راهنمای خرید در کیش

راهنمای خرید در کیش

4.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

خرید در کیش یکی از جاذبه های گردشگری کیش است که مسافران به خاطر آن به این جزیره زیبا سفر می کنند. جزیره کیش علاوه بر قرار گرفتن در منطقه آزاد اقتصادی، دارای مزایای بسیار دیگری است که خرید در این جزیره را لذت‌بخش، جذاب و هیجان انگیز می‌کند. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که به‌طور کلی خرید در طول سفر یکی از علایق توریست‌ها در سراسر جهان بوده؛ و باید گفت این علاقه در میان ایرانیان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر می‌خواهید با تور کیش به این جزیره زیبا سفر کنید؛ با این نوشته وب‌سایت کیش بوک، با موضوع راهنمای خرید در کیش همراه ما باشید.

ویژگی‌های کلی خرید در کیش

کیش یک منطقه آزاد اقتصادی است. در نتیجه ورود کالا به این جزیره از سراسر جهان، بدون پرداخت حقوق گمرکی انجام می‌شود. به همین دلیل قیمت همه کالاها به نسبت نمونه‌های مشابه در سایر نقاط ایران، ارزان است. اما دقت داشته باشید که خروج کالا با اهداف تجاری از جزیره کیش شامل پرداخت حقوق گمرکی می‌شود. البته این موضوع شامل خریدهای شخصی نمی‌شود. در نتیجه خرید از کیش را تنها با هدف انجام خریدهای شخصی انجام دهید؛ و اگر قصد خرید انبوه از این جزیره را دارید؛ بهتر است با قوانین ورود و خروج کالا از جزیره کیش آشنا شوید.
نکته دوم طیف محصولات موجود در جزیره کیش است. با توجه به موارد گفته شده در بالا و همین‌طور ذائقه مسافران جزیره کیش، غالب محصولات ارائه شده در بازارها و مراکز خرید کیش شامل محصولات شخصی و کوچک می‌شود. از جمله این محصولات می‌توان به انواع پوشاک زنانه و مردانه، اکسسوارها، عطر و ادکلن، اقلام تزئینی و دکوری، محصولات الکترونیکی شخصی و تنقلات غذایی مثل شکلات و… اشاره کرد.

شاید در اولین موارد مواجه شدن با قیمت‌ها در جزیره کیش، تصور کنید که مبالغ اعلام شده تفاوت چندانی با سایر شهرهای ایران ندارد. اما در این زمینه توجه به این نکته ضروری است که در درجه اول باید بتوانید مراکز خرید ارزان و گران و… را در کیش تشخیص داده و بنابر نیاز خود به آنها سر بزنید.
در درجه دوم به این مسئله دقت کنید که اغلب کالاهای موجود در جزیره کیش از برندهای معتبر خارجی بوده و در نتیجه فی‌ذاته دارای قیمت بالایی هستند. البته همان‌طور که گفتیم با کمی جستجو می‌توانید بازارهای گوناگون با سطوح قیمتی متفاوت را بیابید. هرچند نباید انتظار داشته باشید که قیمت‌های ارزان‌تر همان کیفیت کالاهای گران‌تر را ارائه دهد. البته این مسئله که بعضی از مراکز خرید شیک‌تر و مدرن‌تر هزینه‌های ثابت خود مثل اجاره مغازه و… را در نظر گرفته و محصولی مشابه را گران‌تر عرضه می‌کنند تیز، گاهی در میان مراکز خرید کیش مشاهده می‌شود.

در نهایت صادقانه بگوییم؛ دیگر خرید در کیش مانند سال‌های دهه هفتاد و هشتاد، تفاوت قیمتی بالایی با سایر شهرها ندارد. بنابراین بهتر است اولویت خود را در سفر به جزیره، خرید از مراکز خرید آن نگذارید؛ و اگر این کار را می‌کنید به دلیل علاقه به بازارگردی بوده و انتظار سود اقتصادی یا صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید را نداشته باشید.

انتخاب بازار خرید در کیش

انتخاب بازار خرید در کیش می‌تواند بر اساس کالای مدنظر شما، بازه قیمتی مدنظر و یا ویژگی‌های مراکز خرید باشد. در ادامه پیشنهاداتی را بر اساس این اهداف به شما ارائه کرده‌ایم.

مرکز خرید شارستان کیش
مرکز خرید شارستان کیش

خرید در کیش برای یک کالای خاص

جزیره کیش دارای نزدیک به ۳۰ مرکز خرید کوچک و بزرگ است. بسیاری از آنها همه طیف انواع محصولات را پوشش می‌دهند؛ و بعضی از آنها به‌صورت تخصصی به یک حوزه خاص می‌پردازند. به عنوان مثال اگر قصد خرید محصولات الکترونیکی، مثل گوشی موبایل، لوازم جانبی و… را دارید؛ بازار شارستان می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد (هرچند به‌طور کلی خرید لوازم الکترونیکی از کیش به‌صرفه نیست.).
اگر به دنبال لباس‌های مجلسی زنانه هستید بازار پردیس ۱ را پیشنهاد می‌کنیم؛ و اگر می‌خواهید برای نوزاد یا کودک خردسال خود لباس بخرید، بازار مرجان بهترین پیشنهاد است. در نهایت برای خرید عطر و ادکلن و موارد مشابه بازار زیتون را فراموش نکنید. لوازم خانگی و دکوری کوچک را نیز می‌توانید در بازار پردیس ۲ بیابید.

همچنین خریدهای روزانه خود را می‌توانید از فروشگاه‌ها و مراکز خرید موجود در شهرک صدف انجام دهید. در این منطقه تعداد زیادی مرکز خرید برای انجام خریدهای روزانه وجود دارد. اگر به خرید شکلات‌های خارجی گوناگون علاقه دارید؛ باید گفت که خوشبختانه فروشگاه‌های زیادی در سطح جزیره به ارائه این محصولات می‌پردازد. همچنین باید گفتن انواع شکلات و قهوه و… از معمول‌ترین سوغاتی‌های جزیره کیش هستند.

بازار صفین کیش
بازار صفین کیش

خرید در کیش بر اساس سطح قیمتی

اگر به دنبال خرید  محصولات خاص و برند هستید؛ و قیمت آن برای شما اهمیتی ندارد؛ بهتر است به مراکز خرید مدرن و بزرگ جزیره سر بزنید. مراکزی همچون پردیس ۱ و ۲، دامون، مجتمع تجاری کیش و… از جمله این مراکز هستند. در مقابل اگر به دنبال خریدی ارزان هستید؛ و توانایی سنجش کیفیت کالاهایی با برندهای گمنام چینی را دارید؛ مراکز خرید ارزان‌تر، قدیمی‌تر و کوچک‌تری مثل مروارید، ونوس و پانیذ، می‌توانند برای شما مفید باشند. همچنین یکی از راه‌های خرید ارزان‌تر در کیش، سر زدن به مراکز خرید بومیان و کیشوندان است. به عنوان مثال سر زدن به بازار عرب‌ها یا همان بازار صفین، یک پیشنهاد عالی برای آشنا شدن با فضای واقعی خرید در جزیره و تجربه خریدی ارزان‌تر است.

بازار دامون کیش
بازار دامون کیش

خرید در کیش بر اساس سرگرمی‌های جانبی

بسیاری از تورهای کیش در بازه زمانی ۳ الی ۵ روز انجام می‌شود. در این شرایط و همچنین در نظر گرفتن لزوم سر زدن به نقاط دیدنی و تفریحی کیش، احتمالا زمان زیادی برای گشت‌وگذار در همه مراکز خرید در کیش را نخواهید داشت. بنابراین یک پیشنهاد عالی انتخاب مراکز خریدی است که خرید در کیش را با سرگرمی و تفریح و استراحت ادغام کرده باشند. علاقمندان به سفر به کیش و باتجربه‌ترها در این زمینه مراکز خرید پردیس ۱ و ۲، مروارید، دامون و مرکز تجاری کیش را پیشنهاد می‌کنند؛ تا ترکیبی از تفریح و خرید و همین‌طور بازه‌های قیمتی متفاوت را تجربه کنید.
در نهایت فراموش نکنید که در کیش نیز تفاوت قیمتی روی یک کالای مشابه در مراکز خرید و مغازه‌های گوناگون وجود دارد؛ همین‌طور همه کالاهای موجود در جزیره اصل نیستند؛ و نسخه‌های فیک و تقلبی نیز وجود دارد. بنابراین برای خرید در کیش عجله نکنید؛ و ساعات اول را تنها به گشت‌وگذار در غرفه‌ها و مراکز خرید گوناگون بپردازید.

اگر شما هم تجربه‌ای از خرید اقلام گوناگون از کیش را دارید؛ خوشحال می‌شویم تجربه خرید در کیش خود را با ما و مخاطبان کیش بوک در میان بگذارید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها