شرایط اجاره خودرو در کیش

اجاره ماشین در کیش

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره کیش جزو مناطق آزاد است و هر ساله خودروهای لوکس و لاکچری در آنجا اجاره داده می‌شوند. سواری با این خودروها و گشت‌و‌گذار در جزیره زیبای کیش لذتی نیست که بخواهید به‌راحتی دست رد به سینه آن بزنید. رنت خودرو در کیش یکی از تفریحات این جزیره به شمار می‌آید که بیشتر افراد به آن علاقه دارند. اما شرایط اجاره خودرو در کیش چیست و چطور می‌توان خودرویی را در این جزیره اجاره کرد؟

اجاره خودرو در کیش چگونه است؟

هزینه زیاد حمل‌ونقل بین شهری با تاکسی و عدم امکان استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت در بیشتر شهرهای ایران، توریست‌ها را مجاب می‌کند که در جزیره کیش خودرو اجاره کنند.

توریست‌ها برای اجاره خودرو به‌سراغ مراکز رنت می‌روند و طی یک قرارداد رسمی خودرویی را که دوست دارند، اجاره می‌کنند. بر اساس این قرارداد شما می‌توانید طی یک زمان مشخص خودرویی را در اختیار داشته و بعد از پایان مدت اجاره آن را به شرکت رنت‌کار برگردانید.

شرایط اجاره خودرو در کیش راحت است. با وجود خودروهای رنتی دیگر نیازی به صرف هزینه و زمان برای حمل‌و‌نقل در جزیره کیش ندارید و به‌راحتی می‌توانید به هر جا که خواستید بروید.

شرکت‌های ‌مختلفی برای اجاره ماشین در مروارید خلیج فارس فعالیت دارند. حتی برخی از این شرکت‌ها در فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به مشتریان‌شان هستند. شما باید با اطلاع از قوانین اجاره خودرو در کیش به‌سراغ این شرکت‌ها بروید، در غیر این صورت ممکن است ضررهای زیادی کنید.

قرارداد اجاره خودرو

روش‌های ‌اجاره خودرو در کیش

شما می‌توانید به ۲ شکل خودرویی را در جزیره کیش اجاره کنید که در ادامه در موردشان بیشتر صحبت می‌کنیم:

اجاره خودرو با راننده

اگر خودرویی را در جزیره کیش با راننده اجاره کنید، دیگر مسئولیتی بابت آن ندارید. اما شما باید برای تردد و استفاده از خودرو هزینه‌ای را بپردازید.

اگر خودرو را با راننده برای داخل شهر اجاره کنید، هزینه به‌صورت ساعتی و برای خارج از شهر به‌صورت کیلومتری محاسبه می‌شود.

پیشنهاد: برای اجاره لامبورگینی در کیش به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

اجاره خودرو بدون راننده

شرایط اجاره خودرو در کیش بدون راننده کمی سخت‌تر از اجاره ماشین با راننده است. در این حالت تمامی مسئولیت‌ها بر دوش خود شماست و باید به‌خوبی از خودرو مراقبت کنید.

در این روش شرکت اجاره‌دهنده محدودیت کیلومتری برایتان در نظر می‌گیرید که یعنی مجاز به استفاده از خودرو فقط تا کیلومتر مشخصی هستید.

شخصی که خودروی بدون راننده را اجاره می‌کند، باید حداقل ۲۰ سال سن داشته باشد.

شرایط اجاره خودرو در کیش چگونه است؟

بعضی از مهمترین شرایطی را که باید برای رنت ماشین در کیش مد نظر قرار دهید، در ادامه لیست می‌کنیم:

  • شما حق ندارید خودروی اجاره‌ای را در اختیار شخص دیگری بگذارید. با انجام این کار در صورت بروز خسارت و حادثه باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت کنید. بیشتر خودروهای اجاره‌ای در جزیره کیش نیز لوکس هستند، بنابراین با کوچکترین حادثه خسارات زیادی به بار می‌آورند؛ بنابراین خودرو فقط در اختیار خودتان باشد. اما اگر قصد دارید خودرو را در اختیار فرد دیگری بگذارید، این موضوع باید در قرارداد ذکر شود.
  • در صورتی خرابی خودرو، نباید خودسرانه آن را تعمیر کنید. شما باید این موضوع را با شرکت اجاره‌دهنده در میان بگذارید تا کارشناسان راهنمایی‌های ‌لازم را به شما ارائه کنند. بیشتر اجاره‌دهنده‌های خودرو در کیش ماشین را از لحاظ فنی ضمانت می‌کنند و در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • اگر در جزیره کیش خودرویی را به‌عنوان ماشین عروس کرایه کردید، بنابراین حق استفاده از آن برای مسافرت بیرون شهر و … را ندارید.
  • تمامی هزینه‌های ‌تعمیرات، نگهداری یا بیمه بر عهده مجموعه رنت‌کار است
  • تمامی مشخصات مربوط به خودرو، شرایط ظاهری آن، نکات مربوط به هزینه‌ها مثل بزنین و … باید در متن قرارداد ذکر شوند.
  • شرکت رنت‌کار باید تمامی هزینه‌های ‌بیمه خودرو را بدون دریافت پول از مشتری پرداخت کند
  • از جمله شرایط اجاره خودرو در کیش ممنوعیت استفاده از خودروها در جاده‌های ‌خاکی و ساحل‌های ‌کیش است.
  • در صورت تمایل به استفاده بیشتر از خودروی رنتی، باید قراردادتان را با شرکت مربوطه تمدید کنید.
  • اگر قصد استفاده از ماشین را ندارید، آن را به شرکت رنت‌کار برگردانید یا در پارکینگ پارک کنید تا آسیبی نبیند.
  • یکی از مهمترین شرایط اجاره خودرو در کیش دریافت قرارداد و دفترچه شرکت رنت‌کار است. اگر بعد از دریافت خودرو قرارداد را تحویل نگیرید، در صورت بروز مشکل نمی‌توانید از لحاظ قانونی اقدام خاصی انجام دهید.
  • شما باید حتما خودروی اجاره‌ای را در روز و ساعت مشخص شده به شرکت برگردانید. چنانچه این کار را نکنید، به‌ازای هر ۱ ساعت تاخیر باید ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد را جریمه بپردازید. اگر ۳ ساعت تاخیر داشته باشید، باید مبلغ ۱ روز کامل اجاره خودرو را پرداخت کنید.
  • از جمله شرایط اجاره خودرو در کیش نگه داشتن مبلغ خلافی بین ۳ تا ۱۰ روز کاری نزد شرکت رنت‌کار است. در صورتی که برای خودرو خلافی ثبت نشده بود، شرکت هزینه را عودت می‌دهد.
  • قبل از تحویل‌دادن ماشین حتما داخل و بیرون آن را تمیز کنید، در غیر این صورت شرکت رنت هزینه‌ای جداگانه بابت نظافت خودرو از شما دریافت می‌کند.
  • به‌هیچ‌عنوان داخل ماشین از دخانیات استفاده نکنید. اگر در حین استعمال دخانیات آسیبی به ماشین برسد، شما باید تمام خسارت را پرداخت کنید.

پیشنهاد: برای اجاره تویوتا کمری در کیش به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

رنت ماشین

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش

از جمله شرایط اجاره خودرو در کیش ارائه مدارک لازم است که ما در ادامه این مدارک را لیست می‌کنیم:

  • اصلی گواهینامه رانندگی دارای اعتبار
  • ارائه پول نقد یا چک برای اجاره
  • ارائه مبلغی جداگانه برای ضمانت خلافی خودرو
  • ارائه اصل کارت ملی
  • واریز مبلغ ۱ روز کامل اجاره خودرو و ارائه رسید آن

اگر تبعه ایران نیستید، باید علاوه بر مدارکی که در بالا گفتیم، پاسپورت و گواهینامه بین‌المللی خود را نیز ارائه دهید.

قوانین رانندگی در جزیره کیش

اطلاع از قوانین رانندگی هم جزو شرایط اجاره خودرو در کیش است. اگر از قوانین اطلاعی نداشته باشید، ممکن است برای خودرو خلافی ثبت شود و مجبور به پرداخت خسارت شوید. بنابراین به قوانینی که در می‌گوییم، توجه داشته باشید:

  • به‌هیچ‌عنوان در خیابان‌های ‌کیش سرعت بیش از حد مجاز نداشته باشید. تمام خیابان‌های ‌جزیره مجهز به دوربین مداربسته هستند و با کمی افزایش سرعت برایتان خلافی ثبت می‌شود. سرعت مجاز برای رانندگی در خیابان‌های ‌کیش معمولا  ۵۰ کیلومتر است.
  • به دلیل روشنی شب‌های جزیره کیش، رانندگی با نور بالای ماشین مجاز نیست. بنابراین شما فقط اجازه رانندگی با نور پایین ماشین را دارید.
  • به‌هیچ‌عنوان ماشین بیشتر از حد مجاز سرنشین نداشته باشد، در غیر این صورت جریمه‌های ‌سنگینی باید بپردازید.

پیشنهاد: اگر دسته‌جمعی به کیش سفر کرده‌اید و نگران اجاره خودرو به دلیل تعداد بالای همراهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم پیشنهادات صفحه اجاره خودرو هفت نفره در کیش را مشاهده کنید.

هزینه اجاره خودرو در کیش

از جمله مهمترین شرایط اجاره خودرو در کیش هزینه رنت است. هزینه رنت خودرو به شرکتی که با آن قرارداد می‌بنیدید، زمان سفرتان به جزیره کیش و نوع خودرو بستگی دارد.

شما باید هزینه اجاره ماشین را برای یک شبانه‌روز یعنی ۲۴ ساعت کامل پرداخت کنید. در صورت دریافت تجهیزات اضافه برای خودرو نیز باید هزینه آنها به‌طور کامل به شرکت رنت‌کار پرداخت شود.

اجاره خودرو کیش

نکات مهم در برای اجاره خودرو در کیش

علاوه بر توجه به شرایط اجاره خودرو در کیش، به نکات مهمی که در ادامه می‌گوییم دقت داشته باشید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی خودرو مورد علاقه‌تان را در جزیره کیش اجاره:

  • شرکت‌های ‌اجاره‌دهنده معمولا هزینه‌های ‌مختلفی برای اجاره خودرو دریافت می‌کنند؛ بنابراین ابتدا شرکت‌ها را از لحاظ قیمت با هم مقایسه و سپس یکی از آنها را برای دریافت خدمات انتخاب کنید.
  • انتخاب نوع ماشین کاملا سلیقه‌ای است و به نوع سفر شما بستگی دارد. مثلا اگر با خانواده و جمعیت زیادی سفر کردید، ماشین‌های ‌ون یا اتوبوس گزینه مناسبی برایتان هستند.
  • برای اجاره ماشین حتما به سراغ شرکت‌های ‌معتبر بروید که با مجوز رسمی کار می‌کنند و جزو انجمن رنت‌کاران هستند.
  • به‌هیچ‌عنوان از افراد غریبه یا خیابانی خودرو اجاره نکنید؛ چون ممکن است خودروها سرقتی یا مشکل‌دار باشند.

پیشنهاد: برای اجاره تویوتا یاریس در کیش به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

شرایط اجاره خودرو در کیش و اهمیت آنها

در این مطلب به‌طور کامل درباره شرایط اجاره خودرو در کیش صحبت کردیم و تمام نکات و قوانین مربوطه را به شما گفتیم. حالا باید تصمیم بگیرید که آیا حاضر به رنت ماشین در مروارید خلیج فارس هستید یا نه؟! خودروهای اجاره‌ای لذت سفرتان را بیشتر می‌کنند و راحتی را برایتان به ارمغان می‌آورند، اما در صورت کوچکترین حادثه خسارات زیادی به بار می‌آورند. بنابراین با در نظر گرفتن تمام شرایط، قوانین و نکات در جزیره کیش اقدام به اجاره خودرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها