پیاده‌روی در گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش

4/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

از جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش گذر هنرمندان کیش است. در این جاذبه فرهنگی و هنری ، مجسمه‌هایی از چهره‌های مشهور و محبوب ایران که از دنیا رفته‌اند، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

گذر هنرمندان کیش کجاست؟

ساخت این مجموعه هنری در سال ۱۳۷۸ اتفاق افتاد؛ و بعد از مدتی به مجسمه‌ها افزوده شد و تشکیل مجموعه دیدنی بزرگ‌تری را داد. گذر هنرمندان کیش در ضلع شرقی پارک حاشیه‌ای جزیره کیش و ما بین میدان ساحل و میدان سنایی قرار گرفته است. این مجسمه‌ها سردیس‌هایی هستند که با ظرافت تمام کار شده و نورپردازی‌های انجام شده بر روی آنها، حجم مجسمه‌ها را بیشتر نشان می‎دهد. به نظر می‎آید این مجموعه برداشتی از ایده بوستان دانشوران بوده که توانسته بسیار موفق عمل کند.
گذر هنرمندان کیش در واقع مسیر پیاده‌روی است؛ که تندیس‌ها در آن مسیر قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب می ‌توان با یک تیر ۲ نشان زد؛ و از هوای عالی در کنار تماشای مجسمه هنرمندان لذت برد.

ساعت بازدید از گذر هنرمندان در جزیره کیش

یکی از نکات مثبت گذر هنرمندان در جزیره کیش، نامحدود بودن ساعات بازدید است. به این صورت که می‌توانید در هر ساعتی حتی نیمه شب هم در این مسیر قدم بزنید. این نکته به خصوص در گرمای تابستان‌های کیش مساله مهمی است زیرا به مسافران توصیه می‌شود تا در طول روز در معرض نور خورشید قرار نگیرند. به همین دلیل بعد از غروب آفتاب و در خنکای شب به همراه خانواده خود می‌توانید در این مسیر قدم بزنید. 

علاوه بر خنک بودن هوا، نورپردازی‌های قشنگی هم در این مسیر انجام شده است. به همین دلیل اگر شب را برای پیاده روی و بازدید از گذر انتخاب کنید، با تصاویر زیبایی روبرو می‌شوید. از طرفی چون به مکان‌های تفریحی دیگر هم نزدیک بوده، رفت و آمد برای شما و دیگر بازدیدکنندگان راحت‌تر است.

 گذر هنرمندان در کیش

اما هدف اصلی تاسیس این جاذبه و قرار گرفتن آن در قسمتی از کیش که همه بتوانند از آن دیدن کنند چیست؟ هدف اصلی ایجاد گذر هنرمندان کیش این است که گردشگران داخلی و خارجی و جوانان کشور با مشاهیر فرهنگ و ادب ایرانی آشنایی بیشتری پیدا کنند. بدین سان فرهنگ غنی مردم ایران و بزرگان هنر و فرهنگ به اشخاصی که از خارج کشور با تورهای کیش سفر کرده‌اند؛ شناسانده می‎شود. اما این شناخت تنها با دیدن سردیس‌های این هنرمندان میسر نمی‎شود. بلکه در کنار هر مجسمه قسمتی از زندگی‌نامه هنری و اطلاعات مختصری از این اشخاص معروف را مشاهده می‎کنید. در گذر هنرمندان قدم می‎زنید، مطالعه می‎کنید، هوای آزاد را استشمام می‎کنید؛ و تمامی این‌ها مجموعه ای بی نظیر را تشکیل داده است.

 اماکن نزدیک به گذر هنرمندان کیش

همانطور که گفتیم گذر هنرمندان کیش در بخش غربی جزیره واقع شده است. در این منطقه علاوه بر این مسیر پیاده روی زیبا، مکان‌های دیدنی دیگری هم قرار دارد. 

بولینگ مریم

بولینگ مریم یکی از مراکز تفریحی و ورزشی کیش بوده که در خیابان دریا قرار دارد. این بولینگ یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های ورزشی جزیره بوده که در حدود ۲۵۰ متر با گذر هنرمندان فاصله دارد. این مرکز علاوه بر سالن بولینگ، دارای فضای بدنسازی، سونا و جکوزی، رستوران و کافی‌شاپ و سالن بیلیارد هم است. شما می‌توانید از ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بامداد به صورت یکسره از امکانات این مجموعه استفاده کنید. بعد از ورزش هم برای کمی پیاده روزی و لذت بردن از طبیعت به سراغ گذر هنرمندان بروید. 

اسکله تفریحی 

اسکله تفریحی کیش یکی از مهم‌ترین مکان‌های جزیره است. این اسکله در خیابان دریا قرار دارد و باز هم فاصله بسیار کمی در حدود ۳۰۰ متر با گذر هنرمندان دارد. به همین دلیل می‌توانید چه در ساعات ابتدایی روز که هنوز هوا خنک بوده و چه بعد از غروب آفتاب، از آن بازدید کنید. بعد از بازدید هم می‌توانید در گذر هنرمندان پیاده روی کنید. البته در قسمت‌هایی از اسکله، صندلی‌هایی رو به دریا برای استراحت و تجدید قوا قرار دارد، بنابراین بعد از پیاده روی در گذر هنرمندان هم می‌توانید به سراغ اسکله تفریحی بروید. 

بازار ونوس 

اگر اهل ورزش نیستید، هنوز هم در نزدیکی گذر هنرمندان کیش برای شما مکان‌های جالبی وجود دارد. بازار ونوس یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید جزیره کیش بوده که مملو از کالاها و اجناس متنوع است. در کمتر از ۵ دقیقه پیاده روی تا گذر هنرمندان، می‌توانید به بازار ونوس برسید. مطمئن باشید که سوغاتی‌های خوبی می‌توانید از مرکز خرید تهیه کرد. 

از سواحل معروف جزیره کیش که در نزدیکی گذر هنرمندان کیش قرار دارند می‌توان به  ساحل مرجان اشاره کرد که امکانات تفریحی زیادی در این ساحل توریستی قرار دارد.

مجسمه‌های هنرمندان در گذر هنرمندان در کیش

هتل های نزدیک گذر هنرمندان کیش

اگر مایل به اقامت در نزدیکی گذر هنرمندان کیش باشید، این اطمینان وجود دارد که هتل‌های بسیار خوب و باکیفیتی می‌توانید پیدا کنید. هتل شایان، هتل کیش و هتل آرامش از بهترین هتل‌های این منطقه هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

هتل شایان

شایان یکی از هتل‌های خوب کیش بوده که در میدان ساحل قرار دارد. این هتل در حدود ۲ کیلومتر با گذر هنرمندان فاصله دارد. به همین دلیل می‌توانید با کمی پیاده روی به آن برسید. همچنین به دلیل نزدیک بودن به دریا، می‌توانید از اسکله تفریحی هم استفاده کنید. 

هتل کیش

هتل کیش یک هتل بین المللی ۵ ستاره بوده که در حدود ۱ کیلومتر با گذر هنرمندان فاصله دارد. شما می‌توانید در کمتر از ۵ دقیقه پیاده به گذر برسید. این هتل که در تقاطع بلوار سنایی واقع شده یکی از بهترین هتل‌های جزیره برای اقامت است.

مجسمه‌های هنرمندان معروف در گذر هنرمندان کیش

برخی از تندیس‌هایی که در بلوار دریا واقع شده‌اند متعلق به هنرمندانی چون حسین بهزاد نقاش مینیاتور، غلامحسین بنان موسیقی‌دان و خواننده آواز، جلال آل احمد نویسنده و مترجم، کریم پیرنیا معمار، شهریار شاعر، محمود فرشچیان نقاش، امیرکبیر صدر اعظم و تعداد دیگری از مشاهیر بزرگوار کشورمان هستند.

بهترین زمان برای تماشای این مجسمه‌ها در تاریکی شب و در نورپردازی‌های جذاب آنها است. گذر هنرمندان کیش یکی از جذاب‌ترین موارد برای گردشگران خارجی است و مسافران خارجی زیادی به آن سر می‌زنند. در سفر به این جزیره زیبا از این قسمت کیش دریغ نکنید؛ و حتما ساعاتی از روزهای سفر را به دیدن این جاذبه معروف بپردازید. فراموش نکنید که ما در زنده نگاه داشتن فرهنگ کشورمان ایران نقش اساسی را ایفا می‎کنیم؛ پس شناخت هنرمندان این مرز و بوم از مهم‌ترین موارد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها