فوتبال ساحلی در کیش

فوتبال ساحلی در کیش

4/5 - (1 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

فوتبال ساحلی در کیش از جمله تفریحات ورزشی جذاب و دوس‌داشتنی این جزیره است. شن‌های نرم، تمیز و ماسه‌ای سواحل کیش ، این فرصت را فراهم می‌کند که به صورت آماتور و حرفه‌ای به انجام این ورزش و تفریح جذاب بپردازید. اگر می‌خواهید درباره فوتبال ساحلی در کیش بیشتر بدانید؛ با ادامه این نوشته از کیش بوک همراه ما باشید.فوتبال را می‌توان محبوب‌ترین ورزش ایران و البته جهان دانست. ورزشی که در ایران هزاران نفر آن را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند؛ و میلیون‌ها نفر در قالب آماتوری و طرفداری، پیگیر آن هستند. اگر شما هم از عشاق ورزش فوتبال باشید؛ احتمالا می‌دانید که این ورزش تنها روی چمن انجام نمی‌شود؛ و فوتبال سالنی یا فوتسال و همین‌طور فوتبال ساحلی، از دیگر سبک‌های انجام این بازی جذاب است.

فوتبال ساحلی در کیش بسیار مورد توجه است. علت این موضوع هم طبیعتا ساحل مناسب این جزیره برای انجام این ورزش است. سواحل وسیع، ماسه‌های ساحلی مناسب و شرایط آب‌وهوایی، موجب شده است که کیش و سواحل جنوبی ایران به قطب اصلی فوتبال ساحلی ایران تبدیل شود.

جالب است بدانید که فوتبال ساحلی در ایران به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ و تیم‌های گوناگونی پیگیر این ورزش بوده و لیگ حرفه‌ای آن در کشور به‌طور منظم انجام می‌شود. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران نیز از جمله مدعیان این ورزش در جهان است؛ و طی جام جهانی‌های سال‌های گذشته، معمولا در زمره ۴ تیم برتر جهان قرار داشته است.

بازی فوتبال ساحلی در کیش

برای انجام این ورزش در جزیره کیش فضاهای بسیاری وجود دارد. در واقع اگر شما قصد دارید این ورزش را در حد آماتور و چند شوت و بازی چند نفره برگزار کنید؛ بسیاری از سواحل ماسه‌ای و خلوت کیش، می‌توانند میزبان مناسبی برای شما و دوستان‌تان باشند.

اما اگر قصد دارید فوتبال ساحلی را به‌صورت حرفه‌ای و در یک زمین استاندارد و طبق قواعد آن تجربه کنید؛ توصیه می‌کنیم سری به پلاژ آقایان در جزیره کیش بزنید. در این پلاژ زمین استاندارد و امکانات کافی برای تجربه این ورزش جذاب و هیجان انگیز وجود دارد. فراموش نکنید که ورودی پلاژ آقایان ۲۰ هزار تومان بوده و از ساعت ۹ صبح آماده پذیرایی از شما خواهند بود.

قواعد فوتبال ساحلی

قواعد این بازی در سال ۱۹۹۲ تدیون شده است. این بازی در زمینی چهارگوش که پوشیده از ماسه نرم است، برگزار می‌شود. ۳ وقت ۱۲ دقیقه برای این بازی در نظر گرفته شده است؛ و هر تیم از ۵ نفر که یکی از آنها دروازبان است، تشکیل می‌شود. طول زمین مسابقه ۳۵ الی ۳۷ متر و عرض آن ۲۶ الی ۲۸ متر است.

در مسابقات حذفی و در صورت تساوی دو تیم، یک وقت اضافی ۳ دقیقه‌ای و در نهایت ضربات پنالتی، تعیین‌کننده برنده مسابقه خواهد بود.

به‌طور کلی قواعد فوتبال ساحلی بسیار به قواعد فوتبال چمنی شبیه است؛ و اگر کمی به فوتبال در چمن آشنایی داشته باشید؛ از پس قواعد ساده و متفاوت این سبک از فوتبال نیز برمی‌آیید. همچنین فراموش نکنید که این ورزش را حتی در سطح جهانی نیز، پابرهنه و بدون کفش انجام می‌دهند؛ در نتیجه می‌توانید با خیال راحت و با کم‌ترین امکانات به آن بپردازید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنم اگر اهل فوتبال هستید و از این ورزش لذت می‌برید؛ در سفر با تور مسافرتی کیش فوتبال در سواحل و ماسه‌های نرم آن را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها