ماهیگیری در کیش

ماهیگیری تفریحی در کیش

3.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

ماهیگیری در کیش از آن دسته تفریحات ورزشی است که باید کاملا اهلش باشی تا این منطقه را برای صید انتخاب کنید. ماهیگیری در ایران، بیشتر ماهیگیری تفریحی، صید در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را شامل می‌شود، از این رو کمتر کسانی پیدا می‌شوند که در ایران ابزار و وسایل ماهیگیری با قلاب‌های مخصوص دریا را داشته باشند.

ماهیگیری تفریحی در کیش

اما مقایسه ماجرای ماهیگیری تفریحی در دریا و به ویژه دریای آزاد با آب گرم خلیج فارس، با دریاچه و جاهایی از این دست، مانند مقایسه لیگ فوتبال ایران با لالیگای اسپانیاست. شما در دریاچه‌های ایران ماهی‌هایی با اندازه حداکثر ۱۰۰ سانتیمتر و وزن ۶ یا ۷ کیلوگرم صید می‌کنید. اما در خلیج فارس و سواحل اطراف کیش ماهی‌هایی تا ۵۰۰ کیلو هم صید می‌شود. البته ماهیگیری در کیش ابزار مخصوص خود را می‌خواهد و با قلاب و چوب ماهیگیری  در رودخانه و دریاچه نمی‌توان حریف ماهی‌های عظیم خلیج فارس شد.

چه ماهی‌هایی را می‌توان در کیش صید کرد

زندگی در کیش و همچنین سفر به این جزیره ی زیبا جذابیت های زیادی دارد، قبل از این که به ماهی‌هایی که می‌توان در کیش صید کرد، بپردازیم باید بگوییم چرا کیش برای ماهیگیری این‌قدر مناسب است. اولین دلیل آن وجود صخره‌های مرجانی تخریب نشده در این قسمت از خلیج فارس است.

دیگر ویژگی که صید ماهی را در کیش به یک تفریح خوب بدل می‌کند، دوری این جزیره از بنادر صیادی بزرگ مانند قشم و بندرعباس است. در این سواحل کشتی‌های ماهیگیری بزرگ پیدا نمی‌شوند تا دریا را از ماهی خالی کنند. کیش جایی است که در هر فصلی می‌توان در آن به صید پرداخت. این ویژگی‌ها در کنار امکان اجاره انواع شناورهای صیادی و تفریحی برای پرداختن به صید، این جزیره را به بهشت ماهیگیری تفریحی ایران بدل می‌کند.

به یاد داشته باشید کیش بندر تجاری بزرگی نیست و کشت‌های بزرگ در آن رفت و آمد نمی‌کنند و همین سبب نمی‌شود ماهی‌ها از اطراف این جزیره فرار نکنند چیزی که به هیچ وجه برای دبی صادق نیست.

ماهیگیری تفریحی در کیش

ماهی های قابل صید در کیش

از این‌ها گذشته جذابیت کیش به ماهی‎هایی است که می‌توان در آن صید کرد. تنوع این ماهی‌ها آن‌قدر بالاست که باید یک مقاله کامل را به این ماهی‌ها و روش‌های صید آنها اختصاص داد. این ماهی‌ها عبارت‌اند از:

  • تک خال
  • شهری
  • جاش
  • کافُر
  • صافی
  • تن ماهی‌ها
  • کوسه ماهی‌ها و ده‌ها ماهی دیگر

این ماهی‌ها در عمق‌های متفاوتی زندگی می‌کنند و گرفتن آنها در هر فصلی میسر نیست. اگر بخواهیم صید تفریحی ماهی را در کیش تقسیم بندی کنیم اولین دسته بندی ما بر اساس عمقی است که ماهی در آن زندگی می‌کند. شما چه در ساحل چه در آبهای کم عمق و چه در آب‌های عمیق کیش می‌توانید ماهیگیری کنید. تنوع ماهی‌ها آنقدر زیاد است که گاهی در ساحل کیش ماهی‌هایی مانند کوسه‌های غیر وحشی و بی آزار خلیج فارس را می‌بینید.

شناخت فصل صید ماهی‌ها موضوعی است که باید در کیش با تحقیق بفهمید، زیرا دمای آب، با بالا رفتن دما هوا بالا می‌رود و هر یک از ماهی‌ها، منطقه زندگی خود را بر این اساس انتخاب می‌کند. تن ماهی های عظیم خلیج هم که گاهی وزن آنها به ۵۰۰ کیلو گرم می‌رسند نیز ماهی‌های هستند که به صورت گله‌ای مهاجرت می‌کنند و در مسیر مهاجرت خود از آب‌های اطراف کیش رد می‌شوند. البته این ماهی‌ها را نمی‌توان در آب‌های کم عمق و ساحلی صید کرد.

فصل مناسب برای ماهیگیری در کیش

اما اگر بخواهیم بهترین فصل ماهیگیری در کیش را پیدا کنیم جواب من به شما فصل زمستان است. این واقعیتی است که با خنک شدن آب در زمستان و اوایل بهار ماهی‌ها اطراف جزیره به آب‌های ساحلی می‌آیند. در این فصل زیاد لازم نیست شما به آب‌های دور و عمیق سفر کنید تا در آنجا ماهی‌های ارزشمند بگیرید و گاهی با یک قایق کوچک و یک قلاب معمولی هم می‌توان ماهی‎های خوبی گرفت. البته هوای کیش هم چندان اجازه ماهیگیری با قلاب در فصل های گرم را نمی‌دهد.

مجوز ماهیگیری در کیش

برای ماهی‌گیری در فصل پاییز و زمستان در کیش نیازی به مجوز ندارید. این جزیره جزو مناطق آزاد برای ماهی‌گیری است و این کار در آنجا به‌عنوان یک تفریح شناخته می‌شود.

در فصل‌های گرم سال ماهی‌گیری از سمت سازمان‌های مربوطه ممنوع اعلام شده و توریست‌ها برای حفظ محیط‌زیست و تکثیر ماهی‌ها اجازه ماهی‌گیری ندارند. اگر قصد صید ماهی در فصل‌های بهار و تابستان را دارید، می‌توانید به بخش شیلات منطقه مورد نظرتان بروید و مجوزهای مربوطه را دریافت کنید. دریافت مجوز از شیلات در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و معطلی ندارد.

بهترین جا برای ماهیگیری در کیش

شما می‌توانید تقریبا در تمام نقاط جزیره کیش ماهی‌گیری کنید. در واقع ۹۰ درصد خط ساحلی این جزیره برای ماهی‌گیری مناسب است و توریست‌ها و گردشگران فقط با یک قلاب ساده امکان ماهی‌گیری در آنجا را دارند.

البته در گذشته امکان ماهی‌گیری در تمام سواحل جزیره وجود نداشت. در زمان قدیم آب‌های منطقه پر از کوسه بودند و خطرات زیادی جان گردشگران را تهدید می‌کرد. اما حالا به همت مسئولین، برای امنیت گردشگران در حین تفریح و سرگرمی، تمامی آب‌های منطقه پاکسازی شده‌اند. البته هم‌اکنون هم می‌توانید کوسه‌های کوچکی را در آب‌های خلیج فارس ببینید که جای نگرانی برای آنها نیست.

اگر به‌دنبال بهترین مکان برای ماهی‌گیری در کیش هستید، جنوب و جنوب غربی این جزیره برای این کار مناسب هستند. ساحل نزدیک به بازار عرب‌ها نیز مکان بسیار خوبی برای ماهی‌گیری است؛ چون در آنجا علاوه بر صید ماهی می‌توانید لحظات مفرح و سرگرم‌کننده‌ای در کنار خانواده‌تان داشته باشید.

بهترین ساعات ماهیگیری

بهترین ساعت برای ماهی‌گیری در کیش زمانی است که دمای هوا خنک و ملایم می‌شود. شما می‌توانید اوایل صبح یا غروب به سواحل کیش بروید و از ماهی‌گیری در این جزیره لذت ببرید.

دریای خلیج فارس برای کسانی که سحرخیز هستند، پاداش بیشتری در نظر می‌گیرد. در واقع اگر بین ساعت ۴ تا ۷ صبح به سواحل کیش بروید، به‌دلیل بالا آمدن آب دریا، ماهی‌های بیشتری هم روی سطح آب می‌آیند و شانس‌تان برای صید بیشتر می‌شود.

ماهیگیری در کیش

ماهیگیری حرفه ای در کیش

اگر می‌خواهید به‌شکلی حرفه‌ای‌تر در کیش ماهی‌گیری کنید و به‌دنبال لذت و تفریح در کنار آموزش هستید، پیشنهاد می‌دهیم به کلوپ‌های ماهی‌گیری این جزیره بروید. در این کلوپ‌ها مربی‌های با تجربه‌ای هستند که تمام آموزش‌های لازم برای ماهی‌گیری را در اختیارتان می‌گذارند. همچنین این کلوپ‌ها لوازم مخصوص صید ماهی را هم در اختیارتان می‌گذارند تا دیگر نیازی به خرید وسایل نداشته باشید. اما کلوپ‌های ماهی‌گیری جزیره کیش چه نام دارند؟

کلوپ ماهی‌گیری مارینا فیشینگ

در کلوپ تفریحی مارینا فیشینگ تمام نکات ماهی‌گیری به‌شکلی مناسب به شما آموزش داده می‌شود. اگر می‌خواهید با تمام اصول و قواعد اولیه ماهی‌گیری آشنا شوید، پس به کلوپ مارینا فیشینگ بروید. در این کلوپ قرار است که در کنار لذت و خوشگذرانی، روش‌های صید ماهی را هم یاد بگیرید.

در کلوپ ماهی‌گیری مارینا فیشینگ طعمه‌هایی مثل میگو، ماهی مرکب، خمیر ساده یا بچه‌ماهی‌ها را به شما می‌دهند تا با آنها ماهی‌گیری کرده و طعمه‌های خود را صید کنید.

آدرس: انتهای بلوار مرجان، حوضچه مارینا پارک هتل

کلوپ ماهی‌گیری هامور

با تورهای تفریحی کلوپ ماهی‌گیری هامور، تمام شور و اشتیاق‌تان برای ماهی‌گیری در جزیره کیش ارضا می‌شود. با رفتن به این کلوپ تا وقتی ماهی نگرفتید، اجازه ماهی‌گیری دارید! بنابراین اگر در یک سانس موفق به صید ماهی نشدید، سانس بعدی رایگان خواهد بود.

تمام ماهی‌هایی که در کلوپ ماهی‌گیری هامور صید می‌کنید نیز برای خودتان هستند. پس اگر برای شام یا ناهار هوس ماهی کرده‌اید و می‌خواهید علاوه بر میل‌کردن یک ماهی تازه، تفریح هم داشته باشید، به کلوپ ماهی‌گیری هامور بروید.

آدرس: انتهای بلوار مرجان، حوضچه مارینا پارک هتل

ماهیگیری تفریحی در کیش را از کجا شروع کنیم؟

جاذبه های گردشگری کیش متنوع و مفرح است، ماهیگیری تفریحی همان طور که از اسمش پیداست کاری است برای این که از ماهیگیری لذت ببرید. پس چه ماهی بزرگی بگیرید و چه ماهی کوچکی و هر تعداد که صید کنید باز مهم لذت بردن از شرایط است که برای شما مهم است. اولین و آخرین پیشنهاد من برای یک ماهیگیری خوب رجوع به کلوپ‌های ماهیگیری تفریحی در تور کیش است.

در اینجا ابزار و شناور صیادی مناسب به شما ارائه می‌شود. همین طور پیشکسوتانی هم پیدا می‌شوند که به شما بگویند، کجای دریا را برای صید خود انتخاب کنید تا هم دست خالی برنگردید و هم دچار مشکلاتی مانند طوفان و موج‌های سنگین نشوید. در بعضی از این کلوپ‌ها حتی ناخدایی همراه با شناور در اختیار شما قرار می‌گیرد که کاملا آشنا به صید است. امیدوارم ماهی های بزرگی در صید بعدی داشته باشید.

fishing in kish

خرید لوازم ماهیگیری در کیش

برای ماهی‌گیری در کیش نیاز به ابزار و وسایل خیلی حرفه‌ای ندارید، به‌خصوص اگر به قصد تفریح و سرگرمی بخواهید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید تنها با یک قلاب ساده به سواحل کیش بروید و ماهی‌گیری را شروع کنید.

شما برای ماهی‌گیری حرفه‌ای‌تر نیاز به خرید وسایلی دارید که در ادامه آنها را لیست می‌کنیم:

پیشنهاد: اگر قصد خرید در کیش را دارید پیشنهاد میکنیم به صفحه مرکز خرید کیش مراجعه کنید تا با همه مراکز خرید در کیش به جزئیات بیشتر آشنا شوید.

  • قلاب
  • نخ
  • طعمه
  • تور ماهی‌گیری
  • صروخ
  • گرگور
  • تور نایلونی
  • چهل قلاب
  • ترولینگ
  • و …

تمامی وسایل مورد نیاز ماهی‌گیری در کلوپ‌های ماهی‌گیری و فروشگاه‌های مخصوص جزیره کیش در خیابان بازار ماهی، بازار عرب‌ها و … پیدا می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها