پیست اسکیت روی یخ کیش

اسکیت روی یخ کیش

5/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد گردشگری در ایران است که انتخاب‌های متنوعی از تفریحات مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. ساحل‌گردی، ورزش‌های آبی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کیش، گشت‌وگذار در مراکز خرید بی‌نظیر این جزیره بی‌همتا
برای هر گردشگری جذابیت خاص خودش را دارد. تنوع و کیفیت تفریحات ورزشی که در تور کیش ارائه شده در تمام کشور کم‌نظیر است. یکی از این تفریحات ورزشی که علاقه‌مندان بسیاری حتی از میان توریست‌های خارجی دارد سالن اسکیت روی یخ دامون است.

پیست اسکیت روی یخ دامون در جزیره کیش

آیس رینک منحصربه‌فرد دامون با مساحتی بیش از دویست مترمربع در طبقه دوم مرکز خرید دامون برپا شده است. وسعت کل سالن اسکیت ۴۵۰ مترمربع است و چشم‌انداز وسیعی به سمت دریا دارد. این پیست اسکیت در فروردین سال ۱۳۹۳ گشایش یافت. آیس رینک دامون بعد از پیست اسکیت آرامیس در تهران دومین پیست اسکیت روی یخ استاندارد در ایران محسوب می‌شود.

شما هر ساعت از روز که در این سالن حضور داشته باشید می‌توانید از مشاهده مناظر طبیعی و دریا لذت ببرید. با اینکه ورزش اسکیت روی یخ در ایران نوپاست و کمبود امکانات در آن مشهود است اما مجموعه اسکیت روی یخ دامون با امکانات کامل و به‌روز تاسیس شده است. با ورود به سالن اسکیت دغدغه‌های روزمره را فراموش می‌کنید.

وقتی اسکیت را به پا می‌کنید و وارد سالن می‌شوید انگار به دوران کودکی برگشته‌اید و حس کودکی نوپا را تجربه خواهید کرد که تلاش می‌کند تعادل خود را حفظ کند. نگران یادگیری این ورزش هیجان‌انگیز نباشید. در سالن اسکیت روی یخ دامون که از زیباترین پیست‌های اسکیت روی یخ جهان محسوب می‌شود این ورزش به طور تخصصی و با همکاری مربیان ماهر و کاربلد آموزش داده می‌شود.

در میان مربیان این مجموعه افرادی از اعضای تیم‌ ملی اسکی روی یخ نیز حضور دارند. اگر به همراه خانواده و با کودکان به کیش سفر کرده‌اید خوب است بدانید این رشته ورزشی محدودیت سنی ندارد. می‌توان به طور تفریحی و بدون گذراندن دوره آموزشی با همراهی مربیان سرگرم شده و از آن لذت برد.

پیست اسکیت روی یخ کیش

خرید در مجموعه دامون کیش

بعد از بازی حتما مایلید در کنار عزیزانتان کمی استراحت کنید و یا غذایی میل کنید. فودکورت، رستوران فرانسوی و کافی شاپ این مجموعه آماده پذیرایی از گردشگران است. البته در کنار پیست سوپرمارکت شبانه‌روزی هم دایر شده که محصولات متنوع خوراکی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
اگر قصد خرید هم داشته باشید فروشگاه‌هایی از برندهای مختلف و معتبر در این مجموعه وجود دارند. مطمئن باشید لحظات مفرح و خاطره‌انگیزی را در مجموعه دامون کیش سپری خواهید کرد.

انواع ورزش های روی یخ

اسکیت روی یخ یا پاتیناژ ورزشی هنری است. حرکات نمایشی و سرعتی در این ورزش همراه با حفظ تعادل ورزشکار تماشاگر را به وجد می‌آورد. این ورزش هم به صورت انفرادی و هم گروهی انجام می‌شود. هلند و انگلستان از کشورهای باسابقه در زمینه پاتیناژ محسوب می‌شوند. سالن‌های اسکیت روی یخ سیستم خود را با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد تنظیم می‌کنند زیرا یخ در این دما کمترین میزان اصطکاک را دارد.

در ایران اولین سالن اسکیت روی یخ در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برپا شد اما به دلیل میزان زیاد هزینه‌ها تغییر کاربری داد. بعدها در سال ۱۳۹۲ سالن اسکیتی در مجموعه ورزشی آرامیس در میرداماد تهران برای طرفداران ورزش‌های یخی تاسیس شد. آیس رینک دامون پس از این مجموعه در سال ۱۳۹۳ با امکانات کم‌نظیری در کیش دایر شد.

ورزش پاتیناژ به چهار نوع تقسیم‌بندی شده است. پاتیناژ نمایشی که در آن ورزشکار به صورت فردی یا گروهی حرکاتی زیبا و متناسب با موسیقی انجام می‌دهد. پاتیناژ سرعتی که در آن سرعت ورزشکار مولفه اصلی محسوب می‌شود. نوع دیگر این ورزش پاتیناژ نوردیک است که در آن سرعت ورزشکار مهم نیست بلکه باید بتواند مسافتی طولانی را روی یخ‌های طبیعی بپیماید.

هاکی روی یخ هم نوع دیگری از ورزش اسکیت روی یخ است که به صورت تیمی انجام می‌شود. این ورزش به ویژه در آمریکا و کانادا طرفداران بسیاری دارد. در فصل‌های سرد سال هاکی روی یخ ورزش ملی کانادا به شمار می‌آید. در ورزش هاکی روی یخ سه عامل قدرت جسمانی، سرعت و تکنیک اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها