چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم ؟

چگونه در کیش ماشین اجاره کنیم

5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

قطعا با ورود به جزایر زیبای ایران چون کیش و قشم، اولین چیزی که نظرتان را به خود جذب می‌کند، خودروهای لوکس در حال تردد آن است. خودروهایی که در هیچ جای ایران جز در این جزایر به خصوص در جزیره کیش قابل مشاهده نیستند و علاقه مندان را برای یک سواری رویایی به سمت خود جذب می‌کنند. انواع خودروهای آمریکایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای و … که یکی پس  از دیگری جذاب تر هستند و لذت ماشین سواری در خیابان‌های کیش را چندین برابر افزایش می‌دهند. حتما شما هم سفر به کیش را تجربه کرده‌اید و می‌دانید که اجاره خودرو در کیش برای همه امکان پذیر است و لذت فراوانی هم دارد. اگر می‌دانید که رنت خودرو در این جزیره صورت می‌گیرید اما نمی‌دانید که چگونه این اجاره انجام می‌شود همراه ما باشید چون ما تصمیم داریم به این سوال شما که چگونه در کیش ماشین کرایه کنیم پاسخ بدهیم. 

نکات مهمی که هنگام رنت خودرو در جزیره کیش باید بدانید

اول از همه به شما تبریک می‌گوییم که تصمیم سفر به کیش را دارید، و از صمیم قلب آرزو می‌کنیم که لحظات ناب و فراموش نشدنی در این جزیره مرجانی ایران داشته باشید. ما هم اینجا هستیم تا برای جذاب‌تر کردن سفر شما نحوه اجاره ماشین در کیش را در چند خط به صورت مختصر و مفید توضیح بدهیم. اگر به فکر اجاره ماشین در کیش هستید و تمایل دارید شخصا با رانندگی در یکی از ماشین‌های لوکس کیش به گشت و گذار در این جزیره زیبا بپردازید بهترین کار را در سفر انجام داده‌اید چرا که با این کار می‌توانید هزینه‌های سفرتان را نیز کاهش بدهید. 

اجاره ماشین خصوصا در روزهای گرم و شرجی جزیره ، کار بسیار لذت بخشی است درست در همان زمان  که در هنگام گشت زنی، از کولر ماشین هم بهره می‌برید.

برای نحوه اجاره خودرو در ابتدا باید ماشین مورد علاقه خود جهت اجاره را انتخاب کرده و سپس یک شرکت رنت کار در کیش که معتبر هم باشد پیدا کنید. دقت داشته باشید که حتما از شرکت های رنت که معمولا در هتل‌ها، فرودگاه بین المللی کیش و … هستند درخواست رنت خودرو کنید و به افرادی که در خیابان یا جلوی درب پاساژ ها پیشنهاد اجاره ارزان خودرو می‌کنند اعتماد نداشته باشید. تمامی ماشین‌های موجود در  شرکت های رنت خودرو ُ همگی دفترچه رنت دارند پس حتما قبل از کرایه خودرو مورد نظر، دفترچه رنت ماشین را بررسی کنید در آخر ، کپی قرارداد نوشته شده که بین شما و شرکت رنت کار بسته می شود را  تا زمان تحویل خودرو نگه دارید. برای بستن قرارداد به یک سری مدارک نیز جهت ارایه نیاز دارید که در ادامه عنوان می کنیم.

مدارک لازم جهت اجاره خودرو در کیش:

  • اصل گواهینامه و داشتن حداقل ۲۰ سال سن 
  • کارت شناسایی معتبر 
  • همراه داشتن یک فقره چک به ارزش خودرو یا وجه نقد برای به ضمانت گذاشتن نزد شرکت رنت کار

 

با ارایه کردن این مدارک کلی از راه را رفته‌اید. سپس یک قرارداد بین شخص کرایه کننده و شرکت رنت خودرو بدون راننده تنظیم خواهد شد که باید از این قرارداد تا زمان تحویل خودرو به شرکت مراقبت کنید. مبلغ اجاره خودرو در کیش هم با توجه به نوع ماشینی که انتخاب می کنید متفاوت است، به این صورت که هر چه خودرو مورد نظر شما گران تر و لوکس تر باشد، باید برای اجاره ۲۴ ساعته آن مبلغ بالاتری به نسبت دیگر خودروها پرداخت کنید. مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هم اضافه از قرارداد برای جرایم احتمالی راهنمایی و رانندگی به مدت سه روز تا یک هفته به اجاره دهنده خودرو پرداخت می کنید که  پس از مشخص شدن وضعیت خلافی خودرو ، آن مبلغ به شما عودت داده خواهد شد. البته باید به یاد داشته باشید که این قیمت ها جهت برآورد شما از هزینه های سفر است و ممکن است قیمت ها در بعضی از زمان ها تفاوت داشته باشد.

لازم به ذکر است که هزینه بنزین ، به عهده شخص اجاره کننده است. چنانچه شما دارای کارت سوخت باشید می توانید از کارت سوخت خود در جزیره کیش استفاده کنید و بابت بنزین هزینه کمتری بپردازید. 

اگر به نکاتی که گفته شد توجه نکنید و به دنبال شرکت رنت کار معتبر جهت اجاره خودرو نباشید و از هر فردی ماشین اجاره کنید، حتما با مشکلاتی مانند عدم بازگشت ضمانت خلافی و یا کسر مبلغ زیادی از ودیعه به بهانه های مختلف  مواجه خواهید شد و چون این افراد بدون مجوز و قرارداد هستند ، شما از نظر قانونی هیچگونه پیگیری نمی توانید انجام دهید. پس حتما از یک شرکت معتبر و دارای مجوز ماشین اجاره کنید تا خدایی ناکرده با هیچگونه مشکلی مواجه نشوید و سفر خاطره سازی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. 

قیمت اجاره ماشین در کیش 

بعد از اینکه شرکت رنت خودرو معتبر پیدا کردید بد نیست به قیمت خودروها هم فکر کنید. در جزیره کیش تمامی رنت کاران قیمت مصوب دارند و به همین دلیل تمامی شرکت های معتبر موظف هستند که از قیمت های اعلام شده  پیروی کنند. قیمت ماشین ها در جزیره کیش نسبت به سال تولید خودرو، آپشن ها و همچنین نو بودن  خودرو مورد نظر بستگی دارد، به این صورت که قیمت ماشین ها در جزیره از شبی حدود ۶۰۰.۰۰۰ تومان  به بالا شروع می شود.
در نظر داشته باشید که اجاره ماشین های لوکس هر ۲۴ ساعت ۲ میلیون به بالا هستند. 

و اما نکات مهم بعد از رنت خودرو در جزیره کیش که باید حتما آنها را بدانید:

  • بستن کمربند ایمنی الزامی است.
  • بوق زدن در کلیه معابر جزیره کیش ممنوع است.
  • ایجاد آلودگی صوتی به هر نحو در جزیره کیش ممنوع است.
  • ریختن زباله از داخل خودرو در جزیره کیش ممنوع است و توسط پلیس راهنمایی رانندگی جریمه ثبت می شود.
  • تمامی جریمه ها در جزیره کیش دوبرابر از سایر شهرهای ایران هستند.
  • حداکثر سرعت مجاز در جزیره کیش در معابر اصلی برابر تابلوهای نصب شده  و در نوار ساحلی ۵۰ کیلومتر است.

دقت داشته باشند که در تمامی خیابان های کیش دوربین های کنترل سرعت نصب شده است. به همین دلیل بازرسان و عوامل نامحسوس سرعت، تمامی خودروهای در حال تردد را تحت نظر دارند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها