کار پر درآمد در کیش

کار پر درآمد در کیش

4.4/5 - (57 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

شاید کیش را به داشتن جاهای دیدنی گوناگون و تفریحات هیجان‌انگیز بشناسیم؛ اما جالب است بدانید که افراد بسیاری جهت راه‌اندازی کسب‌و‌کار و داشتن یک کار پر درآمد در کیش، راهی این جزیره شده و به سمت کار و امور تجاری در آنجا کشیده می‌شوند. چه تجربه زندگی در جزیره کیش را داشته باشیم چه نداشته باشیم؛ می‌دانیم که این جزیره با توجه به آسایش، آرامش و امنیتی که دارد؛ آرزوی زندگی بسیاری از افراد بوده و زیبایی‌های کیش هم می‌تواند در این آرزو سهم زیادی داشته باشد.
بنابراین علاقه به کار و زندگی در کیش موضوع عجیب و تازه‌ای نیست. بر همین اساس برآن شدیم که درباره داشتن کار پر درآمد در کیش مطلبی را آماده کرده و به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما نیز به دنبال این موضوع هستید؛ می‌توانید در این نوشته با کسب‌وکارها و مشاغل پردآمد کیش آشنا شده و درباره پیش نیازهای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق در کیش اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پرسش و پاسخ:
۱پر درآمدترین کسب‌وکارهای کیش کدام است؟
پر درآمدترین کسب‌وکارهای کیش آنهایی هستند که به‌نوعی با گردشگری و مسافران جزیره ارتباط دارند. هتل‌داری، راه‌اندازی کافه و رستوران، راه‌اندازی مراکز تفریحی، اجاره خودرو و ارائه خدمات تور، از جمله این موارد هستند
۲بهترین مشاغل کیش کدام است؟
اگر به دنبال یافتن شغلی برای کسب درآمد در کیش هستید؛ باز هم باید به سراغ گردشگری بروید. شغل‌هایی مانند رانندگی تاکسی، تور لیدری، کار در هتل و…، از جمله این موارد هستند؛ که اگرچه شاید از نظر درآمد چشم‌گیر نباشند؛ اما از نظر فرصت‌های موجود، بهترین انتخاب خواهند بود.
۳مهم‌ترین نکته برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کیش چیست؟
بسیار مهم است که قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار در کیش، برنامه خوب و مدونی برای آن داشته باشید. ساخت چنین برنامه‌ای با تحقیق درباره شرایط کیش، انتخاب کسب‌وکار مدنظر و تهیه طرح کسب‌وکار آغاز می‌شود

کار پر درآمد در کیش، نگاهی به کسب و کار در جزیره مرجانی ایران

بحث گردشگران تور کیش جداست؛ چون این مسافران برای گشت‌وگذار و تفریح پا به جزیره می‌گذارند. اما باید بدانید که در کیش بیکار بودن هیچ معنایی ندارد؛ و همیشه فرصت‌های شغلی مناسبی برای افراد توانا وجود دارد. البته هزینه زندگی در این جزیره مرجانی نیز معمولا به نسبت سایر شهرهای ایران بالاتر است. بنابراین برای داشتن یک زندگی خوب در کیش، باید شغل یا کسب‌وکاری مناسب داشته باشید.
به‌صورت کلی‌تر باید بگوییم که جزیره کیش ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد؛ که ۹۵ درصد از این جمعیت، مهاجرانی هستند که برای داشتن کار و کسب و در نتیجه درآمد، پا به جزیره گذاشته‌اند؛ و تنها ۵ درصد از ساکنان جزیره را بومیان کیش تشکیل می‌دهند.
بنابراین اکثر ساکنان امروزی جزیره در زمینه‌های مختلف تجاری فعال هستند؛ و برای داشتن زندگی ایده‌آل و یا داشتن کار پر درآمد در کیش به آن مهاجرت کرده‌اند.
نکته قابل ذکر دیگر اینکه کیش در منطقه آزاد تجاری قرار داشته و به همین دلیل به یکی از پر درآمدترین نقاط ایران تبدیل شده است. همچنین مهاجرت به کیش به‌خصوص برای افرادی که در مناطق گرمسیری بزرگ شده‌اند؛ راحت و در عین حال وسوسه‌انگیز است. شما نیز اگر قصد سفر به کیش را دارید؛ یا از قبل بلیط هواپیما به کیش را تهیه کرده‌اید؛ و تصمیم دارید برای کار پا به جزیره آب و آفتاب ایران بگذارید؛ این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.مشاغل پر درآمد کیش

کار پر درآمد در کیش

جزیره کیش در منطقه آزاد تجاری قرار گرفته است؛ و به همین دلیل واردات کالا در جزیره شامل مالیات نبوده و در نتیجه فروش آنها درآمد خوبی به همراه دارد. به‌طور دقیق‌تر کسب‌وکارهایی مانند فروش پوشاک، لوازم آرایشی و برخی دیگر از محصولات، با قیمت‌های بسیار مناسب وارد کیش می‌شوند؛ و می‌توانند سود خوبی به همراه داشته باشند.
در واقع می‌توان گفت تجارت از راه فروش کالا، یکی از مشاغل پر درآمد در کیش شناخته می‌شود و به دلیل وجود مراکز تجاری بسیار زیادی که در جزیره وجود دارد؛ افراد زیادی با فروش انواع کالا در جزیره به کسب درآمد مشغول هستند. با این وجود کیش فرصت‌های تجاری دیگری نیز دارد که در ادامه در این مطلب کیش بوک به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

گردشگری و کسب‌وکارهای مرتبط با آن

شاید در کیش بحث تجارت اهمیت زیادی داشته باشد؛ اما باید بدانید که جزیره کیش در حوزه گردشگری هم برای کارآفینان جذاب است. چراکه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی به‌طور سالانه است. به همین دلیل در این جزیره مرجانی، هر شغلی که به حوزه گردشگری مرتبط باشد؛ کسب‌وکاری عالی و پر درآمد به حساب آمده و می‌تواند برای افراد مهاجر در جزیره درآمدزایی کند.
می‌توان گفت یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های جزیره کیش مربوط به صنعت گردشگری در آن می‌شود. به همین دلیل است که سالانه یک الی دو میلیون مسافر ایرانی و گردشگر خارجی از کیش دیدن می‌کنند. در نتیجه شغل‌ها و خدمات مربوط به مسافران قطعا می‌تواند در کیش درآمد بسیار زیادی به همراه داشته باشد. کسب‌وکارهایی مانند هتلداری، راه‌اندازی مراکز تفریحی، اجاره ماشین در کیش ، راه‌اندازی کافی شاپ و رستوران، برگزاری تورهای تفریحی، برگزاری جنگ های شبانه، جشنواره‌ها و… از این جمله هستند؛ که در ادامه در رابطه با هر کدام از آنها مفصل صحبت خواهیم کرد.

هتلداری

هتل های کیش از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و هر کدام از آنها با توجه به امکاناتی که دارند خدمات رسانی می کنند. تعداد مسافران و گردشگران کیش هم که سال به سال بیشتر می‌شود؛ و به همین دلیل تمامی هتل‌های موجود در جزیره، مسافران خاص خودشان را برای اقامت جذب می‌کنند.
پس می‌توانیم با این جمله جمع‌بندی کنیم که یکی از مهم‌ترین عواملی که در میزان رشد اقتصادی جزیره کیش سهم داشته و بسیار هم موثر بوده، بخش هتل‌داری آن است. در واقع هتل‌داری از جمله صنایعی است که در کیش قدرت جذب سرمایه از سمت سرمایه‌گذاران را دارد.
همچنین هتل‌داری از اصلی‌ترین منابع درآمد این منطقه در در حوزه گردشگری شناخته شده و یکی از مشاغل پر درآمد در کیش محسوب می‌شود. پس با دانش و البته سرمایه کافی در این زمینه، می‌توان به سودآوری بسیاری خوبی رسید. با این وجود بهتر است در نظر بگیرید که علاوه بر تخصصی بودن سرمایه‌گذاری در حوزه هتل‌داری، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز در این زمینه نیز معمولا عددی بزرگ بوده که هر کسی از پس آن برنمی‌آید. البته راه‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه وجود دارد؛ که با کمی جست‌وجو می‌توانید آنها را بیابید.

هتلداری در کیش

مراکز تفریحی کیش

تفریحات در کیش در جذب گردشگران نقش بسزایی دارند؛ و سفر به کیش را هیجان‌انگیز می‌کنند. به همین دلیل مسافران جزیره، جدا از لذت بردن از آرامش فوق‌العاده این جزیره مرجانی، ساعات زیادی را هم به تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده کیش اختصاص می‌دهند.
شاید از مهیج‌ترین مراکز تفریحی کیش بتوانیم به مراکز تفریحات آبی آن اشاره کنیم؛ چرا که دور تا دور این جزیره را آب‌های نیلگون خلیج فارس فرا گرفته است؛ و به همین دلیل بسیاری از مراکز تفریحی جزیره را، تفریحات آبی تشکیل داده و همیشه هم طرفداران بسیاری دارند.
پس ایجاد یک مرکز تفریحی برای کسب درآمد یک گزینه عالی برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کیش به شمار می‌رود؛ و می‌تواند درآمد بسیار بالایی هم داشته باشد. مزیت این پیشنهاد در مقایسه با هتل‌داری، سرمایه اولیه مورد نیاز کمتر است. هرچند هنوز هم ممکن است سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک مرکز تفریحی متوسط در کیش، برای اغلب افراد سنگین باشد.

مراکز تفریحی کیش

رستوران و کافی شاپ

از دیگر مشاغل پر در آمد در کیش می‌توان به بخش رستوران یا کافی شاپ اشاره کرد. شاید رقابت در این عرصه تنگاتنگ باشد؛ اما کیفیت و داشتن خلاقیت می‌تواند به داشتن یک درآمد ایده‌آل و بالا کمک زیادی کند.
کافی شاپ‌ها و رستوران های کیش از منابع کسب درآمدهای کلان در جزیره به حساب می‌آیند؛ و به همین دلیل می‌توانند برای افرادی که تصمیم به مهاجرت دارند و به دنبال کسب درآمد بالا هستند؛ گزینه‌ای مناسب باشند.
اگرچه در حال حاضر رستوران‌های زیبا و هیجان‌انگیز زیادی در کیش فعالیت می‌کنند؛ اما با این وجود هم می‌توانید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و یک رستوران جدید به ثبت برسانید.
در این کار تنها به خلاقیت و سپس کیفیت نیاز خواهید داشت. در این صورت است که رسیدن به یک درآمد بالا و لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. از نظر میزان سرمایه‌گذاری، مزیت راه‌اندازی رستوران یا کافی شاپ، در امکان کنترل سرمایه اولیه است. به عبارت دیگر شما می‌توانید بنابر سرمایه اولیه خود، راه‌اندازی مدل‌های مختلفی از این کسب‌وکار، از یک کافی شاپ کوچک تا یک رستوران بزرگ را در نظر بگیرید.

راه اندازی رستوران در کیش

تورهای تفریحی و گردشگری کیش

با وجود گردشگران کیش که سالانه رو به افزایش هستند؛ پکیج‌های مسافرتی و تورهای خدماتی بسیاری هم ارائه می‌شوند. این موضوع باعث شده است تا برگزاری و هماهنگی تورهای کیش به یکی از مشاغل پر درآمد در کیش تبدیل شود.
برگزار‌کننده‌ها، مسافران و گردشگران جزیره را به حوزه‌های گردشگری و سایر خدمات‌دهندها وصل کرده و در این راستا کسب درآمد می‌کنند. سودآوری بالا در بخش‌های مختلف و تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های گردشگران، باعث شده تا این شغل هم به یکی از مشاغل پر درآمد در کیش تبدیل شود؛ و علاقه‌مندان بسیاری را برای راه‌اندازی کسب‌وکار به سمت خود بکشاند.
مزیت مهمی که می‌توان برای این مدل کسب‌وکار در نظر گرفت؛ نیاز آن به سرمایه اولیه کمتر در مقایسه با سایر کسب‌وکارهای پیشنهادی است.

مشاغل پر درآمد در کیش

مشاغل پر در آمد کیش

شما با هر تخصصی که دارید می‌توانید در کیش درآمدزایی کنید؛ و در کارتان هم موفق شوید. اما باید بدانید که در این جزیره، بیشترین درآمد را در رابطه با گردشگری و یا تجارت خواهید داشت. بنابراین اگر شغلی غیر از این موارد داشته باشید؛ احتمالا درآمد کمتری در انتظار شما خواهد بود.
اگر فرد تحصیل‌کرده و یا متخصصی هستید؛ می‌توانید در بخش‌های مختلف جزیره کسب‌وکارتان را راه بیاندازید. در این شرایط حتی ممکن است نیازی به سرمایه‌های کلان هم نداشته باشید.
اما همان‌گونه که اشاره کردیم برای داشتن یک درآمد بالا و ارزشمند، سعی کنید توانایی‌تان را در حوزه گردشگری به کار برده تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید. راه‌اندازی یک کار در رابطه با گردشگری یعنی داشتن مخاطبانی از سرتاسر ایران و دیگر نقاط جهان که پا به کیش می‌گذارند. این در حالی است که ارائه خدمات متداول به ساکنان جزیره کیش، به‌جز ایده‌های خاص و متفاوت، با توجه به جمعیت کم مقیم در جزیره، سودآوری خاصی برای شما نخواهد داشت.
پس برای رسیدن به هدف، توانایی‌های‌تان را مانند تسلط به یک یا چند زبان خارجی، تحصیل در زمینه‌هایی چون مدیریت هتل‌داری، حسابداری و…، بالا برده و به یک زندگی مرفه در کیش دسترسی پیدا کنید.

پیش‌نیازها و مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار در کیش

راه‌اندازی کسب‌وکار چه در کیش و چه در هر شهر دیگری نیازمند توجه به مسائل گوناگونی است. در واقع شما باید مراحل خاصی را قدم به قدم طی کرده تا در نهایت به نقطه اطمینان و سپس راه‌اندازی کسب‌وکار برسید. به همین دلیل در آخرین بخش از این نوشته، بر اساس رویکردی قدم به قدم، به بررسی پیش‌نیازها و مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار در کیش پرداخته‌ایم.
۱- سرمایه اولیه خود را مشخص کنید. تعیین این عدد به شما کمک خواهد کرد تا دقیق‌تر بتوانید موقعیت‌های در دسترس را بسنجید. به عنوان مثال اگر سرمایه‌ای کمتر از چندین میلیارد تومان دارید؛ بهتر است به هتل‌داری در کیش فکر نکنید. البته می‌دانیم که تعیین دقیق این عدد سخت و گاهی غیرممکن است؛ اما حداقل می‌توانید بازه مشخصی به‌صورت حداقل و حداکثر برای آن در نظر بگیرید.
۲- توانایی‌های خود را در نظر بگیرید. هر فردی دارای دانش، تجارب، علایق و به‌طور کلی توانایی‌های مختص به خودش است. همین ویژگی‌هاست که مشخص می‌کند شانس موفقیت شما در راه‌اندازی یک کسب‌وکار تازه در کیش چقدر است. فراموش نکنید که اگر به دنبال راه‌اندازی مشارکتی کسب‌وکار با فرد یا افراد دیگر هستید؛ این موارد را در مورد آنها نیز باید در نظر بگیرید.
۳- لیستی از فرصت‌های موجود تهیه کنید. بسیاری از این فرصت‌ها به‌صورت خلاصه و کلی در این نوشته معرفی شد. با این وجود بهتر است لیست خود را با جزئیات بیشتری آماده کرده و درباره هزینه راه‌اندازی هر گزینه، مدت زمان احتمالی به سود رسیدن و مزایا و معایب آنها، یادداشت برداری کنید. به عنوان مثال با توجه به سرمایه اولیه خود، ممکن است برای راه‌اندازی برخی کسب‌وکارها نیازمند شریک باشید. در این شرایط باید درباره مزایا و معایب شریک داشتن و همچنین ویژگی‌های مثبت و منفی شریک خود، به‌خوبی فکر کنید.
۴- با سازمان منطقه آزاد کیش تماس بگیرید. فراموش نکنید که کیش در منطقه آزاد تجاری قرار دارد. در نتیجه باید قوانین مرتبط با این مناطق و تاثیر آنها بر کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است در یک سفر حضوری، به این سازمان رفته و درباره جزئیات برنامه و ایده خود پرس‌وجو کنید. به عنوان مثال راه‌اندازی اغلب کسب‌وکارها در کیش، نیازمند دریافت مجوهای لازم از این سازمان است.
۵- قوانین تجارت را بخوانید. قوانین تجارت کوتاه است؛ و با چند ساعت وقت می‌توانید همه آن را بخوانید. این قوانین به موضوعات مهمی اشاره می‌کند؛ و بر اساس آن می‌توانید پیش‌نیازهای قانونی کسب‌وکار خود را آماده کنید. به عنوان مثال مشخص کردن نوع شرکت، نوع شراکت، مسئولیت اعضا و چگونگی تهیه اساس‌نامه و… را در بندها و تبصره‌های همین قانون خواهید یافت. البته با وجود خواندن این قوانین، توصیه می‌کنیم در نهایت کار حقوقی خود را به یک وکیل باتجربه بسپارید.
۶- گزینه نهایی را انتخاب کنید. با توجه به اطلاعات به دست آمده در طول انجام قدم‌های قبلی، حالا وقت آن رسیده است که گزینه نهایی را انتخاب کنید. لیست تهیه شده در قدم سوم در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین در این مرحله بهتر است با افراد متخصص در حوزه مدنظر نیز مشورت کنید. استفاده از تجارب کسب‌وکارهای موجود در کیش نیز می‌تواند پاسخ‌گوی بسیاری از سوالات شما باشد. به عنوان مثال اگر قصد راه‌اندازی یک رستوران در کیش را دارید؛ بد نیست با چند مدیر یا صاحب رستوران در این جزیره صحبت کرده و نظر آنها را نیز جویا شوید.
۷- طرح کسب‌وکار بنویسید. در نهایت وقت آن رسیده که بنابر انتخاب نهایی خود، طرحی برای کسب‌وکار مدنظر بنویسید. یک طرح کسب‌وکار دارای بخش‌های گوناگونی است. به عنوان مثال باید در آن به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • موضوع کسب‌وکار چیست؟
  • سرمایه اولیه مورد نیاز چقدر است و چگونه تامین می‌شود؟
  • شرکای کسب‌وکار چه کسانی، با چه میزان سهم هستند؟
  • هر شریک چه وظیفه و مسئولیت‌هایی دارد؟
  • مدل درآمدی کسب‌وکار چیست؟
  • هزینه‌ها و درآمدهای احتمالی کسب‌وکار به‌صورت ماهانه، در سه سال اول چگونه است؟
  • در چه زمانی کسب‌وکار شما به نقطه سربه‌سر می‌رسد؟
  • تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این کسب‌وکار چیست؟
  • منابع انسانی مورد نیاز برای راه‌اندازی این کسب‌وکار چیست؟
  • فضای اداری یا تجاری راه‌اندازی این کسب‌وکار چگونه است؟
  • مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این کسب‌وکار چیست؟

اگر به نظرتان نوشتن چینن طرحی سخت است؛ احتمالا راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار برای شما مناسب نیست. البته با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید فرم خام نوشتن طرح کسب‌وکار و راهنمای پر کردن آن را یافته و آن را تکمیل کنید. همچنین یک راه ساده‌تر تهیه یک بوم مدل کسب‌وکار یا خلاصه طرح کسب‌وکار است. در این شرایط تنها کافی است به مسائل اصلی اشاره کرده و نوشتن جزئیات طرح کسب‌وکار خود را به متخصصی در این زمینه بسپارید.
در نهایت فراموش نکنید که اگرچه راه‌اندازی کسب‌وکار روشی خوب برای داشتن کار پر درآمد در کیش است؛ اما با وجود شرایط اقتصادی جذاب جزیره کیش، هر کسب‌وکاری در ماه‌ها و حتی سال اول فعالیت خود، با سختی‌ها و مشکلات مختلفی روبرو می‌شود. همچنین هر کسب‌وکاری، حتی در صورت رعایت تمامی احتیاط‌ها و بررسی همه جوانب آن، امکان شکست خوردن دارد. به عنوان مثال در دوران همه‌گیر شدن بیماری کرونا، بسیاری از رستوران‌های تازه تاسیس که سودآویر آنها به وجود گردشگران وابسته بود؛ دچار ضرر شده و برخی از آنها حتی تعطیل شدند. بنابراین بهتر است میزان ریسک‌پذیری خود را مشخص کرده و روی همه سرمایه زندگی خود خطر نکنید. همچنین برنامه جایگزینی را برای مدیریت شرایط در صورت شکست کسب‌وکارتان در ذهن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها