شرایط تحصیل در مدارس کیش

مدارس کیش

3.2/5 - (15 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

فرهنگ و تمدن هر منطقه به کیفیت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان همان منطقه باز می‌گردد. به همین دلیل در جای‌جای ایران ما، مدارس فوق‌العاده‌ای تعبیه شده است؛ تا کودکان هر شهر بتوانند به‌راحتی کسب علم کرده و فرهنگ ایرانی را زنده نگه دارند. یکی از سوالات متداول برای بسیاری از علاقمندان سکونت و اقامت دائم یا طولانی‌مدت در کیش، شرایط تحصیل در این جزیره در مقاطع مختلف است. در این نوشته به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم؛ و اطلاعات لازم درباره شرایط تحصیل در مدارس کیش و لیست کامل این مدارس را ارائه کرده‌ایم.

تحصیل در جزیره زیبا و مدارس کیش

همان‌گونه که می‌دانید تحصیل و داشتن علم و دانش، از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌های زندگی شخصی و اجتماعی هر فرد است. به همین دلیل هم تحصیل از ارکان اصلی زندگی هر فردی از کودکی تا بزرگ‌سالی به حساب می‌آید. چراکه یک مدرسه خوب و عالی می‌تواند با وجود دانش‌آموزان موفق، یک جامعه عالی بسازد. به همین دلیل است که تحصیل در جای‌جای ایران و انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندان، به یکی از چالش‌های اصلی والدین تبدیل گشته است. اگر کیشوند هستید و یا تصمیم دارید برای ادامه زندگی خود، جزیره کیش را انتخاب کنید، باید به شرایط فرزندان خود هم توجه بالایی داشته باشید؛ و یکی از بهترین مدارس کیش را در هر مقطع، برای تحصیل فرزند عزیزتان انتخاب کنید.
جزیره کیش در استان هرمزگان و جنوبی‌ترین بخش ایران قرار دارد؛ و با داشتن تقریبی ۲۵ هزار کیشوند، از مراکز استانداردی جهت تحصیل عزیزان شما از مقطع پیش‌دبستانی تا دانشگاه برخوردار است. ما در این مطلب از کیش بوک سعی بر این داریم تا شما را با مراکز تحصیلی این جزیره دوست‌داشتنی آشنا کنیم؛ تا اگر تصمیم به مهاجرت دارید یا به تازگی کیشوند شده‌اید؛ تمامی موارد را سنجیده و با خیال راحت کیش را برای ادامه زندگی خود انتخاب کرده و به مسیر تحصیل کودکان‌تان رنگ سبز بزنید.

پرسش و پاسخ:
۱تحصیل در کیش تا چه مقطعی امکان‌پذیر است؟
کیش دارای مدارس متعددی بوده و تحصیلی در همه مقاطع درسی در کیش در انواع مدارس دولتی، غیرانتفاعی، نمونه دولتی، شاهد و تیزهوشان، در صورت داشتن پیس‌نیازهای هر مدرسه، امکان‌پذیر است. همچنین دانشگاه‌های کیش امکان تحصیل تا مقطع دکتری را در این جزیره فراهم کرده‌اند
۲هزینه تحصیل در کیش چقدر است؟
ساختار آموزشی مدارس کیش مانند سایر مدارس ایران است. در نتیجه تحصیل در کیش بنابر نوع مدرسه، ممکن است رایگان و یا دارای هزینه باشد. به عنوان مثال تحصیل در مدارس دولتی رایگان و یا با هزینه بسیار کم بوده و تحصیل در مدارس غیرانتفاعی دارای هزینه نسبتا بالایی است. ۳در کیش چند مدرسه وجود دارد؟
کیش در مجموع دارای ۳۵ مدرسه است؛ که در بخش‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی دوره اول و دوم، متوسطه دوره اول و دوم، فنی‌وحرفه‌ای، کار و دانش، مدارس بزرگ‌سالان و… به شکل‌های دولتی، غیرانتفاعی، نمونه دولتی، شاهد، تیزهوشان و… فعالیت می‌کنند.
مدرسه های کیش
مدرسه های کیش

معرفی مدارس کیش برای تحصیل در کیش

خیلی از مسافران تور کیش تنها برای گشت‌وگذار و تفریح، سفر به کیش را انتخاب نمی‌کنند؛ و ممکن است با داشتن هدف زندگی در کیش، پا به جزیره مرجانی ایران بگذارند. این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری که دارد از پیشرفت بیشتری به نسبت سایر شهرهای ایران برخوردار است؛ و به عنوان یکی از قطب‌های مهم ایران در تجارت و گردشگری شناخته می‌شود.
به همین دلیل افراد بسیاری، جهت کار و سرمایه‌گذاری در کیش به این منطقه زیبا مهاجرت می‌کنند؛ و قطعا در حین مهاجرت و در زمان زندگی، به خدمات آموزشی ارائه شده در این منطقه هم نیاز دارند. از این رو مدارس دولتی و غیرانتفاعی گوناگونی در مقاطع تحصیلی مختلف از پیش‌دبستانی تا دبیرستان و از مقطع کاردانی تا دکتری در کیش وجود دارد؛ که همگی آنها به بهترین شکل ممکن، وظیفه آموزش و تربیت را بر عهده داشته و از سطح آموزشی بالایی برخودار هستند. لازم به ذکر است که مدارس کیش، بر اساس نظام آموزشی کشور ایران، تعلیم دانش آموزان را برعهده داشته و به آموزش آنها می‌پردازد. بنابراین در زمینه فرآیند و شیوه‌های آموزشی تفاوتی با مدارس سایر شهرهای ایران ندارند. در ادامه به‌طور خلاصه به بررسی نظام آموزشی مدارس در ایران پرداخته‌ایم.

نظام آموزشی مدارس در ایران

منظور از نظام آموزشی، روند و برنامه‌ای است که برای تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته شده است. نظام آموزشی مدارس در ایران در طول قرن گذشته دست‌خوش تغییرات بزرگ و کوچک بسیاری بوده است؛ اما بزرگ‌ترین تغییر در آن را باید در اوایل دهه هشتاد دید. در این دوره تاریخی، دوره آموزشی مدارس به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم شد؛ و دوره راهنمایی و همچنین سال پیش‌دانشگاهی از این لیست برای همیشه خارج گردید.
بر همین اساس در حال حاضر محصلان ایرانی در تمامی شهرهای ایران، ۶ سال اول را به عنوان دوره ابتدایی و ۶ سال دوم را به عنوان دوره متوسطه می‌گذرانند. در این میان دوره ابتدایی به دو بخش ۳ ساله به عنوان دوره ابتدایی اول و دوم تقسیم شده است. همچنین دوره ۶ ساله متوسطه، به دو دوره متوسط اول و متوسطه دوم تقسیم شده است؛ که هر کدام ۳ سال تحصیلی زمان می‌برد. بر همین اساس نیز دو گروه مدارس ابتدایی و متوسطه را می‌توانید در میان مدارس کیش بیابید.
مسئولیت مدیریت نظام آموزشی در ایران بر اساس چهار قانون زیر به‌طور دقیق مشخص شده است:

  • آموزش و پرورش ابتدایی در تمام نقاط ایرانی اجباری و رایگان است.
  • استخدام و تربیت معلم و تدوین و تصویب برنامه‌های آموزشی وظیفه دولت است.
  • دولت وظیفه دارد در همه شهرها و روستاها مدرسه تاسیس کند.
  • مسئولیت کنترل و اداره تمامی سطوح آموزشی بر عهده دولت است.

در نهایت ذکر این نکته اهمیت دارد که نظام آموزشی مدارس ایران اگرچه از نظر شکلی تغییرات گسترده و مثبتی در سال‌های گذشته داشته است؛ اما از نظر کیفیت سطح آموزش، منابع آموزشی و سرفصل‌های دروس، با وجود تلاش‌های بسیار، هنوز هم دچار نقاط ضعف فراوانی است. به همین دلیل هم بسیاری از والدین هنگام انتخاب مدرسه برای فرزندان خود، به موضوع فعالیت‌های فوق برنامه و سبک تدریس و آموزش در مدارس توجه زیادی کرده و این موضوع را بسیار مهم می‌دانند.

مدارس کیش

در کیش مدارس در دو دسته دولتی و غیردولتی فعالیت می‌کنند. هرساله شهریه‌ مدارس کیش با توجه به نرج مصوب شده از سوی آموزش و پرورش تعیین می‌شود؛ با این حال گاهی اخبار ناگواری از تخلفاتی که در مدارس کیش خصوصا در مدارس غیرانتفاعی با هزینه به مراتب بیشتر از نرخ‌های تعیین شده به گوش می‌رسد. با این وجود با کمی جست‌وجو در مدارس کیش، می‌توانید مدارس خوب و متناسب با نیاز فرزندان خود را بیابید.
در ادامه لیست مدارس کیش را همراه با شماره تلفن تماس و آدرس آنها در اختیار شما قرار می‌دهیم:

نام آموزشگاه شماره تماس آدرس
دبستان فرهنگ ۴۴۳۱۸۴۴ بلوار خاتم الانبیا، کوچه شقایق، جنب اداره و آموزش پرورش کیش
دبستان مولوی ۴۴۳۰۵۳۰ سفین، روبروی مسجد نور
دبستان روشنگر ۴۴۴۲۲۹۶ شهرک صدف، میدان گلستان
دبستان البرز ۴۴۴۵۶۳۶ ۴۴۴۲۹۹۰ شهرک صدف، میدان گلستان
دبستان شهید فکوری ۴۴۴۳۱۹۰ پایگاه هوایی
دبستان جمهوری اسلامی   پایگاه هوایی
دبستان غیر انتفاعی دخترانه کیش ۴۴۴۱۴۸۵ ۴۴۴۳۱۹۴ شهرک صدف، فاز ۲، روبروی استاد شهریار، پشت سینما دیجیتال
دبستان غیر انتفاعی پسرانه کیش ۴۴۴۱۱۴۰ ۴۴۴۱۶۳۹ شهرک صدف، فاز ۴، پشت مرکز خرید صدف
راهنمایی هاجر ۴۴۳۰۴۲۴ سفین، رو به روی مسجد نور
راهنمایی توحید ۴۴۳۰۶۶۱ سفین، رو به روی شهرک پرواز
راهنمایی رازی ۴۴۴۳۰۳۱ ۴۴۴۶۵۵۱ شهرک صدف، خیابان کرمان
راهنمایی شهر آفتاب ۴۴۴۲۱۹۲ ۴۴۴۵۱۴۰ ۴۴۴۵۱۴۱ شهرک صدف، خیابان آذربایجان
راهنمایی ۲۲ بهمن ۴۴۴۲۸۱۲ پایگاه هوایی
راهنمایی شهید بهشتی ۴۴۴۳۹۶۰ پایگاه هوایی
راهنمایی و دبیرستان غیر انتفاعی کیش ۴۴۴۱۶۳۸ ۴۴۴۰۹۸۰ شهرک صدف، فاز ۴، پشت دامون
راهنمایی پسرانه غیر انتفاعی کیش ۴۴۳۰۳۴۱ سفین، انتهای خیابان خانشیر
دبیرستان امام خمینی ۴۴۴۳۱۹۰ ۴۴۴۳۳۵۰ شهرک صدف، خیابان خراسان
هنرستان هدف ۴۴۳۳۹۱۱ ۴۴۳۱۸۴۳ سفین، میدان سعدی، رو به روی خانشیر
هنرستان خوارزمی ۴۴۳۱۸۴۵ ۴۴۳۲۸۴۴ سفین، میدان سعدی
دبیرستان پسرانه غیر انتفاعی کیش ۴۴۳۰۵۳۲ ۴۴۳۱۱۴۰ سفین، میدان سعدی، انتهای خیابان خانشیر
دبستان امید استثنایی ۴۴۳۲۶۳۳ سفین، رو به روی مسجد نور
دبیرستان بزرگسالان شهید تابش ۴۴۳۲۳۹۹ سفین، میدان سعدی، رو به روی خیابان خانشیر

با در اختیار گذاشتن بانک اطلاعاتی از مدارس کیش امید داریم که بتوانید در انتخاب مدرسه برتر برای کسب علم کودکان خود سهم بزرگی داشته باشید. با بازدید دقیق از این جدول می‌توانید مدارس مورد نیاز را به تفکیک مقاطع تحصیلی مانند پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و نوع مدرسه شامل غیرانتفاعی، دولتی، شاهد، نمونه دولتی و تیزهوشان و در نهایت دخترانه و پسرانه بودن آن مرکز آموزشی بررسی کرده و مدرسه برتر مورد نظر خود را برای کسب علم و دانش کودکان و نوجوانان خود انتخاب نمایید.

مدارس جزیره کیش
مدارس جزیره کیش

مهم‌ترین نکات برای انتخاب یک مدرسه خوب

فرقی نمی‌کند که در چه شهری به دنبال یک مدرسه خوب برای فرزند خود باشید. این دغدغه همیشه وجود دارد؛ و از مهم‌ترین تصمیمات والدین برای فرزندشان است. چراکه این تصمیم بر تمامی ابعاد زندگی فرزند و همچنین آینده او تاثیر محسوسی می‌گذارد. همان‌قدر که یک مدرسه خوب می‌تواند شوق‌ و ذوق فرزند شما را برای کسب علم و تحصیل بالا ببرد؛ یک مدرسه نامناسب یا ناهماهنگ با نیازهای فرزند شما می‌تواند او را از تحصیل و کسب علم و دانش زده کند. بر همین اساس در این بخش از نوشته می‌خواهیم شما را با چند اصل مهم برای انتخاب یک مدرسه خوب آشنا کنیم.
۱. در نظر گرفتن شخصیت کودک. هر کودکی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود است. برون‌گرایی، درون‌گرایی، اجتماعی یا خجالتی بودن، سبک یادگیری، میزان تمرکز و دقت و…، از جمله مواردی است که شخصیت کودکان شما را شکل داده و در یادگیری او موثر هستند. این ویژگی‌ها نه به عنوان نقطه قوت و ضعف، بلکه به عنوان تفاوت در نظر گرفته می‌شوند. با این وجود بر اساس همین ویژگی‌ها ممکن است یک مدرسه با امکانات خوب را برای فرزند خود مناسب نیابید. بنابراین بهتر است با در نظر گرفتن شخصت کودک خود و نیازهایش و همچنین مشورت و بازدید از چند مدرسه مختلف، گزینه مناسب‌تر که دارای برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه هم‌راستا با کودک شماست را انتخاب کنید.

۲. در نظر گرفتن ویژگی‌های خانوادگی.
همه ما دیدگاه‌ها، اعتقادات، آداب، رسوم و سننی داریم که می‌خواهیم فرزندانمان را نیز بر اساس همان موارد تربیت کنیم. به عنوان مثال بعضی خانواده‌ها بر روی مسائل مذهبی تاکید دارند. برای برخی ورزش اولیت بسیاری بالایی داشته و گروهی نیز یادگیری زبان‌های خارجی را از مهم‌ترین فاکتورهای خود در این زمینه می‌دانند. همچنین هر مدرسه‌ای با توجه به موارد گفته شده، دارای سبک خاص خود در آموزش بوده و طیف فرهنگی دانش‌آموزان نیز در آن مشخص است. بنابراین اگر می‌خواهید سبک و روش آموزش به فرزندان‌تان به آنچه شما فکر می‌کنید نزدیک باشد؛ و همچنین روابط دوستانه او در مدرسه، با افرادی هم‌فکر و هم‌فرهنگ خودش باشد؛ بهتر است این موضوع را نیز در انتخاب مدرسه فرزند خود در نظر بگیرید.

۳. در نظر گرفتن ویژگی‌های مدرسه. در نهایت بهتر است ویژگی‌های مدرسه‌های در دسترس را بررسی کرده و ببینید کدام‌یک از آنها با انتظارات و شرایط شما هماهنگ‌تر است. مواردی مانند موقعیت جغرافیایی مدرسه، نزدیکی آن به خانه، روش رفت‌وآمد به مدرسه، سوابق معلم‌ها، آموزش‌‌ها و فعالیت‌های فوق‌ برنامه، تعداد دانش‌آموزان هر کلاس، تعداد کلاس‌ها، مقاطع تحصیلی پشتیبانی شده، ساعات فعالیت، امنیت مدرسه و مسیر مدرسه، مساحت مدرسه، امکانات تفریحی و آموزشی آن و…، از جمله نکاتی است که می‌تواند در تصمیم‌گیری شما موثر باشد.


تحصیل در دانشگاه‌های کیش

در ادامه معرفی مدارس کیش به‌طور خلاصه به معرفی دانشگاه‌های جزیره کیش هم خواهیم پرداخت. کیش زیبا با وجود کوچک و کم‌مساحت بودن در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس، از دانشگاه‌های معتبری برخوردار است؛ که معروف‌ترین و معتبرترین آنها زیر نظر دانشگاه شریف و دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند.
در این دانشگاه‌ها که فعالیت آنها به صورت آزاد است؛ می‌توانید رشته‌های متنوعی چون فناوری اطلاعات، پزشکی، برق و… را در دوره‌های بین‌المللی، در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بگذرانید؛ و از دانشگاه مدنظر مدرک معتبر دریافت کنید. لازم به ذکر است که دانشجویان کیش ممکن است ساکن این جزیره نباشند؛ و تنها برای تحصیل از سراسر ایران و سایر شهرها به این منطقه بیایند.


لیست دانشگاه های موجود در جزیره کیش

پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف
پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه تهران
دانشگاه علوم پزشکی تهران پردیس بین‌الملل کیش
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی کیش
مجموعه دانشگاه پیام نور، مرکز بین‌الملل کیش
دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش
همان‌گونه که پیش‌تر عنوان کردیم دانشگاه‌های کیش به صورت آزاد هستند؛ و تحصیل در آنها معمولا هزینه بسیار بالایی دارد. پس با توجه به بالا بودن هزینه‌های تحصیل در کنار هزینه‌های زندگی، بهتر است قبل از مهاجرت تحصیلی به کیش، نسبت به جوانب این موضوع، به‌دقت فکر کرده و با توجه به این موارد تصمیم بگیرید.
به‌طور خلاصه سه دانشگاه ابتدای لیست، گران‌ترین دانشگاه‌های کیش هستند. البته طبیعتا تجربه سطح بالای آموزشی در دانشگاهی مطرحی مانند دانشگاه شریف و تهران، بدون نیاز به شرکت در کنکور، ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را دارد.
در رده دوم دانشگاه آزاد کیش نیز دارای هزینه نسبتا بالایی است. مزیت بزرگ این دانشگاه تنوع بسیار بالای رشته‌هعای ارائه شده در آن در تمامی مقاطع آموزش عالی است.
در نهایت دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی کیش با هزینه بسیار کمتری دانشجو پذیرفته و به دلیل غیرحضوری یا نیمه‌حضوری بودن کلاس‌ها، انتخاب خوبی برای افرادی است که نمی‌توانند چند سال متوالی تمام وقت روز خود را به شرکت در کلاس‌های دانشگاه اختصاص دهند.
در پایان امیدواریم در صورتی که تصمیم به اقامت طولانی‌مدت در کیش گرفته‌اید؛ بتوانید از خدمات آموزشی مدارس و دانشگاه‌های کیش، به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. ما در کیش بوک می‌کوشیم که سفر، گشت‌وگذار، تفریح و البته زندگی در کیش را برای همه افراد از جمله شما، به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها