سفر با قطار از اصفهان به کیش

سفر با قطار از اصفهان به کیش

3.1/5 - (16 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

دلیل انتخاب سفر با قطار برای هر کسی متفاوت است. تعدادی به دلیل هزینه‌های زیاد هواپیما، سفر با قطار را انتخاب می‌کنند. عده‌ای از ساعت‌ها نشستن در کوپه قطار و تماشای مناظر اطراف ریل لذت می‌برند. شاید عده‌ای هم برای ساعات طولانی که قرار است در راه باشند برنامه‌ریزی خاص کرده‌اند. به هرحال سفر با قطار از اصفهان به کیش علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، جذابیت‌های خاصی هم دارد. اگر چند ساعت حضور در قطار اذیت‌تان نمی‌کند؛ می‌توانید اقدام به خرید بلیط قطار اصفهان به کیش کنید. البته استفاده از سرویس تور کیش از اصفهان نیز پیشنهاد دیگری است؛ که ممکن است برای شما جذاب باشد.
برای تهیه بلیط قطار، به دو صورت آنلاین و حضوری می‌توانید اقدام کنید. برای خرید آنلاین سایت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) را انتخاب کنید. اگر به هر دلیل خرید آنلاین برای‌تان مقدور نبود؛ می‌توانید به تمامی آژانس‌های معتبر فروش بلیط قطار مراجعه کنید. تنها کافی است روز مورد نظر برای سفر خود را به کارشناسان این مراکز اعلام کنید؛ آنها شما را راهنمایی می‌کنند. همچنین می‌توانید برای داشتن یک سفر جذاب، بلیط کیش از اصفهان را با راهنمایی آژانس‌های مسافرتی خریداری نمایید.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب راهنمای سفر به کیش از اصفهان نیز مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ:
۱ سفر با قطار از اصفهان به کیش چقدر طول می‌کشد؟
در این سفر با قطار و طی مدت‌زمان ۱۵ ساعت به بندرعباس می‌رسید. از بندرعباس تا بندر چارک ۴ ساعت مسیر زمینی و از بندر چارک تا کیش نیز یک ساعت و نیم مسیر دریایی پیش روی شماست.
۲ مزیت سفر با قطار از اصفهان به کیش چیست؟
مهم‌ترین مزیت این سفر در مقایسه با سفر هوایی و جاده‌ای، به‌صرفه بودن و هزینه‌های کمتر آن است.
۳مسیر قطار اصفهان به بندرعباس از چه شهرهایی می‌گذرد؟
در این مسیر به ترتیب ایستگاه راه آهن شهرهای میبد، یزد، بافق، احمدآباد و سیرجان را پشت سر خواهید گذاشت.

مسیرهای سفر با قطار از اصفهان به کیش

در این بخش شما را با مسیرهای سفر با قطار از اصفهان به کیش آشنا می‌کنیم. در واقع این سفر، سفری ترکیبی از حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و دریایی است. در ادامه در سه بخش، شما را از اصفهان به کیش می‌رسانیم.

سوار بر قطار اصفهان به بندرعباس

برای رسیدن به ایستگاه راه آهن بندرعباس باید از ایستگاه‌های میبد، یزد، بافق، احمدآباد و سیرجان بگذرید؛ و سپس شهر بندرعباس را ملاقات کنید. در این مسیر اگر یک قطار معمولی و درجه سه را انتخاب کنید؛ چیزی حدود ۱۵ ساعت را در راه هستید.

مسیر سفر با قطار از اصفهان به کیش

از لحظه راه افتادن قطار از ایستگاه اصفهان به سمت میبد، تا زمان رسیدن به میبد حدود چهار ساعت در راه هستید. از میبد تا یزد مسیر زیادی در پیش ندارید. در واقع یک مسیر یک ساعته را بین این دو شهر تجربه خواهید کرد. همچنین برای رفتن به بافق که در جنوب شرقی یزد قرار دارد؛ یک مسیر دو ساعته را باید پشت سر بگذارید. با جلو رفتن در این مسیر در نهایت به بندرعباس خواهید رسید.
بنابر ساعت حرکت قطار شما از اصفهان، ممکن است در ساعات مختلفی به بندرعباس برسید. به همین دلیل شاید لازم باشد چند ساعت و حتی یک شب را در بندرعباس بمانید. در این صورت توصیه می‌کنیم از زمان پیش آمده استفاده کرده و از جاذبه‌های گردشگری بندرعباس، از جمله حمام گله داری، معبد هندوها، عمارت کلاه فرنگی، قلعه فین، مسجد جامع اهل سنت، پارک ساحلی سورو، بازار مرکزی و بازار قدیم دیدن کنید. چرا که واقعا حیف است راهی طولانی تا بندرعباس را آمده و در این شهر زیبا گشتی نزنید.
نکته مهم نهایی نیز درباره قیمت بلیط قطار اصفهان به بندرعباس است. در حال حاضر بلیط قطار ۳ ستاره با کوپه‌های ۴ نفره، حدود ۲۷۰ هزار تومان است. همچنین جالب است بدانید که ساعات حرکت اغلب این قطارها طوری تنظیم شده است که در ساعات ابتدایی صبح روز بعد به بندرعباس برسید. بنابراین معمولا در ساعات ابتدایی بعد از ظهر، این قطار از مبدا اصفهان حرکت می‌کند. این زمان‌بندی کمک می‌کند که در ساعات شب بتوانید در قطار خوابیده و صبح زود را با حس‌وحالی عالی و با خستگی کمتر در بندرعباس پیاده شوید. همچنین در این شرایط فرصت کافی خواهید داشته که در همان روز خود را به بندر چارک و سپس جزیره کیش برسانید.

سفری کوتاه از بندرعباس به بندر چارک

البته برای رفتن به کیش می‌توانید به بندر آفتاب و بندر لنگه نیز بروید. اما از آنجا که بندر آفتاب به بندرعباس دورتر بوده و از طرفی ماشین‌های کمتری به سمت بندر لنگه می‌روند؛ انتخاب اول خود را بندر چارک قرار دهید. مهم است که بدانید تعداد کشتی‌های مسافربر از بندر چارک نیز در مقایسه با دو بندر دیگر بیشتر است.
به هر حال برای رفتن از بندرعباس به بندر چارک، می‌توانید از اتوبوس و یا تاکسی‌های خطی استفاده کنید. طبیعتا اتوبوس با هزینه کمتری شما را به بندرعباس خواهد رساند؛ و سرعت تاکسی‌های خطی بین‌شهری بیشتر است. به هر حال طی کردن این مسیر ۲۹۰ کیلومتری حدود ۴ ساعت زمان نیاز دارد.
با توجه به فاصله این دو بندر و از آنجا که بندر چارک جاذبه گردشگری چندان جذابی برای ماندن ندارد؛ پیش از ترک بندرعباس، درباره ساعات حرکت کشتی‌های مسافربر از بندر چارک پرس‌وجو کرده و حتی می‌توانید قبل از سفر بلیت خود را برای ساعت مشخصی خریداری کنید؛ تا مطمئن شوید که می‌توانید خود را به موقع به این بندر رسانده و بدون وقفه طولانی به سمت کیش حرکت کنید.

سفر بر روی موج‌های زیبای خلیج فارس

در حال حاضر هفت کشتی مسافربر در مسیر بندرچارک به جزیره کیش فعالیت می‌کنند. هرکدام از این کشتی‌ها یک مرتبه در روز به سمت جزیره کیش رفته و از آنجا نیز برمی‌گردند. ساعات حرکت این کشتی‌ها از هفت صبح شروع شده و آخرین کشتی ساعت ده و نیم صبح بندر چارک را به مقصد جزیره کیش ترک می‌کند. البته اگر به هر دلیلی به آخرین کشتی نرسیدید؛ در همان بندر می‌توانید سوئیت‌های کوچک و موقتی را برای یک شب ماندن، با قیمتی مناسب اجاره کنید. در این شرایط توصیه می‌کنیم بلیط فردا را نیز زودتر رزرو نمایید؛ تا خیال‌تان از بابت سفر به کیش در صبح فردا آسوده باشد.
بنابراین اگر خوش‌شانس باشید؛ احتمالا می‌توانید به دو کشتی آخر رسیده و در همان روز ورود به بندرچارک، خود را به جزیره کیش برسانید. فاصله مسیر دریایی در این سفر نسبتا زیاد است؛ و شما در شرایط عادی حدود ۷۰ الی ۱۱۰ دقیقه را بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس خواهید بود. این تفاوت زمان به نوعِ کشتی انتخاب شده و سرعت آن بستگی دارد. همچنین اگر شرایط آب‌وهوایی کاملا مساعد نباشد؛ این مسیر می‌تواند طولانی‌تر شده و یا حتی سفر کشتی لغو شد.
به این نکته نیز دقت کنید که موارد گفته شده مرتبط با کشتی‌های مسافربر است؛ و اگر با کشتی‌های خودروبر سفر کنید؛ این اعداد متفاوت خواهند شد. به عنوان مثال طول سفر با کشتی‌های خودروبر، در شرایط معمول چیزی حدود دو و نیم الی سه ساعت طول می‌کشد.
اگر تا به امروز سفر دریایی را تجربه نکرده‌اید؛ این سفر کوتاه، فرصت خوبی برای شروع این تجربه است. البته توصیه می‌کنیم در کنار همه وسایلی که همراه خود دارید؛ از قرص‌های دریازدگی غافل نشوید. این قرص‌ها را می‌توانید بدون نسخه از داروخانه دریافت کرده و در صورت احساس تهوع و دریازدگی، از آنها استفاده کنید.
در طول این سفر پیشنهاد می‌کنیم دقایقی را در عرشه کشتی گذرانده و از وسعت بی‌انتهای دریا لذت ببرید. البته فراموش نکنید که برای ترک صندلی خود باید از مسئولین کشتی اجاره بگیرید.
نکته دیگر اینکه اگر در روزهای شلوغ، مانند تعطیلات نوروز یا عید فطر می‌خواهید از این طریق به کیش سفر کنید؛ بهتر است به فکر شلوغی بیش از حد کشتی‌ها باشید؛ و بلیط خود را از روزها قبل رزرو نمایید. البته در این روزهای خاص معمولا تعداد سرویس‌ها بیشتر می‌شود.
در پایان بد نیست بدانید که در حال حاضر قیمت بلیط این کشتی‌ها، بسته به نوع و کیفیت آنها از ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. همچنین همه افراد بالای سه سال باید برای ورود به کشتی بلیط تهیه کنند. همراه داشتن کارت شناسایی معتبر نیز از جمله ملزومات ورود به کشتی است.

مزایای سفر با قطار از اصفهان به کیش

ایستگاه قطار اصفهان
ایستگاه قطار اصفهان

سفر با قطار یک شیوه خوب و امن برای سفر است. امنیت در سفر بحث بسیار مهمی است. شما به هر نقطه‌ای که بخواهید سفر کنید؛ اول جوانب امنیتی آن را می‌سنجید. این موضوع از ابتدای راه تا لحظه‌ای که به خانه برگردید اهمیت زیادی دارد. آمارهای گوناگونی داخلی، خارجی و بین‌المللی سال‌هاست که ثابت کرده، کمترین سوانح در سفر، متعلق به حمل‌ونقل ریلی است. بنابراین اگر می‌خواهید سفری بی‌خطر و کاملا امن را تجربه کنید؛ قطار هیچ جایگزین بهتری ندارد.

نکته دیگر فضای مناسب بار در قطار است. شما فضای کافی برای نگهداری چمدان‌های‌تان داخل واگن قطار دارید. به عبارت دیگر در سفر با اتوبوس، هواپیما و یا حتی خودروی شخصی نگران جابه‌جا کردن وسایل خود هستیم؛ اما در مسافرت با قطار لوازم خود را درون یک چمدان می‌گذاریم و با خود حمل می‌کنیم. قسمت بالای هر کوپه فضای مناسبی جهت قراردادن وسایل‌تان است. همچنین قطار مانند هواپیما محدودیت وزنی برای چمدان‌های شما تعیین نمی‌کند. هرچند بهتر است استفاده منصفانه‌ای از این شرایط داشته باشید؛ و بیشتر از دو چمدان را با خود وارد قطار نکنید.
وجود کوپه‌های ۴ یا ۶ نفره، مزیت دیگری است که در قطار می‌توانید تجربه کنید. این موضوع به‌خصوص برای خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه مزیت بسیار بزرگی است. در این شرایط می‌توانید با خیال راحت، بلیط‌های یک کوپه را به‌صورت اختصاصی رزرو کرده و در شرایطی راحت‌تر و دقیقا در یک اتاق دربسته و خصوصی، از سفر خود لذت ببرید.
در نهایت سفر با قطار، فرصت خوبی برای بازی‌های دسته‌جمعی، مطالعه، گوش دادن به موسیقی و پادکست، فکر کردن و تماشای مناظر بیرون است. در واقع اگر اهل دل باشید؛ حتما می‌دانید که سفر با قطار، حس‌وحالی شاعرانه‌‎تر داشته و روحیات خاصی را در شما پررنگ خواهد کرد.
توصیه‌های سفر با قطار

توصیه‌های سفر با قطار

۱- همیشه سبک سفر کنید! برای یک سفر چند روزه احتیاج به حمل همه وسایل کمد لباس‌تان ندارید. مسیرهای طولانی تا حدی انرژی شما را می‌گیرد؛ و پس از آن برای بازگشت، انرژی و توقع حمل یک چمدان عظیم‌الجثه و سنگین را ندارید.

۲- یک ساعت قبل از ساعت حرکت قطار، در ایستگاه راه‌آهن حاضر شوید؛ و کارت شناسایی خود و همسفران خود را همراه داشته باشید. اگر تمایل به استفاده از رستوران قطار ندارید؛ با خود یک وعده غذای سبک و میان‌وعده و کمی تنقلات داشته باشید.

۳- از بردن پتو و بالش در قطار خودداری کنید. این لوازم با روکش‌های یکبارمصرف در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته اگر لازم دانستید، با خود می‌توانید یک بالش دور گردنی همراه داشته باشید. این بالش از خستگی گردن شما در طول سفر کم می‌کند. همچنین همراه داشتن یک ملحفه نازک، در هر سفری، می‌تواند به کار شما بیاید.

۴- در مسیرهای طولانی، هر دو ساعت یکبار سعی کنید در راهرو قطار قدم بزنید. اگر امکان قدم زدن در راهرو را ندارید؛ سر جای خود چند نرمش کوچک انجام دهید. نشستن طولانی‌مدت فشار زیادی بر روی زانوهای‌تان وارد می‌کند. با چند حرکت ساده، خاطره‌ای خوب و بدون خستگی جسمی از سفر با قطار را بر جای بگذارید.

۵- در سفر با قطار از اصفهان به کیش چندین ساعت را در راه هستید؛ برای این چند ساعت فکری کرده‌اید؟ چه سرگرمی‌ای دارید؟ کتاب؟ موزیک؟ یا بازی‌های فکری؟ هر فردی علاقه به سبک خاصی از سرگرمی دارد. شما بر اساس علایق خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ و با خود در سفر با قطار از اصفهان به کیش همراه داشته باشید.

۶- اگر به صدا و نور حساس هستید؛ از همراه داشتن چشم‌بند و گوش‌گیر غفلت نکنید. این دو وسیله سبک هستند و فضای زیادی اشغال نمی‌کنند؛ اما کاربرد آنها فراتر از این حرف‌هاست. به‌خصوص در شب و برای خواب، از آنجا که ممکن است با سایر مسافران هماهنگ نباشید؛ این وسایل شما را از نور و صدای مزاحم اطراف نجات می‌دهند.

۷- در هنگام توقف قطار اگر قصد ترک کوپه خود را داشتید؛ شماره کوپه خود را حفظ کنید تا برای برگشت دچار دردسر و سردرگمی نشوید. همچنین در صورت خروج از قطار در توقف بین‌راحتی، مراقب باشید که از قطار جا نمانید. در نهایت با افراد داخل کوپه به صحبت بنشینید؛ می‌توانید از جذابیت‌های مقصد یا تجربه‌های قبلی سفر با قطار از اصفهان به کیش بگویید.

امیدواریم در صورتی که تصمیم دارید وارد این سفر پرماجرا شوید؛ با خواندن این نوشته اطلاعات لازم را به‌دست آورده باشید. ما در کیش بوک می‌کوشیم تا اطلاعات کاملی در زمینه سفر به کیش و گردشگری در آن را در اختیار مخاطبان خود قرار داده، تا سفری آگاهانه، بدون نگرانی و خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها