مسیر سفر هوایی از تهران به کیش

سفر هوایی از تهران به کیش

2.1/5 - (32 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

سفر هوایی از تهران به کیش پرطرفدارترین نوع سفر برای این مقصد گردشگری است. در این سفر به دنبال پمپ بنزین در جاده نیستید؛ با استهلاک خودرو روبه‌رو نمی‌شوید؛ خستگی راه را در پیش ندارید؛ و از خطرات تصادف جاده هم در امانید. درست است که سفر زمینی هم جذابیت‌های خودش را دارد؛ اما برای همه سنین و افراد مناسب نیست. اگر بار اول است به جزیره کیش با هواپیما سفر می‌کنید؛ حتما می‌پرسید چه مدت در راه هستید؟ از لحظه پرواز هواپیما تا لحظه فرود آن حدود یک ساعت و چهل دقیقه روی ابرها هستید. برای راحتی سفر خود، تور کیش از تهران را از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر رزرو کنید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرکت به سمت کیش یا در طول مسیر، مقاله راهنمای سفر به کیش از تهران را نیز بخوانید. در شرایط نامناسب آب‌وهوایی ممکن است این پرواز، مانند هر پرواز دیگری با تاخیر انجام شود. در این صورت آرامش خود را حفظ کنید؛ چراکه خلبان باید صلاحیت پرواز را تایید کند. به هرحال همیشه دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. شاید بگویید مثال خوبی نبود؛ اما من به شما اطمینان می‌دهیم هر تاخیر پروازی دلیل قانع‌کننده‌ای برای مسافران دارد که از آن بی‌خبرند.

پرسش و پاسخ:
۱فاصله هوایی تهران تا کیش چقدر است؟
از نظر زمانی پرواز تهران به کیش حدود یک ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد.
۲ آیا سفر هوایی به کیش به‌صرفه است؟
از نظر مبلغ پرداختی، این سفر در مقایسه با سفر با خودروی شخصی ارزان‌تر و در مقایسه با سفر ریلی گران‌تر تمام می‌شود. البته طبیعتا این سفر راحت‌ترین و سریع‌ترین روش سفر به کیش از تهران است.
۳بهترین روش خرید بلیط هواپیما چیست؟
اگر قصد سفر تفریحی به کیش را دارید؛ با خرید تور کیش می‌توانید کل سفر را با قیمتی ارزان‌تر انجام دهید. همچنین بهترین روش برای خرید ارزان بلیط هواپیما، رزرو بلیط‌های لحظه آخری است.
مسیر هوایی تهران به کیش

نحوه خرید بلیط سفر هوایی از تهران به کیش

شما می‌توانید بلیط خود را آنلاین و بدون دردسر از طریق وب‌سایت‌های خرید بلیط هواپیما رزرو کنید. راه دیگر این است که به آژانس‌های مسافرتی معتبر در سطح شهر مراجعه کنید. در این مراکز تنها کافی است که روز مورد نظر خود را برای سفر به جزیره کیش به کارشناسان آژانس مسافرتی اعلام کنید؛ تا آن‌ها شما را راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید بلیط برگشت خود را هم خریداری و با خیال راحت نقطه پایانی سفر را هم برنامه‌ریزی نمایید.

وسایل موردنیاز برای سفر هوایی تهران تا جزیره کیش

همراه داشتن کارت شناسایی و بلیط هواپیما را به عنوان یادآوری می‌گوییم؛ وگرنه بعید می‌دانیم آن را فراموش کنید! شما حداکثر دو ساعت راه برای سفر هوایی از تهران به کیش پیش رو دارید. برای این دو ساعت لوازم زیادی لازم نخواهید داشت. به‌ویژه اگر ساعت پرواز شما با ساعت نهار یا شام مطابقت داشته باشد؛ با غذای سبکی از شما پذیرایی می‌کنند. اگر هم در ساعات دیگری در پرواز باشید؛ با میان‌وعده به استقبال شما می‌آیند. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید که ساعت آن با ساعت پرواز تداخل دارد؛ حتما آن را درون یک کیف کوچک در هواپیما به همراه داشته باشید. داشتن یک مجله یا کتاب شما را از هراس احتمالی از پرواز دور می‌کند. اگر علاقه به مطالعه داشته باشید؛ یکی از بهترین تجربه‌های کتاب خواندن را در ارتفاع آسمان تجربه خواهید کرد. همچنین برای علاقمندان به موسیقی و پادکست، همراه داشتن یک هدست یا هندزفری، پرواز را دل‌چسب‌تر می‌کند. یک سلکشن از آهنگ‌های آرامش‌بخش را پلی کنید؛ و با چشمان بسته به آن گوش دهید. آرامش در سفر همراهتان می‌شود.
فراموش نکنید که همه موارد گفته شده به وسایل مورد نیاز در طول سفر هوایی مرتبط است؛ و اگر به دنبال یک راهنمای خوب برای بستن کوله‌بار سفر هستید و می‌خواهید بدانید در سفر به کیش چه چیزهایی باید همراه‌تان باشد؛ بهتر است مطلب «برای سفر به کیش چی ببریم؟» را بخوانید.

اطلاعات عمومی سفر هوایی به کیش

برای پرواز تهران به کیش که سفر داخلی است؛ دو ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حاضر شوید. به کانتر مربوطه مراجعه و با ارائه کارت شناسایی و بلیط، کارت پرواز خود را تحویل بگیرید. به یاد داشته باشید کانتر ارائه کارت پرواز، ۳۰ دقیقه قبل از ساعت بلیط شما بسته می‌شود. در نتیجه اگر تا قبل از این زمان نسبت به دریافت کارت پرواز خود اقدام نکنید؛ بلیط شما سوخت می‌شود. حال نوبت به مرحله تحویل چمدان‌ها رسیده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که برای سفر هوایی از تهران به کیش چمدان با خود به همراه نداشته باشد. به‌خصوص اگر همسفرانی داشته باشید؛ و یا به صورت خانوادگی به این سفر می‌روید. حتما می‌دانید که چمدان خود را نمی‌توانید؛ به داخل هواپیما ببرید. بنابراین باید آن را به قسمت تحویل بار هواپیما بدهید. اما شاید به این فکر کنید پس وسایل ضروری چه می‌شود. برای این وسایل یک کیف دستی کوچک در نظر بگیرید. این کیف را روی پای خود می‌توانید حین پرواز نگهداری کنید؛ و یا از محفظه‌های کوچک در هواپیما استفاده کنید.

تحویل چمدان در فرودگاه
برای پیدا کردن صندلی خود از مهماندار کمک بگیرید. پس از پیدا کردن صندلی و مستقر شدن به صحبت‌ها و راهنمایی‌های مهمانداران دقت کنید. درب‌های خروج اضطراری و نحوه کار با ماسک اکسیژن را یاد بگیرید. کمربند خود را ببندید؛ و آماده پروازی فوق‌العاده باشید. پس از اوج گرفتن هواپیما، با آبنبات از شما پذیرایی می‌شود. این‌کار دلیل علمی دارد. در واقع جسم شما با تغییر ارتفاع از سطح زمین، واکنش نشان می‌دهد. معمولا این واکنش به صورت گرفتگی گوش است. با قورت دادن بزاق دهان توسط یک آبنبات این مسئله به راحتی حل می‌شود. در طول سفر با هواپیما در صورت داشتن سوال و درخواست کمک با یکی از مهمانداران صحبت کنید.

اطلاعات مهم برای داشتن یک سفر هوایی امن و بی‌دغدغه

سفر با هواپیما اگرچه بسیار راحت و سریع است؛ اما جزئیات بیشتری را هنگام سفرهای هوایی باید در نظر بگیرید این جزئیات ممکن است بسیار کوچک و برای بسیاری از افراد بی‌اهمیت به‌نظر برسند؛ اما همه آنها در زمان لزوم، بسیار مهم شده و بر سفر شما و حتی سایر سرنشینان هواپیما اثر می‌گذارند. بنابراین اگر قصد دارید از طریق تور کیش و به وسیله پروازی مستقیم از تهران به کیش، سفر به این جزیره زیبا را تجربه کنید؛ پیش از حرکت موارد و نکات مهم زیر را مرور کنید:

نکات عمومی سفر با هواپیما

علاوه بر کیف دستی می‌توانید وسایلی مانند چتر، عصا، ویلچر، گهواره کوچک دستی، غذای کودک، مجله، کتاب، غذای کودک، شال و پتو را نیز با خود به داخل هواپیما ببرید. البته طبیعتا همه این موارد را نمی‌توانید همراه خود داشته باشید؛ بلکه فقط دو الی سه قلم از موارد ضروری را می‌توانید انتخاب کنید.
کارت پرواز خود را تا پایان پرواز به همراه داشته باشید. اگرچه در اغلب اوقات، دیگر به آن نیازی ندارید؛ اما در شرایطی خاص ممکن است آن را از شما بخواهند.
تا ساعاتی قبل از پرواز امکان استرداد بلیط وجود دارد. با این حال هرچه به زمان پرواز نزدیک شوید؛ مبلغ کسر شده هنگام استرداد بیشتر شده و پول کمتری به شما بازگردانده می‌شود.
در فرودگاه مقصد و هنگام تحویل گرفتن چمدان خود و برداشتن آن از روی نوار نقاله، به شماره الصاق شده روی دسته آن دقت کنید؛ تا مطمئن شوید چمدان خودتان را برداشته‌اید. دقت کنید که چمدان‌ها می‌توانند کاملا شبیه به هم بوده و شما را به اشتباه بیندازند.

نکات ایمنی سفر با هواپیما

ممکن است در فرودگاه افرادی با آوردن دلایل مختلف، از شما خواهش کنند که باری را برای آنها به مقصد برسانید. به دلایل مختلف، توصیه می‌کنیم به هیچ‌وجه چنین مسئولیتی را نپذیرید.
حضور به‌موقع در فرودگاه موجب آرامش و دوری شما از استرس و دوندگی‌های پیش از سفر می‌شود. این موضوع به‌خصوص در سفرهای تفریحی بسیار مهم است. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی اتفاقات احتمالی، مثل ترافیک و…، زمانی را برای حرکت به سمت فرودگاه انتخاب کنید؛ که از رسیدن به موقع خود مطمئن باشید.

نکات پزشکی سفر با هواپیما

خانم‌های باردار باید شرایط خاصی را برای پرواز با هواپیما لحاظ کنند. این افراد اگر یک قلو باردار هستند؛ تا هفته ۳۶ بارداری می‌توانند از هواپیما استفاده کنند. برای اثبات این موضوع باید نامه پزشک که سن بارداری و تاریخ احتمالی زایمان را نوشته و مهر و امضا کرده را همراه داشته باشید. در خانم‌های دوقلو باردار، این عدد به ۳۲ هفته کاهش می‌یابد. پس از این تاریخ‌ها، زنان باردار اجازه پرواز را ندارند. توجه کنید که برخی خطوط هوایی درباره این موضوع سخت‌گیری نمی‌کنند؛ با این وجود اگر سلامت فرزندان برای شما مهم است؛ بهتر است پس از این تاریخ سوار هواپیما نشوید.
نوزادان کوچک‌تر از یک هفته، بیماران با حال بد و دارای احتمال فوت، مسافرانی که توانایی استفاده از صندلی هواپیما را تحت هیچ شرایطی ندارند، افراد مبتلا به بیماری‌های قابل انتقال از طریق تماس و تنفس و بیماران روانی خطرناک، سایر مواردی است که امکان ورود به هواپیمای عمومی را ندارند. همچنین در مورد نوزادان، یک توصیه کلی نبردن آنها به هواپیما در سنی قبل از ۱.۵ سالگی است.
اگر معمولا هنگام پرواز دچار خستگی و کسالت می‌شوید؛ دو توصیه اصلی برای شما وجود دارد. در درجه اول در طول پرواز آب بیشتری بنوشید. در درجه دوم نیز سعی کنید در طول پرواز غذا و تنقلات کمتری بخورید.
اگر هنگام بلند شدن هواپیما دچار گوش درد می‌شوید؛ یک راه‌کار ساده برای رفع این مسئله جویدن آدامس یا مکیدن شکلات است. این کار با فعال کردن عضلات فک و دهان، امکان رخ دادن این مشکل را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.
در طول پرواز نسبتا کوتاه تهران به کیش هم بهتر است تحرک داشته باشید. این تحرک به معنای بلند شدن از صندلی نیست. بلکه تنها کافی است با کمی حرکت دست و پا (بدون ایجاد مزاحمت برای سرنشینان صندلی‌های کناری)، باعث جریان بهتر خون در آنها شده و از خستگی و دردهای بعد از پرواز بکاهید.
برخی داروها به عنوان داروهای ممنوعه در پرواز شناخته می‌شوند. چک کنید که این داروها در وسایل شما نباشد. البته بسیاری از آنها را با دریافت مجوز از واحد پزشکی فرودگاه، می‌توایند همراه خود ببرید. البته این موضوع اغلب در سفرهای هوایی به خارج از کشور اهمیت داشته و بررسی می‌شود؛ و در سفر هوایی از تهران به کیش آنچنان سخت‌گیرانه برخورد نمی‌شود.

حقوق مسافر در پرواز

قوانین تغییر و استرداد بلیط پرواز بسیار متنوع است. بنابراین بهتر است با کمی جست‌وجو آن را یافته و بخوانید. به‌طور کلی اگر به هر دلیلی و با وجود داشتن بلیط معتبر، از ورود شما به پرواز جلوگیری کرده و یا پرواز شما به علت مشکلی از سوی خط هوایی لغو شود؛ آن خط هوایی وظیفه دارد مبلغ کامل بلیط را به شما برگردانده و یا در زمان نزدیک و مناسب بلیط مشابهی را در اختیار شما قرار دهد.
بلیط هواپیما برای کودکان با قیمت متفاوتی ارائه می‌شود. در واقع خطوط هوایی طبق قانون وظیفه دارند که بلیط خود را به صورت نیم‌بها در اختیار کودکان ۲ تا ۱۲ سال قرار دهند. البته این موضوع ربطی به صندلی هواپیما نداشته و طبق قوانین پرواز، کودکان در این سن نیز باید روی صندلی جداگانه بنشینند. به همین دلیل شما نمی‌توانید مثلا برای کودک سه ساله خود بلیط نگرفته و او را روی پای خود بنشانید. البته این شرایط برای کودکان زیر ۲ سال امکان‌پذیر است. یک نکته مهم در این زمینه سفر کودک به تنهایی است. در واقع بلیط نیم‌بها برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال تنها در شرایطی است که این سفر به تنهایی انجام نشود. در غیر این صورت، باید بلیط به‌صورت کامل خریداری شود.
کودکان ۵ تا ۱۲ می‌توانند بدون همراهی والدین سفر هوایی داشته باشند. البته برای این کار باید چند نکته را رعایت کنید. همراه داشتن کارت شناسایی و رضایت‌نامه والد یا قیم قانونی از اولین موارد مهم است. همچنین والد باید فرمی را پر کرده و در فرودگاه مقصد نیز باید یکی از والدین یا قیم رسمی او برای تحویل کودک حضور داشته باشند. در طول پرواز نیز مسئولیت کودک به یکی از خدمه پرواز سپرده می‌شود. در نهایت از سن ۱۲ سالگی به بالا، اجازه پرواز با هواپیما بدون والدین و بدون این تشریفات وجود دارد.
آسیب دیدن چمدان، یکی دیگر از اتفاقات احتمالی در پرواز با هواپیماست. اگر هنگام تحویل چمدان خود متوجه این مشکل شدید؛ در همان فرودگاه به نمایندگی خط هوایی خود رفته و موضوع را اطلاع دهید. خطوط هوایی وظیفه دارند در این شرایط خسارت شما را جبران کنند. در مورد گم شدن چمدان نیز همین شرایط وجود داشته و باید در اولین فرصت مراتب را به نماینده خط هوایی خود در فرودگاه اطلاع دهید.
در پایان امیدواریم با خواندن موارد گفته شده، سفر هوایی از تهران به کیش برای شما ساده‌تر، امن‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. تلاش ما در کیش بوک انتشار اطلاعات دقیق و جزئی، در مورد جزیره کیش و سفر به آن است؛ تا بهترین تجربه را از حضور در این جزیره توریستی و زیبا داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها