دانشگاه های کیش

دانشگاه تهران پردیس کیش

3.5/5 - (103 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس است؛ که در صنعت گردشگری خدمات و امکانات تفریحی زیادی را برای گردشگران فراهم کرده است. جاذبه های گردشگری کیش، مراکز تفریحی، هتل‌های متنوع و اجاره ماشین در کیش از خدماتی است که مسافران در این جزیره تجربه می‌کنند. اما لازم به ذکر است که جزیره کیش در زمینه آموزشی هم امکانات فراوانی دارد. اگر بخواهیم تعداد دانشگاه‌های فعال را به مساحت یک منطقه تقسیم کنیم؛ باید بگوییم که دانشگاهی‌ترین شهر ایران کیش است. در ۹۱.۵ کیلومتر مربع مساحت کل جزیره کیش ۵ دانشگاه وجود دارد. یعنی تقریبا هر ۱۸.۳ کیلومتر مربع یک دانشگاه مشغول فعالیت است.
اگر می‌‎خواهید درباره کیش و تحصیلات عالی در این جزیره بیشتر بدانید؛ دانشگاه‌های کیش یکی از این موارد است. جالب است بدانید که مساحت دانشگاه های کیش هم به هیچ عنوان کم نیست؛ و بخش قابل توجهی از مساحت این جزیره را دانشگاه‌های آن تشکیل داده است. پس با دانشگاه‌های بزرگی روبرو هستیم.
دانشگاه‌های کیش در نگاه اول یک ویژگی بسیار مهم دارند؛ و آن هم بین‌المللی بودن آنها است. البته تدریس به زبانی غیر از فارسی در خاک ایران ممنوع است. اما در مناطق آزاد تجاری این قانون حکم فرما نیست؛ و می‌توان دانشگاه‌هایی با زبان تدریسی به غیر از فارسی تاسیس کرد. در ادامه این نوشته همراه ما باشید تا شما را با دانشگاه‌های کیش، رشته‌های ارائه شده در آنها و سایر موارد مرتبط به آن آشنا کنیم.

پرسش و پاسخ:
۱تحصیل در دانشگاه های کیش مناسب چه کسانی است؟
اگر نگران هزینه‌های بالای پردیس‌های بین‌المللی کیش نیستید؛ می‌توانید بالاترین سطح آموزشی را در پردیس دانشگاه‌های شریف و تهران در کیش به‌دست آورید. همچنین دانشگاه پیام نور و علمی و کاربردی کیش جای خوبی برای آموزش نیمه حضوری و غیرحضوری است. در نهایت دانشگاه آزاد بین‌المللی کیش از نظر تنوع رشته‌های ارائه شده، در میان دانشگاه‌های کیش حرف اول را می‌زند.
۲برای ورود به دانشگاه های کیش چه باید کرد؟
اغلب این دانشگاه‌ها علاوه بر پذیرش از طریق کنکور، شرایطی را نیز برای پذیرش بدون کنکور فراهم کرده‌اند. البته این شرایط بنابر دانشگاه و رشته متفاوت بوده و بهترین راه اطلاع از آنها، تماس با دانشگاه مدنظر است
۳هزینه تحصیل در دانشگاه های کیش چقدر است؟
تحصیل در پردیس‌های بین‌المللی تهران، شریف، دانشگاه آزاد و علوم پزشکی تهران در کیش نسبتا بالاست. اما این عدد در دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی کیش تفاوت چندانی با سایر نقاط کشور ندارد. همچنین هنگام محاسبه هزینه‌های تحصیل در کیش به هزینه‌های رفت‌وآمد و اقامت در این جزیره نیز توجه کنید.

آشنایی با دانشگاه های کیش

  • پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران در کیش
  • پردیس دانشگاه صنعتی شریف در کیش
  • دانشگاه پیام نور کیش
  • دانشگاه علمی کاربردی کیش
  • دانشگاه بین‌المللی آزاد کیش
  • پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کیش

ناگفته پیداست که دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف با شعباتی که در کیش افتتاح کرده‌اند؛ می‌توانند برترین دانشگاه‌های این جزیره باشند. در این میان بهترین دانشگاه کیش حقیقتا دانشگاه صنعتی شریف است؛ که رشته‌های فوق العاده جذابی برای تحصیل در مقاطع گوناگون آکادمیک ارائه می‌کند. شما می‌توانید در تمام رشته‌های مهم دانشگاهی، دانشکده‌ای را در کیش بیابید؛ که در آن درس بخوانید و مدرک معتبر دریافت کنید.
البته از آنجا که کیش یک شهر تجاری است و بسیاری از شرکت‌های ایرانی در آنجا نیز به ثبت رسیده و مشغول فعالیت هستند؛ رشته‌های مرتبط به امور مالی و بازرگانی در دانشگاه‌های کیش بسیار پرطرفدار بوده و همین‌طور دپارتمان‌هایی که برای این رشته‌ها در کیش تاسیس شده، به مراتب قوی‌تر و پویاتر هستند. مورد دیگری که در همه دانشگاه‌های کیش می‌توان دید؛ بها دادن به تحصیلات تکمیلی است. برخی از این دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد کیش، تمرکز بیشتری بر پذیرش دانشجو در دوره‌های فوق لیسانس و دکتری دارند.

دانشگاه های کیش
دانشگاه های کیش

همچنین بد نیست بدانید که بیشتر رشته‌های پردیس بین‌المللی دانشگاه تهران و دانشگاه شریف، رشته‌هایی با پرداخت شهریه هستند؛ و تحصیل رایگان در کیش چندان جایگاهی ندارد. از سویی باید توجه داشته باشید که شهریه دانشگاه‌های کیش کم نیست؛ و به این مقدار باید مخارج رفت‌وآمد، اقامت و دیگر هزینه‌های زندگی را هم اضافه کنید.
حالا وقت آن است که درباره دانشگاه های کیش بیشتر بدانیم؛ و آنها را به صورت تخصصی و با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

دانشگاه صنعتی شریف کیش

این دانشگاه از ۱۳۸۴ در کیش فعال است. دانشگاه شریف کیش ساختمانی بزرگ و امکاناتی بسیار خوب داشته و در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.
همان‌طور که از نام دانشگاه شریف همیشه بر می‌آید؛ این دانشگاه یک دانشگاه صنعتی است. به این معنی که راه‌یابی به این دانشگاه از طریق رشته علوم ریاضی صورت می‌گیرد. در ادامه با رشته‌های دانشگاه شریف در مقاطع مختلف آشنا می‌شوید.

دانشگاه شریف کیش
دانشگاه شریف کیش

دوره‌های کارشناسی دانشگاه شریف کیش

مهندسی مکانیک (مکاترونیک)، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی هستند که دوره کارشناسی آنها در پردیس دانشگاه شریف در کیش نیز ارائه می‌شود.

دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه شریف کیش

دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه تا حدود زیادی از حوزه‌های فنی فاصله گرفته و وارد فضای مدیریتی شده است. دوره MBA با گرایش محصول و بازار، کارشناسی ارشد مدیریت با تمرکز بر مدیریت پروژه، دوره آنلاین MBA با گرایش عمومی، دوره‌های نیمه‌حضوری طی همکاری مشترک با دانشگاه مالتی‌مدیای مالزی و دوره MBA در گرایش فناوری اطلاعات از جمله رشته‌های محبوب مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شریف در کیش هستند.
در میان رشته‌های دانشگاه شریف کیش در مقطع کارشناسی ارشد، دو رشته با عنوان‌های Online MBA و MBA گرایش فناوری اطلاعات، که با همکاری دانشگاه مالتی مدیای مالزی برگزار می‌گردد؛ از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار است. در واقع دانشگاه شریف این رشته خاص از مدیریت کسب‌وکار را در کیش با جدیت فراوان و با کیفیت بسیار بالا برگزار می‌کند. بنابراین اگر برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود مردد هستید؛ حتما به صورت جدی به این دو رشته فعال در دانشگاه های کیش فکر کنید.

دوره دکتری دانشگاه شریف کیش

در مقطع دکتری، رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه کاملا فنی هستند. از جمله رشته‌های محبوب در این مقطع می‌توان به مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مواد اشاره کرد.

دانشگاه تهران پردیس کیش
دانشگاه تهران پردیس کیش

دانشگاه تهران پردیس کیش

اگر می‌خواهید به راحتی وارد دانشگاه شده و با استانداردهای دانشگاه تهران در کیش درس بخوانید؛ پیشنهاد می‌کنم حتما به سراغ انتخاب رشته در پردیس بین‌المللی کیش بروید. این دانشگاه نیز مانند دانشگاه شریف کیش، بیشتر در دوره‌های تحصیلات تکمیلی فعال است؛ و در سایر مقاطع به صورت محدودتر فعالیت می‌کند.

دوره‌های کارشناسی دانشگاه تهران در پردیس کیش

همان‌طور که گفتیم در مقطع کارشناسی در پردیس کیش دانشگاه تهران، رشته‌های محدودی ارائه می‌شود. در واقع تنها سه رشته طراحی صنعتی، مهندسی معماری و حقوق را می‌توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس در کیش و در این دانشگاه انتخاب کنید.

دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در پردیس کیش

در مقطع کارشناسی ارشد، پردیس دانشگاه تهران در کیش در رشته‌های بسیار متنوعی فعالیت کرده و دانشجو می‌پذیرد. بنابراین در این مقطع شما حق انتخاب بسیار بیشتری در مقایسه با دانشگاه شریف خواهید داشت. کافی است در ادامه نگاهی به لیست بلندبالای رشته‌های این دانشگاه در مقطع ارشد بیندازید.
مدیریت کسب‌وکار گرایش بازاریابی، مدیریت کسب‌وکار گرایش استراتژی، مدیریت کسب‌وکار گرایش سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی، مدیریت کسب‌وکار گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت مالی گرایش‌های مهندسی مالی و مدیریت ریسک، مدیریت کارآفرینی گرایش کسب‌وکار جدید، مدیریت تحقیقات آموزشی، مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش حرکات اصلاحی، روانشناسی عمومی، آموزش زبان انگلیسی، حقوق خصوصی، حقوق تجاری اقتصادی بین‌المللی، حقوق نفت و گاز، مهندسی نفت گرایش مخازن هیدروکربوری، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش فناوری اطلاعات (IT)، مهندسی مکانیک گرایش‌های تبدیل انرژی و ماشین‌های آبی، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، مهندسی عمران گرایش سازه، مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر، زیست‌شناسی گرایش علوم سلولی و مولکولی، طراحی صنعتی، مهندسی معماری، گرایش‌های معماری و انرژی، معماری داخلی، مدیریت پروژه و ساخت.
همان‌طور که مشخص است؛ دانشگاه تهران نیز مانند دانشگاه شریف، در مقطع ارشد تمرکز زیادی بر روی رشته‌های مدیریتی و کسب‌وکار دارد. با این وجود، برعکس دانشگاه صنعتی شریف، در مقصد ارشد آن می‌توانید سایر رشته‌های محبوب در حوزه علوم انسانی و فنی را نیز بیابید. بنابراین اگر می‌خواهید در دانشگاه های کیش در مقطع ارشد و در رشته‌های فنی یا علوم انسانی تحصیل کنید؛ بهترین انتخاب در دسترس برای شما پردیس دانشگاه تهران در این جزیره خواهد بود.

دوره‌های دکتری دانشگاه تهران در پردیس کیش

تقریبا همه رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد را می‌توانید در مقطع دکتری این دانشگاه نیز بیابید. حتی در این مقطع تعداد رشته‌های بیشتری توسط پردیس کیش دانشگاه تهران ارائه می‌شود. در ادامه لیست کامل این رشته‌ها را می‌توانید بررسی کنید:
جغرافیای سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی، ژئومورفولوژی.
مدیریت بازرگانی گرایش‌های مدیریت بازاریابی و مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی، مدیریت دولتی گرایش‌های تصمیم‌گیری و خط مشی گذاری عمومی، و مدیریت منابع انسانی، مدیریت رسانه، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت تحقیق در عملیات، مدیریت مالی گرایش مهندسی مالی، مدیریت کارآفرینی، حسابداری، اقتصاد سنجی، مدیریت ورزشی، مدیریت اوقات فراغت و ورزش‌های تفریحی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و رسانه‌ها در ورزش، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت راهبردی در سازمان‌ها و رویدادهای ورزشی، رفتارحرکتی گرایش رشد حرکتی، فیزیولوژی ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی عصبی عضلانی، فیزیولوژی ورزشی گرایش بیوشیمی و متابولیسم ورزشی، فیزیولوژی ورزشی گرایش قلب و عروق و تنفس، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش امدادگری ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی گرایش حرکات اصلاحی.
علم اطلاعات و دانش شناسی با گرایش بازیابی اطلاعات و دانش، حقوق خصوصی، حقوق عمومی، حقوق بین‌الملل عمومی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، روانشناسی عمومی، روانشناسی تربیتی، سنجش و اندازه‌گیری، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، روابط بین‌الملل.
رشته‌های گروه فنی ومهندسی شامل مهندسی صنایع، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت (مخازن)، مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید، مهندسی هوا فضا گرایش آیرودینامیک، مهندسی محیط زیست گرایش آب و فاضلاب، مهندسی محیط زیست گرایش منابع آب، مهندسی محیط زیست گرایش آلودگی هوا، مهندسی سیستم‌های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست، مهندسی محیط زیست گرایش برنامه‌ریزی، مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی نانوشیمی (علوم و فناوری نانو)، شیمی پلیمر بیوانفورماتیک، زیست‌شناسی گرایش علوم سلولی و مولکولی، معماری و پژوهش هنر.

دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی کیش

در میان دانشگاه های کیش دو دانشگاه پیام نور کیش و علمی کاربردی کیش با رشته‌های زیاد و متنوع مخصوص کسانی ساخته شده است؛ که کار و مشغله بسیار زیادی داشته و وقت رفتن بر سر کلاس‌ها را ندارند. چراکه اغلب رشته‌های پیشنهاد شده توسط این دانشگاه‌ها به‌صورت غیرحضوری و یا نیمه‌حضوری ارائه می‌شود. در نتیجه این افراد در این دانشگاه‌ها با زمان کمتری می‌توانند دوره‌های تحصیلی گوناگونی را انتخاب کرده و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاهی معتبر به‌دست آورند. همچنین مهم است که بدانید هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها در مقایسه با پردیس دانشگاه‌های شریف و تهران در کیش، بسیار کمتر است.
با نگاهی به رشته‌های ارائه شده در دانشگاه پیام نور کیش، متوجه گستردگی و تنوع حوزه‌های آن خواهید شد. به این معنا که اغلب رشته‌های محبوب در گروه‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و هنر در آن مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه رشته‌های دانشگاه پیام نور کیش را مرور می‌کنیم:
دانشگاه پیام نور کیش در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت پروژه، مدیریت اجرایی، مترجمی زبان انگلیسی، صنایع دستی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، الهیات (فقه و حقوق)، حسابداری، مهندسی کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار، مدیریت بازرگانی، مهندسی شیلات، جغرافیا، علوم اقتصادی، جهانگردی، گردشگری، مدیریت بازرگانی گرایش بین‌الملل، مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی، مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری، مهندسی صنایع گرایش بهینه‌سازی سیستم‌ها، مهندسی معماری، روانشناسی، مهندسی عمران گرایش راه و ترابری، آب و هواشناسی گرایش اقلیم‌شناسی، مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های اقتصادی اجتماعی، دانشجو می‌پذیرد.
دانشگاه پیام نور کیش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های حقوق بین‌الملل، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق خصوصی، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، حسابداری، مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، مدیریت مالی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، طراحی شهری و مهندسی معماری دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه بین‌المللی آزاد کیش
دانشگاه بین‌المللی آزاد کیش

دانشگاه بین‌المللی آزاد کیش

دانشگاه آزاد اسلامی در جزیره کیش نیز مانند اغلب شهرهای ایران دارای شعبه است. این شعبه از دانشگاه آزاد در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده و ساختمان اصلی آن در شهر دانشگاهی کیش واقع گردیده است. این دانشگاه در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با تنوع بسیار زیادی از رشته‌های مختلف، دانشجو می‌پذیرد.

رشته‌های مختلف تحصیلی در این دانشگاه به شرح زیر ارائه می‌شود:
در مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه می‌توانید در رشته‌های علوم ورزشی، حقوق، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، هتل‌داری، مهندسی تکنولوژی برق-قدرت، معماری و مهندسی عمران تحصیل کنید.

در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می‌توانید در گروه علوم انسانی در رشته‌های زیر تحصیل کنید:
حقوق بین‌الملل، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق خصوصی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق محیط زیست، حقوق عمومی، حقوق مالی-اقتصادی، علوم سیاسی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد انرژی، علوم اقتصادی گرایش برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی، علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان فرانسه، حسابداری، حسابرسی، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی گرایش‌های تجارت الکترونیک، مدیریت استراتژیک، بازرگانی بین‌المللی، بازرگانی داخلی و بازاریابی، مدیریت کسب‌وکار گرایش‌های مالی، فناوری، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، استراتژی عملیات و زنجیره تامین و رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت دولتی گرایش‌های توسعه و منابع انسانی، مالیه و بودجه عمومی و خط‌مشی‌گذاری عمومی، مدیریت صنعتی گرایش‌های تحقیق در عملیات و تولید و عملیات، مدیریت فناوری اطلاعات گرایش‌های کسب‌وکار الکترونیک و سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته، مدیریت کارآفرینی گرایش کسب‌وکار جدید، مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، مطالعات فرهنگی و رسانه، روابط بین‌الملل، مدیریت ورزشی گرایش‌های مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی، مدیریت بازاریابی در ورزش و مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی، آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی گرایش‌های امدادگر ورزشی و حرکات اصلاحی، روانشناسی گرایش‌های شخصیت، بالینی، عمومی و تربیتی، مشاوره گرایش‌های مشاوره خانواده و مشاوره شغلی و در نهایت تکنولوژی آموزشی.

در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می‌توانید در گروه فنی و مهندسی در رشته‌های زیر تحصیل کنید:
مهندسی عمران گرایش‌های مدیریت ساخت، حمل‌ونقل، آب و سازه‌های هیدرولیکی، سواحل بنادر و سازه‌های دریایی، زلزله، سازه، راه و ترابری و ژئوتکنیک، مهندسی برق گرایش‌های افزاره‌های میکرو نانو الکتریک، سامانه‌های برقی حمل‌ونقل، سیستم‌های الکترونیک دیجیتال، مدارهای مجتمع الکترونیک، کنترل، شبکه‌های مخابراتی، مخابرات میدان و موج، مخابرات سیستم و سیستم‌های قدرت، مهندسی مکانیک گرایش‌های ساخت و تولید و تبدیل انرژی، مهندسی کامپیوتر گرایش‌های نرم‌افزار، معماری سیستم‌های کامپیوتری، هوش مصنوعی و رباتیک و شبکه‌های کامپیوتری، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش‌های تجارت الکترونیکی و معماری سازمانی، مهندسی صنایع گرایش‌های مدیریت پروژه، مهندسی مالی و کیفیت و بهره‌وری، علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش‌های فناوری مواد غذایی و زیست فناوری مواد غذایی، مهندسی پزشکی گرایش‌های بیوالکترونیک، توان‌بخشی و بافت، مهندسی طراحی محیط زیست، مهندسی محیط زیست گرایش آب و فاضلاب، مهندسی نفت گرایش‌های اکتشاف، بهره‌برداری و حفاری.
در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می‌توانید در گروه هنر در رشته‌های زیر تحصیل کنید:
مهندسی معماری گرایش‌های معماری دیجیتال و معماری منظر، فناوری معماری گرایش معماری بیونیک، مدیریت پروژه و ساخت، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شهری، طراحی صنعتی، ارتباط تصویری، نقاشی، تصویرسازی، پژوهش هنر و کارگردانی نمایش.
در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه می‌توانید در گروه علوم پایه در رشته‌های زیر تحصیل کنید:
علوم زمین گرایش‌های پترولوژی و زمین‌شناسی زیست‌محیطی، نانوشیمی، نانوفیزیک، شیمی گرایش‌های شیمی فیزیک و شیمی دریا، زیست فناوری گرایش دریا، مهندسی هسته‌ای گرایش پرتو پزشکی.
در مقطع دکتری دانشگاه آزاد کیش نیز می‌توانید در اغلب قریب به اتفاق رشته‌های معرفی شده در مقطع ارشد، پذیرش گرفته و تحصیل کنید.

پردیس بین‌الملل دانشکده علوم پزشکی تهران در کیش

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران یک دپارتمان پزشکی بسیار قوی را نیز در جزیره کیش تاسیس کرده است. این دپارتمان در رشته دندانپزشکی بسیار معروف است؛ و فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی از این دانشگاه به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. البته دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته‌های دیگر پزشکی از جمله داروسازی، پرستاری و پزشکی نیز در کیش پذیرش دارد؛ اما رشته دندانپزشکی دانشگاه کیش بسیار پر‌طرفدار است. یکی از دلایل اصلی این موضوع هم بازار کار بسیار گسترده فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی کیش در کشورهای حاشیه خلیج فارس است. همچنین امکان شرکت بدون کنکور در این رشته در جزیره کیش برای دانشجویان مشغول تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های تایید شده خارجی نیز، دلیل دیگر محبوبیت آن است.

قبولی در دانشگاه های کیش

پذیرش در بسیاری از دانشگاه های کیش اعم از از سراسری و آزاد یا پیام نور بسیار ساده است؛ زیرا بیشتر این دانشگاه‌ها با پرداخت شهریه اقدام به جذب دانشجو می‌کنند. پس بهتر است قبل از انتخاب رشته‌های ارائه شده در دانشگاه های کیش و یا حتی ثبت‌نام در این رشته‌ها، به فکر تامین هزینه‌های شهریه دانشگاه، رفت‌وآمد به جزیره و اقامت در کیش باشید. نا‌گفته پیداست که مرجع اطلاعات اقامت و سفر به کیش، وب‌سایت کیش بوک است؛ و شما می‌توانید با مراجعه به بخش رزرو انواع هتل در کیش در روزهای اول اقامت تحصیلی، شرایط مناسبی را برای خود فراهم کنید.

16 پاسخ

  1. سلام رشته علوم ورزشی فقط دانشگاه پیام نور داره؟ دانشگاه آزاد یا غیردولتی نداره؟ و اینکه میشه انتقالی گرفت؟ یا باید از ترم ۱ شروع کنیم؟

  2. سلام خدمت شما خوبان وبعد آیا اتباع خارجی در این دانشگاه ها میتوانند ادامه تحصیلی بدهند .

  3. با سلام آیا از رشته فیزیوتراپی دانشگاه ciu قبرس میشه به دانشگاه کیش انتقالی گرفت و چجوری ممنون میشم

  4. سلام
    یعنی اگه دندونپزشکی دولتی رو خودمون بیاریم بعد نمیتونیم دانشگاه کیش رو انتخاب کنیم؟
    فقط ثبت نامیه و با شهریه؟

    1. سلام دوست عزیز پذیرش در رشته دندانپزشکی از طریق کنکور امکانپذیر است. پیشنهاد میشود برای اطلاعات دقیق تر از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها