قوانین و شرایط استفاده


قوانین و شرایط اجاره خودرو

به سایت کیش بوک خوش آمدید. این وبسایت بستری برای اجاره انواع خودرو در جزیره کیش است. ماهیت فعالیت این وبسایت بر اساس ارائه خودرو توسط تامین کنندگان و اجاره خودرو توسط مسافران است.

شما با استفاده از خدمات این سایت، تمامی شرایط و ضوابط را پذیرفته اید. چنانچه مقررات را نپذیرید، به این معنی خواهد بود که از وب سایت و خدمات آن استفاده نخواهید کرد.

کیش بوک این حق را برای خود محفوظ نگاه می دارد که در هرزمان بنا به صلاحدید خود و قوانین جمهوری اسلامی ایران، مقررات وضع شده در این صفحه را تغییر دهد. ما با روش های متداول سعی می کنیم این تغییرات را به اطلاع کاربران برسانیم. اما در نهایت این مسئولیت از عهده این وبسایت ساقط می باشد و کاربران موظفند تغییرات را در این صفحه بازبینی کنند.

کیش بوک یک سامانه آنلاین جهت معرفی تامین کنندگان خودرو برای اجاره به توریست های جزیره زیبای کیش می باشد. بدیهیست که کیش بوک هیچ گونه خدمات اجاره ای از طرف خود ارائه نمی دهد و هیچ مسئولیتی در برابر معاملات ایجاد شده بین عرضه کننده خدمات و تقاضا کننده ندارد. این مسئولیت بر عهده کاربران سایت است که تمامی موارد در خصوص معامله را با دقت بررسی کنند.

تمامی معاملات بایستی در یک قرارداد رسمی و ممهور به مهر تامین کننده ثبت شود و از این حیث، وظیفه و مسئولیت کاربران سایت است که هنگام تحویل خودرو، قرارداد را از تامین کننده مطالبه کنند. لذا تمامی مسئولیت ها از کیش بوک سلب می گردد.

روند استفاده از خدمات کیش بوک

کاربران پس از ورود به سایت، با توجه به بودجه و نیاز خود؛ ماشین مورد نظر را انتخاب می کنند. شما به دو صورت می توانید خودرو را رزرو کنید. روش اول رزرو آنلاین است که راهنمای ویدیویی آن در صفحات خودروها قابل مشاهده می باشد. در رزرو آنلاین شما می توانید درصدی از مبلغ کل اجاره را به عنوان ودیعه پرداخت کنید و الباقی مبلغ، هنگام تحویل خودرو و پس از عقد قرارداد دریافت می شود. روش دوم نیز تماس با شماره های درج شده در سایت است که مبلغی را به عنوان ودیعه بصورت کارت به کارت به حساب کیش بوک واریز می کنید. هرگونه واریز به شماره حسابی غیر از شماره حساب درج شده در سایت، از نظر کیش بوک مردود است و این سایت هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص نمی پذیرد.

در صورت رزرو خودرو و انتقال وجه به حساب کیش بوک، تحت هیچ شرایطی امکان کنسلی وجود ندارد و در صورت کنسل کردن رزرو، هزینه 1 الی 3 شب خودرو دریافت می شود. 

کیش بوک فقط به عنوان تسهیل کننده و واسط بین توریست و شرکت رنت کار است و تمامی مسئولیت‌ها از جمله: عقد قرارداد، تحویل و عودت خودرو، خلافی، تصادف، خرابی ماشین، ترکیدگی لاستیک، اختلافات بین مسافر و مالک خودرو، هزینه بنزین، کارواش، صدمات احتمالی به خودرو و … بین توریست و دفتر رنت کار یا مالک خودرو خواهد بود و بدینوسیله تمامی مسئولیت‌ها از این سایت سلب می گردد.

چنانچه مسافر خودرویی را اجاره کند و به هر دلیلی زودتر از موعد قرارداد بخواهد قرارداد را فسخ کند، کمیسیون سایت بصورت کامل دریافت شده و حق هرگونه اعتراضی از مسافر سلب می گردد. این کمیسیون از دفتر رنت کار یا مالک خودرو دریافت می گردد و هیچ مبلغ اضافه ای از مسافر طلب نخواهد شد.

تعهدات کاربران

شما به عنوان عضو وبسایت می پذیرید که از موارد زیر پیروی کنید: 

شما مسئولیت فردی برای حفاظت از محرمانگی رمز و یا آدرس ایمیل خود را دارید. استفاده از گذرواژه شما توسط هر شخصی دیگر ممکن است منجر به لغو سریع دسترسی شما شود. هر گونه استفاده از اطلاعات ثبت نامی به وسیله فرد دیگر یا اشخاص ثالث اکیدا ممنوع است. شما میپذیرید که بلافاصله این سایت را از هرگونه استفاده غیرمجاز از رمز عبور یا آدرس ایمیل خود یا هر گونه نقص امنیتی که از آن آگاه شده اید مطلع سازید. شما متعهد میشوید که وظیفه بروزرسانی کردن اطلاعات در سایت را به عهده بگیرید و این سایت هیچ مسئولیتی در قبال این موضوع نخواهد داشت.

هیچ چیز در این شرایط و ضوابط محدود نمی شود مگر آن که به موجب قانون ممنوع و 2 محدود شده باشد.

ما تضمین نمی کنیم که کیفیت محصولات، خدمات و اطلاعات تامین کنندگان دقیقا مطابق انتطارات شما باشد.

قیمت اجاره خودروها بدون اطلاع رسانی قبلی با توجه به تاریخ ها مخصوصا ایام تعطیلات رسمی می تواند تغییر کند و در این مورد وبسایت مسئولیتی در برابر کاربران نخواهد داشت. امکان تغییر یا قطع سرویس در هر زمانی بدون اطلاع رسانی قبلی امکان پذیر است و در این مورد وبسایت مسئولیتی در برابر کاربران نخواهد داشت. کیش بوک این حق را دارد که فروش محصولات یا خدمات را به هر کس یا منطقه خاص جغرافیایی محدود کند و این امر را ممکن است براساس ملاحظات موردی انجام دهد و در این مورد مسئولیتی نخواهد داشت.

این سایت تضمین و تایید نمی کند که استفاده شما از خدمات وبسایت بدون وقفه، به موقع، امن و بدون خطا است. و در این مورد مسئولیتی به عهده این سایت نیست.

این سایت تضمین نمی کند که نتایجی که ممکن است از استفاده از وبسایت و خدمات آن به دست بیاید، دقیق و قابل اعتماد خواهد بود. شما نیز می پذیرید که گاهی اوقات وب سایت می تواند خدمات را برای مدت زمان مشخصی تعویض کند یا سرویس را در هر زمان بدون اطلاع قبلی به شما لغو کند

ممکن است اطلاعاتی در وبسایت و یا در خدمات وجود داشته باشد که همراه با خطاها و اشتباهاتی باشد و یا اینکه اشکالاتی مرتبط یا توضیحات محصولات و یا در قسمت درخواست ها وجود داشته باشد. این حق برای این شرکت محفوظ است که این اشتباهات و اشکالات را برطرف کرده و این موارد را تغییر داده و بروزرسانی کند و حتی ممکن است درخواستی را به جهت وجود این اشکالات بدون اطلاع قبلی رد کند و از این جهت مسئولیتی متوجه این شرکت نیست.

این اطلاعات و به بروزرسانی ها را هر جا که نیاز باشد، مطابق با قانون انجام می دهیم. این شرکت هیچ گونه مسئولیتی برای هر محتوایی که در وبسایت قرار می گیرد یا در ارتباط با خدمات است، ندارد، اعم از اینکه توسط کاربران وب سایت، توسط اشخاص ثالث، توسط تامین کنندگان یا توسط هر یک از کسانی که خدمات به آن ها ارائه شده است، ایجاد یا ارسال شده باشد.

لینک های ثالث موجود در این وبسایت ممکن است مستقیما شما را به سایت هایی هدایت کند که به این شرکت وابسته نیستند. ما این سایت ها را تضمین نمی کنیم و هیچ مسئولیتی در قبال این سایت ها در برابر کاربران نداریم. هم چنین مسئول ضرر و خسارتی که به واسطه استفاده از محصولات، خدمات و یا سایت های ثالت وارد می شود هم نیستیم.

قوانین اجاره خودرو در کیش

برای اینکه پس از اجاره خودرو دچار مشکل نشوید باید یک سری قوانین و مقررات اجاره خودرو و رانندگی در جزیره کیش را بدانید. در ادامه به مهم ترین قوانین اجاره خودرو در کیش اشاره می شود. 

کسی که خودرو را اجاره می کند، حق ندارد آن را به فرد دیگری اجاره دهد یا واگذار کند؛ زیرا در صورت بروز خسارت، یا هر پیشامد دیگری اجاره کننده خودرو مسئول پرداخت هزینه های تعمیر و همچنین خسارت ناشی از کاهش ارزش خودرو خواهد بود.

اگر خودرو دچار نقص فنی شود، اجاره کننده باید بلافاصله موضوع را به شرکت اطلاع دهد و به هیچ وجه شخصا اقدام به انتقال خودرو یا تعمیر خودسرانه خودرو نکند. زیرا تمام خودروهای تامین کنندگان کیش بوک، با ضمانت فنی به اجاره کننده تحویل داده می شوند و در صورت بروز مشکل فنی مسئولیت آن به عهده شرکت اجاره دهنده خواهد بود.

در صورت تصادف نیز شرایط بالا را رعایت کنید. ضمنا علاوه بر اینکه به شرکت اطلاع می دهید، پلیس را هم در جریان بگذارید.

در جزیره زیبای کیش ورود خودروهای اجاره ای به کنار ساحل و جاده های خاکی ممنوع است.

تمدید مدت زمان اجاره خودرو با اطلاع قبلی و فقط درصورت توافق با شرکت اجاره دهنده امکان پذیر است.

در زمان هایی که از خودروی اجاره ای استفاده نمی کنید، آن را در پارکینگ مسقف یا روباز نگهداری کنید تا از آسیب در امان باشد.

انجام هرگونه حرکات نمایشی با خودروی اجاره ای ممنوع است.

به هیچ عنوان در سیستم فنی ماشین تغییرات ایجاد نکنید. (مثل باز کردن گاز ماشین های اسپرت ) زیرا این ماشین ها با ضمانت فنی به شما واگذار می شوند.

ماشین را در روز تعیین شده و در ساعت مقرر باید عودت دهید. زیرا برای هر یک ساعت تاخیر باید میزان 20 درصد اجاره بها را بپردازید. اگر تاخیرتان بیش از 3 ساعت به طول بینجامد، اجاره یک روز کامل از شما دریافت خواهد شد.

هنگام تحویل، داخل و خارج خودرو باید به تمیزی زمان تحویل خودرو باشد. در غیر این صورت باید هزینه کارواش را به شرکت رنت کار بپردازید.

استعمال دخانیات داخل خودرو ممنوع است و اگر با استعمال دخانیات، خسارتی به خودرو وارد شود، باید خسارت بپردازید.

قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش، بسیار سختگیرانه است. اگر این قوانین را به درستی رعایت نکنید با جریمه های سنگین مواجه می شوید. این قوانین را به دقت بخوانید تا از این جریمه های سنگین در امان بمانید.

دور تا دور جزیره کیش، دوربین های راهنمایی و رانندگی تعبیه شده است. در صورتی که از سرعت مجاز تخلف کنید، این دوربین ها خطای شما را ضبط می کنند. توجه داشته باشید که حداکثر سرعت در خیابان های داخل مناطق مسکونی و تجاری کیش 50 کیلومتر و در جاده ها حداکثر تا 70 کیلومتر است.

رانندگی بین خطوط جزو اصول اولیه رانندگی محسوب می شود. ممکن است در شهر خود این مورد را رعایت نکنید ولی در کیش مجبور هستید که بین خطوط برانید.  

در صورتی که می خواهید به چپ یا راست گردش کنید، از 100 متر قبل راهنما بزنید.

 در هنگام ورود به میادین و چهارراه ها حتما حق تقدم را رعایت کرده و در صورت نیاز ایست کامل انجام دهید.

 قبل از رسیدن به خطوط عابر پیاده سرعت خود را کم کرده و در صورت مشاهده عبور عابر، ایست کامل انجام دهید. 

در کیش همه خودروها باید تمیز باشند. در صورتی که ظاهر خودروی شما تمیز نباشد، قظعا جریمه می شوید. 

شاید عادت داشته باشید که هنگام رانندگی مرتب بوق بزنید، اما اگر در کیش می خواهید رانندگی کنید، این عادت را ترک کنید. در کیش بوق زدن بی دلیل ممنوع است و در صورت مشاهده توسط پلیس حتما جریمه خواهید شد.

اگر شب رانندگی می کنید، حواس تان باشد که نور بالای خودرو را روشن نکنید. در کیش فقط اجازه دارید با نور پایین حرکت کنید زیرا شب های جزیره تاریک نیست.

 بستن کمربند ایمنی خودرو همیشه و همه جا الزامی است ولی بسیاری از ما در این کار سهل انگاری می کنیم. در کیش بسته بودن کمربند ایمنی بسیار مهم است. برای اینکه جریمه نشوید به محض نشستن داخل خودرو و قبل از شروع حرکت کمربندتان را ببندید.

 اگر دقت کرده باشید، خیابان ها و معابر کیش بسیار تمیز است. حفظ این پاکیزگی بسیار مهم است. بنابراین به هیچ وجه نباید زباله از داخل خودرو به بیرون پرت کنید. بیرون انداختن زباله از خودرو نه تنها بی اخلاقی است بلکه جریمه راننده را به دنبال خواهد داشت.

در کیش به اندازه ظرفیت خودرو، مسافر سوار کنید. اگر تعداد بیشتر از ظرفیت مسافر داخل خودرو باشد، میزان بالایی جریمه انتظار شما را می کشد.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش چیست؟ 

مدارکی که شما برای اجاره خودرو در کیش نیاز دارید، از این قرارند:

 اصل گواهینامه رانندگی دارای اعتبار

 اصل کارت ملی شخص اجاره کننده 

به امانت گذاشتن پول نقد یا چک به عنوان تضمین

 به امانت گذاشتن مبلغ 300 تا 700 هزار تومان به نسبت مدت زمانی که خودرو را دراختیار دارید، برای ضمانت خلافی که سی روز پس از تحویل خودرو و در صورت نداشتن خلافی به حساب شما واریز خواهد شد. 

واریز وجه اجاره خودروی مورد نظر

خاتمه قرارداد این شرایط تا زمانی که قرارداد توسط شما یا توسط این سایت به پایان برسد به شرح زیر اعمال خواهد شد. اگر شما می خواهید که به این شرایط و ضوابط پایان دهید می بایست به موارد زیر عمل کنید: 

– اطلاع دادن به این سایت در هر زمان از طریق ثبت درخواست کتبی در قسمت ارتباط با ما که در صفحه اصلی وبسایت موجود است. – بستن حسابهای شما برای تمام خدماتی که شما استفاده میکنید، از طریق قسمتی که این شرکت این گزینه را برای شما قرار داده است.

این سایت ممکن است در هر زمان این شرایط و ضوابط را با شما خاتمه دهد اگر: 

– شما هر یک از مقررههای این شرایط و ضوابط را نقض کرده اید یا قصد نقض هر یک از مقررات را دارید. 

– زمانی که این شرکت به موجب قانون ناگزیر از این اقدام است.

 – شریکی که از طریق او این شرکت خدماتش را به شما ارائه میداد به رابطه اش یا این شرکت خاتمه داده باشد و یا ارائه خدمات را به شما متوقف کرده باشد. 

– ارائه خدمات به شما بنا به صلاحدید این شرکت دیگر قابل اعتماد نباشد. 

-مطابق با قوانین لازم الاجرا این شرکت این حق را دارد که عضویت شما را در وبسایت متوقف یا لغو کند. اگر شما مقررات لازم الاجرا را نقض کنید، رفتار شما بر نام یا شهرت این شرکت تاثیر سو بگذارد و یا حقوق افراد دیگر را نقض کنید، ممکن است به صلاحدید خود، دسترسی شما را به کلیه یا هر بخش وبسایت یا خدمات بدون اطلاع شما متوقف کند.

 – هنگامی که التزام طرفین به این شرایط و ضوابط به پایان می رسد، تمام حقوق قانونی، تعهدات و مسئولیت هایی که شما و این شرکت از آن برخوردار بوده اید، باید با این توقف متوقف شود.

نظرات کاربران

اگر در هر زمانی بدون درخواست با درخواست ما شما از طریق ایمیل، به صورت آنلاین و از هر راه متداول دیگری نظری را ارسال نمایید، این حق برای ما محفوظ است که بدون ویرایش و اعمال محدودیت آن را در هر رسانه ای استفاده کنیم و در برابر این نظرات ملزم به محفوظ نگه داشتن، جبران خسارت در صورت فاش شدن و پاسخ به همه آن ها نیستیم.

ما این اختیار را داریم که بنا به صلاحدید خود هر محتوایی را که غیر قانونی، تهاجمی، همراه با تهدید، مختل کننده حقوق دیگران و در تضاد با این شرایط و ضوابط باشد، ویرایش و یا حذف کنیم.

شما می پذیرید که نظرات شما غیر قانونی، تهاجمی، همراه با تهدید و در تضاد با حقوق دیگران و این شرایط و ضوابط نباشد. در واقع شما مسئولیت هر ایمیلی را که از طرف شما ارسال می شود، به عهده دارید.

جبران خسارت شما می پذیرید که در برابر این سایت، کارکنان، نمایندگی ها و تامین کنندگان ثالثش در موارد زیر جبران خسارت کنید:

– تمام اقدامات، ادعاها، خواسته ها، هزینه ها، تلفات و خساراتی که نشات گرفته یا ایجاد شده به وسیله یا در ارتباط با هر محتوایی است که از طریق وبسایت پست میکنید.

– هرگونه پیامد مستقیم یا غیرمستقیم از دسترسی، استفاده یا انجام معاملات در وبسایت

– نقض هر یک از موارد این شرایط و ضوابط

– حل و فصل اختلافات

– در صورتی که مناقشات ناشی از شرایط و ضوابط یا مربوط به این شرایط باشد، هر یک از طرفین با رعایت موارد زیر میتواند اقدام به رسیدگی قضایی به اختلافات نماید. (به جز مواردی که باید امدادرسانی فوری صورت بگیرد)

توجه کنید که: طرفی که ادعا می کند اختلافی در ارتباط با این شرایط مطرح شده است، باید یک نوشته کتبی به طرف دیگر ارسال کند تا جزئیات ماهیت اختلاف، نتیجه مورد نظر و اقدام مورد نیاز برای حل اختلاف را مشخص کند.

طرف مقابل باید:

– ظرف مدت 7 روز از دریافت اظهارنامه برای حل و فصل اختلافات از طریق مذاکره و یا به روشهای دیگری که با آنها موافقت میکنند، اقدام کنند.

– اگر به هر دلیلی ظرف مدت 7 روز از تاریخ دریافت اظهارنامه اختلافات حل و فصل نشد، دو طرف اختلاف باید یا بر انتخاب داور از طرف خودشان توافق کنند و یا درخواست کنند که یک داور مناسب برای آنها تعیین شود.

– طرفین به طور برابر در برابر هزینههای داوری مسئول هستند.

– مکان حل و فصل اختلافات به وسیله داور نیز باید مشخص شود.

محرمانگی تمامی ارتباطات مربوط به مذاکرات که از اختلافات نشات می گیرند یا مرتبط به آن ها هستند، محرمانه می باشند و تا حدی که ممکن است این مذاکرات باید بدون غرض ورزی صورت بگیرد.

چنانچه 30 روز از آغاز داوری برای حل و فصل اختلافات به وجود آمده سپری شود ولی هم چنان اختلاف باقی باشد، در این صورت هر یک از طرفین می تواند اتمام داوری را خواستار شود و داور نیز ملزم به پذیرش این مسئله می باشد.

صلاحیت محلی

خدمات این وبسایت قابل ارائه به افرادی است که در ایران زندگی می کنند و لذا در صورت بروز هر گونه اختلاف در ارتباط با این وبسایت دادگاه های قلمرو این کشور صالح به رسیدگی هستند. 

 قانون حاکم

شرایط و ضوابط پیش رو مطابق با قوانین ایران تنظیم شده اند. هر گونه اختلاف یا ادعایی که مرتبط با این شرایط و ضوابط باشد، باید بر اساس این قانون تفسیر شود و حقوق طرفین و جانشینان آن ها نیز باید حل و فصل شود.

هر دو طرف تایید می کنند که مفاد این شرایط و ضوابط منصفانه و منطقی است و اعلام می کنند که این شرایط و ضوابط خلاف سیاست های عمومی و به صورت نابرابر تنظیم نشده است.

اگر بخشی از این شرایط و ضوابط براساس حکم دادگاه صلاحیت دار غیر قابل اجرا تشخیص داده شود، در این صورت تنها همین بخش از ضوابط و شرایط جدا شده و باقی مفاد لازم الاجرا باقی می ماند.