سفر با قطار از تهران به کیش

سفر با قطار از تهران به کیش

4/5 - (6 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

تجربه کردن سفر با قطار برای ساعات طولانی نیاز به همسفران خوب دارد. بنابراین برای چنین سفری قبل از هرچیز چند نفر از دوستان و خویشان خوش‌سفر خود را انتخاب کنید. سفر با قطار از تهران به کیش برای کسانی جذاب است که از رانندگی طولانی خسته شده‌اند؛ اما عاشق مسیر‌های زمینی و جاده‌ای هستند. خیره شدن به طبیعت از قاب شیشه‌ای واگن قطار، گوش دادن به موسیقی مناسب حال و احوال‌تان و نوشیدن چای گرم، مسیر سفر را بدون این که پای خود را بر روی ترمز و کلاج فشار دهید لذت بخش‌تر می‌کند. در ضمن از زانو درد و خستگی عضلات پا خبری نیست. چرا که می‌توانید در راهرو قطار قدم بزنید؛ یا حتی سرجای خود کمی کش‌وقوس آمده و نرمش کنید. البته می‌توانید برای لذت‌بخش‌تر کردن و سرعت بیشتر سفر خود، توسط آژانس‌های مسافرتی تور کیش از تهران را رزرو کنید و سفری هوایی با برنامه‌ریزی ساده‌تر داشته باشید.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از حرکت به سمت کیش یا در طول مسیر، مقاله راهنمای سفر به کیش از تهران را نیز بخوانید.
در صورت انتخاب قطار، از لحاظ امنیت در سفر یک قدم جلوتر هستید. پیمودن مسیر مشخص روی ریل، خطرات را محدود می‌کند. همچنین اتفاقاتی نظیر خواب‌آلودگی که حین رانندگی به آن دچار می‌شوید وجود ندارد. حتما می‌دانید که رانندگی در جاده چشم‌های‌تان را به‌شدت خسته می‌کند. به همین دلیل است که کارشناسان اصرار دارند؛ بعد از هر ۲ ساعت رانندگی کنار بزنید و در یک جای امن، نفسی تازه کنید. در این حین ممکن است فکر کنید به مقصد سفر دیر می‌رسید و زمان را از دست می‌دهید؛ اما در سفر با قطار از تهران به کیش توقف تنها در ایستگاه‌هایی مشخص انجام می‌شود؛ و باقی حرکت به سوی مقصد بدون توقف انجام می‌گردد.
از لحظه حرکت قطار از مبدا تهران تا بندرعباس حدود ۱۸ تا ۲۰ ساعت مسیر را باید بگذرانید. اگر بخواهم دقیق‌تر به شما بگویم باید از ایستگاه‌ راه‌آهن شهرهای قم (محمدیه)، کاشان، بادرود، زواره، اصفهان (نائین)، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین بگذرید.

پرسش و پاسخ:
۱مدت‌زمان سفر ریلی از تهران به کیش چقدر است؟
برای این سفر شما باید سوار قطار تهران به بندرعباس شوید. سپس از بندرعباس به بندر چارک رفته و از آنجا توسط کشتی‌های مسافربر به کیش بروید. در نتیجه حدود ۲۴ ساعت مفید در راه خواهید بود؛ که از این میزان ۱۸ الی ۲۰ ساعت آن در قطار سپری می‌شود.
۲مهم‌ترین مزیت سفر با قطار به کیش چیست؟
قیمت مناسب بلیط قطار و راحتی بیشتر سرنشینان در قطار، مهم‌ترین مزیت این سفر است.
۳نقطه ضعف سفر با قطار از تهران به کیش چیست؟
مدت‌زمان طولانی سفر ممکن است شما را خسته کند. همچنین مسئولیت رزرو هتل در کیش نیز بر عهده خود شماست. این در حالی است که در بعضی فصول خاص، می‌توانید تور کیش از تهران را با قیمتی مناسب و قابل رقابت با هزینه سفر با قطار، تهیه کنید.

 

نحوه تهیه بلیت سفر با قطار از تهران به کیش

با همسفران خود هماهنگ شوید. برای چند روز می‌خواهید در سفر باشید؟ تاریخ برگشت خود را مشخص کنید. سپس به کمک وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیت قطار، برای رزور بلیت اقدام کنید. برنامه کلی به این صورت است که از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت بندرعباس حرکت کنید؛ و بعد از آن به کمک شناورهای مخصوص به جزیره کیش برسید. در این سفر از دو وسیله نقلیه هیجان‌انگیز قطار و کشتی خاطرات جالب و بانمکی خواهید ساخت.
همان‌طور که در سفر زمینی از تهران به کیش با خودروی شخصی گفتیم: نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش، بندر آفتاب و بعد از آن بندر چارک است. در نتیجه هنگام رسیدن به بندرعباس، در ادامه مسیر شما باید به کمک اتوبوس یا خودروهای مسافربر سواری، به یکی از این دو بندر برسید.

لوازم موردنیاز برای سفر با قطار از تهران به کیش

بسیاری از قطارها دارای رستوران و کافی‌شاپ هستند. اما در هر صورت بد نیست با خود یک وعده غذا و خوراکی‌های سبک داشته باشید. یک وسیله سرگرم‌کننده مناسب هم‌سفران خود نیز همراه داشته باشید. در نظر داشته باشید که ساعت‌های زیادی در راه هستید و مدام گوش کردن به موسیقی آسیب جدی به گوش‌هایتان می‌زند! پس فقط به هندزفری‌تان بسنده نکنید. درست است که به جنوب کشور سفر می‌کنید. اما برای رسیدن به این خطه کشور، ملزم به عبور از شهرهای کویری و مرکزی ایران هستید. این مناطق در ساعات شب سرد می‌شوند. به همین دلیل بهتر است یک لباس گرم و سبک نیز به همراه داشته باشید.

سفر با قطار از تهران به کیش

مزایای سفر با قطار به کیش

راحتی و آسایش: اگر با خانواده خود یک کوپه دربست را رزرو کنید؛ تا پایان سفر می‌توانید با بستن در کوپه خود راحت استراحت کنید. همچنین سفر با قطار برای بانوان باردار با مشورت پزشک مناسب‌تر است. نکته دیگر برای راحتی شما وجود فضای کافی برای نگهداری چمدان و وسایل داخل کوپه خودتان است.

آرامش در سفر: از خطرات جاده‌ای و تصادفات احتمالی در امانید. همچنین نگران پیدا کردن پمپ بنزین در جاده نیستید. تنگی جای نشستن، عدم امکان حرکت، نبود سرویس بهداشتی، خرابی احتمالی ماشین و… نیز از جمله مواردی است که سفر جاده‌ای را سخت‌تر از سفر ریلی می‌کند.

استفاده از امکانات قطار: در سفر با خودروی شخصی پیدا کردن سرویس بهداشتی یکی از دغدغه های‌مان است. پارک کردن خودرو در هر جایی در جاده قابل قبول نیست. به همین خاطر معمولا تا جای امنی پیدا نکنیم در جاده توقف نمی‌کنیم. از دیگر امکانات رفاهی قطار می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد. همچنین با گرم یا سرد شدن هوا، می‌توان از سیستم گرمایشی و سرمایشی قطار استفاده کرد.

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود بجای سفر با خودروی شخصی، سفر با قطار از تهران به کیش را انتخاب کنیم؛ موضوع استهلاک خودرو است. همیشه قبل از سفر با خودرو باید از سلامت آن مطمئن شویم؛ در واقع اولین هزینه سفر با خودروی شخصی آماده کردن آن برای سفر است. پس از سفر نیز به دلیل استهلاک خودرو ممکن است قطعاتی از خودرو نیاز به تعمیر مجدد داشته باشند. به‌خصوص وقتی به سفری طولانی مانند سفر زمینی از تهران به کیش فکر می‌کنیم.

آداب سفر با قطار

سفر کردن با قطار آداب خاص خود را دارد. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید سفری راحت و دلنشین داشته باشید؛ بهتر است نکات مختلفی را در نظر بگیرید. اگر پیش از این تجربه سفر با قطار را داشته‌اید؛ ممکن است برخی از این نکات برای شما تکراری به‌نظر برسد. هرچند برای مسافرانی که اولین سفر ریلی خود را تجربه می‌کنند؛ دانستن آنها نسبتا ضروری است. بنابراین اگر شما هم مسافر قطار تهران به کیش هستید؛ خواندن این نکات را در ادامه مطب از دست ندهید.

حضور به موقع در ایستگاه مبدا

برای اطمینان از رسیدن به قطار بهتر است ۳۰ الی ۶۰ دقیقه قبل از ساعت حرکت، در ایستگاه راه آهن حاضر شوید. فراموش نکنید که همه همراهان مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشند. همچنین اگر زوج هستید؛ به‌جز کارت ملی، شناسنامه‌ها را نیز که مدرکی دال بر زوجیت شماست، همراه خود داشته باشید. اگر از آژانس‌های مسافرتی بلیط خریده‌اید آوردنش را فراموش نکنید. همچنین اگر از سرویس‌های آنلاین خرید خود را انجام داده‌اید؛ بهتر است از بلیط خود پرینت گرفته و یا شماره بلیط خود را همراه داشته باشید.
داشتن وقت کافی برای حمل بارها نیز دلیل دیگری است که باید کمی زودتر در ایستگاه راه آهن حاضر باشید. در نهایت در اغلب شهرها، ایستگاه راه آهن در مناطق مرکزی و بعضا شلوغ شهر واقع شده است؛ در نتیجه با توجه به روز و ساعت حرکت قطار، به ترافیک احتمالی آن منطقه نیز فکر کنید.

زمان رسیدن به مقصد را بپرسید

پرسیدن این سوال از ماموران قطار بسیار مهم است. با دانستن زمان رسیدن به مقصد، می‌توانید برای ساعات حضور خود در قطار برنامه بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید در زمان مناسب و با خیالی آسوده، وسایل خود را جمع کرده و آماده پیاده شدن از قطار شوید. توجه کنید که اگر وسیله‌ای را در قطار جا بگذارید؛ احتمال پیدا شدن دارد. با این وجود دردسرهای وقوع چنین مشکلی سفر شما را با تلخی همراه خواهد کرد.

بخوابید

اگرچه مسیرهای ریلی معمولا طولانی هستند؛ اما شما این مزیت را دارید که در شرایط راحت‌تری سفر کنید. یکی از این شرایط امکان خوابیدن است. اغلب کوپه‌ها دارای صندلی تخت‌شو هستند و اگرچه مثل تخت خانه راحت نیستند؛ اما برای یک استراحت چند ساعته کافی به‌نظر می‌رسند. سعی کنید با خوابیدن در ساعات تاریکی، علاوه بر احترام به شرایط سکوت و نیاز به آرامش دیگران، به حفظ تنظیم ساعات خواب خود نیز کمک کنید. این کار باعث می‌شود که در زمان رسیدن به مقصد سرحال و شاداب باشید.

بلیطی با زمان‌بندی مناسب خریداری کنید

بر اساس ساعت حرکت، ساعت رسیدن شما به مقصد نیز مشخص می‌شود. با کمی دقت در برنامه بعدی خود، می‌توانید بهترین زمان‌بندی را خریداری کنید. به عنوان مثال اگر با هدف رفتن به کیش سوار قطار تهران به بندرعباس شده‌اید؛ خرید بلیط قطاری که زمان رسیدن آن به مقصد ساعات ابتدایی صبح باشد؛ بهترین گزینه است. چراکه پیش از رسیدن به بندرعباس، ساعاتی را در قطار خوابیده و هنگام رسیدن به مقصد تقریبا سرحال هستید. از طرفی فرصت کافی برای حرکت به سمت بندر چارک یا آفتاب را داشته و در همان روز می‌توانید خود را به جزیره زیبای کیش برسانید.

سرگرمی‌های مناسب را فراموش نکنید

کتاب بهترین سرگرمی برای ساعات حضور در قطار است. هرچند برای بعضی افراد مطالعه در حین حرکت سخت بوده و باعث سردرد و حالت تهوع می‌شود. در این شرایط گوش دادن به پادکست را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از سویی اگر چشم خود را دوست دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم ساعات کمتری را به استفاده از گوشی تلفن همراه اختصاص دهید.
همچنین به یاد داشته باشید که قطار به خودی خود وسیله‌ای سرگرم‌کننده است. کافی است بخشی از سفر را به قدم زدن در راهروی قطار و تماشای مناظر مختلف از پنجره وسیع آن اختصاص دهید.

وسایل ضروری را در دسترس داشته باشید

اگرچه اغلب قطارها دارای فضای تمیز و مرتبی هستند؛ اما توصیه می‌کنیم چند وسیله ضروری را با خود همراه داشته باشید. در درجه اول به همراه داشتن یک ملافه شخصی، انتخاب مطمئن و خوبی برای خوابیدن روی تخت‌های قطار است. در درجه دوم همراه داشتن صابون، چسب زخم، قرص مسکن درد و ضد تهوع و یک حوله کوچک، در شرایط گوناگون می‌تواند به کمک شما بیاید.
همچنین اگر به نور و صدا حساس هستید؛ بهتر است گوش‌گیر و چشم‌بند نیز به همراه خود داشته باشید؛ تا خواب باکیفیت‌تری را تجربه کنید. در نهایت برای داشتن اطلاعات کامل در زمینه بهترین روش بستن کوله‌بار و چمدان سفر، مقاله «برای سفر به کیش چی ببریم» را بخوانید.

صندلی مناسب را انتخاب کنید

اگر به تنهایی سفر می‌کنید؛ سعی کنید صندلی انتخابی شما در کنار پنجره باشد. چراکه تماشای منظره بیرون از این صندلی بسیار ساده‌تر و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران است. همچنین اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید؛ سعی کنید یک کوپه را به‌صورت اختصاصی رزرو کنید. این کار کمک می‌کند تا فرد غریبه‌ای در جمع صمیمی شما وارد نشود. به عنوان مثال اگر یک ظرفیت خالی در کوپه خود دارید؛ شاید ایده بدی نباشد که هزینه بلیط آن صندلی را بین سایر افراد سرشکن کرده و از فضای اختصاصی خود لذت ببرید.

قوانین قطار را رعایت کنید

حرف زدن بلند و ممتد در راهروی قطار، سیگار کشیدن و سد معبر، از جمله مواردی است که با قوانین قطار در تضاد است. بنابراین بکوشید مسافری خوب برای قطار باشید. همچنین در صورت وقوع هر مشکلی در قطار و پیش از شدت گرفتن مشکل، مامورین قطار را از آن مسئله آگاه کنید. رعایت نظافت، جلوگیری از انتشار بوی پا، گوش دادن به فیلم و موسیقی با هندزفری، لبخند زدن به دیگران و نشستن روی صندلی مشخص شده در بلیط، از دیگر قوانینی است که رعایت آنها در قطار الزامی است.
امیدواریم با خواندن این نوشته، سفر با قطار از تهران به کیش برای شما به سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز تبدیل شود. ما در کیش بوک می‌کوشیم که همه اطلاعات لازم و مفید را در زمینه زندگی، کسب‌وکار، سفر و گشت‌وگذار در کیش در اختیار شما قرار دهیم؛ تا با کمترین هزینه، بهترین سفرها را برای خود تدارک ببینید. اگر شما هم در زمینه سفر با قطار تجربه خاصی دارید؛ خوشحال می‌شویم که آن را با ما و سایر مخاطبان کیش بوک به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها