موزه و نماد شهری کیش سازه‌ای زیبا و مدرن

نماد کیش

4/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

 نماد کیش سازه‌ای بسیار زیبا است که با ظاهر صدف‌مانند خود توجه هر توریست و گردشگری را در جزیره کیش جلب می‌کند. نورپردازی بسیار زیبای این سازه شما را محو تماشای خود خواهد کرد. در کنار جلوه‌های بصری، شما می‌توانید از امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد نماد جزیره کیش بهره‌مند شوید.

این نماد توانسته جزو بزرگترین سازه‌های ایران شناخته شود و قطعا شگفتی‌هایی دارد که می‌خواهید آنها را از نزدیک ببینید و لمس کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری حتما در مورد این نماد مطالعه کنید و با اطلاعات قبلی به آنجا بروید.

 روزهای به‌یادماندنی سفر به کیش با ویژگی‌های خوب یک سفر کامل در ذهن‌ها می‎ماند؛ و رفتن به این خاک گرم اگر بارها و بارها هم تکرار شود، باز هم جذاب است. در کنار تمامی جاذبه‌های دیدنی کیش  و مکان‌های تاریخی و فرهنگی ، موزه و نماد کیش با ساختمانی زیبا و عظیم خودنمایی می‎کند.
این نماد شهری، مجموعه تفریحی، فرهنگی و سیاحتی را تشکیل داده که دارای دو بخش عمده بوده و از سازه‌ای بتنی تشکیل یافته است. طول کلی این سازه ۵۰ متر است. شکل اصلی این نماد فوق‌العاده زیبا شما را به یاد صدفی می‎اندازد که مرواریدی را نیز در خود جای داده است. این مجموعه سیاحتی، بسیار بزرگ بوده و مساحتی معادل ۶۱ هکتار را به خود اختصاص داده است. نورپردازی عالی که در این سازه کار می‎شود، چشم‌ها را به خود خیره می‎کند. ارتفاع و اندازه موزه و نماد شهری کیش آن را به دومین سازه ایران بعد از برج میلاد تبدیل کرده است.
موزه و نماد شهری کیش
موزه و نماد شهری کیش

نماد کیش چیست؟

نماد کیش شهری، مجموعه تفریحی، فرهنگی و سیاحتی را تشکیل داده که دارای دو بخش عمده بوده و از سازه‌ای بتنی تشکیل یافته است. طول کلی این سازه ۵۰ متر است.

ساخت موزه و نماد شهری کیش در سال ۱۳۹۵ به پایان رسید؛ و سرمایه گذاران زیادی را در مدت زمان کمی به خود جذب کرد. مسلما ساخت این سازه یکی از ملزومات برای جزیره کیش به حساب میآمد. جزیره‌ای که انواع تفریحات و جاذبه‌ها را در خود جای داده باید مرکز فرهنگی نیز در آن وجود داشته باشد؛ تا فرهنگ و تمدن این شهر پر جاذبه را زنده نگاه داشته و به عرضه بگذارد.

آدرس موزه کیش کجاست؟

موزه کیش در در ساحل غربی جزیره، حدودا در فاصله بین کلبه هور و کشتی یونانی قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری نزدیک به موزه کیش کدام هستند؟

در اطراف موزه کیش جاهای دیدنی و گردشگری بسیار جذابی هستند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم:

  • کشتی یونانی کیش: جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی غروب (پارک ساحلی کشتی یونانی)
  • قبعه جنی کیش: جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان
  • روستای باغو کیش: خیابان باغو، روستای باغو

در داخل موزه و نماد شهری کیش چه می‎گذرد؟

در اطراف این نماد پیست دوچرخه سواری برای دوچرخه دوستان به عرض ۴ متر و طولی برابر با ۳ کیلومتر است. بخش دیگر را شاتل با عرض ۶ متر و طول ۲۷۵۰ تشکیل داده است. پیست دوچرخه در این مکان بی‌نظیر و لوکس، دوچرخه سواری را با حال و هوای خاص و خاطره انگیزی رو به رو خواهد کرد.

هنرمندان می‎توانند آثار نفیس خود را در این موزه به نمایش بگذارند؛ و امید داشته باشند که هنرشان آن‌طور که باید دیده می‎شود.

نماد کیش چیست

امکانات مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

در طبقه اول با مساحت ۳۵۰۰ متر این نماد شهری، موزه‌ای قرار گرفته است. این موزه، کافی شاپ، سالن آمفی تئاتر، کارگاه‌های آموزشی و ۴ سالن گالری را در خود جای داده و دارای امکانات متعدد دیگری نیز هست. یکی از این گالری ها اسناد، مدارک و شناسنامه خلیج فارس را در بر گرفته و دیگر گالری‌ها آثار هنرمندان و ورک‌شاپ‌ها را به نمایش میگذارند. کافی شاپ در این موزه استراحتگاه مقبولی بوده که مورد توجه واقع شده است. این موزه و نماد شهری کیش با هدف تنوع در تفریحات و جذب بیشتر گردشگر ساخته شده و دارای امکانات رفاهی رضایت بخشی است.

در اطراف این نماد پیست دوچرخه سواری برای دوچرخه دوستان به عرض ۴ متر و طولی برابر با ۳ کیلومتر است. بخش دیگر را شاتل با عرض ۶ متر و طول ۲۷۵۰ تشکیل داده است. پیست دوچرخه در این مکان بی‌نظیر و لوکس، دوچرخه سواری را با حال و هوای خاص و خاطره انگیزی رو به رو خواهد کرد.

جمع بندی

با رفتن به نماد کیش یکی از بزرگترین سازه‌های ایران را از نزدیک می بینید. این نمای شگفت‌انگیز و بسیار جذاب، سالانه توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب می کند. بازدید از این شاهکار معماری و عکاسی از آن یکی از بهترین تفریحات جزیره کیش است که می‌توانید تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها