لذت رانندگی در جاده جهان کیش را تجربه کنید

رانندگی در جاده جهان کیش

3.9/5 - (9 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

اگر علاقه‌مند به رانندگی باشید، رانندگی در مسیری که زیبایی‌های طبیعی در حوالی آن پیداست، طعم دیگری دارد. زمانی که در حال رانندگی هستید باید حواس‌تان به مسیر روبه‌رو، پشت سر و کناره‌ها باشد. همچنین توجه به دست‌اندازها و سرعت‌گیرها حواس جمع‌تری می‌خواهد. به همین خاطر رانندگی در جاده‌ای که به شما اجازه بدهد از مناظر طبیعی لذت ببرید تبدیل به یک رویا شده است. البته برای محقق کردن این آرزو لازم نیست پای‌تان را از کشور بیرون بگذارید. مسافرت با تور کیش این رویای شما را برآورده می‌کند.
بنابراین اگر می‌خواهید چنین تجربه‌ای داشته باشید؛ رانندگی در جاده جهان را در برنامه سفر خود قرار داده و تجربه‌ای خاص از رانندگی را احساس کنید. این جاده زیبا مانند یک حلقه دور جزیره کیش ساخته شده و یک فرصت متفاوت برای لذت بردن از سفرتان است. در صورتی که امکان رانندگی در جاده جهان را نداشتید؛ می‌توانید از دوچرخه‌سواری در این مسیر لذت ببرید. اما اگر اصرار به رانندگی داشته و به خودروی شخصی‌تان دسترسی ندارید؛ می‌توانید با توجه به نیاز خود، از امکان اجاره ماشین در کیش استفاده کنید.

پرسش و پاسخ:
۱جاده جهان کیش کجاست؟
این جاده مانند یک حلقه در دور تا دور جزیره کیش کشیده شده است؛ و بهترین روش دسترسی به بخش‌های مختلف جزیره است. نام رسمی جاده جهان، بزرگراه خلیج فارس است.
۲چرا رانندگی در جاده جهان را انتخاب کنیم؟
این جاده تنها بزرگراه کیش بوده و فضای خوبی برای رانندگی با سرعت بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شکل خاص آن کمک کرده تا دسترسی خوبی به بخش‌های مخلتف جزیره کیش، به‌خصوص سواحل آن داشته باشید.
۱ هنگام رانندگی در این جاده چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟
رانندگی در این جاده باید مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی باشد. بنابراین به تابلوها توجه کرده و فراتر از سرعت مطمئنه حرکت نکنید. همچنین فراموش نکنید که در مسیر این جاده چند میدان و چند راهی وجود دارد؛ که مانند سایر نقاط کیش، خبری از چراغ راهنمایی در آنها نیست. بنابراین هنگام رسیدن به آنها نهایت احتیاط و دقت را در نظر بگیرید.

با رانندگی در جاده جهان کیش، هم‌قدم ساحل شوید

جاده جهان، دور تا دور جزیره کیش کشیده شده است. این جاده همیشه خلوت، با مرکز جزیره کمی فاصله دارد. به همین خاطر اگر هوس تجربه سرعت در رانندگی دارید؛ می‌توانید دقایقی را در این جاده رانندگی کنید. البته با وجود حساسیت رانندگی در جزیره کیش، در این جاده هم محدودیت‌هایی خواهید داشت. با این وجود از زمانی که خودروی خود را در این جاده روشن کرده و پای‌تان را روی پدال گاز فشار می‌دهید؛ محو طبیعت بکر سواحل جزیره کیش می‌شوید و رنگ آبی ارغوانی دریا چشم شما را خیره می‌کند.

رانندگی در جاده جهان کیش

برخورد موج‌ها و نوازش آن روی ماسه‌ها را به راحتی شاهد هستید. وقت خوبی است که شیشه‌های خودرو را پایین بکشید؛ تا عطر دریا را در شامه خود حس کنید. هوای ناب جزیره را در لابه‌لای موی خود درگیر و نفسی عمیق بکشید؛ تا انرژی مثبت موجود در فضا را دریافت کنید. همچنین در این مسیر، پرواز پرندگان مهاجر و مرغان دریایی شما را شگفت‌زده می‌کند.
بخشی از پوشش گیاهی موجود در جزیره کیش از این جاده نمایان است. همچنین بخش اعظم طبیعت جزیره را در این جاده به صورت یکجا خواهید دید. درختان، دریای عمیق، وزش باد، انرژی نور خورشید و حتی برخی از حیوانات بومی جلوی چشم شما هستند؛ تا با زیبایی‌شان رانندگی بی‌نظیری را در ذهن‌تان ثبت کنند.
باید گفت حس لذت‌بخشی است که دور تا دور محیط جزیره کیش را توسط خودرویی جذاب و در یک جاده زیبا طی کنید. در این جاده نه با سرعت‌گیر سروکار دارید؛ و نه با چراغ قرمز. پس با خیال راحت می‌توانید کل جزیره را دور بزنید؛ و یک روز هیجان‌انگیز را برای خود و عزیزان‌تان به یادگار بگذارید.

نقشه جاده جهان کیش
نقشه جاده جهان کیش

رانندگی در جاده جهان

فکرش را می‌کردید که چنین جاده‌ای در ایران‌مان داشته باشیم؟ دور از انتظار نیست که وجود چنین جاده‌ای یکی از دلایل توریستی شدن جزیره کیش باشد. رانندگی در هر ساعتی از طول شبانه‌روز در امتداد جاده جهان می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. طلوع و غروب آفتاب هرکدام زیبایی خاص آن زمان را به شما نمایان می‌کند. در دریای جنوب و البته قسمتی که در اطراف جزیره کیش می‌بینید؛ به دلیل شفافیت و زلالی آب در برخی نقاط امکان دیدن مرجان‌های دریایی را خواهید داشت. تمامی این زیبایی‌های طبیعی جزیره را با دور زدن چه با رانندگی و چه دوچرخه‌سواری خواهید دید.

همچنین در نزدیکی جاده جهان هتل‌هایی زیادی ساخته شده‌اند که اگر تمایل دارید از مرکز جزیره کمی فاصله داشته باشید و قصد شما از سفر، تنها به دست آوردن آرامش است؛ می‌توانید در این هتل‌ها اقامت داشته باشید. در این هتل‌ها به وقت خنک شدن هوای جزیره در چند قدمی جاده جهان خواهید بود. یکی از معروف‌ترین و زیباترین هتل‌های کیش یعنی هتل ترنج کیش در حوالی جاده جهان ساخته شده است.

این هتل که بر روی ساحل جزیره با طرحی خاص از ترنج ساخته شده است؛ این امکان را به مهمانان عزیز خود می‌دهد که لذت رانندگی در جاده جهان را با کم‌ترین فاصله از محل اقامت خود تجربه کنند. با رانندگی در این جاده به پارک ساحلی سیمرغ می‌رسید. این پارک ساحلی با داشتن گونه‌های متنوع پرندگان به‌شدت تماشایی است.

یکی دیگر از تفریحات کیش که در حوالی جاده جهان قرار گرفته، دلفیناریوم کیش است. بنابراین رانندگی در جاده جهان فقط یک رانندگی ساده نیست. در بین مسیر چندین گزینه تفریحی پیش روی شماست؛ که از این گزینه‌ها می‌توانید نهایت استفاده را کرده و یک روز کامل را به جاده جهان و تفریحات حوالی آن اختصاص دهید.

الزامات رانندگی در کیش

کیش بهترین نقطه ایران برای اجاره ماشین و تجربه رانندگی با بهترین و به‌روزترین مدل‌های خودرو از سراسر جهان است. جاده جهان نیز با توجه به ویژگی‌های خاصی که پیش از این درباره‌اش صحبت کردیم؛ از بهترین جاده‌های ساحلی، برای لذت بردن از رانندگی است. با این وجود رانندگی در کیش تفاوت‌هایی با رانندگی در سایر نقاط ایران دارد؛ و الزاماتی داشته که رعایت کردن آنها موجب می‌شود با امنیت بیشتر و خیالی آسوده‌تر، از این سرگرمی جذاب و دوست‌داشتنی لذت ببرید. در این بخش می‌خواهیم چند نکته مهم را درباره الزامات رانندگی در کیش به شما یادآوری کنیم.

۱. کیش چراغ قرمز ندارد.

نه‌تنها در جاده جهان، بلکه در تمام خیابان‌های کیش، چیزی به نام چراغ قرمز وجود ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که در تقاطع‌ها و میادین نیازمند توجه بیشتری به قوانین رانندگی، به‌خصوص قوانین مرتبط با حق تقدم باشید. در مورد جاده جهان هم، اگرچه این جاده تعداد تقاطع و میدان کمی دارد؛ اما در همین موارد هم نیازمند توجه ویژه شما خواهد بود.

۲. کیش مملو از راننده مهمان است.

همان‌طور که گفتیم اجاره خودرو در کیش امری عادی و از جمله محبوبترین تفریحات در کیش است. بنابراین در جای‌جای این جزیره رانندگانی را مشاهده خواهید کرد که نه‌تنها با خیابان‌های شهر غریبه هستند؛ بلکه با خودرویی که اجاره کرده‌اند نیز آشنایی چندانی ندارند. احتمالا خود شما نیز یکی از همین افراد خواهید بود. اگر این موارد را در کنار هیجان ناشی از رانندگی با ماشین‌های قدرتمند و سوپر اسپرت قابل اجاره در کیش بگذارید؛ متوجه خواهید شد که در نظر گرفتن جوانب احتیاط هنگام رانندگی در کیش چقدر مهم و حیاتی است. به‌علاوه بهتر است بدانید مقصد اغلب این افراد برای تجربه رانندگی با سرعت بیشتر در جزیره کیش، همین جاده است. در واقع رانندگی در جاده جهان امکان تجربه سرعت بیشتر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که در معابر شهری کیش، معمولا امکان رانندگی با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت وجود ندارد.

۳. پلیس راهنمایی و رانندگی کیش سخت‌گیر است.

کیش جزیره‌ای آرام، با مردمانی آرام و حساس بر روی قوانین مختلف، از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی است. از سویی با هدف کنترل هرچه بیشتر وضعیت عبور و مرور و تخلف‌های رانندگی، پلیس‌های راهنمایی و رانندگی در این جزیره، رویکردی سخت‌گیرانه‌تر دارند. بنابراین به هیچ وجه فکر تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی را در ذهن خود نپرورانید؛ چراکه به راحتی با جریمه‌های سنگین پلیس مواجه شده و حتی ممکن است گواهینامه و ماشین شما ضبط شود. جالب است بدانید کثیف بودن ظاهر ماشین و بوق زدن بی‌جا در جزیره کیش نیز تخلف رانندگی محسوب شده و عملا با جریمه پلیس راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شود. بنابراین از این موضوع به‌راحتی عبور نکنید. فراموش نکنید که اگر به دنبال تجربه رانندگی با سرعتی بیش از سرعت مجاز در این جاده هستید؛ بهتر است به سراغ پیست‌های رانندگی بروید.

۴. خودروی اجاره‌ای در دست شما امانت است.

اگرچه همه خودروهای قابل اجاره در کیش به بیمه حوادث مجهز هستند؛ اما همه این بیمه‌ها دارای سقف معینی بوده و اگر در طول استفاده از خودروی اجاره‌ای به آن آسیب جدی وارد شود؛ مسئولیت جبران بخش مهمی از خسارت وارده، با شخص اجاره‌گیرنده خواهد بود. بنابراین بهتر است در حفظ امانت کوشا باشید؛ و با بی‌احتیاطی به جیب و مال خود آسیب نزده و خاطره‌ای خوش از سفر به کیش و رانندگی در جاده جهان به جای بگذارید.

۵. امنیت و سلامت شما مهم‌ترین مسئله است.

لذت بردن از رانندگی نباید باعث ایجاد خطر برای امنیت و سلامت شما و همراهان‌تان شود. اگرچه اغلب خودروهای کیش از نظر سطح و امتیاز امنیت، دارای شرایطی بسیار عالی هستند؛ اما داشتن روشی مطمئن و بدون هیجانات بیش از حد در رانندگی، در هر شرایطی و با هر خودرویی، بهترین سلاح شما برای جلوگیری از به‌خطر افتادن امنیت و سلامت شما و همراهان‌تان است.

اجاره ماشین برای رانندگی در جاده جهان

به‌جز تعداد محدودی از مسافران جزیره کیش، اغلب گردشگران به روش رزرو تور کیش به این جزیره می‌آیند. در نتیجه در طول حضور در جزیره ترجیح می‌دهند با اجاره خودرو، علاوه بر اینکه راه‌کار خوبی را برای رفت‌وآمد به بخش‌های گوناگون جزیره در اختیار گرفته‌اند؛ از رانندگی با خودروهای جذاب و خاص کیش نیز لذت ببرند. اگر شما هم در همین فکر هستید و می‌خواهید برای رانندگی در جاده جهان و سایر نقاط جزیره، به‌سراغ اجاره خودرو در کیش بروید؛ پیشنهاد می‌کنیم قبل از اجرایی کردن این ایده، نکات زیر را در ذهن داشته باشید:
۱- امکان رزرو خودرو در کیش، پیش از ورود به جزیره وجود دارد. در این شرایط می‌توانید خودرو را در فرودگاه کیش تحویل گرفته و از لحظه اول ورود به کیش، با آسودگی کامل در جزیره رفت‌وآمد کنید.
۲- برای اجاره ماشین، لازم است مدارکی از جمله گواهینامه رانندگی، کارت ملی و چک معتبر یا مبلغی نقدی به عنوان امانت را همراه خود داشته باشید. با داشتن این موارد، می‌توانید با خیال راحت قرارداد اجاره خودرو را امضا کرده و ماشین مدنظر را تحویل بگیرید.
۳- رنت ماشین در کیش به دو صورت روزانه یا ساعتی امکان‌پذیر است. اگر به دنبال خودرویی برای رفت‌وآمد آسوده در سطح جزیره هستید؛ گزینه‌های خوش‌قیمت زیادی پیش روی شما خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید تجربه رانندگی با خودروهایی خاص و متفاوت را تجربه کنید؛ توصیه ما، اجاره ساعتی آنها است. در واقع چند ساعت رانندگی با این خودروها کافی بوده و این کار باعث می‌شود بتوانید خودروهای متنوع‌تری را در روزهای حضور در جزیره تجربه کنید.
۴- هنگام اجاره ماشین به تعداد افراد گروه خود و تعداد صندلی‌های ماشین توجه کنید. به عنوان مثال اگر تعداد گروه یا خانواده شما بیش از ۴ نفر است؛ بهترین ایده رفتن به سراغ خودروهای شاسی‌بلند است. همچنین اگر تعداد افراد گروه شما بیش از ۷ نفر است؛ ۵- به دنبال اجاره ون باشید. بد نیست بدانید که هنگام اجاره ون، می‌توانید این خودرو را به همراه راننده در اختیار داشته باشید.
۶- پیش از امضای قرارداد اجاره ماشین، جزئیات آن را بخوانید؛ تا درباره مسئولیت‌های خود بیشتر بدانید. همچنین درباره جزئیات مختلف و ابهامات قرارداد، از موسسه اجاره‌دهنده سوال کنید.
امیدواریم با خواندن این نوشته، تجربه‌ای عالی و خاطره‌انگیز را از رانندگی در جاده جهان خلق کنید. کیش جزیره‌ای زیبا و دوست‌داشتنی است؛ که در صورت آشنایی با امکانات و تفریحات آن و همچنین شرایط و قوانین استفاده از آنها، می‌توانید روزهایی عالی را در آن بگذرانید. ما در کیش بوک به دنبال ایجاد بهترین تجربه سفر به کیش برای گردشگران این جزیره هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها