آب و هوای کیش در کدام فصل بهتر است؟

آب و هوای کیش

4.3/5 - (7 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

نمایش آنلاین و لحظه ای آب و هوای کیش

آب و هوای کیش را اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم این جزیره زیبا با کلیه مناطق ایران آب و هوایی متفاوت دارد. شاید بگویید نوار جنوبی ایران همه مانند کیش است و آب و هوای آن با سایر نقاط ایران متفاوت نیست و چندان فرقی بین  کیش و بندرعباس یا بوشهر نیست.

در این مقاله من به شما اثبات می‌کنم آب و هوای این جزیره با همه مناطق ایران فرق دارد. البته جزیره هایی مانند هندورابی و بندر لنگه از این قاعده مستثنی است. در پایان این مقاله هم آب و هوای کیش را برای انواع مسافرت ها بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید درباره کیش بیشتر بدانید؛ خواندن این نوشته درباره آب و هوای آن شروع مناسبی است.

نگاهی کلی به آب و هوای کیش

کیش در منطقه خشک و گرم آب و هوایی قرار دارد اما به واسطه آن که جزیره ای است در میان خلیج فارس از میانگین بارش بسیار خوبی برخوردار است. در سال های خشکی چون سال ۹۷ کیش حدود ۱۵۷ میلیمتر بارش سالیانه داشته است که این خود نسبت به دیگر مناطق ایران آب و هوای جزیره را گرم و البته مرطوب می کند و از خشکی هوای این جزیره می‌کاهد.

آب و هوای کیش

اما مهم ترین نکته ای که درباره هوای کیش باید لحاظ کنید شرجی بودن آن است. رطوبت در کیش در بسیار از ماه‌های سال ۱۰۰% است؛ بله رطوبتی بسیار بالا در هوا به همراه گرما هوا که به سادگی بالاتر از ۴۰ درجه می‌شود کیش را بیش از آن که اقلیمی گرم و خشک کند گرم مرطوب می‌سازد. اما خشکی هوای این منطقه از نسبت بارش باران این منطقه نسبت به دیگر جا ها جهان است.

پس در کیش انتظار دو موضوع را داشته باشید یک هوای گرم و دو شرجی. اما دیگر پدیده دائمی این جزیره وجود باد است. کیش از جهات مختلف مورد وزش باد قرار داد هم باد های اقیانوسی را دارد و هم باد ها برخاسته از خلیج فارس را این باد ها بیشتر از دو جهت جنوب و جنوب شرق می وزند و شدت آنها نیز بسته با فصل بیشتر است اما وزش باد موضوعی است که وضعیت آن را قابل تحمل‌تر می‌کند.

آب و هوای کیش در فصول مختلف

برعکس بسیاری از نقاط ایران که آب و هوایی چهار فصل دارند، این جزیره آب و هوایی دو فصل دارد. یکی فصل گرم و دیگری آب و هوای فصل معتدل .

۴ ماه سال در کیش معتدل و بسیار دلپذیر است هوا بین ۲۰ تا ۳۵ درجه گرمی دارد باد و باران ملایم وزیندن و باریدن دارد.

از ابتدای آذر ماه فصل خوش هوای جزیره شروع می شود و تا پایان فروردین ادامه می‌یباد. البته این فصل خوش هوا می‌تواند کوتاه تر یعنی مابین دی تا اسفند و گاه بلند تر یعنی نیمه آبان تا اوایل اردیبهشت هم ادامه یابد.

آب و هوای بهاری کیش

در این فصل مشکل اصلی هوای کیش یعنی شرجی غیر قابل تحمل نیز کاهش می‌یابد و دیگر خارج از خانه لباس های شما خیز و چسبناک نمی‌‌شود.

اما فصلی که بیشتر هوای کیش را به خود اختصاص می‌دهد فصل گرم و سوزان است. فصلی که از آخر فروردین شروع می شود تا آبان ادامه می یابد و غالب هوای کیش را تشکیل می‌دهد.

گرمای هوا در ساعات اوج گرما یعنی حدود ۲ بعد از ظهر به ۴۰ تا ۴۵ درجه می‌رسد رطوبت اشباع ۱۰۰ درصدی می‌یابد. و بادها هم کم و بیش وزدن دارند.

زندگی در آب و هوای گرم

اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید در این جزیره برای مدت زیادی اقامت گزینید باید در وهله اول با رطوبت کیش مشکلی نداشته باشید زیرا رطوبت بالا جزو جدایی ناپذیر آب و هوای کیش است.

در ‌این جزیره نمک در نمکدان نم می کشد و خشکبار به سرعت از بین می روند به یاد داشته باشید.

آب و هوا و زندگی شبانه در کیش

هر کسی که در کیش به سر می‌برد خوب می داند که ساعت کار و خرید از ۷ صبح شروع می شود تا ۱۰ و بعد از آن باید از ساعت ۶ بعد از ظهر تا پاسی از شب به زندگی و کار و خرید بپردازید شبهای کیش همیشه زیبا و دوست داشتنی است و این جزیره با شب‌های زیبایش به یاد همه می‌ماند.

کیش در تابستان

فصل رویایی کیش

وضعیت جزیره همان اندازه که در فصل گرم کلافه کننده است در فصل معتدلش رویایی و دوست داشتنی است.

بهترین زمان سفر به کیش در همین فصل است هنگامی که بیشتر نیم کره شمالی از سرما در حال لرزیدن است شما می توانید بای یک پیراهن نخی نازک در ساحل خلیج فارس قدم بزنید آفتاب بگیرد و بی آن که گرما نفستان را بند بیاورد از زیبایی های این جزیره زیبا لذت ببرید.

تنها به یاد داشته باشید که جاذبه های گردشگری کیش در این مواقع شلوغ می شود که البته کاملا هم طبیعی است پس بهتر است برنامه ریزی سفر خود را در فصل معتدل آب و هوای جزیره زودتر و بهتر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها