کشف زیبایی‌ها در باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش

4.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جزیره کیش را باید یکی از پر جاذبه‌ترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران دانست. زندگی در کیش ممکن است برای شما هم جذاب باشد، جایی که به نسبت مساحت، دارای انبوهی از مکان‌های گردشگری، تفریحی و سرگرمی است. در عمل نیز دیدنی های کیش را پایانی نیست؛ و بعید است کسی با استفاده از یک تور کیش چند روزه بتواند همه جاذبه‌های این جزیره را تجربه کند. شاید به همین دلیل است که جزیره کیش محلی است که بسیاری از افراد دوست دارند بارها به آن سفر کنند. در این مقاله وب‌سایت کیش بوک می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از این جاذبه‌ها آشنا کنیم.
باغ پرندگان کیش محلی استثنایی و از بهترین و خاص‌ترین باغ‌های پرندگان کشور است؛ و توصیه اکید می‌کنیم در صورتی که به دنیای پرندگان علاقه دارید و یا به همراه فرزند نوجوان‌تان به کیش سفر می‌کنید؛ حتما بازدید از جاهای دیدنی کیش را در برنامه سفر خود بگنجانید.
۱ساعات بازدید از باغ پرندگان کیش چگونه است؟
مجموعه پارک دلفین که باغ پرندگان هم جزئی از آن بوده همه روزهای هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۳ خدمات خود را ارائه می‌دهد.
۲بهترین وقت برای بازدید از باغ پرندگان کیش چه زمانی است؟
بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان کیش در پاییز و زمستان و ابتدای فصل بهار است.
۳باغ پرندگان کیش کجا قرار دارد؟
این باغ پرندگان در بخش جنوب شرقی جزیره قرار دارد.
۴قیمت بلیط باغ پرندگان چقدر است؟
شما با خرید بلیط دلفیناریوم به مبلغ ۵۹۴ هزار تومان می‌توانید از باغ پرندگان هم استفاده کنید.

ویژگی‌های باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش به دلیل تنوع جغرافیایی بالای پرندگانش، از شهرت بسیاری برخوردار است. در این باغ شما می‌توانید انواع پرندگانی که تنها در رسانه‌ها و تصاویر دیده‌اید را از نزدیک مشاهده کنید. پرندگانی که با هزینه بسیار و به سختی، از اقصی نقاط جهان، از جنوب و شمال قاره آمریکا گرفته تا استرالیا و خاور دور، جمع‌آوری شده و در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
ایده طراحی باغ پرندگان کیش سال‌ها وجود داشت؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ طراحی و اجرای آن آغاز شد. به طور کلی فضای تعبیه شده شامل دو بخش اصلی است. در بخش اول که بازدیدکنندگان در بدو ورود با آن روبرو می‌شوند؛ پرندگان قفسی نگهداری شده اند. در این مکان می‌توانید به دقت و با جزئیات بسیار گونه‌های بسیاری از پرندگان قاره‌های مختلف را مشاهده کنید.

باغ پرندگان کیش
باغ پرندگان کیش

پس از عبور از محل قفس‌ها شما به فضای باغی این مجموعه می‌رسید. این فضای باغی برای پرواز و زندگی آزادانه پرندگان طراحی شده است؛ و در آنجا مانند یک طبیعت بکر می‌توانید از پرندگان مختلف بازدید نمایید. این بخش از باغ پرندگان کیش با وسعت ۲ هکتاری مکانی مناسب برای قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی است. جذابیت باغ پرندگان برای علاقمندان این موضوع و همچنین نوجوانان با ارائه اطلاعات مختلف درباره هر پرنده دو چندان می‌شود.
اما اگر بخواهیم باغ و گونه‌های موجود در آن را توصیف کنیم؛ به طور خلاصه باید گفت:
در برکه میانه باغ پرندگان آبی، از جمله فلامینگوها، قوها، درنای تاج‌دار، لک‌لک‌های سدلبیلد و مارابود، پلیکان پا خاکستری و ایبیس، زندگی می‌کنند. مشاهده این همه گونه پرنده کمیاب در پس زمینه‌ای از برکه و باغی سرسبز، جذابیتی دو چندان را به محیط داده است.
مرغ شاخ‌دار، کاسکو، طوطی سبز، کاکاتوآلبا، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن پا سیاه، توکان و… از دیگر پرندگان جذابی است که می‌توانید پرواز و زندگی آزادانه آنها را در باغ پرندگان کیش مشاهده کنید. به طور کلی در باغ پرندگان کیش حدود ۵۷ گونه پرنده نگهداری می‌شود.
البته بجز پرندگان در این باغ چند میهمان ویژه هم وجود دارد؛ میمون ها، آهوها و تمساح پوزه کوتاه یا گاندو، جمیع این میهمانان هستند؛ که به فضای باغ جذابیتی دوچندان داده‌اند.

آدرس و تلفن باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان در جنوب شرقی جزیره و با فاصله کمی از اسکله میر مهنا و مرد ماهیگیر قرار دارد. این باغ پرندگان در داخل پارک دلفین بوده که یکی از مناطق دیدنی و تفریحی جزیره به شمار می‌رود. شما برای دسترسی به این پارک می‌توانید یک تاکسی بگیرید و آدرس بلوار مرجان را بدهید. در این بلوار از هر کسی بپرسید که باغ پرندگان و پارک دلفین کدام سمت قرار دارد، شما را راهنمایی می‌کند. در صورتی که مایل باشید هم می‌توانید از قبل با مدیریت پارک تماس بگیرید تا سریع‌ترین آدرس را به شما بدهد. 

 شماره تماس پارک دلفین:  ۰۷۶۴۴۴۴۵۲۳۷

فلامینگو باغ پرندگان کیش

معرفی پارک دلفیناریوم کیش

پارک دلفین مجموعه مادر باغ پرندگان و پارک دلفیناریوم است. این مجموعه که در ابتدای دهه ۸۰ تاسیس شده، بالغ بر ۱۰۰ هکتار است. در این پارک دریایی علاوه بر دلفین، پنگوئن، گربه دریایی، شیر دریایی و گراز دریایی به چشم می‌خورد. استخری که این حیوانات در آن زندگی می‌کنند در حدود ۱۸ هزار متر مکعب است. موضوع مهمی که در پارک دلفیناریوم کیش به آن توجه می‌شود این است که حیوانات در شرایط مناسبی زندگی کنند. این موضوع باعث شده تا شاهد زاد و ولد آن‌ها باشیم. موضوعی که به ندرت در پارک‌های آبی و باغ وحش‌ها وجود دارد. 

این پارک علاوه بر باغ پرندگان و دلفیناریوم، دارای یک آمفی تئاتر و تونل آکواریوم نیز است. تونل آکواریوم مجموعه‌ای زیبا بوده که می‌توانید هنگام قدم زدن در آن، حیوانات آبی مختلف و شرایط زندگی آن‌ها را هم مشاهده کنید. 

یک بخش پرطرفدار در پارک دلفین کیش، نمایش دلفین‌ها است. این حیوانات باهوش که مدت‌ها با مربیان حرفه‌ای تمرین کرده‌اند، نمایشی موزیکال و جالب را برای مردم اجرا می‌کنند. اگر با خانواده سفر می‌کنید، می‌توانید از این نمایش جذاب لذت ببرید.

بخش های مختلف باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش مکانی مناسب و طراحی شده برای انواع پرندگان است. هر حیوان با توجه به زیست بوم حقیقی خود، در بخشی از باغ سکونت می‌کند. بسیاری از آن‌ها به صورت آزادانه در باغ پرواز می‌کنند و روح زندگی را در جای‌جای این مکان تفریحی پخش می‌کنند. به صورت کلی باغ پرندگان دو بخش اصلی و مهم دارد:

  • بخش پرندگان آزاد
  • بخش پرندگان محبوس

پرندگان آزاد مانند طوسی، خطری به صورت بالقوه برای انسان ندارند. اغلب آن‌ها به سرعت با انسان‌ها دوست شده و می‌توانند جزئی از اکوسیستم شوند. بنابراین آزادانه در فضای پارک پرواز می‌کنند. البته در بالاترین بخش پارک سقف توری قرار داده شده تا اشتباها این پرندگان فرار نکنند. با این حال در محیط کاملا آزاد هستند. 

در مقابل پرندگانی هم بوده که می‌توانند برای زندگی انسان‌ها مشکل ایجاد کنند. این مشکل بیشتر از این جهت بوده که خطرناک هستند. مثلا انواع عقاب و شاهین می‌توانند از کودکان تا انسان‌های بالغ را با پنجه‌های خود بلند کنند. این پرندگان باید در یک محیط محبوس باشند تا آسیبی به ضعیف‌ترها و انسان‌ها نزنند. 

علاوه بر این دو بخش در گوشه‌ای از باغ پرندگان هم گونه‌های گیاهی زیبا به چشم می‌خورند. یکی از مرسوم‌ترین درختان و گونه‌های گیاهی، نخل است. نخل‌های خرما، درختان زیبا و استوار جنوب هستند که می‌توانند به خوبی در برابر گرما مقاومت کنند. علاوه بر این گیاهانی از جمله اوکالیپتوس، گل ختمی، کاکتوس و آکاسیا هم در این باغ به چشم می‌خورد.

باغ پرندگان کیش

 هتل های نزدیک باغ پرندگان کیش

در نزدیکی باغ پرندگان کیش هتل‌های مختلفی به چشم می‌خورد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. این هتل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی تنها چند دقیقه با پارک دلفین و باغ پرندگان فاصله دارند. 

اول از همه به سراغ هتل ۴ ستاره فلامینگو کیش می‌رویم. این هتل که تقریبا ۷.۵ کیلومتر با باغ پرندگان فاصله دارد، محیطی جالب و ساکت برای اقامت دارد. با خودرو در حدود ۲ دقیقه از باغ فاصله دارد. 

بعد از آن به سراغ هتل ۴ ستاره دیگری به نام ارم کیش می‌رویم. این هتل هم در حدود ۵ کیلومتر با دلفیناریوم فاصله دارد. 

هتل بعدی هتل شایان کیش بوده که یک هتل لوکس و ۵ ستاره است. این هتل هم در حدود ۱۲ دقیقه با باغ پرندگان کیش فاصله دارد. 

در آخر هم هتل ۵ ستاره مارینا کیش قرار داشته که می‌توانید با نیم ساعت پیاده روی از آن، به باغ پرندگان برسید.

رستوران های نزدیک باغ پرندگان کیش

در داخل مجموعه پارک دلفین، یک سفره خانه سنتی قرار دارد. اگر هم مایل باشید تا یک پیتزا یا ساندویچ خوشمزه میل کنید می‌توانید با کمی پیاده روی به سمت غرب مجموعه رفته و هیلا کافه را پیدا کنید. همچنین فود هال هشتگ هم یکی از رستوران‌های فست فود در نزدیکی باغ پرندگان است.

نکاتی برای رفتن به باغ پرندگان

  • این باغ در کنار مجموعه پارک دلفین‌ها قرار دارد. البته شما می‌توانید تنها بلیت همین مجموعه را دریافت کنید.
  • ساعت بازدید از باغ پرندگان به طور معمول ۱۸ تا ۲۰ است.
  • برای رفتن به باغ پرندگان کیش باید از تاکسی استفاده کنید.
  • ورود دوربین حرفه‌ای به داخل باغ پرندگان ممنوع است.
  • امیدواریم از گردش در این باغ زیبا لذت ببرید.

سایت پرندگان کیش

این پارک مخصوص کسانی است که بچه دارند همان طور که در نقشه‌ها هم می بینید این پارک در مجموعه دلفیناریوم ساخته شده است. پس وقت آن رسیده که علاوه بر دیدن دلفیناریوم که یکی از بهترین‌های خاورمیانه است در این پارک با پرندگان رنگارنگ آن آشنا شوید. سفر به کیش یک پیک‌نیک بزرگ است. فکر کنید که عملا شما به مدت یک هفته به کیش رفته‌اید، هر روزتان با بساط انداختن و نهار خوردن توأم می‌شود و شما با استفاده از این پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده زیبای کیش به پیک‌نیک می‌گذرانید.

سایت پرندگان کیش مملو از پرندگان عجیب است. در مرحله اول شما در میان پرواز ۴۰۰۰ کبوتر خود را می‌یابید که عاشق این هستند که از دست شما غذا بخورند. اگر دوست دارید بچه‌های شما رشد فکری مناسبی داشته باشند حتما مقداری کیک و دانه داشته باشید که بچه‌هایتان به کبوتر‌ها بدهند و با آنها ارتباط برقرار کنند. البته بعضی اوقات کبوتر‌ها سر دانه و غذایی که شما به آنها می‌دهید دعوا می‌کنند و شلوغ می‌کنند.

عصرهای خنک‌تر کیش بهترین زمانی است که باید به این باغ زیبا رفت. زیر تمام پرندگان بعد از ساعت ۱۰ به لانه‌های خود می‌خزند تا از آتش هوا در امان باشند، آنهایی هم که بیرون‌اند چندان حال ندارند.

اما جذاب‌ترین پرنده‌های این باغ زیبا یکی توکان است که من خودم تا این زمان در ایران ندیده بودم. پرنده‌ای بسیار زیبا با منقاری بسیار بزرگ دلیل این که این پرنده در باغ پرندگان‌های دیگر نیست این است که توکان پرنده‌ای است برای مناطق استوایی و هوای دیگر جا‌های ایران برای او سرد است.

بعد از توکان طاووس سفید هم یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت بود که در برابر تماشاچی‌هایش پر می‌گشود و دلبری می‌کرد. من که در سفر به دور کیشم چند ساعتی را در میان پرنده‌های سایت پرندگان کیش گذراندم، شما این کار بکنید. خیلی جالب است.

سفر به کیش برای بازدید از باغ پرندگان 

برای سفر به کیش و بازدید از باغ پرندگان، می‌توانید هم بلیط پارک دلفین و هم بلیط هواپیما و کل برنامه ریزی سفر را با مجموعه کیش بوک انجام دهید. مجموعه کیش بوک با سال‌ها تجربه در زمینه برنامه ریزی سفر برای کیش می‌تواند بهترین هتل‌ها، رستوران‌های کیش، تورها و هتل‌ها را با توجه به بودجه شما معرفی کند. در نتیجه بدون هیچگونه نگرانی، بهترین برنامه ریزی سفر برای شما انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها