از کیش چی بخریم؟

از کیش چی بخریم؟

3.6/5 - (38 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

اگر شما هم سفر به کیش را تجربه کرده باشید ؛ حتما می دانید که این جزیره، مراکز خرید فراوانی دارد و به همین دلیل عاشقان به پاساژگردی را به خود جذب می کند پس اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که از کیش چی بخریم؟ تا انتهای این مطلب از مجله کیش بوک با ما همراه باشید.

از کیش چی بخریم ؟ همراه با ما تا خریدی لذت بخش و ارزان

شاید مراکز خرید در کیش زیاد باشند؛ و در لحظات اول سفر شما را دچار سردرگمی کنند. اما با کمی بررسی ساده و داشتن دقت کافی، می‌توانید یک خرید لذت‌بخش را تجربه کنید؛ و از سفر و خریدهای خود لذت ببرید. جزیره کیش همانند یک نگین زیبا در خلیج فارس می‌درخشد؛ و سالیان سال است که با داشتن پاساژها و مراکز خرید مدرن و وسوسه‌انگیز، شهرت فراوانی پیدا کرده است.
اما سوال اینجاست که مسافران تور کیش برای خرید چه محصولاتی به این جزیره مرجانی سفر می‌کنند؟ یا با خود می‌گویند که چه چیزهایی در کیش ارزان است؛ و ارزش سفر همراه با خرید را دارد یا خیر! اگر شما هم به دنبال جوابی برای سوالاتی مثل از کیش چی بخریم یا چی تو کیش ارزونه هستید؛ این نوشته از مجله کیش بوک را حتما تا انتها مطالعه کنید.
ما قصد داریم به تمامی سوالات شما پاسخ بدهیم؛ تا اگر تصمیم سفر به کیش را داشتید، با پیش‌زمینه مناسبی در رابطه با تمامی محصولات موجود در کیش و اجناس ارزان‌قیمت در حراجی‌های کیش، به پاساژها و مراکز خرید مدرن و سنتی جزیره پای بگذارید؛ و حسابی از خریدتان لذت ببرید.

پرسش و پاسخ:
۱چه چیزهایی را از کیش بخریم؟
کیش دارای مراکز خرید و بازارهای بزرگی است؛ و تقریبا هر کالایی را که بخواهید در آن پیدا می‌کنید. با این وجود اقلامی مانند انواع شکلات، کاکائو و قهوه خارجی، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع اکسسوری‌ها، از جمله محصولاتی است که در کیش با تنوع متفاوت و قیمت نسبتا مناسب می‌توانید بیابید.
۲چه چیزهای را از کیش نخریم؟
در سال‌های نه‌چندان دور، قیمت‌ها در کیش در مقایسه با سایر نقاط ایران پایین‌تر بوده و خرید اغلب کالاها از کیش به‌صرفه بود. اما امروزه دیگر خبری از آن تفاوت قیمت معنادار نیست. حتی در مواردی مانند خرید لوازم الکترونیکی مانند گوشی، لپ‌تاپ و لوازم جانبی آنها، خرید از کیش را به شما توصیه نمی‌کنیم.
۳بهترین سوغات کیش چیست؟
اگر به دنبال انتخابی ارزان هستید و می‌خواهید برای تعداد زیادی از اطرافیان سوغاتی بخرید؛ بهتر است به سراغ انواع شکلات و قهوه و موارد مشابه بروید. اگر به دنبال گزینه‌های گران‌تری بوده و به صنایع دستی علاقمند هستید؛ انواع محصولات حصیربافی و بوریابافی در کیش را فراموش نکنید. در نهایت خرید انواع پوشاک به عنوان سوغات را نیز می‌توانید در ذهن داشته باشید.
۴هنگام خرید در کیش به چه نکاتی دقت کنیم؟
قیمت همه محصولات ارائه شده در بازارهای کیش، مانند گذشته ارزان‌تر از سایر نقاط ایران نیست. بنابراین مهم‌ترین نکته این است که پیش از سفر درباره خریدهای خود فکر کرده و قیمت آنها را در بازارهای شهر خود چک کنید. همچنین در طول سفر نیز می‌توانید قیمت بسیاری از کالاها را از طریق اینترنت به‌دست آورید.

خرید از بازارهای کیش

در جزیره کیش از کجا چی بخریم ؟

انواع پوشاک، بهترین و خوشمزه‌ترین شکلات‌های خارجی، انواع قهوه و…،کالاهای ویژه موجود در کیش است. در واقع بسیاری از مسافران برای تهیه این اقلام پای به شهر کیش می‌گذارند؛ تا در کنار گردش و تفریح، تجربه یک خرید هیجان‌انگیز را هم داشته باشند.
در ادامه شما را با محصولات و پاساژهایی که می‌توانید هر کدام از این کالاهای ویژه را تهیه کنید آشنا خواهیم کرد. ما را همراهی کنید. همان‌گونه که پیش‌تر عنوان کردیم؛ کیش مراکز خرید زیادی دارد و شاید در لحظات اول، شما را دچار سردرگمی کند. در نتیجه ندانید که هرکدام از پاساژها مناسب خرید چه چیزی است؛ یا اصلا ندانید چه چیزی را بخرید و چه چیزهایی را نخرید.
اما باید بدانید که در سال‌های اخیر، خرید از کیش محبوبیت آنچنانی خود را در مقایسه با سال‌های گذشته ندارد. یک علت مهم این مسئله این است که امروزه به اندازه کافی در هر شهر ایران، مراکز خرید مدرن وجود داشته و اجناس را با قیمت‌های مشابه به فروش می‌رسانند. با این حال ما گشتی میان مراکز خرید کیش خواهیم زد؛ و شما را با بهترین اجناس ارزان‌قیمت آنها آشنا می‌کنیم. پس همراه ما باشید.
در همین ابتدا باید بگوییم که در کیش نباید برای خرید هر نوع کالایی که دیدید عجله کنید. درست است که کیش مراکز خرید زیادی دارد؛ اما قیمت‌ بیشتر اجناس موجود در جزیره با بقیه شهرهای ایران تفاوت چندانی ندارد؛ و بهتر است اول قیمت‌ها را در شهر خودتان ارزیابی و با قیمت موجود در کیش مقایسه کنید؛ و بعد دست به خرید در کیش بزنید.
از این گذشته نباید گول زرق ‌و ‌برق و تجملات مراکز خرید کیش را بخورید. چراکه ممکن است کالایی را از یک مرکز خرید خریداری کرده و بعد شبیه آن را در مرکز خرید دیگری با قیمت ارزان‌‌تر پیدا کنید؛ و احساس پشیمانی داشته باشید. به همین دلیل اصلا برای خرید در کیش عجله نکنید. این موضوع را هم باید بدانید که تمامی اجناس در کیش اصل نبوده و با توجه به قیمت‌های درج شده، از نظر اصالت و کیفیت، درجه‌بندی‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال ممکن است یک ساعت مچی با ظاهر یکسان را به دلیل اصل و فیک بودن با دو قیمت کاملا متفاوت بیابید.
همچنین بهتر است برای داشتن یک خرید اورجینال، گارانتی اجناس را مد نظر قرار دهید. این گارانتی‌ها می‌توانند راهنمای شما برای داشتن خریدی اصل و باکیفیت به حساب بیایند. برای مثال اگر تصمیم به خرید از محصولات آدیداس، نایک و یا دیگر برندها را داشتید؛ حتما بارکد کالا را بررسی کنید؛ تا خدایی نکرده سرتان کلاه نرود.

خرید پوشاک از کیش

خرید پوشاک مردانه و زنانه در کیش

انواع پوشاک با کیفیت‌های متنوع و مهم‌تر از آن با قیمت‌هایی مناسب وارد بازارهای کیش می‌شوند. همچنین تعداد مراکز خرید و فروشگاه‌ها و تنوع محصولات و قیمت‌ها، باعث شده است بسیاری از افراد، لباس را به عنوان سوغات سفرشان به کیش انتخاب کنند.
به همین دلیل گردشگران و مسافران تور جزیره کیش، برای تهیه سوغات کیش به سراغ انواع پوشاک رنگارنگ و جذاب موجود در فروشگاه‌های مختلف می‌روند. برای مثال مرکز تجاری پردیس ۲، مرکز تجاری کیش و مرکز خرید مروارید، از مراکز خریدی هستند که معمولا مسافران همیشگی کیش آنها را به دیگران هم توصیه کرده و به خرید از این مراکز تشویق می‌کنند.
در واقع در این مراکز می‌توانید اجناس باکیفیت را با قیمت‌های نسبتا ارزان تهیه کنید؛ و یک خرید لذت‌بخش داشته باشید. در این مراکز خرید، برندهای معتبر هم وجود دارند؛ که با کمی گشت‌وگذار و داشتن دقت کافی می‌توانید کالای موجود در فروشگاه‌ها را، ارزان‌تر از سایر شهرها تهیه کرده و به خود یا عزیزان‌تان هدیه کنید.
همچنین اگر به دنبال تهیه اجناس ارزان هستید؛ باید به مراکز خریدی چون پانیذ، ونوس و مروارید مراجعه کنید. تمامی اجناس موجود در این مراکز هم از نظر کیفی قابل اعتماد هستند؛ و هم قیمت‌های ارزانی دارند.
مرکز خرید ونوس کیش سابقه بسیار خوبی در این جزیره مرجانی دارد. پاساژی کوچک در ۲ طبقه و ۳۰۰ باب مغازه که هرکدام از آنها سعی بر این دارند تا ونوس را تبدیل به یکی از مراکز خرید مهم در شهر کیش کنند. ونوس در سال ۱۳۷۵ ساخته شده است؛ و واحد‌های تجاری‌ آن در طبقه اول ساختمان قرار دارند. لباس‌های مجلسی موجود در این مرکز خرید هم، یکی دیگر از محصولات ویژه جزیره است؛ که می‌توانید از کیش تهیه کنید. پس اگر به دنبال این قبیل البسه هستید؛ حتما به مرکز خرید ونوس مراجعه کنید. چرا که بازار ونوس به دلیل فروش لباس مجلسی خارجی بسیار مشهور است؛ و بورس کوچک اما مهم از این دست پوشاک، در همین پاساژ قرار دارد.
مراکز خرید کیش

خرید از سایر بازارها و مراکز خرید کیش

اگر به دنبال اجناس خیلی ارزان هستید؛ در نزدیکی بازار مروارید سری به بازار لوازم چینی بزنید. اجناس این بازار معمولا بیشتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت ندارد. ضمن اینکه نباید بازار صفین، عرب‌ها و مجتمع تجاری پارس خلیج فارس را هم از یاد ببرید.
بازار ۷۰ غرفه‌ای عرب‌ها از جمله بهترین بازارهای کیش است؛ و چیزهای زیادی در آنجا برای کشف و خرید ارزان در کیش وجود دارد. غرفه‌های ارزان‌فروشی که مطمئن هستیم شما و همراهان‌تان را حسابی غافل‌گیر می‌کنند؛ و به یک خرید لذت‌بخش سوق می‌دهند.
بازار مریم کیش با داشتن بوتیک‌های چوبی و معماری همسو با اقلیم کیش، همچنین حیاط مرکزی گل‌کاری شده‌، همراه با ۵۲ باب مغازه در خدمت مسافران و خریدارانی است که برای تهیه کالاهای مورد نظرشان به آنجا سر می‌زنند. بازار مریم همیشه به خاطر قیمت ارزان و محصولات با کیفیت شهرت داشته و توجه مسافران کیش را به خود جلب کرده است.
برای تهیه لباس ست ورزشی و لباس مجلسی زنانه نیز پیشنهاد می‌کنیم به بازار پردیس ۱ مراجعه کنید. در این مرکز خرید بزرگ، با تنوع کالای بسیار بالایی مواجه خواهید شد؛ که این موضوع می‌تواند خرید را برای شما راحت‌تر کند. برای خرید لباس نوزاد و بچه‌گانه هم به بازار مرجان کیش مراجعه کنید.
بازار زیتون هم مناسب خرید عطر است. اگر هوس خرید عطر اورجینال کردید؛ حتما به بازار زیتون مراجعه کنید. شما می‌توانید انواع عطرهای موجود در پاساژ را بررسی کرده و یک خرید عالی داشته باشید. در این پاساژ به‌راحتی می‌توانید به اصل بودن عطرهای موجود در فروشگاه‌ها اعتماد کنید؛ و از خریدتان حسابی لذت ببرید.

چی تو کیش ارزونه ؟

از قدیم در ذهن ما جا افتاده است که چون وسایل صوتی و تصویری از راه آب وارد جزیره کیش می‌شوند ارزان‌تر از سایر شهرها بوده و قیمت مناسب‌تری دارند.
اما باید بدانید که خرید لوازمی مثل موبایل، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و سیستم‌های صوتی و تصویری از جزیره کیش، یکی از اشتباه‌ترین کارها و خریدهای شما خواهد بود. چرا قیمت بعضی از این لوازم نه‌تنها در جزیره کیش گران است و تفاوتی با شهرهای دیگر ایران ندارد؛ بلکه حتی ممکن است گران‌تر هم باشد. با این وجود اگر کیش را برای خرید این لوازم انتخاب کردید؛ از گارانتی و داشتن نمایندگی در شهر خودتان مطمئن شوید.
در مقابل برای خرید لوازم خانگی کوچک، قشم و کیش را به عنوان یک گزینه خوب به شما پیشنهاد می‌کنیم. قیمت این لوازم در نمایندگی‌های کیش معمولا پایین‌تر از شهرهایی مثل تهران و یا اصفهان است. به همین دلیل خرید آنها را به افرادی که تصمیم به داشتن خریدی مناسب و دارای گارانتی دارند پیشنهاد می‌کنیم. به عنوان مثال بازار پردیس ۲ برای خرید لوازم خانگی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سوغات کیش

سوغات کیش را می‌توان در دو دسته کلی قرار داد. در دسته اول محصولات مدرنی مانند شکلات و قهوه با انواع برندهای خارجی را می‌توانید بیابید. اما در دسته دوم باید به محصولات بومی جزیره توجه کنید. در این میان محصولاتی مانند صنایع دستی (حصیر و بوریا)، انواع ماهی، ادویه جات، خرما و حنا را پیدا خواهید کرد. در واقع یک پاسخ خوب به سوال از کیش چی بخریم، توجه به سوغاتی‌های خاص کیش است. محصولاتی که مانند سایر خریدهای کیش، مثل پوشاک و لوازم برقی شخصی و…، نمونه‌اش را در شهر خودتان به سختی پیدا خواهید کرد. در ادامه شما را با بهترین سوغاتی‌های کیش آشنا می‌کنیم.

خرید شکلات و قهوه از کیش

خرید شکلات و قهوه از کیش

شکلات و قهوه، جزو سوغاتی‌های کیش هستند و حسابی هم طرفدار دارند. در کیش قیمت شکلات و قهوه نسبت به شهرهای دیگر پایین‌تر است؛ و به همین دلیل مسافران و گردشگران کیش، برای تهیه سوغات، این خوراکی‌ها را خریداری می‌کنند.
تقریبا تمام مراکز خرید کیش شکلات‌ فروشی‌ دارند؛ اما اغلب کیشوندان معتقدند که مسافران این جزیره باید شکلات و قهوه را از فروشگاه‌های آرتا کیش که محصولات آن همگی تازه هستند و تاریخ مصرف دارند تهیه کنند.
قیمت شکلات در فروشگاه‌های آرتا کیش که در تمامی مراکز خرید شعبه دارد؛ معقول‌‌تر بوده و تنوع آن هم به مراتب بیشتر است. پس برای داشتن یک خرید هیجان‌انگیز و خوشمزه از انواع شکلات و قهوه، کافی است که به یکی از فروشگاه‌های آرتا کیش مراجعه کنید. این فروشگاه‌ها با داشتن تنوع بالا و تاریخ مصرف دقیق و درست، خریدی دل‌چسب را به شما هدیه می‌دهند.

خرید صنایع دستی از کیش

خرید صنایع دستی کیش

همیشه صنایع دستی جزو بهترین‌ها در حوزه سوغات سفر است؛ و خرید آنها علاقه‌مندان و دوست‌داران بسیاری دارد. چرا که علاوه بر کارایی و دوام، می‌توانیم قطره‌ای از فرهنگی بومی مناطق مختلف را لمس کنیم؛ و از آن فرهنگ مستتر در صنایع دستی محلی برای خود و اقوام به یادگار برده و به عزیزان‌مان هدیه کنیم.
در ادامه این بخش برخی از بهترین محصولات صنایع دستی که زنان و مردان بومی کیش آنها را به شکل کارگاهی و خانگی با هنر ظریف دست‌هایشان تولید می‌کنند معرفی می‌کنیم؛ تا بهتر بدانید که از کیش چی بخریم!
چادر شب جزو مشهورترین محصولات صنایع دستی کیش است؛ و با توجه به ساخت و تهیه آن توسط بومیان جزیره، نوعی سوغات کیش نیز محسوب می‌شود. این سوغات کیش به روش بافندگی با دار، توسط ساکنان جزیره کیش تولید می‌شود.
در کیش دارهای بسیار زیادی به چشم می‌خورد؛ که محلی‌ها مشغول تولید چادرشب در آنها هستند؛ تا به گردشگران کیش عرضه کنند. این هنر دستی کاربردهای متفاوتی دارد؛ اما بهترین استفاده از آنها به عنوان روانداز در شب‌های خنک و دلنشین تابستان است.
حصیربافی یا بافت بوریا نیز جزو مشهورترین ‌و زیباترین صنایع دستی مردم بومی جزیره کیش است. اغلب این محصولات با الیاف گیاهی بافته می‌شوند؛ و در آنها از انواع صدف و موارد مشابه نیز برای تزئین استفاده می‌گردد. مردم کیش از الیاف به دست آمده از درخت خرما، برای بافتن سبد‌ها و سایر محصولات‌شان استفاده می‌کنند؛ و آنها را به عنوان سوغات کیش به گردشگران و مسافران جزیره عرضه می‌نمایند.

خرید ماهی از کیش

یکی از خریدهای جذاب در هر شهر ساحلی و یا جزیره، ماهی و به‌طور کلی آبزیان دریایی هستند. کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ و شما می‌توانید با مراجعه به بازار ماهی فروشان کیش، انواع مختلف آبزیان دریایی خوشمزه و لذیذ را خریداری کنید. در واقع یک پاسخ ساده و خوب برای سوال از کیش چی بخریم، خرید انواع ماهی و میگوی تازه است.
بازار ماهی فروشان کیش یک بازار جالب و دیدنی است؛ که علاوه بر تماشایی بودن به شما اجازه آشنایی و خرید انواع آبزیان آب‌های آزاد را می‌دهد. این بازار در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است. البته با توجه به استقبال زیاد کیشوندان و گردشگران، آن را در سال ۱۳۹۲ گسترش داده و در حال حاضر با داشتن غرفه‌های متعدد، سردخانه بزرگ و بخش‌های مختلف پاک‌سازی، شستشو، عرضه و نمایشگاه آبزیان دریایی، فضایی جالب برای خرید ماهی از کیش محسوب می‌شود.
خرید ماهی از این بازار کار ساده‌ای است. در این بازار می‌توانید سوالات خود را از مسئولین غرفه‌ها پرسیده و ماهی‌های دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین صید ماهی در کیش روزانه بوده و می‌توانید مطمئن باشید که خریدی تازه را به‌دست خواهید آورد. در نهایت نظارت دائمی اداره شیلات و مسئولان شبکه دامپزشکی کیش، شما را از سلامت ماهی‌ها مطمئن می‌کند.
توصیه می‌کنیم برای خرید ماهی در روز آخر سفر خود اقدام کنید. چرا که این امکان وجود دارد که خرید خود را به صورت فریز شده در شهر محل زندگی خود تحویل بگیرید. همچنین بد نیست بدانید که میگو، شاه میگو، ماهی سه کله، شوریده، سرخو، حلوا و جاش از ماهی‌های محبوب در بازار کیش هستند.
در نهایت فراموش نکنید که بازار ماهی فروشان کیش، کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز کرده و تا ساعت ۱۴ ادامه می‌دهد. همچنین از ساعت ۱۶ تا ۲۳ نیز این بازار فعال است. هرچند توصیه می‌کنیم ساعات صبح را برای حضور در این بازار انتخاب کنید. برای رفتن به این بازار باید به محله صفین و تجارت خانه بروید. در آنجا بازار ماهی فروشان را می‌توانید در نزدیکی بازار میرمهنا بیابید.

خرید خرما، حنا و ادویه از کیش

مانند هر شهر جنوبی دیگری، کیش نیز دارای خرماهای مرغوبی است. در این جزیره نخلستان‌های متعددی وجود داشته و انواع خرمای خارک، خشک و معمولی به عمل می‌آید. در کنار خرما، فرآورده‌های تولید شده از خرما نیز در جزیره کیش محبوب است. محصولاتی مانند شیره و چیپس خرما از این دسته هستند. همچنین بد نیست بدانید که در کنار خرما، انواع خاصی از مرکبات نیز در کیش وجود دارد که اغلب مختص به مناطق گرمسیری است؛ که در این مورد نیز می‌توانید از فروشندگان خرما سوال کنید؛ تا شما را راهنمایی کنند.
حنا نیز سوغاتی خوب دیگری است که در جزیره کیش می‌توانید بیابید. به‌طور کلی مردمان جنوب به حنا بستن و طراحی با حنا بر روی دست علاقه بسیار زیادی دارند. فقط کافی است نگاهی به دست‌های بومیان جزیره بیندازید؛ تا ردپای این طراحی‌ها و هنر ظریف را در آنها بیابید. در واقع می‌توان گفت بیشتر از حنا، طراحی‌های انجام شده توسط آن مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. به هر ترتیب می‌توانید از کیش حنا را به شکل آماده و نیمه آماده خریداری کنید.
در نهایت بد نیست بدانید که از بهترین ادویه‌های جهان را می‌توانید در میان اعراب پیدا کنید. در جزیره کیش نیز کافی است سری به بازار عرب‌ها بزنید؛ تا انواع ادویه‌های عربی خوشمزه را با کاربری‌های مختلف دیده و خریداری کنید. البته فراموش نکنید که اغلب ادویه‌های ارائه شده در بازارهای کیش، ادویه‌های مناسب برای طبخ انواع غذاهای دریایی است. بنابراین در این ادویه‌ها معمولا ترکیبی از جوز هندی، کاری، بادیان رومی، فلفل سیاه، زنجبیل، تخم گشنیز، دارچین، آویشن، و زیره سیاه را می‌توانید بیابید.

فصل حراج در کیش

کیش به دلیل آب‌وهوای خاصی که دارد معمولا در بازه‌های زمانی مختلف سال، بیشتر مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. به همین دلیل نیز مانند اغلب مراکز پر رونق از نظر گردشگری، در دوره‌های خاصی از سال، حراج‌های بزرگ و هماهنگی در مراکز خرید این جزیره اجرا می‌شود.
مهم‌ترین حراج کیش را باید در جشنواره تابستانه کیش بیابید. این جشنواره از میانه تیر تا پایان شهریور هر سال برگزار می‌شود؛ و اگرچه در این بازه زمانی سفر به کیش خیلی ارزان‌تر نیست؛ اما خرید از مراکز خرید آن معمولا با تخفیف‌ها و قرعه‌کشی‌های خوبی همراه است.
همچنین اگر بخواهید خیلی دقیق‌تر درباره روزهای ارزان کیش بدانید؛ بهتر است برنامه خود را برای روزهای آخر خرداد و یا اوایل مهر تنظیم کنید. در این دوره زمانی به دلیل امتحانات و سپس بازگشایی مدارس، معمولا علاوه بر یافتن تخفیف‌های مناسب در مراکز خرید، هزینه‌های تور کیش، رزرو هتل در کیش و پرواز کیش نیز ارزان‌تر می‌شود.
البته از اوایل مهر تا اواخر آذر نیز قیمت‌ها در کیش در ارزان‌ترین حالت خود هستند؛ با این وجود خالی کردن زمان مناسب در این دوره زمانی سخت است. همچنین در این دوره ممکن است با توجه به بارندگی‌های احتمالی، نتوانید از همه تفریحات کیش استفاده کنید.

سخن نهایی

مهم‌ترین و مشهورترین مراکز خرید کیش، در فاصله کمی از هم قرار دارند. به همین دلیل برای گشت‌وگذار و خرید در هرکدام از این مراکز، نیاز به طی کردن راه‌ زیادی نخواهید داشت. از جمله مراکز خرید کیش که نزدیک به هم هستند می‌توانیم به پردیس ۱ و ۲، مرکز تجاری کیش و مراکز خرید زیتون و پانیذ اشاره کنیم.
مجددا لازم به ذکر است که بگوییم این روزها از آن دوران طلایی که قیمت اجناس کیش پایین‌تر از سایر شهرها بود گذشته‌ایم؛ و امروزه بیشتر کالاها و اجناس موجود در کیش، با قیمت مشابه در سایر شهرهای ایران به فروش می‌رسد.
به همین دلیل سعی کنید در سفر به کیش به جای پیدا کردن حراجی های کیش ، بیشتر تفریح کنید؛ و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. گاهی در آخر سفر و در زمان برگشت، به خودتان می‌‌آیید و می‌‌بینید که تمام وقت‌تان به گشت‌وگذار در مراکز خرید گذشته، بدون اینکه کمی در کنار همراهان و عزیزان خود خوش‌گذرانی کرده باشید.
با این حال در این مقاله از کیش بوک شما را راهنمایی کردیم تا با شرکت در تور کیش و سفر به جزیره آب و آفتاب، روزهایی فوق‌العاده داشته باشید؛ و در کنار یک تفریح عالی، از خرید خوب و ارزان در کیش هم لذت ببرید.

5 پاسخ

  1. من چندتا ماسک مو گرفتم از کیش، همش تقلبی بود و خیلی موها رو وز کرد.
    متاسفم برای ادم هایی ک فکر میکنند تقلب بهترین راه موفقیتشونه. هیچکس هم نفهمه خود شخص میدونه ک داره تقلب میکنه، پس مطمئن باش زمین میخوری و هرگز موفق نمیشی.
    “برای ایران اباد از خودمون شروع کنیم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها