­ مدت در کیش را از سر بگذرانید.

پیشنهاد دیگر ما خواندن کامل همین مطلب است. درنهایت هم کیش­ بوک از طریق کامنت ­های همین صفحه آماده ارائه پاسخ­ و مشورت به شماست. این صفحه را اتاق مشاوره زندگی در کیش بدانید. اگر هم نیاز به یک مشورت مفصل دارید در تماس با ما از مشورت ­های کارشناسان کیش­ بوک بهره­ مند خواهید شد.

تجربه زندگی در کیش

آنهایی که تجربه زندگی در کیش را داشته­اند مطمئنا مهم­ترین آدم­هایی هستند که به شما در انتخاب کیش به­عنوان شهر محل زندگی کمک خواهند کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سکونت و اقامت کامل چه در کیش و چه هر شهر دیگری ابتدا مدت کوتاهی را در آن شهر زندگی کنید. در واقع شما با تجربه زندگی در کیش در یک مدت زمان کوتاه می­توانید بفهمید واقعا می­خواهید در جزیره بمانید یا نه. یادتان باشد که اگر هم تجربه کسی را گوش دادید حتما تفاوت­های شخصیتی خودتان را در نظر بگیرید. راحت سوال بپرسید و از انتظاراتتان بگویید.
برای مثال در پایین همین صفحه سوالات خودتان را از کیش­بوک بپرسید تا کارشناسانی به شما پاسخ دهند که تجربه زندگی در کیش را داشته­ اند. اگر هم قبلا زندگی در کیش را تجربه کرده­اید برای ما و دیگران بنویسید تا با هم­فکری یکدیگر به دیگران در تصمیم نهایی­شان کمک کنیم.

تفریحات شبانه در کیش

شب­های کیش یکی از مهم­ترین جاذبه­ های آن است تا جایی که تفریحات شبانه یکی از جاذبه­ های گردشگری کیش را می­ سازد. شب در کیش یعنی شب آسمان بر فراز دریا و شب دریایی که به دور شما حلقه زده است. شب کیش یعنی لمس نسیم دریا روی پوست خود و دیدن نور مهتاب بر فراز آسمان. در شب­های کیش در امنیت کامل می­توانید در سطح شهر قدم بزنید، کنار ساحل خلوت کنید و اگر هم بخواهید به انواع کنسرت خنده، جنگ شبانه، رستوران و فست­ فود بروید.

تمام این بخش­‌ها تا پاسی از شب بیدارند و منتظر شما هستند. شما می­توانید شبتان را با ماشین­ سواری­ های بامدادی روی زمین جزیره طی کنید همانطور که این امکان را دارید که سوار کشتی­ های شبانه شوید و شامتان را روی عرشه و در دل دریا میل کنید. تمام این موارد می ­تواند به­ عنوان یکی از گزینه­ های­تان بابت زندگی در کیش مدنظر قرار گیرد مخصوصا که اگر از شب­های خانگی کلانشهرها خسته شده باشید.

اسکله تفریحی کیش

زندگی مجردی در کیش

سبک زندگی مجردی همراه است با تفریحات متنوع، گردش در مراکز خرید، خریدهای مد روز، گردش­های شبانه، دورهمی­های دوستانه و رفتن به رستوران­ها و فست­فودهای مختلف. همه این­ها در کیش فراهم است. اگر به­دنبال شهری می­گردید که همۀ اینها را تمام و کمال داشته باشد، مطمئن باشید که آن شهر کیش است. علاوه بر همه این موارد شما لذت هوای دریا و زیبایی ساحل­ های کیش را هم به خودتان می­چشانید.

زندگی در کیش یا قشم

احتمال دارد جزو آن دسته ­ای باشید که می­خواهند در یک جزیره جنوبی زندگی کنند اما بین انتخاب کیش و قشم تردید دارند. باید به شما بگوییم که اول باید معیارهای خودتان برای زندگی را مشخص کنید. بله! شما یک قدم پیش رفته­ اید و می­دانید می­خواهید در جزیره زندگی کنید اما مسئله برآورده ­شدن انتظارات با درنظر گرفتن شخصیت شماست. برای مثال به­ لحاظ وسعت قشم از کیش بزرگ­تر است اما به­ لحاظ وفور امکانات رفاهی و تفریحی کیش وضعیت بهتری از قشم دارد.

از طرفی می­توان گفت شلوغی و تعداد گردشگران قشم کمتر است و دسترسی به مناطق بکر هم در این دریاچه بیشتر است. اگر اهل رستوران و فست­ فود باشید باید بدانید که مسلما در این زمینه کیش تنوع بسیار زیادتری از قشم دارد. هزینه زندگی در قشم نسبت به کیش پایین­ تر است، ساختارهای محله ای پررنگ­تر از کیش وجود دارد و درنهایت این­که سطح رفاه اجتماعی کیش از قشم بیشتر است. البته باز در نظر بگیرید که قشم هم مثل کیش به­ لحاظ آب­ و هوایی، هوای بسیار گرم و مرطوبی دارد.

حرف آخر

تمام تلاش این مقاله این بود که شما را با جزئیات معیارهای تصمیم­ گیری برای زندگی در کیش آشنا کند. برای انتخاب محل زندگی، بهترین کمک­ ها را دوستان هر کسی به او می­ رسانند. کیش ­بوک را دوست خود بدانید و سوالات و نظراتتان را با ما مطرح کنید.

3 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطلب خوب و جامع تون.یک سوال داشتم امکانات آموزش و پرورش برای بچه ها توی کیش چه چیزها و جاهایی هست؟

    1. یاسمین عزیز
      قبل از مهاجرت به جزیره، باید شرایط شغلی و مسکن خود را به دقت بررسی کنید. عدد دقیقی نمی توان اعلام کرد. اما از متوسط هزینه های زندگی در تهران، حدود ۳۰ درصد بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها