بیست آبان روز کیش

بیست آبان روز کیش

3.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

بیست آبان روز کیش نامگذاری شده و یکی از بهترین فرصت ها برای سفر به کیش و رزرو تور کیش است. برای این روز تخفیف‌ های ویژه برای گردشگران اختصاص می یابد.

همه چیز درباره رویدادها و تخفیف روز کیش در ۲۰‌ آبان

جاهای دیدنی کیش بسیار است و در خود جزیره هم انواع تفریحات دریایی و ورزشی، رستوران ها و مراکز خرید و هتل ها، تخفیف های شگفت انگیز ۵۰ درصدی را در اختیار مسافران قرار می دهند. البته که در ۲۰ آبان بسیاری از مراکز فرهنگی، موزه ها، جشنواره ها و تئاترهای خیابانی رایگانند.

علاوه بر همه این ها انواع و اقسام کنسرت، جشن و جنگ به مناسبت بیست آبان روز کیش برگزار می شود که در موارد بسیاری با تخفیف های ویژه همراه است. پس اگر دنبال پرتخفیف ترین روز در یکی از بهترین فصل های سفر به کیش می گردید، نباید بیست آبان را فراموش کنید.

روز کیش چیست و چرا سفر به کیش در این روز یک انتخاب شگفت انگیز است؟

چون تخفیف ها، رویدادها و جنب و جوش شهر، قرار است شما را همه جوره ذوق زده کنند. هدف اصلی روز کیش بالا بردن میزان آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با جزیره است. به منظور تحقق این هدف همه ساله معاونت گردشگری جزیره، تخفیف هایی ۵۰ درصدی را به مناسبت این روز در بخش های گردشگری ارائه می دهد.

خوب است که بدانیم سازمان KDS کیش را به عنوان چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غربی آسیا مطرح کرده است. پس در بیست آبان هم می توان اهمیت، جایگاه و ارزش های کیش را برای ایران و ایرانی بازشناسی کرد و هم می توان به پیشرفت و توسعه نگین خلیج فارس، جهشی دوباره بخشید.

از طرفی روز کیش با هدف تثبیت ظرفیت‌ های این منطقه برای رویدادسازی، اول در فضای خود جزیره و بعد در سطح ملی برگزار می شود. این یعنی چه؟ یعنی این که در بیست آبان شما اگر در کیش باشید، قرار است با ده ها رویداد در جزیره برخورد کنید؛ از رویدادهای فرهنگی، هنری و آیینی گرفته تا انواع کنسرت، جنگ و جشنواره های اقتصادی. از طرفی در این روز بسیاری از پروژه ها افتتاح می شود و کنسرت هایی راه می افتد که هر ایرانی ای علاقه دارد در آنها شرکت کند.

برای مثال همین دو سال پیش سالار عقیلی یک کنسرت باشکوه برگزار کرد و در همان روز هم یک شهربازی افتتاح و بالاخره پس از سال ها خانه مطبوعات در جزیره تاسیس شد. پس بیست آبان، روز توسعه و پیشرفت جزیره هم هست.

بیست آبان روز کیش

زمان نامگذاری روز کیش

در ضمن روز کیش به ابتکار مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در سال های ۹۶- ۹۷، نامگذاری شده است. دکتر انصاری لاری معتقد بود که «این روز می‌تواند یک بهانه برای  هویت بخشی به فرهنگ بومی و خلق رویدادهای فاخر فرهنگی در این جزیره مرجانی باشد».

پس بر این اساس بیست آبان روز کیش در واقع برای دمیدن روح زندگی در کیش است، روزی که جزیره خودش را در حافظه گردشگران مرور می کند و به آینده ای درخشان تر برای سرافرازی خلیج فارس و تمام ایرانیان می اندیشد. بر همین اساس هم هست که ویژه برنامه های بومی و محلی بسیار فراوانی در کیش شکل می گیرد؛ از راه اندازی بازارهای محلی گرفته تا جشنواره موسیقی محلی.

بُعد آخر این روز، بعد اقتصادی است، در ۲۰ آبان است که بسیاری از طرح های اقتصادی افتتاح می شود یا کلنگ می خورد و یا اصلا تخفیف ها و تسهیلات ارائه شده به این دلیل است که در روزهای خلوت جزیره جان تازه ای به حیات اقتصادی جزیره داده شود. در بیست آبان روز کیش، «همه کیشوندان، فعالان اقتصادی، صاحبان مراکز پذیرایی، هتل ها، صنعت گران و کارگران عزیز و زحمتکش، فعالان حمل و نقل عمومی» به اهمیت نقش و جایگاهشان در پیشبرد حیات اقتصادی کیش پی می‌ برند و این روز مشوق و امیدبخش فعالیتشان است.

بیست آبان روز کیش و هفته وحدت

هم در سال ۹۸ و هم امسال یعنی در سال ۹۹، روز کیش همراه شده است با یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان جهان، یعنی تولد حضرت محمد(ص). در سال ۹۹ شروع هفته وحدت ۱۳ آبان و پایان آن درست در ۲۰ آبان است. این یعنی دو جشن در یک روز؛ از یک طرف جشن انسانی آسمانی است که همواره در تاریخ و وجود مردمان کیش زنده است و از دیگر سو جشن جزیره ای است که در هر طلوع و غروب با پیامبر مهربانش بیعت می کند تا برای همیشه زنده، پویا و رو به پیشرفت باشد.

اهمیت این تقارن در ۲۰ آبان از این جهت است که یکی از برنامه های فرهنگی مهم در روز کیش، تقریب سنت ها، مذاهب و حتی ادیان مختلف است. می دانید که کیش همیشه محل اجتماع مسلمانان سنی و شیعه ای بوده است که قرن ها در کنار یکدیگر زیسته و در مساجد یکدیگر نماز خوانده اند.

بر همین اساس در سال گذشته هم برنامه های ویژه هفته وحدت شامل سخنرانی، مولود خوانی و قرائت قرآن بوده است. البته برای مثال در همین سال ۹۸ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم، مراسم شب شعر و جشن بزرگ میلاد مهربانی در پارک ماهیگیر برگزار شد. با توجه به این که امسال محدودیت های کرونایی وسیعی در سطح کشور برقرار است همچنان برنامه ای در این خصوص اعلام نشده است.

در نهایت باید اشاره کنیم به این که کیش حالا که به جزیره ای بین المللی تبدیل شده است، تبدیل به فضایی برای تکثر فرهنگی در سطحی بین المللی هم هست. پس یکی از ویژگی های بیست آبان روز کیش می تواند دعوت از مردمان سایر ملل به خصوص کشورهای منطقه باشد.

جزیره کیش

برنامه ها و رویدادهای بیست آبان روز کیش شامل چه مواردی می شود؟

شمردن تعداد برنامه و رویدادهای این روز کار خیلی سختی است چون تعدادشان در بخش های مختلف آنقدر زیاد است که نمی توان از تمام آنها نام برد. آنچه هم در ادامه آورده ایم مربوط است به سال های گذشته که البته معمولا هر ساله برگزار یا اجرا می شود:

  • تخفیف ۵۰ درصدی برای تمامی برنامه‌های تفریحی، گردشگری واحدهای اقامتی با مشارکت جوامع صنفی
  • توزیع بلیت رایگان تاکسی فرودگاهی و بلیت رایگان تاکسی های تلفنی و خطی در بازارها، مساجد و مدارس
  • حمل و نقل رایگان مینی بوس شهری
  • تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی در مورد هتل ها
  • تخفیف های ۵۰ درصدی کلوپ های تفریحات دریایی
  • ارائه سیم کارت رایگان

سایر برنامه های روز ۲۰ آبان

این ها فقط بخشی از برنامه های تخفیف دار و اقتصادی روز کیش است. علاوه بر چنین مواردی که به عنوان مشوق برای گردشگران و کیشوندان و پیوند آنها عمل می کنند، برنامه های جذاب دیگری هم در ۲۰ آبان برگزار می شودد:

  • مراسم نورافشانی
  • برنامه‌های موسیقی عمومی با حضور گروه‌های ملی و محلی
  • استقبال و پذیرایی از مسافران جزیره در مبادی ورودی و فرودگاه‌های کیش با شیرینی محلی
  • نقش‌پردازی سه بعدی (تری دی مپینگ) بر روی مجسمه مرد ماهیگیر در اسکله تفریحی با بهره‌ گیری از جلوه‌ های زیبای بصری و یک متن حماسی
  • برگزاری کنسرت‌های رایگان با حضور خوانندگان خوب کشور و جشنواره موسیقی و خوشنویسی
  • فستیوال غذا و صنایع دستی همراه با اجرای موسیقی و نمایش در اسکله تفریحی
  • برگزاری نشست کیش پژوهی
  • آذین بندی میادین و معابر و همچنین تاکسی‌ها با نشان و پرچم ویژه روز کیش
  • انجام رایگان مشاوره و مراقبت ‌های ویژه و معاینه در مراکز درمانی
  • اجرای مراسم پیاده‌ روی
  • رویداد نام آوران ماندگار کیش در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی
  • پاتوق شعر و ادب در مرکز همایش ها
  • مسابقات بین المللی کبدی جوانان
  • جشنواره موسیقی کیش

محدودیت های کرونایی و برگذاری روز کیش

علاوه بر این موارد، در سال گذشته گردشگران با اجرای تئاتر در خانه بومیان کیش، برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه کافه ساحلی و نمایش فیلم قصه‌های کیش با حضور کارگردانان مطرح کشور همچون رخشان بنی اعتماد و ناصر تقوایی در سالن سینما لبخند، رو به رو شدند که با استقبال بسیار خوبی همراه بود.
نکته مهم در مورد سال ۱۳۹۹ وجود محدودیت های کرونایی است که باعث لغو بسیاری از برنامه های مشابه با چنین رویدادهایی شده است و با توجه به اطلاع رسانی ها سرنوشت بسیاری از این برنامه ها همچنان نامعلوم است.

تنها رویداد فرهنگی ای که امسال به طور قطع در روز کیش برگزار خواهد شد سومین جشنواره موسیقی کیش است که با هدف «حفظ و ترویج سنت‌ها، فرهنگ و هنر اقوام» فعالیت خود را در ۲۰ آبان کلید می زند. رضا اردلان رییس این جشنواره می‌گوید: «هدف از برگزاری این رویداد ایجاد بسترهای مناسب برای عرضه آثار موسیقی قومی و محلی، کشف استعدادهای موسیقی نواحی، ترغیب نسل جوان به هنر متعهد، تاکید بر اصالت و هویت موسیقی ایرانی و معرفی جزیره کیش به عنوان برند موسیقی فاخر است».

در بین مراکزی که قرار است بیست آبان روز کیش افتتاح شوند هم باید به افتتاح پژوهشکده محیط زیست، فرهنگسرای سعدی و رستوران مارینا کیش اشاره کرد.

کشتی کروز کیش

تخفیف های روز کیش شامل چه مواردی است؟

همان طور که در قسمت قبل هم دیدید سعی می شود تخفیف ها به صورت نیم بها ارائه شود. در مورد هتل ها حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ درصد تخفیف، منتظر شماست. در مورد حمل و نقل عمومی خوشبختانه مینی بوس های شهری رایگانند و از طرفی شاهد توزیع بلیت رایگان تاکسی فرودگاهی و بلیت رایگان تاکسی های تلفنی و خطی در بازارها، مساجد و مدارس خواهید بود.

در مورد اجاره ماشین در کیش، وضعیت به همین منوال است چون سایت ها و مراکز اجاره خودرو در کیش، تخفیف هایی برای لذت بردن شما از رانندگی قرار داده اند. تا همین جا هم بخش بسیار زیادی از هزینه شما در مورد اسکان و حمل و نقل در جزیره کم خواهد شد.

در مورد مراکز خرید، هم مدیریت مراکز خرید و هم تک تک واحدهای تجاری، اقدام به راه اندازی جشنواره های تخفیف پاییزی می کنند و این فرصت را به شما می دهند که با قیمت هایی بسیار مناسب، کالاهای مدنظرتان را تهیه کنید.

برندهای معروف هم در این عرصه فعالند پس اگر قصد خرید پاییزی دارید، بهترین زمان برای خرید در کیش را به ۲۰ آبان موکول کنید. البته می دانیم لذت خرید با تفریح در رستوران ها و کافه هاست که لذتی دو چندان می یابد. در روز کیش، حتی کافه ها و رستوران ها هم تخفیف ارائه می دهند و برای جذب نگاه شما با یکدیگر رقابت می کنند پس روز کیش یک فرصت خوب برای رستوران گردی و کافه گردی در جزیره است.

تخفیف های ۵۰ درصدی کلوپ های تفریحات دریایی یکی دیگر از مهم ترین تخفیف ها در روز کیش است، پس اگر تشنه این تفریحات هستید، چند مورد را نشان کنید و ۲۰ آبان را به آنها اختصاص دهید. در کنار این ها، مراکز ارائه دهنده تفریحات ورزشی هم تخفیف های شگفت انگیزی را به مسافران ارائه می دهند.

در روز کیش، بسیاری از مراکز فرهنگی و تاریخی جزیره رایگان می شوند و این یک فرصت مناسب برای گردش فرهنگی مسافران خواهد بود. علاوه بر این در اغلب این مراکز، رویدادهای هنری، آیینی و فرهنگی ای برگزار می شود که در برخی از موارد همراه با حضور برخی از هنرمندان مطرح و محبوب است.

در نهایت این که کنسرت ها و جنگ ها هم تخفیف ویژه دارند و اصلا در برخی موارد کنسرت و جنگ به صورت رایگان برگزار می شود و از آن بهتر این که دارای جوایز نفیس فراوانی است.

تخفیفات روز کیش

جشنواره ها و جنگ های موسیقی در بیست آبان روز کیش

گل سرسبد رویدادهای روز کیش، جشنواره ها و جنگ های آن است که با حضور بهترین خواننده های پاپ ایران و برترین طنزپردازان اجرا می شوند. اما متاسفانه در روزهای کرونایی امسال یعنی سال ۹۹ خبری از این برنامه ها نخواهند بود. جنگ ها از ۱۱ آبان به مدت ۱۰ روز برنامه هایشان لغو شده است و ستاد ملی کرونا هم دستور جشنواره کنسرت های کیش را لغو کرده است.
بدین ترتیب کنسرت های بهنام بانی، حسن ریوندی (کنسرت خنده) و مسعود صادقلو ‎لغو و بلیت فروشی آنها متوقف شد. همه ما امیدواریم که در سال آینده با رفع شدن کرونا، دوباره نشاط و شور همیشگی در ۲۰ آبان به کیش بازگردد.

حرف آخر

۲۰ آبان یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کیش است چون علاوه بر انواع تخفیف ها و کاهش هزینه سفر، گردشگران می توانند بسیاری از برنامه ها را در شور و شوقی جمعی شریک شوند. نکته دیگر تخفیف هایی است که می توانید از طریق تخفیف ویژه تور کیش به دست آورید و برای اطلاع از آن هم فقط کافی است اطلاعات خود را در کیش بوک ثبت کنید. در نهایت این که هر سوالی درباره این روز دارید از ما بپرسید تا در اسرع وقت جوابتان را دریافت کنید.

3 پاسخ

  1. سلام
    تخفیفات خیلی خوبی داره . به نظرم اسامی مراکزی که این تخفیفات رو دارن هم بذارید خیلی خوب میشه
    و دکمه ایی در این صفحه طراحی شود که من بتونم همان لحظه تور را رزرو کنم.
    ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها