راهنمای سفر به کیش از مشهد

راهنمای سفر به کیش از مشهد

4/5 - (30 امتیاز)

آنچه در این مقاله می خوانید

مشهد از آن شهرهایی است که فاصله زیادی تا کیش دارد اما امکانات موجود در این شهر توریستی آنقدر کامل است که راه های زیادی را در اختیار گردشگران تور کیش قرار می دهد. شما چه مشهدی باشید و چه زائری باشید که بعد از سفر به مشهد، قصد سفر به کیش را دارد راه های مختلفی از سفر هوایی به کیش گرفته تا سفر زمینی و سفر با قطار را پیش رویتان خواهید داشت.ما در این مطلب نه تنها به شما تمام راه های سفر از مشهد به کیش را خواهیم گفت بلکه از قیمت تور از مشهد و هزینه های سفر هم حرف خواهیم زد. با این مطلب همراه شوید تا با هم یک راهنمای کامل را در آستینتان جاسازی کنیم.
پرسش و پاسخ:
۱بهترین انتخاب برای سفر از مشهد به کیش چیست؟
سفر هوایی و رزرو تور کیش از نظر اقتصادی و راحتی سفر، بهترین پیشنهاد است. البته سفر زمینی با خودروی شخصی یا اتوبوس نیز برای افراد علاقمند به بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرهای در مسیر پیشنهاد می‌شود؛ هرچند به‌دلیل طولانی بودن مسیر، هزینه شما کمتر از سفر هوایی نخواهد بود.
۲مهم‌ترین شهر در مسیر مشهد به کیش کدام است؟
در این مسیر شما از چندین شهر بزرگ و کوچک عبور خواهید کرد؛ اما در میانه راه به کرمان خواهید رسید. کرمان را به واسطه تعدد آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، می‌توان مهم‌ترین شهر در این مسیر دانست.
۳آیا با قطار و اتوبوس نیز می‌توان از مشهد به کیش رفت؟
بله. البته شما می‌توانید بلیط قطار یا اتوبوس را از مشهد به مقصد بندر عباس تهیه کنید. سپس از بندر عباس به یکی از بنادر چارک یا آفتاب، باید به‌صورت زمینی بروید؛ و از آنجا نیز به کمک کشتی‌های مسافربر، خود را به جزیره کیش برسانید.

سفر هوایی از مشهد به کیش

به دلیل وجود انواع هواپیما، آژانس هواپیمایی و همین‌طور انواع پرواز، از چارتری و اکونومی گرفته تا سیستمی، سفر هوایی از مشهد به کیش از پرطرفدارترین هاست. البته طولانی بودن مسیر زمینی میان این دو شهر دلیل اصلی وجود همه این امکانات است. خوشبختانه هر دو فرودگاه مشهد و کیش از جمله فرودگاه‌هایی هستند که امکانات خوبی داشته و شما می‌توانید چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت با خیال راحت در این فرودگاه‌ها منتظر پروازتان باشید.
در ضمن قبل از سفر، فکر بلیط برگشت را هم بکنید. یادتان باشد که نیم ساعت قبل از پرواز کانتر بسته می‌شود؛ پس بهتر است یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا خیالتان از بابت رسیدن به هواپیما راحت باشد.

فاصله هوایی مشهد تا کیش چقدر است؟ زمان سفر هوایی از مشهد به کیش چقدر است؟

فاصله مشهد تا کیش از مسیر زمینی ۱۷۴۰ کیلومتر است که حدود یک شبانه روز طول می کشد؛ اما طی کردن فاصله مشهد تا کیش با هواپیما حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه زمان می‌برد. در واقع فاصله هوایی مشهد تا کیش ۱۲۰۳ کیلومتر است. البته شرایط جوی این فاصله طولانی می‌تواند باعث تغییر ساعات پرواز هم بشود. هرچند این تغییرات به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

پرواز از مشهد به کیش در کدام روزهای هفته وجود دارد؟

پرواز از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد تا فرودگاه بین‌المللی کیش در تمام روزهای هفته در دسترس شماست. در طول روز هم انواع پرواز در اختیارتان است. پروازهای مشهد به کیش گاهی از ۸ صبح تا ۱۵ و گاهی هم از ۱۱ تا ۱۸ در دسترس هستند. البته بنا به فصول سال، این ساعات می‌تواند کمتی متغیر باشد. خطوط هوایی مختلفی از جمله آتا، سپهران، کیش ایر، ایرتور، کاسپین، وارش، معراج و زاگرس عهده‌دار این پروازها هستند.
در نهایت ساعات بلیط‌های مسیر برگشت (کیش به مشهد) هم متغیر است؛ اما اغلب در ساعات ۹ صبح تا ۱۲ ظهر یا ۳ بعد از ظهر یا بین ساعات ۱۲ تا ۱۹ برای برگشت به مشهد، بلیط پرواز در اختیار شما خواهد بود.

نوع بلیط، نوع هواپیما و کلاس پروازی پرواز مشهد به کیش چگونه است؟

به لحاظ نوع بلیط شما می‌توانید هم بلیط چارتر و هم بلیط سیستمی را در سفر از مشهد به کیش پیدا کنید. به لحاظ کلاس پروازی هم پرواز اکونومی و هم بیزینس در دسترس شما خواهد بود. همچنین بهتر است بدانید که از هواپیماهایی مثل بوئینگ MD82، ایرباس A310، ایرباس A306 و بوئینگ M83 برای این سفر استفاده می‌شود.

سفر به کیش از مشهد با هواپیما

قیمت بلیط هواپیما مشهد به کیش چقدر است؟

بلیط اکونومی هواپیمای مشهد به کیش از حدود یک میلیون تومان تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان متغیر است. قیمت بلیط بیزینس مشهد به کیش هم حدود دو برابر قیمت بلیط اکونومی است. برای تهیه بلیط باید از روزها قبل برنامه بریزید؛ و یا از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کنید. توجه کنید که بلیط برگشت هم حدودا با همین قیمت‌ها ارائه می‌شود. از طرفی فراموش نکنید که قیمت بلیط هواپیما بنابر فصل و تعطیلات پیش رو، ممکن است افزایش و کاهش محسوس داشته باشد.

تهیه بلیط برای سفر هوایی از مشهد به کیش چگونه است؟

برای تهیه بلیط هواپیمای مشهد به کیش می‌توانید هم از طریق آژانس‌های معتبر سطح شهر اقدام کنید؛ و هم با چند کلیک ساده به صورت آنلاین بلیط‌تان را بخرید. اگر هم از گردشگران کیش هستید؛ با مراجعه به وب‌سایت کیش بوک، همه چیز برای تور از مشهد به کیش فراهم است؛ و فقط کافیست کار را به ما بسپارید.

سفر با قطار از مشهد به کیش

علت اصلی سفر با قطار از مشهد به کیش، تجربه مسیر و لذت بردن از مناظری است؛ که از قاب کوپه به شما هدیه داده می‌شود. در این سفر مبدا شما مشهد و مقصدتان بندرعباس خواهد بود. بعد از آن شما باید از طریق مسیر زمینی به سمت بندر چارک بروید. وقتی به بندر چارک برسید، شناورها منتظر شما هستند تا در یک سفر دریایی هیجان‌انگیز شما را به جزیره کیش برسانند.
البته بندرآفتاب هم یکی دیگر از بنادری است که می‌توانید برای سفر دریایی به کیش انتخاب کنید؛ اما تعداد شناورهای مسافربری آن خیلی کمتر از بندر چارک است. بنابراین ترجیحا همان بندر چارک باید انتخاب اول‌تان باشد. پس سفر با قطار از مشهد به کیش در واقع تجربه سفر ترکیبی شامل ریلی، زمینی و دریایی است.

مسیر قطار مشهد به کیش چیست؟

همان‌طور که گفتیم مسیر مشهد به کیش با قطار در واقع فقط تا بندرعباس ریل دارد؛ و از آن به بعد سفر زمینی و دریایی منتظر شماست. پس در اینجا در واقع باید از مسیر قطار مشهد به بندرعباس حرف زد. افق‌های دوردست دشت، صحرا و کویر، ویژگی‌های اصلی مناظر مسیر مشهد به بندرعباس را شکل می‌دهد.
در این سفر از استان‌های خراسان، یزد، قسمت کوچکی از اصفهان، قسمت وسیعی از کرمان و در نهایت هرمزگان عبور خواهید کرد. این یعنی دو ریل موازی قرار است چشم‌های شما را با انواع رنگ و بافت، نوازش دهند. شهرها و ایستگاه‌هایی که از آنها عبور خواهید کرد به ترتیب زیر هستند:
فریمان، تربت حیدریه، بجستان، طبس، سه چاهون، مبارکه، بافق، احمدآباد، خاتون‌آباد، سیرجان، گل گهر، تزرج و بندرعباس.

نوع قطارهای مسیر مشهد به کیش چیست؟

قطارهایی که قرار است شما را از مشهد به بندرعباس برسانند انواع مختلفی دارند. اما باید توجه داشته باشید که چون این مسیر طولانی است؛ تلاش شده که قطارهای باکیفیت برای این در نظر گرفته شود. در ادامه دو نوع اصلی این قطارها را معرفی کرده‌ایم:

  • قطار ۴ ستاره غزال مشهد بندرعباس: این قطار با نام قطار غزال بنیاد VIP هم شناخته می‌شود. این قطار کم‌جمعیت، خدماتی بسیار عالی دارد؛ که در دو نوع پذیرایی ویژه و بدون پذیرایی ارائه می‌شوند.
  • قطار ۳ ستاره ۶ تخته اپتیما: این قطار قیمت کمتری از غزال دارد؛ و مخصوص تدارک سفری اقتصادی است. طبعا ۶ تخته بودن آن باعث افزایش جمعیت قطار می‌شود؛ و در نتیجه فضای کمتری برای هر مسافر در کوپه وجود خواهد داشت.

برای تهیه بلیط این قطارها می‌توانید با چند کلیک در سایت‌های فروش بلیط، کار خود را پیش ببرید. البته که می‌توانید به آژانس‌های معتبر سطح شهر هم مراجعه داشته باشید. شرکت ارائه‌دهنده قطار ۴ ستاره غزال هم ریل سیر کوثر است. ساعات حرکت این قطار از مشهد حدودا ۱۲ ظهر است. البته این ساعت می‌توانند بنا به فصل سال یا دلایل دیگر تغییراتی داشته باشد.

سفر با قطار از مشهد به کیش چقدر طول می کشد؟

سفر با قطار غزال از مشهد به بندرعباس ۲۱ ساعت طول می‌کشد. بعد از آن از بندرعباس تا بندر چارک حدودا ۳ ساعت در مسیر زمینی خواهید بود. در نهایت سفر با شناور از بندر چارک تا کیش هم حدودا ۱ ساعت است. می‌توان گفت که کل مسیر بدون معطلی‌های آن حدود یک شبانه‌روز طول می‌کشد.

قیمت بلیط قطار مشهد به کیش چقدر است؟

قیمت بلیط قطار مشهد به بندرعباس در حال حاضر برای قطار ۴ ستاره غزال با واگن کوپه‌ای ۴ نفره، حدود ۴۵۰ هزار تومان برای نوع معمولی و حدود ۶۰۰ هزار تومان برای نوع پذیرایی ویژه است. همچنین برای قطارهای کوپه‌ای ۶ نفره، می‌توانید همین بلیط را با قیمتی حدود ۳۲۰ هزار تومان تهیه کنید.

سفر با قطار به کیش

سفر زمینی از مشهد به کیش

سفر زمینی از مشهد به کیش هرچند طولانی است؛ اما به دلیل وجود شهرهای زیبای بین راه، این سفر می‌تواند یک تجربه مارکوپولویی عالی و جذاب برای شما باشد. شما هم می‌توانید سفر زمینی از مشهد به کیش با اتوبوس را تجربه کنید؛ و هم با ماشین شخصی خودتان این راه طولانی را طی کنید. ما به هر دو مورد خواهیم پرداخت. بهتر سات همین ابتدا بگوییم که این یک سفر طولانی است؛ و اگر بخواهید آن را سریع و پیوسته طی کنید؛ قطعا خسته‌کننده خواهد بود. بنابراین در صورتی سفر زمینی در این مسیر طولانی و تقریبا ۱۷۰۰ کیلومتری را انتخاب نمایید که بخواهید در طول مسیر توقف‌هایی مناسب داشته و از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرهای پیش رو، بازدید کرده و لذت ببرید.

مسیر سفر زمینی از مشهد به کیش با ماشین شخصی چیست؟ و چقدر طول می کشد؟

برای چنین سفری شما سه مسیر پیش روی‌تان دارید؛ که البته همه آنها از استان کرمان می‌گذرند. مسیر اول با گذر از تربت حیدریه، بجستان و فردوس به دیگ رستم و بعد از آن چترود در نزدیکی کرمان می‌رسد. بعد از گذر از بردسیر و سیرجان در استان کرمان، بندرعباس شهر بعدی در مسیر شما خواهد بود. بعد از بندرعباس هم با عبور از بندر لنگه، باید خودتان را به بندرچارک برسانید. این مسیر حدودا ۱۹ ساعت طول می‌کشد. البته بعد از آن باید ماشین‌تان را سوار شناورهای مخصوص حمل خودرو (لندینگ کرافت) کنید؛ که سفرشان تا کیش حدودا ۲ ساعت است. همچنین ماشین‌های حمل خودرو در بندر آفتاب هم فعال هستند. از آنجا که بندر آفتاب فاصله سفر زمینی شما را بیشتر خواهد کرد؛ پس بندر چارک بهترین گزینه در دسترس برای شما خواهد بود.
مسیر دوم برخلاف مسیر اول که از کنار شهر کرمان می‌گذرد؛ از داخل کرمان عبور می‌کند. البته تا قبل از رسیدن به این شهر کهن، دقیقا مشابه با همان مسیر اول است. بعد از کرمان شما باید از شهر بسیار زیبای ماهان و از کنار باغ شاهزاده بگذرید؛ تا بعد از آن به جیرفت برسید. در ادامه و با گذر از کهنوج، بندرعباس مقصد بعدی شما است. از بندرعباس تا بندر چارک هم همان راه مسیر اول را باید طی کنید. این مسیر ۲۰ ساعت طول می‌کشد.
مسیر سوم در واقع در نیمه ابتدایی با دو مسیر قبل تفاوت داشته و از خراسان جنوبی و شهر بیرجند می‌گذرد. بعد از بیرجند هم به کرمان می‌رسد؛ و شما در کرمان می توانید تصمیم بگیرید که از مسیر سیرجان به بندرعباس بروید؛ یا از مسیر جیرفت و کهنوج خود را به این بندر برسانید. این مسیر هم حدود ۲۱ ساعت طول می‌کشد.
پس می‌بینید که راه های رسیدن به چارک و سپس کیش با ماشین شخصی متنوع است؛ و بستگی دارد به این که دل‌تان می‌خواهد در کدام شهرهای بین راهی توقف داشته باشید. فقط یادتان باشد زمان‌هایی که گفته شد زمان‌های بدون توقف در مسیر بود. در نتیجه اگر می‌خواهید در مسیر توقف داشته باشید (همان چیزی که در این سفر زمینی طولانی توصیه می‌شود.)؛ باید علاوه بر شهرهایی که می‌خواهید از آنها بازدید کنید؛ زمان‌تان را هم برنامه‌ریزی نمایید. طول کل مسیر از مشهد تا بندر چارک هم حدودا ۱۸۰۰ کیلومتر است. بنابر شهرهای حاضر در مسیر، در ادامه شما را با جاذبه‌های گردشگری پیش روی این سفر زمینی آشنا می‌کنیم.

سفر زمینی از مشهد به کیش با اتوبوس چقدر طول می کشد؟

برای سفر اتوبوسی از مشهد به کیش، شما باید مقصد بندرعباس را انتخاب کنید. از مشهد تا بندرعباس با اتوبوس حدودا ۱۸ ساعت در مسیر خواهید بود. بعد از آن هم باید باز خودتان را از مسیر زمینی به بندر چارک برسانید؛ که حدودا ۲ الی ۳ ساعت است. برای مسیر مشهد به بندرعباس، هم اتوبوس VIP فعال است؛ و هم اتوبوس‌های معمولی (در هر ردیف چهار صندلی) فعالیت می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری مسیر زمینی مشهد به کیش

همان‌طور که گفتیم؛ مسیر زمینی سفر از مشهد به کیش مناسب افرادی است که می‌خواهند با فراغ بال کافی، یک سفر مارکوپولویی و آهسته را دنبال کنند. بنابراین می‌توانند در طول مسیر توقف‌های متعدد کوتاه و طولانی داشته و از جاذبه‌های گردشگری سفر، بیشترین بهره را ببرند. اگر در این دسته از مسافران قرار می‌گیرید؛ توصیه اکید ما این است که سفر زمینی خود را به کیش، به دو بخش اصلی تقسیم کرده و در میانه راه، در شهر کرمان توقفی طولانی داشته باشید. کرمان به عنوان مهم‌ترین و دیدنی‌ترین شهری که در این مسیر پیش روی شما قرار دارد؛ آنقدر جذاب و زیباست که بتواند میزبان شما به مدت حداقل ۲ شبانه‌روز باشد. برای شناخت بیشتر این زیبایی‌ها در ادامه شما را با ۶ جاذبه گردشگری محبوب این شهر آشنا می‌کنیم.

۱. باغ شاهزاده ماهان

این باغ یک اثر تاریخی و طبیعی بسیار جذاب و دیدنی است. اولین چیزی که با دیدن این باغ به ذهن هر مخاطبی می‌رسد؛ عجیب بودن وجود این فضای سرسبز و طبیعی در دل کویر کرمان است. این باغ به عنوان یکی از مهم‌ترین باغ‌های دست‌ساز بشر، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. جالب است بدانید که باغ شازده ماهان، تنها یک اثر طبیعی نیست؛ و معماری به‌کار رفته در بنای آن نیز، جاذبه بسیاری زیادی دارد. این باغ تاریخی توسط سرداری ایروانی با نام محمد حسن خان، که در دوره قاجار حاکم وقت کرمان بوده، ساخته شده است. هرچند در زمان حاکم بعدی نیز اصلاحاتی در آن انجام می‌شود. در نهایت دانستن این نکته خالی از لطف نیست که شازده ماهان، با نام اصلی عبدالحمید میرزا ناصرالدوله فرمانفرمایان، نوه دختری ناصرالدین شاه و حاکم کرمان بوده است. این باغ ۵.۵ هکتاری در دو کیلومتری شهر ماهان، از شهرستان‌های استان کرمان قرار گرفته است.

۲. ارگ بم

مگر می‌شود به کرمان رفت و از بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان بازدید نکرد. ارگ بم حقیقتا از عجایب معماری خشتی جهان است؛ که حداقل یک مرتبه دیدن دقیق آن را به همه علاقه‌مندان بناهای تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. البته ارگ بم در سال ۱۳۸۲ و به دلیل زلزله بم، دچار آسیب زیادی شد. هرچند طی سال‌ها مرمت، هم‌اکنون می‌توان گفت بخش بسیاری از آن کاملا بازسازی شده است. در نهایت از آنجا که برای رسیدن به این بنای تاریخی باید از شهر کرمان حدود ۲ ساعت رانندگی کنید؛ بهتر است بازدید از آن را به روز اول یا آخر حضور در کرمان موکول کنید.

۳. بازار بزرگ کرمان

یک مقصد دیدنی زیبای دیگر در دل شهر کرمان، بازار بزرگ آن است. این بازار ۶۰۰ ساله را باید از جمله بازارهای تاریخی مشهور در ایران دانست. ویژگی‌های زیادی برای این بازار برشمرده‌اند که آشنایی با آنها علت جذابیت این بازار را مشخص می‌کند. به عنوان مثال این بازار طولانی‌ترین راسته را در میان بازارهای سنتی ایران دارد. همچنین از آنجا که در هر دوره تاریخی، بخش جدیدی به آن اضافه شده است؛ می‌توانید سبک‌های مختلف معماری را در قسمت‌های گوناگون آن مشاهده کنید. جالب است بدانید که نزدیک به ۶۰ درصد آثار تاریخی کرمان در دل همین بازار جای گرفته است؛ که کار شما را برای بازدید از آنها ساده می‌کند. در نهایت بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های شهر کرمان، همین بازار است. پس بهتر است سری به میدان ارگ کرمان زده و زمانی حدود نصف روز را به بازدید از این بازار جذاب اختصاص دهید.

۴. گنبد جلیلیه

یکی دیگر از آثار تاریخی داخل شهر کرمان گنبد جلیلیه است. این بنای سنگی، به داشتن تاریخچه‌ای مبهم مشهور است. اگرچه برخی از مورخان، ساخت آن را به دوران سلجوقیان نسبت داده‌اند؛ اما اغلب آنها با این تحلیل موافق نیستند. البته همه مورخان بر قدمت بالای این بنا توافق داشته و آن را مربوط به دوران پیش از اسلام می‌دانند. جاذبه دیگر این بنای سنگی وجود موزه سنگ در آن است. برای دیدن این بنا کافی است در شهر کرمان به تقاطع بلوار قائم و خیابان شهدا بروید.

۵. مجموعه گنجعلی خان

یکی از مناطق گردشگری پربازدید در شهر کرمان، مجموعه گنجعلی خان است. در این مجموعه می‌توانید از چندین اثر تاریخی دیدنی در کنار یک‌دیگر بازدید کنید. این مجموعه شامل حمام، کاروانسرا، مدرسه، آب‌انبار، ضراب‌خانه و بازار گنجعلی خان می‌شود؛ که همگی گرد یک میدان بزرگ قرار گرفته‌اند. وجود موزه مردم شناسی کرمان در حمام گنجعلی خان، جاذبه دیگر این مکان است. در نهایت بهتر است بدانید که سبک طراحی و ساخت بناهای موجود در این مجموعه به معماری اصفهان در دوران صفویه باز می‌گردد.

۶. باغ موزه هرندی

یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب کرمان، باغ موزه هرندی است. این باغ زیبا که دو موزه دیدنی را در خود جای داده، می‌تواند یک الی دو ساعت از وقت شما را به خود اختصاص دهد. در باغ موزه هرندی می‌توانید از موزه سازهای سنتی و همچنین موزه باستان شناسی کرمان بازدید کنید. بازدید از این موزه‌ها رایگان نیست؛ هرچند قیمت بلیط آن بسیار کم بوده و شما را به دردسر نمی‌اندازد.
باغ موزه هرندی نیز مانند بسیاری از آثار تاریخی کرمان، به دوره قاجار تعلق دارد. برای مدتی بیش از یک قرن، این باغ محل اتراق و اسکان موقت افراد سرشناسی بوده که به دلایل مختلف در کرمان اقامتی کوتاه داشته‌اند. این باغ در سال ۱۲۹۰ هجری قمری ساخته شده و سازنده آن یکی از نظامیان مشهور کرمان در آن زمان بوده است. البته در سال ۱۳۱۳ شمسی، این باغ ۲۵ هزار متر مربعی، توسط یک تاجر سرشناس یزدی به نام ابوالقاسم هرندی خریداری شد. جالب است بدانید در آن سال‌ها مبلغ این معامله تنها ۴۰ هزار تومان بوده است. بخشی از این باغ در دهه ۴۰ و توسط شخص ابوالقاسم هرندی برای ساخت موزه اهدا شد؛ و باقی‌مانده آن نیز در دهه ۵۰ توسط وزارت فرهنگ و هنری خریداری گردید.

هزینه سفر زمینی از مشهد به کیش با اتوبوس چقدر می شود؟

اگر با اتوبوس از مشهد به بندرعباس سفر کنید؛ برای اتوبوس‌های معمولی ۲۰۰ هزارتومان و برای VIP هم باید ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. از بندرعباس تا بندر چارک هم بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به سواری‌های مسیر باید پرداخت نمایید.

هزینه سفر زمینی از مشهد به کیش با ماشین شخصی چقدر می شود؟

اگر بخواهید با ماشین شخصی هم سفر کنید؛ مهم‌ترین هزینه شما پول بنزین است. اگر مسیر مشهد تا بندر چارک را ۱۸۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم و فرض کنیم خودروی شما برای هر صد کیلومتر، ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ آنگاه شما با احتساب بنزین لیتری ۳ هزار تومان، حداقل باید ۵۴۰ هزار تومان پول بنزین بدهید. حدود ۶۰۰ هزار تومان هم هزینه حمل خودروی شما از بندر چارک تا جزیره کیش است.
از بندر آفتاب هم باید حدودا ۵۰۰ هزار تومان به کشتی‌هیا خودروبر پرداخت کنید. یعنی شما برای سفر زمینی از مشهد تا کیش با ماشین شخصی باید کمی بیش از ۱ میلیون تومان هزینه کنید. در ضمن ورودی خودروها ۵ روزه است؛ و به ازای هر روز اضافه ماندن در جزیره باید ۷۰ هزار تومان اضافه بپردازید. از طرفی برای هر نفر از بندر چارک هم باید حداقل ۲۰ هزار تومان پرداخت کنید. همه این موارد به‌جز هزینه‌های استهلاک خودرو و همچنین توقف‌های کوتاه و بلند بین راه است.

معایب و مزایای سفر زمینی با خودروی شخصی به کیش از مشهد چیست؟

بهترین حسن سفر به کیش با خودروی شخصی از مشهد، قرار داشتن در یک فضای خصوصی و لذت از شهرهای بین راهی و مناظر مسیر است. همچنین حضور در کیش با خودروی شخصی به شما قدرت مانور زیادی برای گردش در جزیره می‌دهد. البته بسیاری ترجیح می‌دهند به جای هزینه برای بنزین، استهلاک، عوارض و در نهایت حمل خودرو تا جزیره، به اجاره خودرو کیش فکر کنند.
از معایب سفر به کیش با خودروی شخصی از مشهد می‌توان به مسیر طولانی، خستگی زیاد و در نهایت هزینه حمل خودرو و هزینه بنزین اشاره کرد. خطرات احتمالی مسیر را هم باید در نظر بگیرید. در نهایت هم یادآوری کنیم که مدارک لازم برای حمل خودروی شخصی به کیش عبارتند از: اصل و کپی کارت ماشین، برگه معاینه فنی، گواهی‌نامه راننده و در نهایت برگه کاپوتاژ یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی.

سفر زمینی به کیش

سفر به کیش از مشهد

در نهایت باید گفت یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای سفر از مشهد به کیش، رزرو تور کیش از مشهد است . پکیج‌های مختلف که چه در مورد مدت زمان اقامت شما و چه در مورد انواع هتل‌ها، پیشنهادهای متنوعی ارائه می‌دهد؛ دست شما را برای هر نوع قیمت و شرایطی باز می‌گذارد. در نهایت هم با مقایسه تورها با سایر روش‌ها، قطعا شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که به لحاظ هزینه، تور کیش از مشهد، بهترین و کم‌هزینه‌ترین انتخاب در دسترس شما خواهد بود.
از طرفی علت محبوبیت تورهای کیش این است که واقعا قیمت‌شان نسبت به سفرهای شخصی مناسب‌تر خواهد شده و از طرفی شما دغدغه رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت و بیمه مسافرتی و همین‌طور بسته به نوع تور حتی دغدغه صبحانه، نهار و شام را نیز نخواهید داشت. ما در کیش بوک سعی کرده‌ایم تمام این خدمات را در بهترین شکل خود ارائه دهیم؛ و با مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب، بهترین تورها را حتی در مورد ارزان ترین تور کیش به اجرا بگذاریم.

هزینه تور از مشهد چقدر است؟

این قیمت‌ها متنوع است و به مدت اقامت شما، هتل مورد نظر و در نهایت سایر خدمات تور بستگی دارد. برای مثال در مورد هتل ۲ ستاره ققنوس، شروع قیمت از حدود یک میلیون است. برای هتل ۳ ستاره آرامش، شروع از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. همین‌طور هتل ۴ ستاره لیلیوم شروع قیمتی از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دارد. در نهایت شروع قیمت هتل پنج ستاره ایران هم حدودا از ۳ میلیون تومان است.
البته باید توجه داشته باشید که در فصل‌ها و زمان‌های مختلف سال، قیمت تور از مشهد مثل سایر تورها متفاوت می‌شود. اما کافیست شما تخفیف‌های ویژه تور که توسط کیش بوک ارائه می‌شود را دنبال کنید؛ تا از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌ها باخبر شوید.

خدمات تور های مشهد به کیش چیست؟

خدمات هر تور نسبت به دیگری متفاوت است. اما معمولا تور کیش شامل بلیط رفت و برگشت، استقبال فرودگاهی و اقامت هتل به همراه صبحانه است. در این میان معمولا خدمات گردشگری هزینه‌ای جداگانه داشته و صادرکننده تور می‌تواند تخفیف‌های ویژه‌ای را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. در مجموع باید قبل از رزرو تور از مشهد تمام خدمات مدنظرتان را چک کنید.

قضیه سفر لحظه آخری از مشهد چیست؟

تور لحظه آخری از مشهد به کیش، آن دسته از تورهایی است که چارترکننده چند روز مانده به زمان پرواز تور خود را با قیمت پایین‌تر و با عنوان تور لحظه آخری کیش به فروش می‌رساند. قیمت این تورها با تورهای معمولی متفاوت است و شما باید برای رزرو چنین توری، پیگیر اخبار آنها باشید.

هزینه سفر به کیش از مشهد چقدر است؟ ارزان ترین راه سفر به کیش از مشهد چیست؟

هزینه این سفر به نوع وسیله نقلیه‌ای سفر شما بستگی دارد. فصل سفر و نوع تور نیز در این زمینه موثر است. از طرفی مخارجی که در کیش صرف می‌کنید هم مهم است. جاهای دیدنی کیش زیاد است. از هزینه‌های خرید گرفته تا هزینه خورد و خوراک در کیش و همین‌طور هزینه انواع تفریحات در کیش را بهتر است در برنامه‌ریزی خود در نظر داشته باشید. اما اگر هزینه حمل‌ونقل و نوع تور مدنظر شماست؛ فقط کافیست به مطالب هر بخش از اول تا آخر این متن نگاه کنید.
در نهایت وقتی که هزینه تور از مشهد را با انواع سفر زمینی، هوایی و ریلی مقایسه کنید؛ متوجه خواهید شد که ارزان‌ترین شیوه سفر به کیش از مشهد، رزرو تور آن است؛ که البته با ارائه تخفیف ویژه تور، بهترین نوع آن به شما عرضه خواهد شد.

حرف آخر

سفر از مشهد به کیش، تجربه دو جهان متفاوت است. این که بخواهید قطر آسمان ایران را طی کنید؛ یا روی ریل قطار از شمال شرق به جنوب ایران بلغزید؛ یا این که چرخ‌های ماشین‌تان را با طلوع خورشید در شرق ایران به سمت غروب حیرت‌آور خلیج فارس بغلتانید؛ بستگی به علایق و ترجیحات شما داشته و باید بر اساس آن تصمیم بگیرید.

2 پاسخ

    1. همانطور که در مقاله نیز گفته شده است از مشهد تا بندرعباس ریل وجود دارد و از بندرعباس تا جزیره کیش را باید از طریق دیگری طی کرد. قسیت این بلیط نیز در تاریخ بهمن ۱۴۰۱ حدودز ۳۵۰ تا ۵۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین ها