صخره قارچی کیش

صخره قارچی کیش

4.7/5 - (3 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

صخره‌های منحصربه‌فرد یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان هستند. جنگل، آبشار، دریا، ساحل و… گردشگران علاقه‌مند به طبیعت را به وجد می‌آورد. جزیره زیبای کیش جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد. صخره قارچی کیش یکی از این جاذبه‌های طبیعی و دیدنی کیش در خط ساحلی جزیره کیش است که بازدیدکنندگان زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

دلیل نامگذاری صخره قارچی کیش

شکل ظاهری این صخره شبیه قارچ است و به همین دلیل به نام صخره قارچی نامیده شده است. وقتی در کنار ساحل قدم می‌زنید انگار قارچ بزرگی از درون آب روییده است.
البته این صخره تکه‌ای از ساحل بوده که با ضربات قدرتمند امواج دریا و به مرور زمان فرسایش یافته و به این شکل درآمده است. اگر این گشت‌وگذار در هنگام غروب آفتاب باشد منظره این صخره قارچی در کنار لنجی به گل نشسته در نزدیکی ساحل بسیار چشم‌نواز خواهد بود.

صخره قارچی در کیش
صخره قارچی در کیش

لنجی که نماد کسب و کار و رونق اقتصادی جزیره محسوب می‌شود و الان در گوشه‌ای از ساحل آرام گرفته است. در اطراف لنج نورپردازی‌هایی انجام شده که زیبایی این منظره را در شب دوچندان می‌کند. این قاب زیبا هر گردشگر تور کیش را به گرفتن عکسی یادگاری تشویق می‌کند. پرسه زدن در این ساحل و تماشای صخره قارچی و لنج قدیمی خاطرات آرامش‌بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

صخره‌های قارچی در جاهای دیگر جهان نیز مورد علاقه گردشگران است. در واقع این صخره ها در طول زمان و بر اثر فرسایش به شکل قارچ درآمده‌اند. یکی از این صخره‌های قارچی در ایالت کانزاس قرار دارد؛ صخره‌ای با ظاهر عجیب که توریست‌ها برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند و با این صخره عکس یادگاری می‌گیرند.

صخره های دیدنی در جهان

بسیاری از صخره‌های شگفت‌انگیز در جهان وجود دارند که مقصد گردشگری به شمار می‌آیند. به برخی از این صخره‌ها اشاره می‌کنیم: صخره‌های آیرس در استرالیا، ارتفاع این صخره‌های ماسه شنی به ۳۱۸ متر می‌رسد؛ صخره پل جاویدان در چین که از سوی ساکنان محلی مقدس شمرده می‌شود.

صخره‌های آفرودیت در قبرس، ساکنان محلی اعتقاد دارند شنا در اطراف این صخره‌ها زیبایی ابدی را نصیب صاحبش خواهد کرد؛ صخره اسب سواری در آریزونای امریکا؛ صخره‌های قدیمی هری در انگلستان که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد؛ صخره تعادل در کانادا؛ صخره آربول دپیدرا در بولیوی که از فرسایش سنگ‌های آتشفشانی ایجاد شده است.

صخره قارچی کیش

سایر صخره های دیدنی و معروف جهان

صخره‌های جیانت در ایرلند شمالی که بر اثر فوران آتشفشان به وجود آمده‌اند و شکلی شش ضلعی دارند؛ صخره‌های موهر در ایرلند که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر برای تماشای آنها به این منطقه می‌روند؛ صخره خائو تاپو یا جزیره جیمزباند در تایلند، این صخره آهکی است و ارتفاع آن بیست متر است؛ صخره‌های آشیما در چین که با اشکال مختلفی مانند فیل، کوهان شتر و ستون دیده می‌شوند؛ صخره کانستینن وگسوی در کشور نروژ که در اثر امواج دریا فرسایش یافته است؛ صخره‌های ترانگو در پاکستان بلندترین صخره‌های جهان هستند و جنس آنها از سنگ خاراست.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر و آشنایی دیگر دیدنی های کیش مانند خانه اعیانی کیش یا جزیره لاک پشت کیش به بلاگ کیش بوک مراجعه کنید.

صخره هودوس در نیو مکزیکو بر اثر فرسایش خاک در ماسه سنگ‌ها ایجاد شده است؛ ال کاپیتان در کالیفرنیای امریکا که بسیاری از گردشگران برای صخره نوردی و کوهنوردی به این منطقه سفر می‌کنند؛  صخره‌های بوندا در استرالیا که در امتداد بزرگراه استرالیا کشیده شده است؛ کوه‌های تورس دل پاین در کشور شیلی؛ پریکستولن در نروژ این صخره‌ها در عصر یخبندان شکل گرفته‌اند.

دیوار سنگی آمفی تئاتر در آفریقای جنوبی، این دیوار به طول پنج کیلومتر و ارتفاع ۱۲۲۰ متر امتداد یافته است؛ و صخره‌های شگفت‌انگیز وارنا در بلغارستان. این مکان به دلیل مسافت کوتاه با شهر علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها