استخر سرپوشیده کرانه کیش ویژه بانوان

استخر سرپوشیده کرانه

4/5 - (10 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

وجود جاهای دیدنی کیش و تفریحات متنوع جزیره، سبب شده که کیش در فصول مختلف میزبان مسافران زیادی باشد. مسافرانی که اغلب به دنبال تجربه کردن تفریحات آبی، پای به این جزیره می‌گذارند. اگر اهل شنا باشید؛ حتما می‌دانید که تجربه شنا در استخر و ساحل، بسیار متفاوت است؛ و هیچ‌کدام نمی‌تواند جای دیگری را بگیرد. به همین دلیل وجود استخرهای مختلف در جزیره کیش موضوع عجیبی نیست. یکی از استخرهای خوب جزیره کیش نیز، استخر سرپوشیده کرانه است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با این استخر و لذت شنا در استخر آشنا کنیم.

استخر سرپوشیده کرانه در کیش

استخر سرپوشیده کرانه در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. با پیدا کردن بلوار ایران، حوالی میدان خلیج فارس، تابلوی شرکت آب و برق کیش را خواهید دید. در قسمت پشتی این شرکت، استخر سرپوشیده کرانه در خیابان گلدیس قرار دارد.
شاید نتوانید این استخر را بر روی نقشه گوگل پیدا کنید؛ اما با جست‌وجوی کلمه شرکت آب و برق کیش بر روی نقشه، این محدوده را به‌راحتی پیدا خواهید کرد. یکی از نکات مهمی که برای این استخر باید در نظر بگیرید؛ این است که این استخر تنها ویژه ارائه خدمات به بانوان و شنای بانوان است. به عبارت دیگر استخر کرانه یک مجموعه تفریحی ویژه بانوان است؛ که همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۴۵ عصر آماده سرویس‌دهی به مسافران جزیره و کیشوندان خواهد بود. همچنین برای استفاده از سالن بدن‌سازی و ایروبیک این مجموعه لازم است از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در آنجا حضور داشته باشید. بنابراین در این مجموعه، برعکس اغلب مجموعه‌های ورزشی با سانس‌های مردانه و زنانه، برای هر روز و ساعتی که بخواهید می‌توانید از امکانات یکی از بهترین تفریحات ورزشی کیش بهره ببرید.
جالب است بدانید که قدمت این مجموعه ورزشی کم نیست. تاسیس آن به دهه ۷۰ برمی‌گردد. همچنین وسعت این مجموعه کمک کرده است تا بتوان امکانات مناسبی را در آن یافت. در واقع استخر سرپوشیده کرانه و سایر امکانات این مجموعه ورزشی، حدود دو هزار متر مربع از خاک جزیره کیش را به خود اختصاص داده است. پس باورش چندان سخت نیست که بگوییم این مجموعه جزو اولین استخرهای ساخته شده جزیره است؛ که علاوه بر کیشوندان، در دسترس مسافران تور کیش نیز قرار دارد.

پرسش و پاسخ:
۱آدرس استخر سرپوشیده کرانه کجاست؟
کیش، بلوار ایران، میدان خلیج فارس، پشت شرکت آب و برق کیش، خیابان گلدیس.
۲ساعات فعالیت این استخر چگونه است؟
این استخر مختص به بانوان بوده و از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۴۵ دقیقه عصر فعال است. همچنین باشگاه بدن‌سازی و ایروبیک کرانه در دو سانس و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۶:۳۰ فعالیت می‌کند.
۲ ابعاد استخر کرانه چقدر است؟
این استخر از جمله مجموعه‌های ورزشی بزرگ محسوب شده و ابعاد حوضچه اصلی آن ۷ متر در ۱۸ متر و بیشترین عمق آن ۴ متر است.

امکانات استخر سرپوشیده کرانه

این مجموعه شامل یک استخر بزرگ‌سال در ابعاد ۷ متر عرض و ۱۸ متر طول و با عمق استاندارد تا حدود ۴ متر است. بنابراین تمام افراد، با هر میزان تسلط به اصول شنا، در هر سنی، از نوجوان تا کهن‌سالان، می‌توانند از این فضا استفاده کرده و در آن شنا کنند. البته این مجموعه امکانات دیگری هم برای شما دارد. سونای خشک و بخار که اگر در هر مجموعه استخری وجود نداشته باشد، حتما چیزی کم دارد؛ از جمله امکانات معمول استخر سرپوشیده کرانه است.
از سونای بخار و خشک این استخر می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید؛ اما حتما یادتان باشد با خود یک حوله به همراه داشته باشید. چون ممکن است از ورود شما به این بخش به دلیل مسائل بهداشتی خودداری شود.

استخر سرپوشیده کرانه

سایر امکانات موجود در این استخر

جکوزی و حوضچه آب سرد استخر کرانه، به علاقه‌مندانی توصیه می‌شود؛ که دوست دارند گرما و سرما را در یک فضا تجربه کنند. البته یک توصیه برای شما داریم. بسیاری از خطرات جسمی، مانند سکته، در اثر ناآگاهی ما به وجود می‌آید. در این زمینه نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه استفاده متوالی از این دو حوضچه را ندارید؛ بهتر است پس از خروج از آب داغ جکوزی، بلافاصله در حوضچه آب سرد نپرید.
این کار عواقب خطرناکی خواهد داشت. جریان خون به واسطه قرارگیری در جکوزی بالا می‌رود. شما با پریدن در آب سرد این جریان را به یک‌باره آرام می‎‌کنید. در این شرایط در صورتی که چربی و گرفتگی در بین رگ‌های شما وجود داشته باشد؛ ممکن است روند ورود خون به قلب را مختل کرده و یا حتی راه آن را ببندد. برای جلوگیری از این اتفاق، در ابتدا پای خود را در حوضچه آب سرد ببرید. سپس کم‌کم وارد آب شوید تا بدن شما آماده پذیرش این دما شود.

از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به سالن بدن‌سازی آن اشاره کرد. شاید بهتر است برای کاهش وزن بعد از یک شنای مفصل، چند دقیقه هم به ورزش بپردازید. چراکه بعد از این مرحله احساس سبکی خواهید کرد. چون جریان خون متعادل شده و همچنین نیروی آب شما را زنده کرده است. اگر طرفدار حرکات ریتمیک و سبک‌تر از ورزش‌های بدن‌سازی هستید؛ می‌توانید در کلاس‌های ایروبیک این مجموعه نیز ثبت‌نام کنید. البته طبیعتا این امکان برای ساکنین دائمی کیش وجود دارد. همچنین معمولا با داشتن کارت کیشوندی می‌توانید از تخفیف‌های مجموعه ورزشی کرانه استفاده کنید.
وجود رختکن و دوش‌های متعدد در این استخر کار شما را آسان می‌کند. می‌توانید لباس‌ها و وسایل خود را بدون نگرانی داخل کمدی اختصاصی قرار دهید؛ و کلید آن را با خود به همراه داشته باشید. همچنین قبل از خروج می‌توانید دوش بگیرید؛ بدن و موهای خود را بشویید؛ و سپس لباس‌های خود را به تن کنید.
ورزش و به‌خصوص شنا، ممکن است اشتهای شما را باز کند. حتی اگر نخواهید غذایی میل کنید؛ احتمالا نیاز دارید که یک شربت خنک بنوشید. برای این منظور استخر سرپوشیده کرانه بوفه‌ای را در گوشه‌ای از محوطه خود قرار داده تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

استخر سرپوشیده کرانه
استخر سرپوشیده کرانه

در فضایی سرپوشیده تنی بر آب زنید

خب می‌خواهیم کمی از فواید شنا هم برای‌تان بگوییم. درست است که شما در یکی از جزیره‌های جنوبی کشورمان هستید؛ اما فکر نکنید که وارد یک سرزمین خشک و بی‌آب و علف می‌شوید.
شنا کردن در فضای آزاد برای بانوان محدودیت‌هایی دارد. البته بانوان در جزیره کیش می‌توانند برای این تفریح به پلاژ بانوان جزیره کیش مراجعه کنند. اما حتما با خود کرم‌های ضدآفتاب به همراه داشته باشید؛ چرا که شنا کردن در دریای آزاد صورت می‌گیرد؛ و سایه‌بانی نیز برای این تفریح وجود ندارد. اگر با آفتاب گرفتن و برنزه شدن مشکلی ندارید؛ شنا در پلاژ بانوان را به شما توصیه می‌کنیم. اما اگر علاقه‌ای به تیره شدن رنگ پوست و شنا در دریا ندارید؛ استخر کرانه انتخاب مناسبی برای داشتن یک روز شاد و مفرح است.
در نهایت این استخر یک ویژگی ناب هم دارد. نزدیکی به دریا باعث می‌شود تا در حین شنا کردن چشم‌انداز بی‌نظیر دریای خلیج فارس را هم نگاه کنید. البته نگران در معرض دید قرار گرفتن نباشید. برای این موضوع سنجیده عمل کرده‌اند؛ و در جلوی این محوطه ساختمانی وجود نداشته و مشرف به فضای دیگری جز آب دریا نیست.

نکاتی مفید برای استفاده از استخر

همه ما کم و بیش به استخر رفته‌ایم؛ و از قوانین و شرایط استفاده از این فضای ورزشی و تفریحی تا حدودی آگاه هستیم. اما برای آشنایی کامل با نکات مفید استفاده از استخر، می‌خواهیم این موارد را به‌صورت دسته‌بندی شده و با توضیحات کافی در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز طی این روزها مسافر جزیره کیش هستید؛ بد نیست با خواندن این بخش، اطلاعات خود را کامل کرده و آماده حضور در استخرهای کیش شوید.

وسایل ضروری و غیرضروری شنا را بشناسید

مهم‌ترین وسیله‌ای که در استخر به آن نیاز دارید، مایو شنا است. مایوها انواع مختلفی دارند؛ اما برای شناگران آماتور، از نظر فنی تفاوت ویژه‌ای میان آن وجود ندارد. بنابراین در اینجا تنها سلیقه و علاقه شما، تعیین‌کننده طرح و مدل مایو خواهد بود. فراموش نکنید که بدون مایو و با لباس زیر معمولی، اجازه ورود به هیچ استخری را نخواهید داشت.
در کنار مایو، شنا کردن به وسایل غیرضروری دیگری نیز نیاز دارد. همان‌طور که گفتیم داشتن این موارد ضروری نیست؛ اما وجود آنها می‌تواند به استفاده بهتر شما از استخر کمک کند. در میان این وسایل عینک، کلاه، گوش‌گیر و دماغ‌گیر شنا از سایر موارد مهم‌تر هستند.
عینک شنا کمک می‌کند تا بدون نگرانی از ورود آب به چشم‌ها و مختل شدن دید، بتوانید در عمق آب نیز شنا کنید. این عینک به‌خصوص برای افرادی که چشم‌های حساسی داشته و پس از رفتن به استخر، دچار قرمزی چشم می‌شوند؛ گزینه بسیار مناسبی است. جالب است بدانید که عینک‌های شنا می‌توانند لنز طبی مناسب چشم شما را نیز داشته باشند؛ تا با دیدی عالی در استخر از آن استفاده کنید.
کلاه شنا وسیله غیرضروری دومی است؛ که بسیاری از افراد به دلایل مختلف به آن علاقه دارند. از آنجا که استخر سرپوشیده کرانه کیش استخری مخصوص زنان است؛ و اغلب خانم‌ها دارای موهایی بلند هستند؛ توصیه به داشتن کلاه شنا در این استخر انتخابی عالی برای کنترل موها و راحتی بیشتر هنگام شنا است. همچنین اگر موهایی شکننده و خشک دارید؛ کلر موجود در آب استخر می‌تواند موجب آسیب دیدن بیشتر موهای شما شود. در حالی که به سادگی داشتن یک کلاه، می‌توانید از این مشکل نیز مصون بمانید.
گوش‌گیر و دماغ گیر، آخرین وسیله غیرضروری است که ممکن است به آن علاقه داشته باشید. کاربرد این وسیله‌ها مشخص است؛ و توصیه ما این است که اگر رفتن به استخر برای شما حالتی آموزشی داشته و هدف‌تان یادگیری شناست؛ حتما این دو وسیله را همراه خود داشته باشید؛ تا با آسودگی بیشتری روی یادگیری تمرکز کنید.

وسایل بهداشتی را فراموش نکنید

اگرچه اغلب استخرها حوله‌هایی تمیز ارائه داده و در کنار دوش آنها نیز شامپوی مو و بدن وجود دارد؛ اما به همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی بهترین گزینه برای اطمینان از بهداشتی بودن همه چیز است. در این زمینه همراه داشتن حوله شخصی، لباس زیر دوم، شامپو و صابون از جمله واجبات است.
دقت کنید که شامپوی ارائه شده در استخرها معمولا کیفیت بالایی نداشته و لزوما با پوست و موی شما سازگار نیست. در نتیجه اگر دارای پوست و مویی حساس هستید؛ همراه داشتن این موارد را ضروری در نظر بگیرید.
در همین‌جا بد نیست یادآوری کنیم که علی‌رغم بردن وسایل بهداشتی به استخر، باید در نظر داشته باشید که دوش‌های استخر برای استفاده کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده‌اند؛ و جای مناسبی برای یک حمام کامل و مفصل نیستند.

قوانین استخر را رعایت کنید

همه استخرها دارای قوانین تقریبا مشابهی هستند؛ با این وجود ممکن است هر استخری قوانین اختصاصی خود را نیز داشته باشد. بنابراین در طول استفاده از امکانات استخر به تابلوها و توصیه‌های مسئولین استخر توجه کنید. با این وجود در ادامه مجموعه قوانین کلی که رعایت آنها در استخر معمولا ضروری است را با هم مرور می‌کنیم.
۱- هنگام ورود به استخر و حدفاصل رختکن و استخر، حوضچه بسیار کوچکی برای ضدعفونی کردن پاها وجود دارد. بنابراین حتما پاهای خود را در آن قرار داده و چند ثانیه مکث کنید؛ تا مواد ضدعفونی‌کننده کار خود را انجام دهند.
۲- پیش از ورود به آب استخر، حتما از دوش آب استفاده کرده و دستی به بدن خود بکشید. شست‌وشوی بخش‌هایی که مستعد عرق کردن هستند، مانند زیر بغل، پشت گردن، پشت گوش و… را در اولویت قرار دهید. حتی بهتر است در ابتدای ورود، حتما از صابون برای شستن این بخش‌ها استفاده کنید.
۳- در صورت استفاده از سونای خشک و بخار، که موجب تعریق پوستی شما می‌شود؛ پیش از رفتن دوباره به حوضچه‌های استخر، دوش مجدد را فراموش نکنید.
۴- در فضاهای عمومی استخر و خارج از آب، از دمپایی استخر استفاده کنید؛ اما وقتی می‌خواهید وارد آب شوید؛ دمپایی خود را درآورید.
۵- قبل از ورود به آب استخر، انجام چند دقیقه حرکات کششی از گرفتگی ماهیچه‌های شما جلوگیری می‌کنند. البته فراموش نکنید که اطراف استخر جای مناسبی برای دویدن و گرم کردن نیست.
۶- در اغلب استخرها، همین‌طور در استخر سرپوشیده کرانه کیش، استفاده از تخته دایو، در خارج از زمان تعیین شده و بدون اجازه نجات غریق ممنوع است.
۷- در سونای خشک، تنظیم کردن دما و مواد روی کوره را به مسئولین آن بسپارید؛ و شخصا و به سلیقه شخصی این کار را انجام ندهید.
۸- خوردن خوراکی در اطراف استخر ممنوع است. اگر می‌خواهید در میانه سانس استخر، لبی تر کرده یا چیزی بخورید؛ باید به بخش بوفه مراجعه کنید.
۹- اگر هرگونه بیماری پوستی، کوچک‌ترین زخم باز و یا تب‌خالی دارید؛ لطفا رفتن به استخر را به بعد از رفع این مشکلات موکول کنید. این کار به‌راحتی موجب بیمار شدن سایرین می‌شود.
۱۰- اگر مهارت کافی در شنا ندارید؛ در بخش‌های کم‌عمق‌تر استخر بمانید. همین‌طور در طول شنا کردن، مراقب افرادی که فقط به قصد راه رفتن در آب به استخر آمده‌اند باشید؛ و سعی کنید آنها را دچار مشکل نکنید.
۱۱- پس از شنا حتما دوش کامل گرفته و مایو خود را با مواد شوینده بشویید.
امیدواریم با مطالعه این نوشته از مجله کیش بوک به شنا در مجموعه استخر سرپوشیده کرانه علاقه‌مند شده باشید؛ و در صورت سفر به کیش، آن را در بین برنامه‌های خود جای دهید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها