غواصی کیش

addressکیش
codeکد آگهی : KBE-34
( 0 ) stars

امتیاز های تفریحات

ارزش هزینه به لذت
تفریح و خوشگذرانی
تنوع و کیفیت امکانات
وضعیت بهداشتی

مشخصات تفریح

  • category نوع تفریح :تفریحات آبی کیش
  • activedateروز های سرویس دهی :همه روزه
  • acivetime ساعات سرویس دهی : 9-17

معرفی غواصی کیش

جزیره کیش بیش از هرچیز به تفریحات آبی و ساحلی خود مشهور است. طبیعتا از یک جزیره مستقر در آب‌های گرم و درخشان خلیج فارس نیز انتظاری جز این نمی‌رود. در میان ورزش‌های آبی پرطرفدار و تفریحات در کیش نیز، غواصی کیش جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این جایگاه بیش از هرچیز به زلال و مرجانی بودن آب‌های اطراف جزیره مرتبط است. در واقع از آنجا که خلیج فارس به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل است؛ تنوع گونه‌های زیستی و شفافیت آن بسیار چشم‌گیر است. به همین دلایل غواصی در آب‌های اطراف جزیره کیش، فرصتی بسیار مناسب و خاص برای علاقه‌مندان دنیای زیر آب به شمار می‌رود.
 بسیاری از علاقمندان به ورزش‌های آبی، تورهای کیش را با هدف تجربه غواصی در آب‌های ساحلی این جزیره انتخاب می‌کنند. سواحل کیش دارای ویژگی‌هایی است که آن را بسیار مناسب برای انجام ورزش‌های آبی، بخصوص غواصی می‌کند. آب زلال و شفاف، وجود ریف‌های مرجانی در نزدیکی ساحل، تنوع زیستی گونه‌های جانوری مختلف و از همه مهم‌تر امنیت آب‌های اطراف جزیره کیش از هر نظر، این جزیره را بهترین مکان ایران برای تجربه غواصی برای همه افراد کرده است.
البته در این زمینه سواحل شرقی جزیره کیش فضای مساعدتری را در اختیار علاقمندان غواصی می‌گذارند.از نظر تاریخی نیز غواصی در کیش سابقه‌ای طولانی دارد؛ و از هزاران سال پیش غواصی با نام محلی صیافی و برای امور مختلف انجام می‌شده است. مهم‌ترین علت غواصی در گذشته نیز صید مروارید و همچنین خارج کردن غنایم ارزشمند کشتی‌های تجاری غرق شده بوده است.  غواصی در کیش برای تجربه غواصی در کیش نیاز به آشنایی خاصی با این رشته ورزشی نیست. در واقع هرکسی، از افراد مبتدی تا غواصان حرفه‌ای می‌توانند از این ورزش و امکانات آن در جزیره کیش بهرمند شوند. به عنوان یک فرد مبتدی در ابتدا به شما در 30 دقیقه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود؛ و شما آماده رفتن به زیر آب می‌شوید.
البته طبیعتا سایت‌های کم‌عمق غواصی برای افراد مبتدی و سایت‌های عمیق‌تر و دور از ساحل جزیره، برای افراد حرفه‌ای مناسب‌تر هستند. امکان تماشای دنیای زیر آب و موجودات رنگارنگ دریایی یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی‌ کیش است؛ که توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان تجربه آن را از دست ندهید. همچنین خوشبختانه سایت‌های غواصی در جزیره کیش، علاوه بر آقایان پذیرای بانوان نیز هستند؛ و همه اعضای خانواده می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

پرسش و پاسخ:

1- برای غواصی در کیش به کجا مراجعه کنم؟
برای انجام این کار کافی است به یکی از چندین سایت غواصی جزیره که لیست آنها در این نوشته قرار گرفته، مراجعه کنید.

2- هزینه غواصی در کیش چقدر است؟
برای غواصی در هریک از سایت‌های جزیره کیش، تنها کافی است بلیط آن را خریداری کنید. قیمت بلیط غواصی کیش در سایت‌های مختلف متفاوت بوده و در حالی حاضر حدود 250 الی 600 هزار تومان است. خوش‌بختانه شما نیازی به خرید تجهیزات غواصی نداشته و هزینه به امانت گرفتن آنها، روی مبلغ بلیط محاسبه شده است.

3- آیا محدودیتی برای غواصی در کیش وجود دارد؟
به‌جز چند سایت محدود و مخصوص کودکان، در سایر سایت‌ها امکان غواصی برای افراد زیر 15 سال وجود ندارد. همچنین افراد دچار بیماری‌های خاص، مانند بیماری قلبی، بدون مجوز پزشک نباید غواصی کنند.

مراکز غواصی کیش

اگر عاشق غواصی هستید؛ خوب است بدانید که در جزیره کیش چندین سایت غواصی وجود دارد؛ و هر یک در بخشی از ساحل جزیره واقع شده و دارای امکانات و برنامه‌های خاص خود هستند. طبیعتا برای تجربه غواصی کیش باید به یکی از این مراکز مراجعه کنید. به همین دلیل نیز در این بخش به معرفی محبوب‌ترین سایت‌های غواصی کیش پرداخته‌ایم.

سایت غواصی ژوراسیک پارک کیش

این سایت که در تم پارک سنتر و کنار ژوراسیک پارک کیش واقع شده، از جمله کم عمق‌ترین سایت‌های غواصی جزیره کیش است. به همین دلیل نیز محل مناسبی برای آموزش غواصی در نظر گرفته می‌شود. از سویی این سایت فضای مناسبی برای غواصی افراد بی‌تجربه دارد. جالب است بدانید سایت غواصی ژوراسیک پارک، علی‌رغم عمق کم، بهترین و جذاب‌ترین آبزیان دریایی را در خود داشته و تجربه تماشای دنیای زیر آب در این سایت، برای علاقه‌مندان محیط زیست زیر آب، بسیار عالی خواهد بود.

سایت غواصی سازه‌ها

این سایت غواصی متشکل از چندین سازه و مجسمه دست‌ساز در زیر آب بوده که با تورهای پاره ماهی‌گیری و... دکور شده است. بنابراین غواصی در این سایت علاوه بر تماشای دنیای زیر آب، امکان دیدن این سازه‌های جذاب و دیدنی را برای شما فراهم می‌کند. به همین دلیل نیز می‌توان گفت این سایت فضایی جالب و متفاوت برای ثبت تصاویر یادگاری در زیر آب دارد.

سایت غواصی بیگ کورال

اگر به شرق جزیره کیش نزدیک هستید؛ این مرکز نزدیک‌ترین سایت برای تجربه غواصی در کیش است. سایت غواصی بیگ کورال در نزدیکی پارک سیمرغ واقع شده است؛ و ویژگی خاص آن متفاوت بودن عمق آب در زمان جزر و مد دریاست. در واقع در ساعاتی که آب دریا بالا می‌آید؛ حداکثر عمق این سایت 6 متر و در زمان پایین رفتن، 4 تا 5 متر است. این سایت اگرچه از نظر نوع موجودات دریایی تفاوتی با سایر سایت‌ها ندارد؛ اما مناظر زیر آب آن از جذابیت بیشتری برخوردار است.

سایت غواصی داما

برای غواصی در این سایت نیازمند آموزش و تجربه بیشتری هستید. نام این مرکز از کشتی غرق شده داما گرفته شده است. سال‌ها پیش کشتی داماد در نزدیکی ساحل جزیره کیش غرق شد؛ و امروزه تنها کاربری آن غواصی و لذت بردن از یک فضای هیجان‌انگیز در زیر آب است. اگر شما نیز از کودکی رویای غواصی در یک کشتی غرق شده را در سر می‌پرورانید؛ غواصی کیش این فرصت را در سایت داما در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایر سایت‌ها

غواصی کیش به چهار مرکز معرفی شده محدود نمی‌شود؛ و شما می‌توانید سایت‌های غواصی دیگری را نیز برای تجربه غواصی کیش با قیمت مناسب‌تر انتخاب کنید. مراکزی مانند سایت غواصی کلبه هور، کنیون، ساترن کرک، دشت جلبک‌ها، کشتی یونانی، کشتی خرما، دشت ستاره‌ها، شاهی، سیمرغ، رویال راک، مغروق، زوبیچ، نورث کورک و سمبارون از دیگر سایت‌های جزیره کیش هستند؛ که شما را به تجربه غواصی در آب‌های خلیج فارس دعوت می‌کنند.

نکات ضروری برای غواصی در آب‌های کیش

غواصی کیش فرصتی عالی برای تجربه این فعالیت ورزشی هیجان‌انگیز برای همه افراد با هر سن و سالی است. حتی بسیاری از سایت‌های غواصی کیش این امکان را برای زوج‌ها فراهم کرده‌اند؛ که این فعالیت جذاب را در کنار یک‌دیگر تجربه کنند. به‌طور معمول با مراجعه به سایت‌های غواصی و خرید بلیط، سانس شما مشخص می‌شود. پیش از شروع غواصی شما باید در یک کلاس چند دقیقه‌ای توجیهی شرکت کنید. در این کلاسِ تقریبا آموزشی، موارد مهمی به شما گوشزد می‌شود؛ که رعایت کردن آن در هنگام غواصی ضرورت دارد. خوش‌بختانه لباس غواصی و تجهیزات مورد نیاز انجام این فعالیت، از جمله فین، ماسک، جلیقه، اسنورکل، سیلندر هوا، گیج فشارسنج، گیج عمق‌سنج، راهنمای شناور، چراغ قوه، کمربند وزنه و...، در همین سایت‌ها به‌صورت امانی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین حضور یک غواص حرفه‌ای در تمام زمان فعالیت شما در زیر آب، خیال‌تان را بابت امنیت این کار آسوده خواهد کرد. دقت کنید که پیش از خرید بلیط غواصی، باید محدودیت‌هایی را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال اغلب سایت‌های غواصی اجازه انجام این فعالیت را به افراد زیر 15 سال نمی‌دهند. همچنین توصیه می‌شود افرادی که با مشکلات جسمی خاص، مانند بیماری‌های قلبی روبه‌رو هستند؛ بدون مجوز پزشک و تجربه قبلی، این کار را امتحان نکنند. با مراجعه به سایت‌های غواصی کیش، علاوه بر دریافت رایگان این تجهیزات امانی، خیال شما از بابت رسیدن به مرکز غواصی نیز راحت است. فراموش نکنید که بسیاری از مراکز غواصی این سایت‌ها، در فاصله‌ای دور از ساحل واقع شده و مسیر رسیدن به آنجا را باید با قایق‌های سایت غواصی طی کنید.

رزرو تفریحات
تعداد بزرگسالان
تعداد خردسالان
%1 تخفیف مبلغ کل
663,300
تومان
همین حالا رزرو کن
comments

دیدگاه های کاربران

دیدگاه های کاربران (0 دیدگاه)
امتیاز نهایی 0 stars

ثبت دیدگاه

برای ثبت نظر فرم زیر را کامل کنید و امتیاز خود را ثبت کنید

امتیاز های این تفریح

ارزش هزینه به لذت
تفریح و خوشگذرانی
تنوع و کیفیت امکانات
وضعیت بهداشتی