سفر زمینی از اصفهان به کیش

سفر زمینی از اصفهان به کیش

3.3/5 - (15 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

با گسترش جاده و مسیرهای آسفالت می‌توانید خودتان دست به کار شوید و راننده جاده سفرتان شوید. رانندگی در سفر هم بخشی از لذت آن مسافرت را داراست. اگر گزینه‌های قطار و هواپیما را کنار بگذاریم، سفرمان یا باید با خودروی شخصی باشد یا با اتوبوس. البته تور کیش از اصفهان نیز پیشنهاد دیگری است که می‌توانید آن را بررسی کنید. در این مقاله کیش بوک مخاطب ما کسانی هستند که تصمیم به سفر زمینی از اصفهان به کیش با خودرو شخصی خود را دارند. سعی می‌کنیم نکات ضروری برای یک سفر هیجان انگیز را ذکر کنیم، برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب راهنمای سفر به کیش از اصفهان مراجعه کنید. البته لازم به ذکر است برای گشت و گذار در جزیره، اجاره ماشین در کیش می‌تواند انتخاب مناسب‌تری به نسبت سفر با خودروی شخصی باشد. وسایل و از همه مهم‌تر آهنگ‌هایی که در طول مسیر مایلید بشنوید و لذت سفر را چندبرابر کنید را گلچین کنید. با پل خواجو خداحافظی کنید و پیش به سوی سرزمین دلفین‌ها بروید. البته عجله نکنید، شما به انداز ۱۳ ساعت رانندگی در پیش خواهید داشت. اگر بخواهم به صورت کلی توضیح بدهم شما باید به یکی از بنادر چارک، آفتاب، لنگه برسید و از آن‌جا به کمک شناورهای بندر با خودروی خود از دریا عبور کرده و به جزیره کیش برسید. راستی پمپ بنزین فراموش نشود. با باک پر حرکت کنید. اما در مسیر پمپ بنزین‌های موجود هم به شما معرفی می‌کنم.

انتخاب مسیر سفر زمینی از اصفهان به کیش

دستپاچه نشوید. برای یک سفر هیجان انگیز به جستجوی بهترین مسیر بروید. مطمئنا چند روز دیگر که از سفر به خانه برگردید با کلی تجربه برگشته‌اید که اگر سفرتان را با هواپیما یا قطار انتخاب می‌کردید این تجربه ها را به دست نمی‌آوردید. برای مسیر زمینی دو مسیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که تفاوت آن‌ها با یکدیگر چیزی حدود یک ساعت فاصله زمانی است. پس فرق چندانی باهم ندارند. فقط به این بستگی دارد که بخواهید از شیراز گذر کنید یا سیرجان.

  • مسیر اول: آباده، سیرجان
  • مسیر دوم: آباده، شیراز

در صورت انتخاب هرکدوم از این دو مسیر در نهایت یکی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه را انتخاب کنید و به سوی آن حرکت کنید. اگر زمان برایتان مهم است بندر آفتاب از بین بنادر با فاصله حدود ۳۰ دقیقه، نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش است.

با هم مسیر اول را دنبال و بررسی کنیم:

اصفهان-آباده: از سمت خیابان هزارجریب مسیر را به سمت جنوب حرکت کنید. برای رسیدن به آباده از شهرضا هم باید عبور کنید. حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا این مسیر ۲۱۱ کیلومتری را طی کنید. در این مسیر تا قبل از رسیدن به شهرضا فروشگاه‌های موادغذایی را مشاهده می‌کنید پیش اگر خرید خوراکی را فراموش کرده‌اید نگران آن نباشید.
مسیر زمینی اصفهان به آبادهبعد از ایستگاه پلیس اصفهان-شیراز، به سمت آزادراه اصفهان-شهرضا بروید. بعد از اسفه به پمپ گاز می‌رسید. امتداد این آزادراه به بزرگراه شهرضا-آباده می‌رسید. پس از چند دقیقه رانندگی به آباده می‌رسید. حتما بعد از ۱۵۰ دقیقه رانندگی احتیاج به استراحت دارید. پارک سرآسیاب در میدان تل آسیاب آباده گزینه خوبی برای یک استراحت چند دقیقه‌ای است. همچنین اگر بلوار چمران را ادامه دهید چند فضای سبز دیگر را هم می‌بینید.

پارک سرآسیاب آبادآباده سیرجان: مسیر ۴۱۳ کیلومتری که حدود ۵ ساعت رانندگی نیاز است. پس از استراحت از سمت خیابان چمران آباده، میدان انقلاب را پشت سر گذاشته و به سمت بزرگراه آباده-صفاشهر بروید. ابتدای این جاده چند تعمیرگاه خودرو وجود دارد که درصورت نیاز می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. پس از منطقه دهدق، به پمپ گاز ۲ آباده می‌رسید. بعد از این دو پمپ گاز دیگر با فاصله کم از هم مشاهده می‌کنید که هرکدام فعال باشند می‌توانید از آن استفاده کنید.
بعد از تنگه کولی کش، پمپ بنزین کولی کش را مشاهده می‌کنید. مسیر خسته‌تان کرده؟ در امتداد مسیر به پارک سعدی می‌رسید. وجود یک کافی شاپ داخل این پارک شما را دلگرم می‌کند تا پیاده شوید و یک نوشیدنی کنار عزیزانتان نوش جان کنید. از کنار پارک سعدی به سمت خیابان امام خمینی بروید و در امتداد مسیر به بزرگراه سیرجان-شهربابک برسید.
در این مسیر پمپ بنزین، بیمارستان، فروشگاه مواد غذایی را به راحتی در دسترس دارید. بعد از دانشگاه آزاد شهربابک، به پمپ بنزین هاشمی میمندی می‌رسید. از طریق بلوار امام رضا به داخل شهر سیرجان بروید و نفسی تازه کنید. تعدادی رستوران در خیابان ولیعصر وجود دارد که با توجه به ذائقه خود ‌می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

کوه گنوسیرجان-بندر آفتاب: خب وقت آن رسیده شهر سیرجان را هم ترک کنید و بیشتر به سمت جنوب کشور بروید. از طریق بلوار نماز وارد جاده سیرجان-بندرعباس شوید. ابتدای این جاده پمپ بنزین و پمپ گاز وجود دارد. قبل از این که به بندرعباس برسید، طبیعت زیبای کوه گنو شما را شگفت زده می‌کند. اگر حواستان به نقشه باشد یک فضای سبز رنگ نزدیک خود خواهید دید که از کوشه آن گذر خواهید کرد. این منطقه توریستی و زیبا خطراتی هم ممکن است داشته باشد. به مسافران خود در رانندگی احساس امنیت بدهید.

مسیر زمینی سیرجان به آباده

از قسمت بندر پل مسیر شما همجوار ساحل دریا می‌شود. هرچه به جلو می‌روید دریا قدم به قدم با شما همراه می‌شود.

نکات مهم برای حمل و نقل خودرو از بنادر به سمت کیش

  • اگر حیوان خانگی با خود به همراه دارید، مدارک شناسایی و اسناد دامپزشکی آن را به همراه داشته باشید.
  • اصل و کپی کارت خودرو، برگه معاینه فنی و گواهینامه راننده خودرو
  • توجه داشته باشید برای ورود یا خروج خودرو، حدود ۲ ساعت قبل از حرکت شناورها در بندر حضور داشته باشید.
  • برای ورود خودرو به جزیره به شما یک برگه مجوز گمرکی داده می‌شود. شما باید این برگه را تا زمان خروج از جزیره کیش نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها