هزینه سفر به کیش

هزینه سفر به کیش

4/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

هزینه سفر به کیش ، چه بخواهید با تور به کیش سفر کنید و چه بخواهید خودتان اقدام به سفر کنید، یکی از مهم‌ترین نکات سفر به این جزیره زیباست. هزینه‌ها، نوع تفریحات و شکل خرید شما در مراکز خرید کیش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر گردشگری هزینه اقامت و قیمت غذا در کیش است. همه این موارد وجود یک راهنمای جامع هزینه سفر به کیش را لازم می‌کند. راهنمایی که در گوشی و جیبتان جا می‌گیرد تا هم همراه شما باشد و هم نگهبان جیبتان. کیش‌بوک در این مقاله این راهنما را به شما خواهد داد. شما در این مقاله از هزینه قیمت تور کیش ، حمل‌ و‌ نقل عمومی در کیش و اجاره ماشین در کیش تا هزینه غذا ، هزینه انواع تفریحات و هزینه سفر زمینی، قطاری و هوایی به کیش را خواهید خواند. البته که جز اینها این مقالۀ کاربردی واقعا صفر تا صد هزینه‌های سفر به کیش را به شما خواهد گفت.هزینه سفر به کیش

راهنمای جامع و کاربردی هزینه‌های سفر به کیش

هزینه اقامت در کیش

هزینه اقامت در کیش شاید مهم‌ترین بخش مخارج سفر باشد. هر کسی که می‌خواهد به رزرو هتل در کیش یا اجاره سوئیت در کیش اقدام کند ده‌‌ها بار لیست هتل‌ها را بالا و پایین می‌کند تا با بهترین هزینه، یک هتل مناسب را پیدا کند. به هر حال همیشه دسته‌بندی مناسب به کاهش اتلاف وقت کمک می‌کند پس ما اینجا هتل‌ها و هزینه‌هایشان را به سه دسته هتل‌های لوکس، هتل‌های متوسط و هتل‌های ارزان تقسیم می‌کنیم تا شما بر اساس بودجه  سفرتان، هزینه اقامت را برای خودتان حساب کنید. در نهایت هم از اجاره سوئیت در کیش و اجاره آپارتمان و ویلا در کیش خواهیم گفت. احتمالا حدس زده‌اید که با کامل‌ترین لیست قیمت هتل و سوئیت در کیش روبه‌رو خواهید شد.

هزینه اقامت در هتل‌های لوکس کیش

این هتل‌ها حتما انتظارات شما از هتل لوکس را برآورده خواهند کرد. اتاق‌های متنوع، منظره‌های خیره‌کننده و منوهایی با انواع غذا برای ذائقه‌های متفاوت و در نهایت آسایش محض. هتل‌های لوکس در بهترین خیابان‌های کیش و نزدیک به بهترین مراکز خرید کیش قرار دارند.

هتل داریوش کیش

هزینه اقامت در هتل‌های لوکس کیش هم به ترتیب زیر است:

معمولا این پنج هتل را به‌عنوان هتل‌های پنج ستارۀ لوکس کیش معرفی می‌کنند. اما علاوه بر این پنج مورد چند هتل دیگر هم هستند که جزو هتل‌های پنج ستاره کیش دسته‌بندی می‌شوند. این هتل‌ها و قیمت‌هایشان عبارتند از:

این هتل‌ها هم امکانات بسیار خوبی دارند و به لحاظ دسترسی به نقاط اصلی شهر کیش هم بسیار مطلوب هستند. پس اگر احیانا ظرفیت هتل‌های لوکس پر بود یا لزومی به رزرو هتل‌های لوکس نمی‌بینید لیست هتل‌های پنج ستاره بالا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. هتل پالاس کیش و هتل یاقوت کیش هم از هتل‌های ۵ ستاره کیش هستند که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. در ضمن حتما تخفیف‌های این هتل‌ها را در انواع تور کیش هم چک کنید.

هزینه اقامت در هتل‌های متوسط کیش

اسم این هتل‌ها متوسط است و یک ستاره کمتر از هتل‌های ۵ ستاره بالا دارند اما امکانات آنها بسیار مناسب است. تفاوت امکانات این هتل‌ها با هتل‌های لوکس و پنج ستاره در جزئیات است پس اگر خیلی ریزبین و جزئی‌نگر هستید و آنچنان با قیمت ۵ ستاره‌ها مشکل ندارید بهتر است به سراغ ۴ ستاره‌ها نیایید اما اگر کیفیت خوب و قیمت مناسب‌ مدنظر شماست حتما ۴ ستاره‌ها در خدمت شما خواهند بود.

لیست هزینه اقامت در هتل‌های ۴ ستاره کیش را با هم ببینیم:

یادتان باشد تقاضا برای این هتل‌ها به‌دلیل کیفیت و معروفیت آنها به‌خصوص در زمان‌های شلوغی جزیره، بسیار زیاد است پس اگر قصدتان رزرو هتل‌های متوسط یا ۴ ستاره در کیش است حتما برای آنها برنامه بریزید. نکته دیگر تخفیف این ‌هتل‌ها است که اغلب در رقابت با یکدیگر تخفیف‌های مناسبی ارائه می‌دهند پس حتما حواستان به تخفیف‌های مهمان‌نوازانه آنها هم باشد.

هتل آرامیس پلاس

هزینه اقامت در هتل‌های ارزان کیش

هتل‌های ارزان که به هتل‌های اقتصادی یا اکونومیک هم معروف هستند هم مخصوص آن دسته گردشگرانی است که نمی‌خواهند هزینه خیلی زیادی برای محل اقامت بپردازند. البته که در لیست هتل‌های اقتصادی کیش اغلب نام هتل‌های ۳ ستاره را می‌بینید اما هتل‌های ۲ و ۱ ستاره هم بین آنها جای می‌گیرند. گردشگرانی که می‌دانند بیشتر زمان را بیرون از فضای هتل می‌گذرانند این هتل‌ها را هدف صید خود قرار می‌دهند. نگاهی داشته باشیم به لیست هتل‌های ارزان قیمت کیش که ما آن را به سه دسته هتل‌های ۳ ستاره کیش، هتل‌های ۲ ستاره کیش و هتل‌های تک ستاره کیش تقسیم کرده‌ایم.

هتل‌های ۳ ستاره کیش و قیمت‌هایشان عبارتند از:

حتما یادتان باشد که ممکن است تفاوت قیمت برخی از هتل‌های ۳ ستاره نسبت به برخی از هتل‌های ۴ ستاره تفاوت چندانی نداشته باشد، یکی از دلایل آن تقاضای زیاد برای آنهاست. البته که ممکن است دسته‌ای از آنها قیمتشان بسیار مناسب‌تر باشد. این موضوع بستگی به فصل و تعداد گردشگران کیش دارد. نکته دوم این‌که هتل‌های ۳ ستاره کیش کیفیت خوبی دارند و اینطور نیست که شما با یک مکان نامناسب برای اسکان رو‌به‌رو باشید. حالا نوبت آن است که نگاهی به لیست و قیمت هتل‌های ۲ ستاره کیش داشته باشیم:

مسلما کیفیت هتل‌های ۲ ستاره نسبت به هتل‌های قبلی کمتر است اما اگر هدف شما از حضور در کیش استفاده حداکثری از انواع تفریحات در کیش یا حضور در مجتمع‌های خرید جزیره یا استفاده از ساحل‌های کیش باشد پس محل اقامت برای شما فقط به یک جا برای خواب و نگهداری وسایل تبدیل خواهد شد و در نتیجه هتل‌های ۲ ستاره و حتی ۱ ستاره موقعیت مناسبی است برای انتخابتان. در نهایت هم نگاهی داشته باشیم به لیست و قیمت هتل‌های ۱ ستاره در کیش:

نکته نهایی درباره هزینه اقامت در کیش این است که باید با تعیین بودجه سفر، اهدافتان از سفر و در نهایت انتظارتان از اوقات فراغت، اقدام به رزرو هتل در کیش کنید. حالا آمادۀ آن هستیم که درباره اجاره سوئیت در کیش هم نکاتی را با هم مرور کنیم.

 

هزینه اجاره سوئیت در کیش

هزینه اجاره سوئیت در کیش بسیار متغیر است. این هزینه به زمان سفر، مکان سوئیت، امکانات سوئیت و میزان تقاضا بستگی دارد. مکان‌های اجاره سوئیت در کیش هم متفاوت است. یکی از معیارهای پایین یا بالا‌بودن قیمت، دور یا نزدیک‌بودن به مراکز خرید یا ساحل‌های اصلی جزیره است.

از جمله مکان‌هایی که در آن سوئیت‌ موجود است یکی شهرک سفین یا همان شهرک نوبنیاد کیش است. این شهرک از بازار و مناطق گردشگری دور است و به همین دلیل هم سوئیت‌هایش ارزان‌تر از سوئیت‌های دیگری است که واقع در شهرک صدف است. سوئیت‌های این شهرک به‌دلیل موقعیت جغرافیایی شهرک صدف قیمت بالاتری دارند چون به مراکز خرید، ساحل‌ها و مراکز تفریحی کیش نزدیک‌ترند.

در مجموع فاز ۲ شهرک صدف به‌دلیل دسترسی مناسبش تعداد بیشتری سوئیت برای اجاره دارد. وقتی نگاهی داشته باشیم به انواع لیست سوئیت در کیش، مواردی مثل سوئیت بدون خواب در شهرک صدف، سوئیت یک خواب و دو خواب VIP و یا سوئیت ساحلی در کیش را می‌بینیم. می‌توان گفت که قیمت‌ها از ۱۲۰۰۰۰ تومان تا ۵۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.

شهرک اروپایی ستاره در شهرک صدف

همچنین باید توجه کنید که برای مثال سوئیت‌ها از بدون خواب، تک خواب یا ۲ خواب تا ۴ تخت و ۲ خواب با ۶ تخت متغیر است. بهتر است سوئیتی را تهیه کنید که منطبق است با نیاز یا انتظارتتان. برای مثال اگر قصد اجاره ماشین دارید حتما می‌توانید روی سوئیت‌های دورتر از مراکز اصلی کیش هم حساب کنید و با کم کردن هزینه‌ اقامت خود، هزینه را به اجاره ماشین در کیش یا تفریحات دیگر اختصاص دهید.

هزینه اجاره آپارتمان در کیش

از طرفی آپارتمان‌های اجاره‌ای هم در کیش هستند که بسته به امکانات و نوعشان دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. البته گاهی مرز بین سوئیت و آپارتمان آنچنان مشخص نیست ولی ‌به ‌هر حال آپارتمان معمولا دارای استقلال بیشتری است و صرفا هم به خواب‌هایش محدود نمی‌شود و فضای بیشتری هم در قسمت پذیرایی خود دارد. وقتی یک نگاه کوتاه هم داشته باشیم به لیست قیمت آپارتمان در کیش مواردی مثل اجاره آپارتمان یک خواب یا دو خواب و همچنین ۲ خواب چهار تخته را می‌بینیم. قیمت اجاره روزانه و شبانه آپارتمان در کیش از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. در نهایت این شما هستید که با اطلاعات کامل یا با بازدید از محل می‌توانید بهترین نوع آپارتمان را مطابق با انتظاراتتان به صورت روزانه، شبانه و حتی ماهانه اجاره کنید.

هزینه اجاره ویلا در کیش

طبعا اجاره ویلای دربست در کیش، هزینه بیشتری از اجاره سوئیت یا آپارتمان خواهد داشت. نوع ویلا و امکانات آن از قبیل استخر‌دار بودن و یا نزدیکی به ساحل هم در تعیین قیمت آن موثر است. هزینه اجاره ویلا در کیش می‌تواند با ویلاهای لاکچری افزایش و با ویلاهای معمولی کاهش پیدا کند اما حدود قیمت از ۷۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان برای هر روز متفاوت است. توجه داشته باشید که اجاره چند روزۀ ویلا می‌تواند باعث قدرت چانه‌زنی بیشتر شما با ویلادار باشد. پس اگر برای چند روز اقامت ویلا را می‌خواهید از همان ابتدا به فکر تخفیف‌های چند‌روزه باشید. البته تخفیف‌های اوقات خلوتی جزیره را هم از یاد نبرید.

قیمت تور کیش

کلمه‌های هزینه و قیمت در کنار کیش که بیایند، اولین چیزی که به ذهن همه می‌رسد تور کیش است. اغلب افراد هم با خودشان فکر می‌کنند کاش سایتی بود که صفر تا صد تورهای کیش را در خود داشت و می‌توانست تورهای لحظه آخری کیش، قیمت انواع تور کیش و تور ارزان کیش را ارائه دهد. همه این‌ها را در سایت کیش‌بوک با یک کلیک ساده روی کلمه تور کیش پیدا می‌کنید. علاوه بر این‌ها کیش‌بوک تخفیف ویژه تور کیش را هم به شما اطلاع می‌دهد. حالا با این وصف اگر بخواهیم از معیارهای تعیین‌کنندۀ هزینه سفر به کیش با تور بگوییم، باید گفت این هزینه به چند عامل بستگی دارد:

  • مبدا حرکت: در حالت معمول هر چه مسیر دورتر از کیش باشد قیمت تور ممکن است بیشتر شود، البته این مسئله‌ای همیشگی نیست و در موارد زیادی خلاف این است.
  • نوع هتل ارائه‌شده توسط تور: در حالت معمول هر چه تعداد ستاره هتل بیشتر، قیمت تور بیشتر.
  • تعداد روز و شب اقامت در کیش: هر چه مدت اقامت بیشتر، قیمت بالاتر.
  • زمان سفر به کیش: در دوران پیک مسافرت‌ها، قیمت‌ها کمی افزایش و در خلوتی‌ها قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
  • تخفیف تورهای کیش: تخفیف‌ها می‌توانند ارزان‌ترین سفر کیش را برای شما باعث شوند. باید گوش‌به‌زنگ این تحفیف‌ها باشید، به‌خصوص در ایام خلوت جزیره.

ساختمان کازینوی کیش

در نهایت این‌که سایت ارائه‌دهندۀ تور، نقش اساسی در هزینه‌های شما خواهد داشت. سایتی که انواع تور و قیمت‌های متنوع را داشته باشد و تخفیف‌های ویژه هم ارائه دهد می‌تواند بهترین تورهای کیش با قیمت مناسب را به شما ارائه دهد. همه این ویژگی‌ها در قسمت تور کیش سایت کیش‌بوک یافتنی است. در حال حاضر تور کیش از تهران ، طیف قیمتی از ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰۰۰ تومان دارد. برای مواردی مثل تور کیش از اصفهان قیمت از ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰۰۰ و یا تور کیش از شیراز قیمت از ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰۰ متغیر است. البته قیمت تورهای لوکس کیش ممکن است تا ۴ الی ۷ میلیون هم برسد. توجه داشته باشید که قیمت‌ها حدودی است و در فصل‌های مختلف تغییر می‌کند.

 

هزینه خورد و خوراک در کیش

قیمت غذا در کیش یکی دیگر از اصلی‌ترین دغدغه‌های گردشگران کیش است. مدیریت هزینه خورد و خوراک به شیوه‌های مختلفی ممکن است؛ از رستوران‌گردی در بهترین رستوران‌های کیش گرفته تا آشپزی‌کردن خودتان در سوئیت‌ راه‌های مدیریت هزینه است. توجه کنیم که شما هر نوع غذایی که بخواهید در کیش فراهم است چون انواع رستوران و فست‌فود در کیش مشغول به فعالیتند. همین تنوع کمک می‌کند که هم ذائقه‌های مختلف به مراد دلشان برسد و هم برای جیب‌ها و بودجه‌های مختلف انواع قیمت‌ها فراهم باشد. بازار رقابت انواع فست‌فود و رستوران هم داغ است پس کیفیت و قیمت‌ها هم رقابتی است. البته این به‌معنای پایین‌بودن قیمت غذا نیست چون کیش شهری توریستی و اغلب پر مسافر است. در نهایت این‌که شما هر وعده غذایی را از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار و حتی بالاتر هم گیر می‌آورید.

از طرفی می‌دانید که قیمت‌ها در سال‌های اخیر خیلی متغیر است و خیلی سخت است که بخواهیم قیمت دقیقی حتی با توجه به منوهای رستوران‌ها ارائه دهیم پس بهترین گزینه برای فهمیدن این‌که هزینه یک رستوران یا فست‌فود به کیفیت آن می‌ارزد یا نه، شنیدن نظرات شماست. حتما تجربه شما بهترین راهنما برای گردشگران و حتی کیش‌بوک خواهد بود. ما هم اینجاییم تا نکاتی کاربردی درباره هزینه خورد و خوراک در کیش به شما بگوییم:

  • در تعطیلات و شلوغی‌ها هزینه رستوران‌ها و فست‌فود‌ها کمی افزایش می‌یابد.
  • هزینه غذا در رستوران‌ها و فست‌فودهای لوکس کیش طبعا خیلی بالا خواهد بود.
  • رستوران‌های با موزیک زنده نسبت به رستوران‌های مشابه خود، قیمتی بالاتر دارند.
  • موزیک زنده، تضمینی بر کیفیت خدمات رستوران یا کیفیت غذای آن نیست.
  • منوهایی که غذای دریایی را شامل می‌شوند، قیمت را بالاتر می‌برند.
  • برخی رستوران‌ها ممکن است هزینه ورودی دریافت کنند.
  • غذاهای دریایی در کیش هم خوب طبخ می‌شوند و هم تازه‌تر هستند.
  • قیمت موادغذایی، صیفی‌جات و خوراکی‌های خام نسبت به شهرهای دیگر بالاتر است.
  • محصولات خارجی گران هستند. غذاهایی که با مواد اولیه خارجی باشند هم گرانند.
  • آشپزخانه و کترینگ‌ها در کیش کیفیت و قیمت مناسبی دارند. تعدادی از آشپزخانه‌های کیش عبارتند از: رستوران پردیس کیش، رستوران همشهری کیش، رستوران پارسی کیش.
  • رزرو میز در برخی رستوران‌ها باعث کاهش هزینه خواهد شد.
  • میوه در کیش خیلی گران است چون اغلب یک محصول وارداتی از سایر نقاط ایران است. نوع خارجی آن هم که طبعا خیلی گران است.
  • بالا‌بودن قیمت مواد اولیه در کیش باعث می‌شود تفاوت قیمت چندانی بین غذایی که با آشپزی خودتان درست می‌کنید با غذایی که از رستوران‌ها تهیه می‌کنید نباشد.

یادتان باشد اگر قصد دارید رستوران‌گردی در کیش را در لیست تفریحاتتان قرار دهید حتما باید یک بودجۀ جداگانه را برای سفر در نظر بگیرید مخصوصا اگر با خانواده سفر می‌کنید. علاوه بر تعداد نفرات، روزهایی که در کیش می‌مانید هم در مجموع هزینه خورد خوراک شما تاثیر می‌گذارد. پیشنهاد آخر این‌که حتما غذاهای محلی کیش را بچشید چون با غذاهای محلی کیش علاوه بر چشیدن طعم غذا، فرهنگ و تاریخ کیش را هم مزه خواهید کرد.

هزینه اجاره ماشین در کیش

اجاره ماشین در کیش یعنی استفاده هدفمند از زمان سفر، تفریح آزادانه در هر زمان از شبانه‌روز در جزیره، بیشتر کردن بازدید از نقاط تفریحی در زمان کمتر و در نهایت کیش‌گردی با ماشین که خودش اصلا یکی از بهترین لذت‌های سفر است؛ برای مثال فقط کافی است اشاره کنیم به تجربۀ لذت رانندگی در جاده جهان کیش. وقتی به لیست خودروهای اجاره‌ای در کیش نگاه کنیم تنوع خودروها را می‌بینیم؛ از خودرو شاسی بلند و سدان گرفته تا خودرو کروک و کوپه. این لیست متنوع قیمت‌های متنوعی هم به ما می‌دهد. یادمان باشد قیمت‌هایی که در ادامه می‌آیند حدودی هستند و شما قبل از رزرو ماشین در کیش حتما باید قیمت‌ها را چک کنید.

اجاره ماشین لوکس در کیش
اجاره ماشین لوکس در کیش

هزینه اجاره خودروهای اقتصادی در کیش

هزینه اجاره ماشین در کیش برای یک روز در مورد ماشین‌های جذابی مثل اسپورتیج نیو ، نیسان جوک ، هیوندای وولستر ، کیا ریو ، مزدا ۳ و تویوتا یاریس در حدود ۵۰۰ هزار تومان است. هزینه اجاره فورد فیوژن، مزدا ۶ و هیوندای سوناتا احتمالا کمی بیشتر مثلا در حد ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. کیا موهاوی، شورلت مالیبو، اج‌فورد و فورد تاروس در حد ۷۰۰ تومان، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه هم حدود ۹۰۰ تومان. پایین‌ترین قیمت در این دسته هم معمولا به نیسان قشقایی با ۳۵۰ هزار تومان برای یک روز تعلق می‌گیرد.

در نهایت برای  اجاره ماشین ارزان در کیش بهترین انتخاب‌های شما همین‌ها خواهد بود. البته هستند کسانی که ترجیح می‌دهند به اجاره ماشین ایرانی در کیش اقدام کنند. مسلما قیمت این خودروها پایین‌تر است اما واقعیت ماجرا این است که هزینه اجاره خودروهای خارجی با قیمت مناسب در کیش، در نسبت با شهرهای دیگر ایران بسیار کمتر است و از طرفی یکی از لذت‌های سفر توریستی و تور کیش همین ماشین‌سواری‌های آن است.

هزینه اجاره خودروهای لوکس در کیش

خب رسیدیم به قسمت جذاب ماجرا! خودروهای لوکسی که سواری با آنها یکی از لذت‌ها و خاطرات خیال‌انگیز از سفر به کیش را برای شما رقم خواهد زد. بچه‌غول‌هایی مثل تویوتا اف‌جی، کلاسیک‌ اما همزمان امروزی‌هایی مثل کادیلاک ۲۰۱۴، شاسی‌بلند مغروری مثل دوج دورانگو قیمتی در حدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان دارند. جگوار و  دوج چلنجر SRTهم اجاره‌ای حدود یک میلیون تومان در روز خواهند داشت.

شورلت کروز، تویوتا لندکروز، بنز کلاس C اجارۀ روزانه‌ای بیش از سه میلیون تومان دارند. و در آخر مازراتی گیبلی ایستاده با قیمتی بیش از ۷۰۰۰۰۰۰ تومان اجاره روزانه! اما در بین لوکس‌ها رنجرور ۲۰۱۴، دوج جرنی و بنز سی ‌۲۰۰ هم با قیمتی حدود ۸۰۰ هزار تومان پایین‌ترین قیمت را دارند.

هزینه اجاره ماشین کروک در کیش

کروک‌ در جهان ماشین‌ها مرز بین آسمان و زمین را به هم می‌دوزد. حالا شما فکر کنید که زمین جزیره را با موج سرعت ماشین در می‌نوردید و آسمان آبی خلیج فارس در روز و نسخه پرستاره‌اش در شب بالای سر شماست. هزینه اجاره موستانگ کروک، کامارو کروک، مرسدس بنز ۳۵۰SLK  و بی‌ام‌دبلیو Z4 کروک از حدود یک‌میلیون‌و‌سیصد‌هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲ میلیون تومان فی می‌خورد.

 

هزینه حمل‌و‌نقل در کیش

هزینه حمل و نقل عمومی کیش بستگی دارد به این‌که شما از تاکسی تلفنی و خطی استفاده کنید یا این‌که سوار مینی‌بوس‌هایی شوید که در سطح شهر فعال هستند. هزینه این تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌ها در مقایسه با اجاره خودرو در کیش بسیار پایین‌تر و کیفیت آنها هم بسیار مناسب است. ایراد آنها فقط این است که شما برای مثلا تاکسی‌گرفتن میزانی از زمان خود را از دست خواهید داد و یا با مینی‌بوس از گردش در شهر در یک فضای شخصی محروم خواهید شد. در کیش تاکسی‌های تلفنی، سفید‌رنگ و تاکسی‌های خطی، زرد رنگ هستند.

هزینه تاکسی تلفنی در کیش

تاکسی‌های سفید از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند و یک هزینه ورودی دارند. آخرین نرخ ورودی اعلامی تاکسی‌های تلفنی (سفید) توسط شورای ترافیک جزیره کیش به شرح زیر است:

  • ورودی در مسیرهای سطح شهر از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ مبلغ ۱۰ هزار تومان
  • ورودی فرودگاه به تمام نقاط شهر ۲۵ هزار تومان
  • ورودی نواحی غربی (حدفاصل پارک آبی اوشن تا کلبه هور) به تمام نقاط شهر ۳۰ هزار تومان
  • ورودی سافاری ۱۸ هزار تومان

تاکید کنیم که این اعداد فقط نرخ ورودی است و تا سقف ۷ کیلومتر به ازای هر کیلومتر هزار تومان به مبلغ کرایه اضافه می‌شود. برای بالاتر از ۷ کیلومتر هم هزاروپانصد تومان اضافه خواهد شد. برای زمان توقف به ازای هر دقیقه هزار تومن باید پرداخت کنید، اگر هم سرویس را کنسل کنید تا سقف ۲۰ درصد ورودی را باید بپردازید.

هزینه تاکسی خطی و مینی‌بوس در کیش

هزینه تاکسی خطی یا تاکسی زرد در کیش مبالغی از ۴ هزار تومان تا ۶۵۰۰ تومان را شامل می‌شود. از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح هم ۱۰ درصد به نرخ تاکسی اضافه می‌شود. نرخ کرایه مینی‌بوس برای تمام مسیرهای کوتاه و بلند از ساعت ۶ صبح تا ۱ بامداد برای هر نفر ۲۷۰۰ تومان و از ساعت ۱ بامداد تا ۶ صبح هم ۴۵۰۰ تومان است.

 

هزینه سفر به کیش با هواپیما

هواپیما معمولا اولین انتخاب گردشگران برای سفر به کیش است چون سفر هوایی هم سریع است و هم فقط کافی است در مبدا سوار هواپیما شوید و در فرودگاه بین‌المللی کیش فرود بیایید. خوشبختانه چه بخواهید از دورترین نقاط به سمت جزیره پرواز کنید(برای مثال سفر هوایی از تبریز به کیش) و چه بخواهید از نقاط نزدیک‌تر مثلا سفر هوایی از اصفهان به کیش را تجربه کنید، فرودگاه کیش پذیرای شما خواهد بود. قیمت بلیط کیش بسیار متغیر است چون هم هواپیماهای پرواز کیش، متنوع است و هم تعداد پروازها بسیار زیاد است. برای مثال اگر قیمت بلیط برای سفر هوایی از تهران به کیش در حالت عادی را در نظر بگیریم قیمت‌ها بین ۲۵۰ هزار تومان تا یک میلیون‌و‌دویست‌هزار تومان متغیر است. مسیرهای نزدیک‌تر، برای مثال سفر هوایی از شیراز به کیش هم قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان دارند. به هر حال کیش‌بوک نکاتی را برای خرید بلیط ارزان هواپیما برای سفر کیش، برای شما آماده کرده است:

  • زمانی به سفر کیش بروید که دیگران از سفر برمی‌گردند، قیمت بلیط در این حالت در مسیر رفت کاهش پیدا می‌کند.
  • حواستان به نوع ایرلاین پروازی باشد، برخی از ایرلاین‌ها به‌صورت مقطعی تخفیف‌های ویژه یا لحظه آخری مناسبی برای گردشگران در نظر می‌گیرند.
  • برای به دست آوردن بلیط ارزان باید قید سفر در تعطیلات را بزنید.
  • به جای صبح، عصر بلیط بگیرید. معمولا بلیط‌های عصر ارزان‌ترند.
  • از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید و حواستان حسابی برای صید این بلیط‌ها جمع باشد.
  • آماده سفر باشید چون ممکن است ناگهان بلیط‌ها ارزان شود یا بلیط ارزان پیدا کنید.

در مجموع قیمت بلیط هواپیما برای سفر به کیش هم بنا به میزان تقاضا و هم بنا به تخفیف‌های لحظه آخری می‌تواند بسیار متغیر باشد. در نهایت اما شما از همین حالا برای تور کیش نوروز ۱۴۰۰ خودتان باید برنامه داشته باشید.

هزینه سفر به کیش با قطار
هزینه سفر به کیش با قطار

هزینه سفر به کیش با قطار

چه بخواهید با قطار از تبریز به کیش سفر کنید چه بخواهید با قطار تهران به سمت کیش بیایید، ایستگاه قطار بندر عباس نزدیک­ترین مقصد قطاری شما خواهد بود و بعد از آن باید از راه جاده­ای خودتان را به بندر چارک برسانید. بعد از آن هم مسیر دریایی چارک به کیش منتظر شماست. هزینه سفر با قطار هم بستگی دارد به این‌که از کدام نقطه ایران به سمت کیش می‌آیید. برای مثال متوسط هزینه قطار از تهران به بندرعباس حدود ۱۴۰ هزار تومان برای ۶ تخته و ۱۸۰ هزار تومان برای ۴ تخته است. از بندرعباس تا چارک هم انواع ماشین برای جابه‌جایی مسافران موجود است و در نهایت از چارک به سمت کیش هم شناورها منتظر مسافرها هستند. از بندر چارک تا کیش ۳۲ کیلومتر فاصله است و احتمالا حداقل دو ساعتی طول می‌کشد تا به کیش برسید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی جذابیت‌های خاص خودش را دارد که یکی از آنها توقف در شهرهای بین راه است. ماشین شخصی یک فضای شخصی هم دارد و شما می‌توانید خودتان را به انواع امکانات مجهز کنید. در مورد سفر با ماشین شخصی، هزینه بنزین و استهلاک در مسیر رفت‌و‌برگشت از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. طبعا این هزینه برای حرکت از شهرهای مختلف به سمت کیش متفاوت است. برای مثال گاهی ممکن است مسیر آنقدر دور باشد که کلا علت سفر با ماشین شخصی نه کاهش هزینه بلکه لذت‌بردن از یک سفر طولانی باشد، مثلا برای سفر زمینی از تبریز به کیش یا سفر زمینی از تهران به کیش این مسئله صدق می‌کند. اما شهرهای نزدیک‌تر به جنوب ایران، موقعیتی دارند که افراد را مشتاق سفر زمینی می‌کند، به همین دلیل هم هست هر سال موج زیادی سفر زمینی از شیراز به کیش یا از اصفهان به کیش راه می‌افتد.

نکته بعدی در مورد سفر با ماشین شخصی، حمل ماشین به سمت جزیره است. شما وقتی به بندر چارک می‌رسید باید ماشین را سوار شناورها کنید و به سمت کیش ببرید و بالعکس. ورود خودرو به کیش یک هزینه ورودی دارد به‌اضافه هزینه شناور و عوارض حمل‌و‌نقل دریایی. این هزینه برای سال ۹۸ و ۹۹ حداقل ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین ورودی خودرو هم فقط برای ۵ روز است و هر روز که اضافه بمانید باید روزی ۷۰ هزار تومان بپردازید. پس می‌بینید که هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی آنچنان کم نیست و شما برای سفر با ماشین شخصی باید دلایل دیگری جز کاهش هزینه داشته باشید. یادمان نرود که ماشین شخصی هزینه پارکینگ و داستان‌های پیدا‌کردن جای پارک در فصل‌های شلوغ سال را هم همراه خود دارد.

 

هزینه سفر زمینی به کیش با اتوبوس

سفر با اتوبوس هم یکی از گزینه‌های شماست. بلیط اتوبوس قیمت مناسب‌تری از بلیط هواپیما و قطار دارد و هزینه سفر با اتوبوس از هزینه سفر با ماشین شخصی هم کمتر می‌شود. البته هر جا که باشید اول باید خودتان را به بندرعباس برسانید و بعد از آن هم باید زمینی از بندر به سمت چارک یا بندرلنگه بروید و باز سوار شناورها شوید تا به کیش برسید. در حال حاضر هزینه اتوبوس برای مثال از تهران تا بندر بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متغیر است. اتوبوس هم مثل قطار و هواپیما تخفیف‌هایی دارد که به‌خصوص در فصل‌های خلوت‌تر بیشتر هم می‌شود.

ساحل کیبل اسکی کیش

هزینه تفریحات آبی در کیش

یکی از تفریحات کیش که هر سال گردشگران زیادی را به سمت جزیره جذب می‌کند تفریحات آبی کیش است. ما در اینجا لیست و هزینه تفریحات دریایی در کیش را بر اساس آخرین تغییرات در تابستان ۹۹ و به صورت میانگین قیمت ارائه داده‌ایم:

هزینه تفریحات آبی در کیش
هزینه تفریحات آبی در کیش
  • غواصی در کیش: ۱۹۵۰۰۰ تومان
  • پارک آبی کیش: ۲۰۰۰۰۰ تومان
  • پاراسل: ۱۶۰۰۰۰ تومان
  • فلای برد: ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
  • کیبل اسکی: ۴۵۰۰۰ تومان
  • پدل برد: ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • جت اسکی: ۴۵۰۰۰۰ تومان
  • شاتل و بنانا: از ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان
  • اسکی روی آب با قایق: ۱۵۰۰۰۰ تومان
  • گشت با قایق تندرو معمولی: ۱۰۰۰۰۰ تومان
  • گشت با قایق تندرو دو موتور: ۱۵۰۰۰۰ تومان
  • قایق پدالی و پارویی: ۵۰۰۰۰ تومان
  • قایق‌های بادبانی کاتاماران: ۲۰۰۰۰۰ تومان
  • قایق‌های بادبانی معمولی: ۱۵۰۰۰۰ تومان
  • ماهی‌گیری تفریحی در کیش: ماهی‌گیری ثابت با شناور و تجهیزات ماهی‌گیری حدود ۲۵۰۰۰۰ و ماهی‌گیری ترولینگ با شناور و تجهیزات ماهی‌گیری ۴۰۰۰۰۰ تومان
  • فیش اسپا: ۳۵۰۰۰ تومان

توجه کنید که این قیمت‌ها به‌صورت میانگین در نظر گرفته شده‌اند و از طرفی باید تخفیف‌ها در مورد هر یک از این تفریحات را قبل از سفر به کیش یا رزرو تور کیش در نظر بگیرید. از مجتمع‌های دریایی هم می‌توان به مجتمع تفریحات دریایی اشاره کرد که همواره در حال تکمیل‌شدن است. رفتن به ساحل‌های کیش، پلاژ آقایان و پلاژ بانوان هم از دیگر تفریحات در دسترس شماست. ورودی پلاژها معمولا رقمی در حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

هزینه تفریحات ورزشی در کیش

تفریحات ورزشی در کیش هم نه‌تنها یکی از جذاب‌ترین‌ها در نوع خود است. حتما دیده‌اید که کیش حتی توان برگزاری انواع مسابقات ورزشی بین‌المللی را هم دارد. حالا نوبت می‌رسد به بررسی لیست و قیمت تفریحات ورزشی در کیش:

 

ساحل زیبای دامون

در کیش ورزش‌های دیگری مثل بولینگ در بولینگ مریم کیش و فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی و تنیس هم بسیار پرطرفدار است. البته شما در کیش ورزش‌های جذاب و بامزه‌ای مثل زورب بال یا ترامپولین را هم پیدا می‌کنید که نسبت به بقیه جدیدترند. اما از آنجا که این جزیره معجزه کم ندارد حتی ورزش‌هایی مثل اسکیت روی یخ برای مثال در مجتمع ورزش‌های زمستانی کیش وجود دارد. از دیگر مجتمع‌های ورزشی و مجهز هم می‌توان به دهکده تیراندازی ورزشی اشاره کرد. قیمت این تفریحات ورزشی متغیر است و تخفیف‌های آن هم برمبنای فصل‌های سال همواره در حال تغییر است.

 

هزینه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کیش

هنر، فرهنگ و تاریخ هر منطقه، روح آن را تشکیل می‌دهد. دیدن هر یک از جاهای دیدنی کیش هم باعث خواهد شد که شما از فاصله نزدیک‌تری با مردم، تاریخ و فرهنگ این جزیره آشنا شوید. شاید بین تفریحات کیش، کم‌هزینه‌ترین تفریحات مربوط است جاذبه­ های تاریخی و فرهنگی کیش که شامل لیست کیش­بوکی زیر می­شود:

هزینه جاذبه‌های تاریخی کیش
هزینه جاذبه‌های تاریخی کیش

تفریحات بالا هزینه بسیار پایینی برای شما به همراه خواهند داشت و اصلا بعضی از آنها مثل گذر هنرمندان و بازدید از شهر قدیمی حریره تقریبا مجانی است. مسئله اما این است که شما با بازدید از این مکان‌ها در دریای زیبایی، معنا و همزیستی با محیط غوطه‌ور خواهید شد و فرصت خاطره‌سازی در سفر را همراه عزیزانتان پیدا خواهید کرد. مکان‌های تاریخی و فرهنگی شما را به خود، دوستان و خانوادتان نزدیک خواهد کرد.

هزینه جاهای دیدنی کیش

در بین دیدنی‌های کیش هم جاذبه هایی هستند که نفستان را از ترس بند می‌آورند و هم برای شما از جادو و طلسم می‌گویند. البته که این جزیرۀ شاد هم برای شادی‌های دورهمی شما و هم برای لذت شما روی آب، جا دارد. یک بخش دیگر جاهای دیدنی هم با ماهی‌ها و پرندگان می‌گذرد.

لانچ مارینا در شب

کیش هر چه دارد را سخاوتمندانه در اختیار گردشگران قرار می‌دهد:

البته نباید پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان کیش را هم فراموش کنیم که اصلا بسیاری از افراد به‌خاطر همین‌ها به سمت کیش سرازیر می‌شوند. قیمت مصوب پارک دلفین ۲۸۰ هزار تومان است که با تخفیف گاهی به ۱۸۰ هزار تومن هم می‌رسد. شنا و غواصی با دلفین هم با تخفیف به حدود ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد. چه در مورد این دو گل سرسبد جاهای دیدنی کیش و چه در مورد موارد بالا یادتان باشد که همیشه تخفیف‌ها را چک کنید.

تفریحات بی‌هزینه کیش

خب رسیدیم به قسمتی از تفریحات کیش که در واقع هدیۀ جزیره است به تمام گردشگران! تفریحاتی بدون هزینه اما بسیار خاطره‌انگیز؛ پر از دورهمی‌های دوستانه، قدم‌زدن، خلوت‌کردن و هوای خوب! نگاهی داشته باشیم به لیست تفریحات بی‌هزینه در کیش:

می‌بینید که بعضی از این تفریحات با نمادها و خاطرات تاریخی کیش ساخته و برخی هم از دل طبیعت منحصر‌به‌فرد کیش بیرون کشیده شده‌اند؛ چه چیز بهتر از این پیوند با طبیعت و تاریخ در دل جزیره‌ای بی‌مانند! در این جزیرۀ زیبای قصه ما البته اسکله و پارک‌‌ها را هم نباید فراموش کرد که ادای دینی بوده است به زیبایی‌های طبیعی و تاریخی کیش.

تفریحات بی‌هزینه کیش
تفریحات بی‌هزینه کیش

پس نگاهی داشته باشیم به یکی دیگر از تفریحات بی‌هزینۀ کیش یعنی لیست پارک‌ها و اسکله‌های کیش:

هر کدام از این پارک‌ها، اسکله‌ها و ساحل‌ها، دنیای خاص خودشان را دارند. تا آن حد که به هر کدام که پا بگذارید انگار که به جزیره‌ای متفاوت از قبلی وارد شده‌اید. اگر فرصت نکردید همه‌شان را ببینید حتما به چند تایی از آنها سر بزنید.

میدان ساحل کیش

هزینه تفریحات کودکانه در کیش

کیش، دوست کودکان است. وسعت خاک کیش کوچک است اما دلش مثل دل کودکان وسیع و زیباست پس باید هم برای کودکان دنیاهای قشنگی را ساخته باشد. اولا که همان پارک‌ها هم برای کودکان مناطق بسیار جذابی است چون می‌توانند در هوای پاک و آسمان آبی و نور درخشان کیش تفریح کنند. دوما هم اگر تفریحاتی خاص کودکان مدنظرتان است باید لیست و قیمت تفریحات برای کودکان در کیش را ببینید:

هزینه تفریحات کودکانه در کیش
هزینه تفریحات کودکانه در کیش

علاوه بر این‌ها پارک کودک در مرکز تجاری، پارک ماسه‌بازی و در نهایت خانه کودک کیش در مجموعه پارس سافاری هم منتظر بچه‌ها هستند. مطمئن باشید تمام تفریحات بالا آنقدر جذاب هستند که حتی خودتان را هم سرگرم و مشغول خواهند کرد.

 

هزینه خریدکردن در کیش

کیش، معدن مرکز خرید است. مراکز خرید کیش، رنگین‌کمانی از انواع چیزها و سلیقه‌ها را در خود دارند. هزینه خرید در کیش بستگی دارد به چیزی که می‌خرید، تخفیف‌هایی که وجود دارد و مرکز خریدی که به آن قدم می‌گذارید. از جمله بهترین مراکز خرید کیش می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازار پردیس 1 و 2

این دو بازار جزو مراکز خرید لوکس کیش محسوب می‌شوند که هم اجناس لوکس و گاه گرانی دارند و هم مجتمع‌هایشان به شکلی ساخته شده است که خرید را برای شما به یک تفریح جذاب تبدیل می‌کنند. مراکز خرید با قیمت‌ها و کالاهای مناسب در کیش هم موارد زیرند:

سه مورد اول از پرطرفدارهای این دسته محسوب می‌شوند. البته که مرکزی مثل ونوس کالاهای ارزان‌قیمت هم ارائه می‌دهد اما برای ارزان‌ترین بازارها و مراکز خرید کیش باید به سراغ بازارهای قدیمی‌تری مثل موارد زیر برویم:

این بازارها هم فضای خیلی جذاب و رنگارنگی دارند و هم با وجود فروشنده‌های محلی شما می‌توانید لذت آزادانه خریدن و دیدن چیزها را به خودتان بچشانید. خلاصه این که هزینه خرید‌کردن در کیش بستگی دارد به بازاری که انتخاب می‌کنید پس به لیست‌های کیش‌بوکی بالا نگاه کنید و اول مرکز خریدتان را انتخاب کنید تا وقت و پولتان را هدفمند خرج کنید.

 

ارزان‌ترین زمان سفر به کیش

به‌دلیل نوسانات قیمت بلیط یا حتی نوسانات در قیمت هتل‌ها و موادغذایی، تعیین دقیق و قطعی ارزان‌ترین زمان سفر به جزیره، کار دشواری است. البته چک‌کردن مداوم تورهای لحظه آخری کیش یا تخفیف ویژه تور کیش می‌تواند هر فصلی را به یک فصل ارزان برای سفر تبدیل کند و این هم وابسته است به این که با یک منبع جامع برای تور کیش مثل کیش‌بوک در ارتباط باشیم.

برج دوقلوی کیش

 

اما در حالت کلی می‌توان گفت ارزان‌ترین زمان سفر به کیش می‌تواند موقعیت‌های زیر باشد:

  • سفر ارزان به کیش بعد از تعطیلات نوروز
  • سفر ارزان به کیش بعد از تعطیلات تابستانی
  • سفر ارزان به کیش هنگام گرمی هوا

به‌دلیل تعطیلی مدارس، افراد کمتری در این زمان‌ها به کیش سفر می‌کنند. البته در مورد هوا باید گفت اگر شما با گرمای شدید و رطوبت بالا مشکل داشته باشید حتی اگر سفر و تورتان هم ارزان از کار دربیاید ممکن است از سفر لذت نبرید پس باید تمام معیارها را در نظر بگیرید.

 

حرف آخر

در این مقاله سعی داشتیم جامع‌ترین راهنمای هزینه‌های سفر به کیش را در اختیار شما قرار دهیم. ما در کیش‌بوک معتقدیم کامل‌ترین مرجع شمایید و این نظرات شماست که کیش‌بوک را به کمال می‌رساند و دیگر گردشگران هم می‌توانند با این نظرات بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. حالا هم آماده‌ایم که هر سوال دیگری درباره هزینه‌های سفر به کیش داشته باشید را در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهیم. سفرتان خوش و سرتان سلامت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها