معرفی تفریح مهیج و سرگرم کننده پدل برد کیش

پدل برد کیش

4.3/5 - (6 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

جاذبه های گردشگری کیش و همچنین تفریحات جزیره متنوع است ، پدل برد در واقع یک نوع ورزش است. اما برای کسانی که به صورت حرفه‌ای آن را دنبال نمی‌کنند؛ نوعی تفریح محسوب شده و بیشتر در شهرهای ساحلی به گردشگران تورهای کیش ارائه می‌شود.

تفریح سرگرم کننده پدل برد کیش

این ورزش در واقع چیزی بین موج‌سواری و قایقرانی است و یکی از تفریحات جذاب و سرگرم کننده جزیره کیش به حساب می‌آید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد پدل برد کیش صحبت کنیم.

پدل برد که در زبان انگلیسی به آن Stand Up Paddling گفته می‌شود، یک ورزش آبی است که طرفداران زیادی در جهان دارد. البته این ورزش فقط مخصوص دریا نیست بلکه بر روی هر آبی قابل اجرا می‌باشد. اما دریا بهترین مکان برای انجام ورزش مهیج پدل برد است. تاریخچه معرفی این ورزش به جهان، به سال ۱۹۴۰ میلادی باز می‌گردد. درست در همین سال بود که موج سواران حرفه‌ای اهل وایکی کی نسل جدیدی از پدل بردها را به دنیا معرفی کرده و این ورزش را خلق کردند.

در این ورزش از ابزار خاص تخته مانندی استفاده می‌شود که به آن پدل برد می‌گویند. بعد از به آب انداختن پدل برد، قایقران یا به صورت ایستاده یا به صورت نشسته روی آن قرار گرفته و با یک پاروی یک طرفه، شروع به پارو زدن می‌کند. در این ورزش تمام عضلات بدن درگیر شده و علاوه بر تقویت عضلات، نشاط خاصی نیز برای ورزشکار به همراه دارد.

پدل بورد در کیش

پدل برد یک تجربه خاص، و تلفیقی از ورزش و تفریح است. قایقی که برای انجام این ورزش طراحی شده معمولا از جنس پی‌وی‌سی است. اما استفاده از چوب، فایبر گلاس و فایبرکربن نیز برای ساخت پدل برد مرسوم است.

این تفریح هیجان‌انگیز هم به صورت تک نفره و هم به صورت دو نفره قابل انجام است. ضمن این که استفاده از پدل برد کیش محدودیت سنی و جنسیتی ندارد و خانم‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

پدل برد کیش
پدل برد کیش

کلوپ‌ مارین دریا، کلوپ سی من، پارک آبی بادی مارینا و پارک کیبل اسکی مهمترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در آنجا پدل برد کنید. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در مورد این ورزش آبی وجود دارد این است که برخی از حرفه‌ای‌ها روی آن یوگا نیز می‌کنند. چرا که دریا مکان مناسبی برای مدیتیشن است.

همانطور که گفتیم، استفاده از پدل برد محدودیت خاصی ندارد و قبل از سوار شدن بر روی این تخته‌ها، ملزومات مورد نیاز مانند کفش مخصوص از طرف باشگاه به شما داده می‌شود. از طرفی یک مربی با تجربه، نکات اولیه و طریقه استفاده از این بردها را به شما آموزش می‌دهد.

انواع پدل برد و تفاوت آنها با یکدیگر

پدل برد معمولی و رد پدل برد دو نوع پدل بردی هستند که در کیش مورد استفاده قرار می‌گیرند. رد پدل برد محصول کشور انگلستان است و نسبت به نوع معمولی، عرض بیشتری دارد. بنابراین وقتی روی آن قرار می‌گیرد از ثبات بیشتری نیز برخوردار است. این تخته‌ها برای افراد مبتدی مناسب‌تر هستند و هر وزنی را تحمل می‌کنند. بنابراین اگر از افتادن داخل آب می‌ترسید یا می‌خواهید با فرزندتان از این تفریح هیجان‌انگیز استفاده کنید؛ رد پدل برد را انتخاب کنید.

هزینه یک ساعت استفاده از پدل برد کیش حدودا ۶۰ هزار تومان است. اما در سایت‌های مختلف تخفیفات گروهی می‌توانید بلیط این تفریح هیجان‌انگیز را ارزان‌تر نیز پیدا کنید. بنابراین اگر طی چند روز آینده عازم جزیره کیش هستید و علاقه دارید یک ساعت از وقت خود را به تفریح آرامبخش پدل برد اختصاص دهید، حتما از قبل بلیط آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها