نخلستان های کیش ، نماد استقامت و محبت بی ادعا

نخلستان های کیش

5/5 - (4 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

درخت نخل پر از رمز و راز است. در طبیعت گرم چنان قامتی علم می‌کند و ابهت به خود می‌گیرد که انگار نازپرورده این زمین است. نخل‌ها عاشق زندگی‌های جمعی هستند. این نخل‌های عاشق با هوای نفس هم، جان تازه‌ای می‌گیرند، در تلالو نور خورشید آرامشی از به جریان انداختن امید در زندگی خود به وجود می‌آورند که این انرژی را هم به سر تا سر طبیعت القا می‌کنند. نخلستان های کیش دنیایی از زیبایی خود را در سفرتان با تور کیش به شما نشان می‌دهند.

نخل های کیش

درخت نخل نماد زندگی

درخت نخل در تاریخ باستان ایرانیان حرمت ویژه‌ای دارد. به دلیل استقامت آن در برابر بلایا و برکتی که برای صاحبانش داشته، به آن لقب درخت زندگی داده‌اند. نماد و نام این درخت را در نقاشی‌های گذشته و ادبیات کهن ایران به خوبی می‌توان مشاهده کرد. نکته جالب شمارش این درختان است، در واقع مانند انسان‌ها با واحد نفر شمارش می‌شوند. نخلستان های کیش یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که به سادگی نباید از آن گذر کنید.

نخل‌ها هر کدام دارای یک ریشه اصلی هستند که سال به سال بیشتر به اعماق زمین نفوذ می‌کند. یکی از دلایل استقامت این درخت، محکم کردن جای خود به وسیله ریشه‌هایش است. او همه چیزی که از این دنیا می‌خواهد همین یک تکه زمین است برای زنده ماندن. زنده ماندن و ثمر دادن.

حجم انبوهی از این ایستادگی می‌تواند با یک اتفاق نخل را در جایش خشک کند. شاید شنیده باشید که می‌گویند اگر سر نخل قطع شود به کل می‌میرد و امیدی به برگشت آن به زندگی دوباره نیست. در واقع انتهایی‌ترین جوانه، کلید زنده ماندن نخلی با این عظمت است. همین کوه تکبر می‌تواند گردنش از مو باریک‌تر شود؛ چون همه امیدش به یک شاخه تازه جان گرفته بوده که با نبود آن تمام تنش می‌سوزد. برای نگهداری از نخل حواستان باشد آب از سرشان نگذرد. مانند یک انسان می‌تواند نفس کم آورد و بی‌تاب شود. شاید با تمام وجودش نفس می‌کشد و تاب خفگی ندارد.

تماشای نخلستان های کیش را از دست ندهید

اگر خاطرات افرادی که در گذشته‌های دور به جزیره کیش سفر کرده‌اند را بخوانیم متوجه می‌شویم که کیش در گذشته چنین ظاهری نداشته. شاید بگویید تکنولوژی هر بلایی دلش خواسته به سر این جزیره احاطه شده در آب آورده. زندگی در کیش زمانی که تنها مختص افراد بومی جزیره بود، تمامی زندگی آنان با کشاورزی و دامداری سپری می‌شد.

پس دور از انتظار نیست که نخلستان‌های زیادی هم در این جزیره با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم وجود داشته باشد. اما با شروع ساخت و ساز بخش زیادی از این درختان نابود شدند و جای هر کدام یک سازه با هدف‌های مختلف جای درختان سبز شد. امروزه از آن همه نخلستان های کیش تنها قسمتی باقی مانده است.

نخل های کیش

نخلستان های طلوع و غروب کیش

شاید دلیل نامگذاری آن را متوجه شده باشید. طلوع و غروب در کیش.

نخلستان های طلوع کیش، در شرق جزیره کیش قرار دارد و به قسمت شرقی جزیره زیبایی بی نظیری بخشیده است. این زیبایی پر ثمر در لحظات اولیه طلوع خورشید دیدنی ست. در ساعات اولیه روز، احتمالا انرژی صبحگاهی شما را به هوس بیندازد که چند بیت شعری زمزمه کنید. شاید بخوانید:

تا بردمد خورشیـــد نو *** شب را ز خود بیـــرون کنید

اما برای تماشای غروب خورشید قاعدتا باید به سمت غرب جزیره بروید. در میان نخلستان های غروب کیش، لحظات زیبای غروب آفتاب را تماشا کنید و عکس‌های زیبایی از آن برای یادگاری بگیرید. نخلستان های غروب کیش در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد.

یکی دیگر از نخلستان های کیش نخلستان باغ بهشت کیش است که در قسمت غرب سفین قرار دارد. اهالی این منطقه بر این باورند که این مکان قدیمی‌ترین نخلستان‌های این جزیره را داراست.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها